האוכל טעים יותר
האוכל טעים יותרצילום: איסטוק

מגיל קטן מלמדים הורים את ילדיהם לאכול בפה סגור כאשר הם בחברת אנשים אחרים ולשמור על נימוסי שולחן.

כעת, ממליץ הפסיכולוג הקליני פרופסור צ'ארלס ספנס מאוניברסיטת אוקספורד לעשות בדיוק את ההפך - ולאכול בפה פתוח. בראיון ל"טלגרף" הבריטי אומר ספנס כי אכילה בפה פתוח מאפשרת למקסם את טעם האוכל, וגורמת להנאה גדולה יותר.

הסיבה, לטענתו, היא כי אכילה בפה פתוח מאפשרת לסועד לשחרר כמויות גדולות יותר של תרכובות אורגניות נדיפות, מה שמשפר את איכות טעם המזון שאנו אוכלים ומביא למיקסום הטעם. "עשינו הכל לא נכון. הורים שותלים נימוסים בילדיהם ומשבחים את סגולות הלעיסה המנומסות בפה סגור. עם זאת, לעיסת פה פעור עשויה למעשה לעזור לשחרר יותר מן התרכובות האורגניות הנדיפות, לתרום לחוש הריח שלנו ולתחושה הכללית", אמר ספנס.

מחקרים קודמים הראו כי שתיית יין או בירה בפה פתוח תוך הכנסת אוויר אל הפה משפרת את טעם השתייה, אולם נימוסי השולחן חייבו את הסועדים לשמור על פה סגור במהלך האכילה. אחת הסיבות היתה לשמור על השקט ולא להשמיע קולות לעיסה או פיצוח בזמן האכילה. פרופסור ספנס טוען כי זו טעות.

"בכל הנוגע לקול, אנחנו הכי אוהבים מאכלים רועשים. חשבו על מאכלים פריכים. מאכלים פריכיות ותפוחים מדורגים כמענגים יותר כאשר צליל הפיצוח מתגבר. כדי לשמוע בצורה הטובה ביותר את הפריכות של תפוח, צ'יפס, מקל גזר, קרקר, לחם פריך או חופן פופקורן, אנחנו צריכים תמיד להתעלם מהנימוס וללעוס בפה פעור", טוען ספנס.

בנוסף , הוא גם ממליץ לסועדים לנטוש את כלי האכילה המסורתיים כמו מזלג וסכין "ולנהוג כפי שעשו אנשי המערות ולהשתמש בידיים שלנו ככלי האכילה, מאחר ולחוש המישוש יש חשיבות גדולה וחיונית בעד כמה אנחנו נהנים מהאוכל שלנו", לדבריו.