יעקב ברג
יעקב ברגצילום: חזקי ברוך

יעקב ברג, הבעלים והמנכ"ל של יקב פסגות בבנימין, התייחס היום (רביעי) למכתב רבני היישובים שפורסם בעקבות חתונות של זוגות להט"בים שהתקיימו ביקב פסגות בשער בנימין.

ברג אמר כי "בעבודה קשה, ומתוך אמונה גדולה בערכי ההתיישבות, העם והארץ הקמנו פינה מיוחדת שאורחים מכל רחבי הארץ מתאמצים לבקר. אף בתחום האירועים, אנו פותחים את המקום לכל הקהלים והעדות, ושמחים שקהל שמעולם כף רגלו לא דרכה באזור מגיע בהמוניו".

''אנו חיים במדינת ישראל, ושמחים שמחה גדולה על כך, על פי חוקי המדינה אסור לאולם ארועים להפלות את לקוחותיו על רקע כל שהוא. הפליה שכזו על פי חוק מזכה בתשלום פיצוי עצום ללא הוכחת נזק, ואף תביעה אזרחית כבדה''.

ברג לא מבין מדוע הרבנים שהם בעצמם נושאי משרה ציבורית סוברים שעל יקב פסגות לעבור על החוק, "מוזר בעינינו כי נושאי משרה ציבורית במימון מדינה קוראים לעסק פרטי לעבור על החוק. לצערי, אנו למודי חרמות בעיקר משונאי ישראל על רקע מיקום היקב, כאב גדול הוא לקרוא מכתב שכזה מהמתקראים אוהבי ישראל.

"בשולי הדברים אציין כי מרבית רבני בנימין מסתייגים מהמכתב ובכללם המועצה הדתית", הוסיף ברג.

הבוקר פורסם בערוץ 7 מכתבם של רבני ישובים בבנימין שמחו על קיום חתונות להט"ב באולם האירועים ביקב פסגות.

"לצערנו הרב, נפל דבר בבנימין ולאחרונה התקיימו שני אירועים של להט"ב באולם 'יקב פסגות' בשער בנימין", כתבו הרבנים. "אירועים אלו סותרים במובהק את ערכי הנצח שלנו ושומטים חלילה את הקרקע מתחת לאחיזתנו בארצנו. מדובר כאן על התבוללות רוחנית ופגיעה חמורה בערכי המשפחה היהודית".

מכתב הרבנים
מכתב הרבניםצילום: ללא