צבי האוזר
צבי האוזרצילום: Gershon Elinson/Flash90

השרים איילת שקד ויועז הנדל הכריזו בשבוע שעבר על איחוד מפלגות ימינה ודרך ארץ, לטובת הקמת מפלגת חדשה בשם הרוח הציונית. על פי הסקרים נראה כי מפלגתם לא מתרוממת מעבר ל־4 מנדטים.

חבר הכנסת צבי האוזר (הרוח הציונית) שוחח עם ינון מגל ובן כספית ב־103fm. "אנחנו נעבור את אחוז החסימה. יותר ויותר אנשים יבינו שבלי הרוח הציונית לנתניהו יש 61, ועם הרוח הציוניות לאף אחד אין 61. זאת אומרת אין ממשלה של 61 עם נתניהו, עם חוק צרפתי ועם כרטיסייה חופשי חודשי של בן גביר את סמוטריץ', ואין ממשלה של 61 של יאיר לפיד עם חופשי חודשי של טיבי, לכן רק רוח ציונית חזקה וגדולה מבטיחה בוודאות שאין 61 לא מכאן ולא מכאן", אמר האוזר.

לגבי פרידתו מגדעון סער, אמר האוזר: "אני נפגשתי עם גדעון חברי 72 שעות לפני ההחלטה שלו להתמזג עם כחול לבן, אני אמרתי לו בצורה מאוד ברורה ופשוטה – 'אני הייתי פעם דופן ימין בכחול לבן, ואני, שהייתי דופן ימין בכחול לבן, עמדתי מהר מאוד בפני המבחן של בני גנץ שרצה להקים ממשלה עם המשותפת, אני אמרתי לא. בני גנץ מאוד כעס ורתח, והוא יודע טוב מאוד שאם יש לו תוכניות לכיוונים האלה, אני לא פרטנר'".

האוזר המשיך ואמר: "אני אמרתי לגדעון סער עוד דבר, 'אנחנו מפלגת ימין ממלכתי. בהינתן המצב, יש למשבצת הזאת מקום ויש לה קהל תומכים רחב. אני לא חושב שאנחנו צריכים להתחבר עם מפלגת מרכז בתחום המדיני ומפלגת שמאל יותר מובהקת בתחום הכלכלי', וזהו. נפרדו דרכנו כידידים".

לדברי האוזר, "כל הזמן מאשימים אותי שעברתי, נשארתי באותו מקום – ימין ממלכתי. אני רצתי 3 פעמים עם כחול לבן בתור דופן ימין ממלכתי. כשכחול לבן החליטו להקים ממשלה עם הרשימה המשותפת, אני אמרתי לא, ושם נפרדו דרכנו. אני יכולתי להיות שר בכיר בכחול לבן, יכולתי להקים ממשלת 61 לבני גנץ עם 15 חברי כנסת מהמשותפת, אמרתי לא".

כספית תהה: "השאלה היא, אם אנחנו עכשיו אחרי הבחירות ואתם המנדט ה־61, אתם מעדיפים בחירות שישיות או שאתם מקימים עם נתניהו ממשלה?" האוזר השיב: "אנחנו מקימים ממשלת אחדות רחבה, ציונית". בתגובה לכך, מגל אמר: "עם כל הכבוד לכם, תבואו ללפיד ולגנץ והם יגידו לכם לא, אז מה תעשו?"

על כך השיב האוזר: "הייתי שם ינון. אתה מדבר במקרה עם האדם היחיד שהיה בסיטואציה של 59-59 והביא ממשלת אחדות ב־10 אצבעות, אני. ואני יכול להגיד לך שהעובדה שהיום נתניהו באופוזיציה ויאיר לפיד ראש ממשלה - יש גם לנתניהו אינטרס אסטרטגי לא להמשיך לבחירות שישיות ושביעיות".

"ישבנו שנה בממשלה של 61, זה התרסק לנו מול העיניים"

בהמשך טען מגל כי "בסוף אין משמעות להבטחות שאתם מבטיחים עכשיו". האוזר הבהיר: "אנחנו לא נשב עם המשותפת נקודה, כי אנחנו נשב עם מי שמקבל את ההסדר המכונן של מדינה יהודית-דמוקרטית. אמרתי את זה מתחילת ימיי בפוליטיקה. לגבי רע"ם, למדנו".

האוזר התייחס לניסיון מהממשלה האחרונה, ואמר: "ישבנו שנה בממשלה של 61, ממשלה צרה, התרסק לנו מול העיניים. למדנו והפקנו לקחים. אין תוחלת לממשלה צרה שנשענת על רע"ם, כמובן, לבטח לא על המשותפת, אין תוחלת לממשלה צרה שנשענת על בן גביר-סמוטריץ'. חברים, שני הקיצוניים האלה זה 60 אחרי 1. ל־1 הזה יש כרטיס חופשי חודשי, ה־60 מנקבים לו כל יום את גחמותיו ואת רצונותיו, אין כוונתי לתת חופשי חודשי לבן גביר, אין כוונתי לתת חופשי חודשי לטיבי. הפתרון היחידי ליציבות במדינת ישראל היא ממשלת אחדות רחבה".

כספית: "באחדות הרחבה יהיה גם לפיד?"

האוזר: "אין לי שום בעיה עם לפיד".

כספית: "את בן גביר אתה פוסל או מכליל באחדות?"

האוזר: "אנחנו מדברים על ממשלת אחדות רחבה, כל מי שיקבל את קווי היסוד שלה, מוזמן. אני לא מאמין שבן גביר יקבל את קווי היסוד שלה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה לדברי האוזר: "האוזר שישב עם מחבקי מחבלים ותומכי טרור, מחרים אותי - יהודי שלוחם בטרור ומחבק יהודים. זהו פרצופו של השמאל החדש".