חילול האנדרטה
חילול האנדרטהצילום: תורת לחימה

תופעת חילול אנדרטאות חללי מלחמות ישראל על ידי פורעים ערבים נמשכת. אתמול (ראשון) תיעד מתנדב בארגון תורת לחימה את אנדרטת חללי חטיבת הראל לאחר שחוללה בידי פורעים ערבים בירושלים.

בארגון נאבקים בתופעה וזהו המקרה השישי לדבריהם, אותו הם מציגים לרמטכ"ל ולשר הביטחון בני גנץ, מבלי שננקטת כל פעולה מצד רשויות משרד הביטחון וצה"ל לשמירה על הכבוד הלאומי וכבודם של חללי מערכות ישראל.

לדברי הארגון, בדרך כלל, היחידים שנוקטים פעולה בנושא אלו ראשי הרשויות המקומיות. גם במקרה זה פנו בארגון לראש עיריית ירושלים משה ליאון, ששלח תוך פחות משעה צוות לשיקום האנדרטה. הפורעים לא נתפסו.

בארגון תורת לחימה תהו מדוע משטרת ישראל והשב"כ, שמתייחסים בחומרה לגרפיטי של יהודים, לא מטפלים במקרה. בלשכת הרמטכ"ל כוכבי ובלשכת שר הביטחון גנץ הבטיחו מספר פעמים לארגון כי "הדברים העוברו לטיפול מיידי" וכי "הנושא ייבחן", אך עד כה דבר לא נעשה. "מתי גנץ יתעורר?" תהו בארגון.

כזכור, בחודשים חיללו ערבים את אנדרטת אגרוף ורומח (חטיבה 27) הסמוכה לכביש 444 במרכז הארץ, אנדרטת עין זיוון בגולן, ואנדרטת נופלי פלוגת עורב צנחנים בבקעת הירדן, סמוך למעלה אפרים. למקום הגיעו חברי הנופלים יחד עם אהד גדות נציג תורת לחימה, ניקו את האנדרטה וקיימו טקס צנוע ואמירת תהלים לזכר חבריהם לנשק.