מיקי זוהר
מיקי זוהרצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד התייחס (חמישי) לפריימריז במפלגתו, למחלוקות בין המועמדים ולטענות מצד שרת הפנים שקד ולפיהן הליכוד מעקב את קבלת הפטור מוויזה לארה"ב.

בראיון ל-103fm נשאל זוהר על סוגיית הפטור מוויזות לארה"ב עבור ישראלים ואמר: "קודם כל אני רוצה להרגיע את אזרחי ישראל, גם אם נאשר עכשיו זה לא יקרה לפני פברואר 2023. אנחנו לא נאפשר מצב שזה יתעכב, גם אם נאשר את זה בהמשך זה לא יביא לעיכוב התהליך, התהליך יקרה ויבוצע בפועל.

''חושבים שאם אנחנו לא מעבירים את זה עכשיו בכנסת זה לא יקרה בפברואר. יש סוגיות מאוד אקוטיות שנתניהו חושב שצריך לשנות. בסוף אנחנו צריכים לשמור גם על הפרטיות של אזרחי ישראל, יש עוד סוגיות שאנחנו מדברים עליהם, זה לא חלילה ממקום לעכב את זה".

האם כל ההתנהלות סביב הסוגייה מונעת מהרצון לקרדיט? ח"כ זוהר שלל את הטענה: "אנחנו בממשלת מעבר, אם עכשיו נהיה אלו שמאשרים את זה זה יהיה הישג שלנו כי אנחנו מאשרים את זה. מדינת ישראל לא תלויה באף אחד, היא חזקה ועוצמתית. האמריקאים שותפים, חברים ואנחנו הולכים איתם דרך ותמיד נלך איתם כי הם בעלי הברית הגדולים ביורת של ישראל אבל אנחנו תמיד נצטרך להסתכל על מה טוב לאזרחי ישראל ומה שטוב להם שישמרו על הפרטיות שלהם ועוד כמה סוגיות חשובות שנידונות. לא יהיה עיכוב בהתחלת התהליך באמצע 2023".

בהמשך, התייחס ח"כ זוהר לפריימריז בליכוד: "הליכוד זו מפלגה דמוקרטית, יצרית, חיה ובועטת. בשונה ממפלגות אחרות, שמענו לאחרונה חברת מפלגת יש עתיד אומרת שיאיר לפיד הוא סוג של אל, זה השוני העצום בין מפלגה כמו שלנו שהיא הליכוד בה נבחרים באמצעות פריימריז, על ידי 140 אלף איש שקובעים את גורלם של כל אחד ואחת, ומשלמים דמי חבר מרצונם החופשי, זה דבר שהוא סופר דמוקרטי. ביש עתיד אתה צריך לרצות את אותו מנהיג שאם הוא לא יהיה מרוצה אתה לא תהיה במקום טוב ברשימה".

לאור אמירותיו, ביקשה המראיינת סיוון כהן לדון בסוגייה שמדאיגה רבים - אנשים עם עבר פלילי המתמודדים לרשימת הליכוד. זוהר הדגיש כי "כולנו מודאגים. אנחנו מוטרדים וגם פועלים בנושא. אני מציע לכל מי שמנסה להספיד אותנו עוד לפני שנגמרו הפריימריז שימתין לתוצאות. חוכמת ההמונים היא הדבר המנצח והטוב ביותר. לדעתי אותם 140 אלף איש, אנשים שהם ליכודניקים בלב ובנשמה, שרוצים להשפיע על איך הרשימה תראה, יבחרו את ה רשימה הטובה ביותר כי כך הדבר היה בעבר ואני מקווה שגם בעתיד. בואו נמתין לסוף הפריימריז".

"אנחנו דמוקרטיה, וגם בדמוקרטיה יש מחיר", טען, והוסיף: "אם הדברים עומדים בקנה אחד עם התקנון והחוקה אי אפשר למנוע מאף אחד להתמודד. הדברים אני יודע שנידונים גם בבית הדין, אני לא יודע מה תהיה ההכרעה אבל אני מציע לחכות לתוצאות הפריימריז, חוכמת ההמונים היא זו שמנצחת, זה היופי בדמוקרטיה שיש בליכוד".

על השיריונים במפלגתו, אמר: "הם יחסית דיי ידועים, אנחנו יודעים שסילמן ושיקלי יהיו משוריינים, אני לא יודע לומר בוודאות כי בסוף ההחלטה בידיו של נתניהו אבל אני מעריך שכן. שמענו על גל הירש, ציון אמיר, יהיו אנשים נהדרים. כרגע יש לנתניהו 4 שממוקמים במקומות 14, 16, 28 ו־37. אני לא יודע להגיד את כל הארבעה. אני מקווה שזה גם מה שיהיה. על פניו צריך להמתין ולחכות לאחר הפריימריז".

בסיום השיחה, התייחס חבר הכנסת מטעם מפלגת הליכוד להתמודדותם מול יוקר המחיה והצגת התוכנית הכלכלית: "אני חושב שכולנו יודעים שאם יש מישהו שיודע להוציא את ישראל מהמשבר הכלכלי זה דווקא נתניהו. ב־2003 הוא הוציא את ישראל ממשבר כלכלי וגם ב־2009. השתנה דבר אחד, בשנה האחרונה לא היינו בהנהגת המדינה. בשנים שאנחנו היינו בהנהגת המדינה גם אם הייתה עליית מחירים היא הייתה סופר הדרגתית. יש כאלה שרוצים להאשים את המלחמה, את הרוסים, האוקראינים".

"יש דבר אחד שצריך להבין - כשאתה צריך לתת כל כך הרבה כסף לעבאס אתה לא יכול להפנות את התקציבים האלו לתוכניות שיוזילו את יוקר המחיה. להפחית את יוקר המחיה רציך להביא כסף, מאוצר המדינה", הכריז.

כהן לא נשארה חייבת, וציינה כי אנחנו המדינה השנייה הכי יקרה בעולם. ח"כ מיקי זוהר סיכם: "זה קרה בשנה האחרונה. לפני שאנחנו ירדנו מההנהגה, כשהיינו בשלטון, המספרים היו דרמטיים הרבה יותר טובים מהיום. אנשים רוצים לייחס את זה לכל מיני דברים, אני מייחס את זה לניהול לא נכון בשונה משלנו. כשאנחנו היינו בהנהגת המדינה ניהלנו את זה טוב יותר ואני מקווה שהציבור יביע בנו שוב אמון כדי שנעשה את התיקון הנדרש".