סיכול ח'אלד מנצור, מפקד מרחב דרום רצועת עזה בג'יהאד האיסלאמידובר צה"ל

בכירים ישראלים מאשרים כי מתקיימים מגעים לקיום הפסקת אש הומניטארית של כמה שעות ובסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי הרגיעה תיכנס לתוקף בשעה 20:00 ובהשגתה מעורבת גורמים מצריים.

מנגד דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי אבו חמזה, כתב בחשבון הטלגרם שלו: "אנחנו בפלוגות ירושלים ושבים ומביעים את גאוותנו בכל טיפת דת שנשפכה מבני עמינו הלוחם, שלוחם אתנו במלחמה הזו בכל הגאווה והנאמנות יחד עם מפקדי הזרוע האמיצים בשטח.

יכולות הטילים שנראו מאתנו מתישות את האויב הטיפש, הינן חלק מועט ממה שהכנו לו. אנחנו שומרים הרבה מאוד דברים שיכאיבו לו וישמחו את בני עמינו אנחנו קוראים לכל הלוחמים והחופשיים מבני עמינו בגדה ובפנים הכבוש, להצטרף למלחמה הזו שכותרתה 'אחדות הזירות' על מנת שתהיה אינתיפאדה חזקה שתוביל להיעלמות האויב שלנו מכל פלסטין".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם ראש הממשלה יאיר לפיד לפגישת עדכון ביטחוני, "אני נותן גיבוי מלא לממשלה לצד כוחות הביטחון", אמר נתניהו בסיום הפגישה. "קיבלתי עדכון מפורט ושמעתי את הדברים בקשב רב. נתתי מניסיוני כמה עצות לגבי תחומים שונים ואני חושב שהן יכולות להועיל מאוד למדינת ישראל".

בפגישה השתתף גם המזכיר הצבאי לראש הממשלה אלוף אבי גיל.

בתוך כך ראש השב"כ רונן בר אמר בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני אמש (מוצאי שבת) כי יש לחתור לסיום המבצע בעזה לפני שיתרחשו תקלות או טעויות שיסבכו את ישראל. ראש השב"כ ציין עוד בישיבה כי המבצע השיג יעד אסטרטגי של הפרדה בין חמאס לבין הג'יהאד האסלאמי.

שר הבריאות ניצן הורוביץ מנגד קרא להפסקת המבצע. הוא טען שמטרת המבצע וצריך לסיים לפני שיהיו פגיעות מיותרות באזרחים פלסטינים.