כליזמרים בצפת
כליזמרים בצפתצילום: קובי פינקלר

בעוד פחות משבועיים ייפתח בצפת אחד הפסטיבלים הוותיקים והחשובים בישראל – פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי המתקיים זו השנה ה-35 והשנה בין התאריכים 9-11.8.

הפסטיבל יכלול עשרות מופעי מוסיקה עם האומנים הגדולים בארץ ומגוון אירועי חוצות – הכול באוויר הפתוח ובכניסה חופשית לקהל הרחב.

הבוקר (חמישי) נחשפה תוכניית הפסטיבל המלאה והיא כוללת מעל ל-50 אמנים והרכבים שונים שיופיעו ב-6 במות ובנוסף 12 נקודות עניין נוספות בהן יופיעו נגנים, אמני רחוב, הרכבי כליזמרים אותנטיים, הרכבי נוער והכל 'בשביל הכליזמרים' - מסלול ייחודי בסמטאות העיר העתיקה הכולל הכוונה ושילוט ולאורכו, גם דוכנים, אמני רחוב ואירועים נוספים לקהל הרחב.

על פי התוכנייה שנחשפה, בשנה זו ממשיך הפסטיבל את המסורת של השנים האחרונות עם שילוב אמני מוזיקת נשמה יהודית לצד אמנים בולטים מהמוסיקה הישראלית הרחבה.

כך יופיעו בפסטיבל כוכבי ענק כמו עידן חביב, ארז לב ארי, עקיבא (יום הפתיחה 9.8), להקת תיסלם, אמיר דדון (10.8), בניה ברבי, נתן גושן (11.8) לצד אמנים והרכבים ותיקים וצעירים בתוכם תזמורת הכלייזמר הישראלית, נגן הקלרינט מקסים סולניקר, נגן הקלרינט ישראל זוהר, הרכב הגרוב הבלקני 'הבלקניה', להקת הכליזמרים של זיכרון יעקב, המופע 'נשמה יהודית' עם עליזה קרן, סימפלי צפת, יהויכין פרידלנדר והכליזמרים, ניב כליל החורש, תזמורת כל ישראל, אנסבל מקאמאת במופע כליזמר, איטה ודב זילברמן, מופע כליזמר צועני, הכנר פבל לוין, עירא גויפלד, טריו גל קליין, אברהם שוואב, בימה גדולה מיוחדת שתוקדש לאמני כליזמר יוצאי מדינות חבר העמים, הרכב 'כליזמרים קול הנשמה' ועוד מופעים רבים.

בנוסף לבמות שיפעלו בכל יום מימי הפסטיבל מהשעה 20:00, תתקיים גם בימה מיוחדת בחצר הגלריה הכללית בצפת - בימה הנקראת 'הבימה הצפתית' בהשתתפות אמנים בני העיר.

בימה זו תפעל משעות הבוקר ועד השעות הקטנות של הלילה ותכלול גם מספרי סיפורים וסופרים צפתיים, נגנים מקומיים, התוועדויות חסידיות, ניגונים אל תוך הלילה ועוד. נוסף על המופעים הרבים, בשלושת ימי הפסטיבל יתקיימו ברחבי העיר שלל פעילויות נוספות לכל המשפחה ומתחמי מוזיקה נוספים.

הפסטיבל יתקיים במיתוג אירועי הקיץ של צפת "קיץ-צפתי" ותחת הכותרת "ששת ימי הפליאה" המסמלים את החיבור המיוחד של הפסטיבלים הבינלאומיים בעיר.

לדברי ראש עיריית צפת שוקי אוחנה, "פסטיבל הכליזמרים מביא לעשרות אלפי המבקרים את הרוח המיוחדת של צפת, בירתה של מוסיקת הנשמה היהודית. צעירים, מבוגרים, דתיים, חילוניים, כל אחד ואחת מוצא את מקומו בפסטיבל הענק שלנו, עם השילוב המיוחד בין הסגנונות המוסיקליים, האומנים המגוונים, התוכנית העשירה, שלל ההפתעות והחידושים השנה. צפויה לנו חגיגת ענק והכל בכניסה חופשית, הכול באוויר הפתוח. כולם מוזמנים לחגוג איתנו את חג הכליזמרים!".

(אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל'חוק זכויות יוצרים'. אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות ל-[email protected] )