אליאור עזרן
אליאור עזרןצילום: באדיבות המצולם

למומחי ההסברה ישנה עצה ידועה: אם הטיעון שלך לא משכנע מספיק, הרם את קולך. הדבר נכון לא רק להרמת קול פיזית, אלא להררי מילים שנערמות בניסיון לתגבר נימוקים חלשים.

כזה הוא בדיוק טורה של הגב' גיטה חזני מלכיאור, שבהתפתלויות אין סופיות ניסתה לשווא לנמק, מדוע למרות שבשנה האחרונה איתמר בן גביר התגלה כמנהיג פופולארי בעל חוט שדרה ערכי, לצד יכולות מנהיגות מרשימות, הוכיח לא רק אמירה ברורה, דרך סלולה וחזון לעתיד שפוי יותר, אלא גם ביצועיסטיות מעוררת התפעלות והתחבבות על קהלים רחבים בציבור הישראלי - דתיים, חרדים, מסורתיים, ממרכז הארץ, מההתיישבות ומהפריפריה, עדיין בעיניה הוא ראוי פחות מבצלאל סמוטריץ', מנהיג הציונות הדתית.

בכל נקודה בה טרחה חזני-מלכיאור להערים מילים, ניכרת חולשת טיעוניה, אך בעיקר יהירותה. היא מתעלמת כמובן מהעובדה שמפלגתו של סמוטריץ מעולם לא עברה את אחוז החסימה לבד, וגם היום לא מוכח שהיא תוכל לעבור לבד, שהיא מגזרית וכוחה מוגבל לציבור הציוני דתי שלא מצביע לליכוד, לחרדים ולמפלגות המרכז, בעוד שמפלגת עוצמה יהודית ב-DNA שלה היא כלל ישראלית, בה כל הציבורים מרגישים בבית.

היא כמובן מתעלמת מהעובדה שזה לא עניין של סקר אחד או שניים "שמשכר", אלא שנה שלמה שבכל שבוע מתקיים כנס במקומות שונים בארץ ובכל שבוע, לא חשוב היכן הכנס, יש לכל הפחות 200 איש שיוצאים מהבית ובאים להשתתף. שנה שלמה בה בן גביר נמצא בכל מקום, ועדיין מצליח גם להיות נוכח במספר רב של וועדות ולהשפיע על החוקים במדינת ישראל. שנה שלמה שבן גביר מקיים קשר אישי עם רבנים חרדים, חרד"לים, דתיים לאומיים, ספרדים ואשכנזים ולא רק מרבני תקומה הראויים והמכובדים.

היא מתעלמת מהעובדה שאת עניין מיזוג המפלגות סמוטריץ' דחה, את ההצעה להביא מכוני מחקר רשמיים ביטל בזלזול, כנ"ל את ההצעה לריצ'רצ' בלי מיזוג מפלגות. בעצם, כל יוזמה סמוטריץ' דחה, וההרגשה היא שסמוטריץ' רוצה את קולותיה הרבים והרחבים של עוצמה יהודית, אבל לדחוק אותה לשני מקומות בקושי בתשיעייה הראשונה, תוך שהוא מביע זלזול ואדנות בלתי נסבלת כלפי עוצמה יהודית, נבחריה ובוחריה.

ואיך שכחנו כמעט את טענת המחץ של הגברת; "הערבים והשמאלנים יתקפו את בן גביר". זאת טענה?! אם היא מחפשת מישהו אהוב על השמאל והערבים, תמיד היא יכולה להצביע ליאיר לפיד. אף אחד מהשמאל לא ירדוף אותו.. אם הציבור הציוני דתי מחפש מנהיג אמיץ וישר, התשובה היא בדיוק בן גביר: בדיוק כמו כל מנהיג ישר, תמיד יהיו גם בצד הפוליטי הנגדי מי שלא יאהב. אין באמת צורך לדאוג מטורים מלאי זלזול ויהירות מתנשאת. חשוב כמה העם אוהב את בן גביר ואת עוצמה יהודית, וכמה עוצמה יהודית תגדל ותתרחב.

נכון, יהיו כמה יהירים אליטיסטים בציונות הדתית שלא יוכלו לשאת את זה. חלקם יעטפו את זה במילים יפות ובמחמאות, חלקם ינזפו כמורה בתלמיד באנשי עוצמה יהודית על החוצפה שהם רוצים לפחות חלק ממה שהם שווים בשביל להמשיך להשפיע ולשנות, גם אחרי שאנשי עוצמה יהודית מוותרים וויתורים לקבל את המקום הראשון, וויתורים נוספים. אבל מה שחשוב זה, שעוצמה יהודית היא מפלגה חזקה, שהולכת וגדלה, המונים שרוצים לראות את בן גביר מקבל מספיק כוח כדי לשנות את המציאות לטובה, ואי אפשר לדחוק אותה כמו בעבר.

משהו השתנה, וכדאי שגם יהירים שקשה להם להפנים את זה, יתקדמו.