דודי אמסלם
דודי אמסלםצילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת דודי אמסלם מהליכוד השתלח היום (ראשון) בראש הממשלה יאיר לפיד, ובראיון לערוץ הכנסת כינה את לפיד "נטול השכלה, בור ועם הארץ שחושב שהכותל זה בית המקדש.... קורא לנו חשוכים".

אמסלם טען עוד כי מי שלא היה חייל קרבי לא יכול להיות ראש ממשלה. "בנאדם שבא לשרת את הציבור, ראש ממשלה שאמור לשלוח חיילים מעבר לגבול, אם אני לא הייתי משרת בצה''ל לא הייתי בא לכנסת. ראש ממשלה שנולד בארץ עם פרופיל 97 שלא שירת שירות משמעותי לא יכול להיות ראש ממשלה".

לדברי אמסלם, במקום לשרת כלוחם בצה''ל, לפיד היה "בפאבים בתל אביב, שתה בירות והסתובב עם בחורות". על העובדה כי אהוד אולמרט היה ראש הממשלה למרות שלא היה לוחם בצה"ל - ח"כ אמסלם לא השיב

חברת הכנסת מירי רגב מהליכוד עוררה סערה היום (ראשון) לאחר שטענה כי יש לעצור את משפט נתניהו בתקופת הבחירות.

"אם זה היה תלוי בי אפשר היה לעצור את המשפט", אמרה רגב לאתר וואלה. "אני חושבת שכל התיק הזה נועד כדי למנוע מנתניהו להיות ראש הממשלה. עסקת צאלח א-דין תביא לכך שמי שבסופו של דבר יעמוד למשפט זה אותם פרקליטים ואותם יועצים".

מפלגת 'כחול לבן' הגיבה: "מירי רגב אומרת את מה שכולם יודעים - אם ביבי יקבל 61 הוא יעצור את המשפט. רק אנחנו נעצור את נתניהו ונמנע ממנו להרוס את מערכת המשפט".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ רם בן ברק מיש עתיד הגיב: "מזל שזה לא תלוי בה. אבל אם לא ננצח בבחירות הקרובות זה בדיוק מה שיהיה: פסקת התגברות, חוק צרפתי, ביטול המשפט. הנאשם בורח מבשורה. זה או דמוקרטיה או בן גביר ונתניהו".

ח"כ יוראי להב הרצנו - גם הוא מיש עתיד הגיב על הדברים: "מירי רגב מציגה: מה שווה משפט אם אנחנו לא שולטים בו. 61 לנתניהו-בן גביר והם ירמסו את מערכת שלטון החוק של מדינת ישראל".

ח"כ רם שפע מ'העבודה' הגיב: "‏פשוט אסור לתת להם לחזור. כל יום חבר אחר מהליכוד פולט את תוכנית החזרה שלהם. ממשלת השינוי שהקמנו היא ממשלת הצלה למדינת ישראל ולדמוקרטיה הישראלית. נעשה הכל כדי להקים את הממשלה הבאה ולמנוע מהם לגעת בהגה".

המתמודדת על ראשות מרצ, חברת כנסת לשעבר זהבה גלאון: "הנה עוד סיבה שבגללה אני חוזרת: כדי שזה לא יהיה תלוי בה".

"‏תעשו פרצוף של מופתעים - הקו הממלכתי שנתניהו ניסה להציג החזיק בערך יומיים", כתב גם ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), "כעת הכוונות האמיתיות נחשפות: לבטל את המשפט". חברת מפלגתו, ח"כ יעל רון בן משה, כתבה: "ח"כ מירי רגב סופסוף בקמפיין אמין. לא ניתן לזה לקרות".