גולני ו-7 לקחו את השת"פ לקצה - ואיחדו כוחות
גולני ו-7 לקחו את השת"פ לקצה - ואיחדו כוחותצילום: דובר צה"ל

על הגולנצ'יקים בחטיבה 7 שמעתם? כבר ארבעה חודשים שתחת גדוד 82 של חטיבה 7 יושבת מסייעת שכולה חומה. תפקידה לעזור בלחימה בתחומי סיוע אש, איתור והשמדה ומרגמות. הפלוגה מונה ארבע מחלקות - מרגמות, ניוד, קלה על האמרים וכבדה על נמרים.

התהליך של שילוב המסייעות בגדודי השריון קורה בעוד חטיבות, אך בתצורות שונות. בכל חטיבת חי"ר בחרו מסייעת שתושאל לגדוד שריון - אבל הראשונים לעשות את זה, הם גולני ו-7. במקור, הלוחמים במסייעת שייכים לגדוד 51 של גולני, והוכשרו בחטיבה בהכשרת חי"ר - אבל את הקו והאימון הם עושים יחד.

הכול התחיל בתהליך הסקת המסקנות מ"צוק איתן" - החליטו על יצירת הצק"גים (צוות קרב גדודי), ושם - נולד שיתוף הפעולה כדי שגם שריון וגם חטיבות החי"ר ילמדו כמה מהיכולות של כל כוח וידעו לבצע אותן באותה הרמה. "הפלטפורמה של גדודי החי"ר עוזרת לנו בסופו של דבר לבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר", מספר מ"פ מסייעת, סרן בן שלי.

ברביעי האחרון, המסייעת תורגלה לראשונה בתרחיש מוסק - ימים ראשונים של לחימה בעזה, כשבמהלך פטרול על הגבול, האויב פוגע בפלוגה עם טיל נ"ט.

הלוחמים פינו את הפצועים מההאמר למסוק - חמישה נפגעים, שתוך 11 שניות היו צריכים לשבת בבטן הכלי ולעבור לנקודת מבטחים.

"השילוב שלהם בגדוד הוא חשוב, ולכן אני מתעסק הרבה בחיבור איתם", משתף מג"ד 82, סא"ל אופיר כספי. בשבוע הבא, גדוד 82 יסיים את הקו בעזה ויעבור לרמת הגולן, שם יהיה הגדוד הראשון שיעשה לבנת אימון עם המסייעת בתצורה הזו - לוחמי השריון והחי"ר כאחד. כשכל הגדוד על טנקים, הם על האמרים - וככה יחדדו את יכולות הצק"ג לקראת המלחמה.

"בקצה המבצעי יש לזה יתרונות", מסכם מג"ד 82, "התהליך בריא ונכון, נהיה במקום טוב יותר ביכולת לחשוף אויב, בבניית השפה המשותפת, ובחוד הטכנולוגי שנשלח לשדה הקרב. אני יכול להגיד בלב מלא שהתעצמנו".