הענקת דרגת אל"מ לניתאי עוקשי
הענקת דרגת אל"מ לניתאי עוקשיצילום: טוויטר יוסי לוי

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי העניק הערב (ראשון) דרגת אלוף משנה לסגן-אלוף ניתאי עוקשי שימונה למפקד חטיבה ירושלים (חטיבה 16).

מנכ"ל עמותת נצח יהודה רב-סרן במיל' יוסי לוי בירך את עוקשי על קבלת הדרגה ותיאר בחשבון הטוויטר שלו: "עוקשי קצין מוערך מאד שאף קיבל צל"ש על פעילות מבצעית מיוחדת בה גילה תעוזה אדירה, ועוקשי הוא חבר מאד קרוב שאני מעריך רבות. מזל טוב גיבור".

עוקשי שכיהן כמפקד גדוד נצח יהודה בחטיבת כפיר, קיבל בשנת 2007 ציון לשבח מאלוף פיקוד דרום, על הפגנת אומץ לב, תושייה, נחישות, מנהיגות ודוגמא אישית בעת שפיקד על חייליו ויחד סיכלו ניסיון לבצע פיגוע ביישוב ישראלי במרחב עוטף עזה.

‎ב-21 ביולי 2007 זוהתה תנועה חשודה סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה. כוח מגדוד "ברק" של חטיבת גולני בפיקוד מפקד הפלוגה, סרן עוקשי, הוקפץ לאזור האירוע שם נתקל בשני מחבלים מטווח של מטרים בודדים.

‎מפקד הפלוגה ומפקד המחלקה שנעו בראש הכוח, הסתערו לעבר אחד המחבלים, תוך מתן פקודות לכוח. לאחר מכן, זיהה מפקד הפלוגה מחבל שני, בינו לבין חייליו. מפקד הפלוגה פקד על חייליו לשכב והסתער לעבר המחבל.

‎תוך כדי ההסתערות, אזלו הכדורים בנשקו של ניתאי ובתושייה רבה, ותוך סיכון חייו, זינק לעבר המחבל בידיים חשופות. במהלך הסתערותו, זיהה כי המחבל עומד לפוצץ רימון רסס ואחז במחבל באופן שהביא לכך שהמחבל ספג את מרבית הרסס של הרימון.

‎לאחר פיצוץ הרימון, ועל אף פציעתו, המשיך עוקשי לאחוז במחבל ולהיאבק בו עד אשר חיילי הכוח הסתערו על המחבל והרגו אותו.