ירקות עלים
ירקות עלים צילום: pixabay

כשאנחנו קונים ירקות, אנחנו עלולים להתעלם משפע הערמות הירוקות ושופעות העלים, וחבל. נכון, עלים לא תמיד מרגשים כמו חברותיהן למדף העגבניות והגמבות ושאר הירק, אבל בעלים הללו טמונים שלל יתרונות בריאותיים ומדהימים, שלא כולם מודעים אליהם.

ומעבר לכך – עלים ירוקים הם כל כך ורסטיליים! אפשר לצרוך אותם בכל כך הרבה צורות, לצוות להם שלל מרכיבים מקפיצים, ולהפוך כל ערמת עלים טרייה למעדן מלכים של ממש!

אז הצטיידו בשקית רב פעמית ובואו נקפוץ יחד אל הירקן, או אל אתר המשלוחים הקרוב, אבל לפני זה, כמה דברים שחשוב לדעת על הירוק הירוק הזה...

משפחת הירוקים – נעים מאוד

אז על מה אנחנו מדברים כשאנחנו אומרים ירקות ירוקים? בואו נמנה כמה מהמשפחה הענפה והמכובדת הזו: חסה, קייל, תרד, מנגולד, אנדיב (עולש), ורוקט. כמובן שלכל ירק יש מספר תתי זנים וסוגים, וצלילה אל העולם הירוק היא הרפתקה נהדרת, עם המוני סוגים טעימים להיחשף אליהם ולנשנש ברון.

העלים ידועים כמזון עשיר בסיבים, אך דל בקלוריות – מה שהופך אותם למצרך חובה כמעט בכל דיאטה. אבל גם אם לא במרוץ אחר הרזיה עסקינן, כדאי ומומלץ לצרוך ממשפחת הירוקים באופן יומיומי. בימים אלו, בהם צריכה של פירות וירקות מהחקלאי הפכה לקלה יותר מאי פעם, אין סיבה שלא נכניס לתפריט שלנו גם מנה נאה של ירוק.

רק בריאות

ירקות ירוקים עשירים במיוחד בנוגדי חמצון, החשובים לגופנו. צריכה קבועה ויומיומית של ירוקים תתרום לנו רבות במגוון תחומים בריאותיים. דיברנו קצת על הדיאטה, אז בואו נרחיב – אם חיפשתם מזון עם ערך קלורי נמוך אך ערך תזונתי גבוה, שגם ישביע אתכם וישמח אתכם – לגמרי מצאתם.

הירקות הירוקים ידועים גם כקוסמים של ממש בתחום ניקוי הרעלים, מכיוון שהם עמוסים בכלורופיל. כלורופיל יודע להיצמד לרעלנים שונים בגוף, ולסלק אותם החוצה. הוא ממש עובד בשבילנו!

עוד מהפעילות הענפה של הכלורופיל הנמצא בעלים הטובים, היא תרומה לפעילות מערכת העיכול. הוא עוזר עם עצירות, עובד על טיהור הכבד, מסייע בהורדה של רמת החומציות, ומעודד חידוש רקמות באזור הקיבה. מה עוד? על לוטאין שמעתם?

לוטאין הוא פיגמנט הנמצא בעלים הכהים יותר ממשפחת הירוקים. הוא מסייע ומחזק את הראייה שלנו, שומר על הראייה חדה, ועוד טריק ממש מדהים שלו הוא לספוג ולנטרל את הגלים הכחולים – אותם גלי אור הנפלטים ממכשירים כמו המחשב, הטלוויזיה והפלאפון שלנו, ומזיקים לראייה.

בוסט של אנרגיה

לפעמים, אחרי ארוחת צוהריים כבדה במיוחד, כל מה שאנחנו רוצים זה לישון. אבל לרוב זה אמצע של יום עבודה, שלל משימות עוד לפנינו, והמיטה רחוקה שנות אור. פתרון? נסו להחליף לפחות ארוחת צוהריים אחת בסלט עשיר ומפנק שבבסיסו עלים ירוקים. הכלורופיל, שכבר למדנו להכיר, ידוע כמשפר את רמת האנרגיה בגוף, ומסייע בהובלת החמצן בגוף בצורה שמשאירה אותנו ערים ופעילים.

איך צורכים?

ירקות ירוקים אפשר לשלב בסלט טעים ומשביע, אבל אנחנו מבינים שהאופציה הקלאסית עלולה לעיתים לשעמם. מה דעתכם לשלב אותם במשקאות? שייקים ו"סמות'יז" מבוססי ירוקים הפכו פופולאריים מאוד בשנים האחרונות, ואפשר למצוא אותם כמעט בכל דוכן שייקים או בית קפה.

גם מרק יכול להיות אופציה נהדרת – נסו מתכונים אסיאתיים מבוססי בוק צ'וי לחוויה מלאה בטעם!
אפשר גם להחליף את הטורטייה המסורתית בעלה של חסה, ולגלגל בתוכו מכל טוב.

להוסיף ירקות ירוקים לתפריט שלכם זה מעשה פשוט, שיעניק לכם ולבריאותכם כל כך הרבה!