אברהם סנדק
אברהם סנדקצילום: ערוץ 7

אברהם סנדק, אביו של הנער אהוביה סנדק ז"ל שנהרג במהלך מרדף משטרתי בבנימין לפני יותר משנה, קרא לראש מח"ש קרן בר מנחם להתפטר.

את הדברים אמר סנדק על רקע הראיון שהעניק סגן ראש מח"ש לשעבר משה סעדה לעמית סגל, שם טען כי התקיים שיבוש חקירה בחקירת נסיבות מותו של אהוביה ז"ל.

"המערכת מתייחסת אלינו בצורה לא אנושית, עכשיו ברור לכולם מה שזעקנו במשך שנה וחצי. היה פה טיוח מאד ברור, ראשת מח"ש צריכה להתפטר עכשיו", אמר סנדק בראיון ל'גלי ישראל'.

"התפקיד שלה הרי לחקור שוטרים, זה בדיוק התפקיד שלה", הוסיף. אנחנו הבשר החי בסיפור הזה, עם ישראל חייב לקום ולהתקומם, באנו להקים כאן אחרי אלפי שנות גלות מדינה מתוקנת. קוראים לנו ישראל כי אנחנו ישר עם אל, אי אפשר להמשיך סתם כך את החיים".

הוא הוסיף: "אני פשוט מרים את הידיים לשמיים ושואל מה קורה פה? איך התיק נסגר? הבן שלנו נהרג, אנחנו לא זכאים למשפט?! מנדלבליט אפילו לא שאל מה הגרסה שלנו, הוא קרא את הדוחות של השוטרים ושל מח"ש שכעת הבנו כולם ששיתפה עם השוטרים פעולה, וזהו, הוא פשוט מקבל את זה. ילד נהרג במהלך מרדף משטרתי, הם אפילו לא מסוגלים לשלוח נציג משטרתי למסור את תנחומיו? לא קרה אפילו הדבר הזה".

משה סעדה, סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים עד השבוע שעבר, פתח אתמול עוד צוהר מטריד אל מה שמתרחש בפרקליטות ובמשטרה. בראיון לחדשות 12 הוא טוען לאפליה פסולה כלפי ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, מתאר את הרגע שבו טויחה לטענתו בדיקה של תרגיל החקירה שנעשה לניר חפץ ומדבר על שיבוש חקירת מותו של הנער אהוביה סנדק.

הרכב שבו נסע אהוביה סנדק עוקף חסימה משטרתית רגעים לפני התאונהפרקליטות המדינה