ירושלים
ירושלים צילום: ISTOCK

ראש עיריית ירושלים משה ליאון אמר כי עד סוף 2022 צפויה הוועדה המקומית ירושלים להנפיק היתרי בניה עבור 6,000 יחידות דיור, לאחר שבששת החודשים הראשונים הונפקו היתרים עבור כ-3,000 דירות.

"את שנת 2021 סיימנו עם 4,400 התחלות בנייה", אמר ליאון, ''ואת 2022 נסיים עם 6,000 יחידות דיור וגם את 2023. זו זריקת מרץ ענקית לירושלים. אנחנו מגדילים את ההיצע אבל הביקוש גדול מאוד. זוגות צעירים שרוצים להתגורר בעיר, בנוסף לכך העיר קולטת עליה מכל העולם".

הדברים נאמרו במהלך אירוע שולחן עגול שערך מרכז הנדל"ן במלון ענבל בירושלים בהשתתפות עשרות יזמים, ובשיתוף חברת המימון לידר טופ קפיטל. בארוע, שהתמקד במדיניות ההתחדשות העירונית של ירושלים, השתתפו ראש עיריית ירושלים משה ליאון, יושבת ראש הוועדה המחוזית ירושלים שירה תלמי באבאי, מהנדס העיר יואל אבן ומנכ"ל חברת המימון החוץ בנקאי לידר טופ קפיטל, פולי טטרו.

צפי של קצב גידול האוכלוסיה בעיר ניתן היה למצוא בטבלה שהציג מהנדס העיר יואל אבן, לפיה במהלך 20 השנים הקרובות צפויה העיר לצמוח בכחצי מיליון תושבים, דבר שיעמיד את היקף האוכלוסייה בה על כ-1.5 מיליון איש. "בעשרים שנה ירושלים צריכה לגדול בהיקף של כל תל אביב".

לדברי ליאון, "בראש סדרי העדיפויות נמצאת מהפכת הבניה בירושלים, גם של דירות וגם של משרדים. בכל 'יום ירושלים' אנחנו בוכים על ההגירה השלילית מהעיר, אך היא נובעת מכך שהרבה זמן לא בנו. ברגע שאתה לא בונה דירות בעיר שבה האוכלוסייה גדלה, מחירי הדירות עולים, ותושבים מחפשים מקומות אחרים לגור בהם, לכן צריך לבנות כמה שיותר, לצד דאגה לתעסוקה ותחבורה".

עוד אמר, "כשאתה בונה כזה דבר, אתה צריך קרקעות, מספר הקרקעות בירושלים נמוך, לכן אנחנו מתמקדים בהתחדשות עירונית. אתה לא יכול לצופף את העיר בלי שאתה פותר את בעיות התנועה. כיום משתמשים ברכבת הקלה 250 אלף וגם הכבדה 250 אלף ביום. ביום שבו נפתח את הקו הבא, מגילה ועד הר הצופים, יעלה מספר המשתמשים ברכבת הקלה מ-250 אלף לחצי מיליון. לכן אני אומר שירושלים היא הראשונה שתצא מהפקקים".

יו"ר הוועדה המחוזית שירה תלמי באבאי הזכירה את הבעיות בשטחים הפתוחים בעיר: "ועדות התכנון קבעו שלא נכון לפגוע במערב ובשטחים הפתוחים כי נפגע ברקמה חשובה, ריאות פתוחת של כל המדינה. בסופו של דבר תהיה קטסטרופה בריאותית בשטחים הפתוחים מחוץ לעיר. איך מחלצים את ירושלים מסטגנציה? יש בעיה עם שטחים פתוחים להיבנות החוצה, ותפיסות עולם שימוריות לא אפשרו לבנות פנימה".

"הצורך הוא לאשר 10,000 יח"ד בשנה, בעוד בעבר אישרו 3,000. אנחנו מרגישים שאנחנו חייבים לעשות למען העיר כדי לפתח אותה. לאחר שבעבר חברי הוועדה היו שמרנים לגבי יזמים. זה הגיע לשיא בהולינלנד. כמה שפחות זכויות יותר טוב. לא נעשה טעויות. אם נאשר מגדל גבוה יכול להיות שטעינו. הפחדים האלו הובילו את הוועדה המחוזית. בשינוי שמתרחש עכשיו אפשר לדבר על יופי, על חזון ואמונה. בעסקים כרגיל אנחנו רואים עלייה דרמטית, לא מתכוונים להפסיק את העלייה, המשימה שלנו להגיע לאישור של 12 אלף יח"ד".

לכתבות נדל"ן נוספות