יעקב וידר
יעקב וידרבאדיבות המצלם

מי אני: יעקב וידר, בן 38, נשוי.

מקום מגורים: בני ברק.

מתמודד במפלגת: הליכוד.

תפקיד ציבורי: חבר מועצת העיר בני ברק ויו"ר סיעת הליכוד, ראש 'המטה החרדי בליכוד'.

מה הדבר הראשון שתרצה לעשות בכנסת הבאה? אייצג את צרכיו של ציבור חרדי עצום, או כפי שהוא מכונה "החרדים הישראלים''. זהו ציבור המונה עשרות אלפים וכולל בתוכו את החיילים החרדים, סטודנטיות וסטודנטים החרדים, חרדים העובדים, חוזרים בתשובה, עולים ועוד.

הציבור הזה חש שעסקני המפלגות הסקטוריאליות כלל לא מייצגים אותו ואף פועלים נגדו. אם בבחירות האחרונות הציבור הזה היה יוצא להצביע – הייתה קמה ממשלת ימין על מלא בראשות נתניהו. כפי שידעתי להביא את הציבור הזה להצביע בבחירות המקומיות, אדע להביא אותם גם להצביע הפעם לכנסת, ובשביל זה אני צריך אתכם חברי הליכוד, שתצביעו עבורי.

לא מתחיל את הבוקר בלי: תפילין ותפילה, צריך להודות לו על הכל. ואחר כך קפה כמובן.

למה דווקא במפלגה הזאת: אני חבר בתנועה 20 שנה, זו מפלגת העם, אין בה עדות חוגים ומינים וכולם בה שווים. אין עוד תנועה כזאת בישראל. ועוד משהו: כשנבחרתי לכהן כחבר נשיאות הליכוד, הצעתי בדיון הראשון לקבע בחוקת התנועה שכל אירוע תנועתי שיוגש בו כיבוד, הוא יהיה חייב להיות כשר. הטלפונים הזועמים שקיבלתי לאחר מכן מח"כים, ראשי סניפים וחברי מרכז היו מדהימים: "וכי אתה מעלה על דעתך שנאפשר או נאכל באירוע לא כשר?!" זו המפלגה שאני גאה להיות חבר בה.

איך היית מגדיר את עצמך במשפט אחד? יהודי שאוהב את עמו וארצו. מאוד מאוד.

איך נראה שולחן השבת שלך? שבת אחים גם יחד, זו המתנה הגדולה ביותר שהביאה היהדות לעולם.

מתי פעם אחרונה בכית ובגלל מה? בהלוויותיהם של הקדושים שנרצחו בפיגוע הטרור הפלסטיני הרצחני בבני ברק. בשעה שהילדים הרכים, האלמנות וההורים המבוגרים מלווים לקבורה את יקיריהם שנרצחו באכזריות רק בשל היותם יהודים, יצאו לרחובות לחלק ממתקים ולצהול - מי שלפיד גנץ וגלאון רואים כ"פרטנרים". עם צמאי הדם הללו לעולם לא יהיה שלום.