אירוע השקת המכביאדה היום בכפר המכביה
אירוע השקת המכביאדה היום בכפר המכביהצילום: טנא תקשורת

שבועיים עברו מאז הסתיים אירוע המכביה ה-21, אירוע הספורט הגדול ביותר ליהודי העולם וכבר היום (שני) הושק בכפר המכביה, אירוע המכביאדה 2022.

מדובר באירוע ספורט מבית ההסתדרות הלאומית ומכבי ישראל שיתקיים במהלך חודש נובמבר בירושלים, כאשר הקבוצות הרבות המתחרות, יתחרו במגוון ענפי ספורט קבוצתיים ביניהן: קט-רגל, כדורסל וכדורשת נשים.

גם בענפים האישיים יתקיימו מספר מסלולי תחרות כמו: גיימינג, שחמט, ברידג', ריצה, אופניים וכל ענף אחר שהמשתתפים יבקשו.

הפרס לזוכים באירוע המכביאדה בירושלים יהיה נסיעה לאירוע המכביאדה העולמית שתתקיים במהלך דצמבר 2023 בארגנטינה.

את האירוע פתח יאיר שלם, מנכ"ל ומ"מ יו"ר ההסתדרות הלאומית שסיפר על הליך שיתוף הפעולה בין מכבי ישראל לבין ההסתדרות הלאומית שהחל אי שם לפני שלוש שנים וחצי, ולאחר הברכות התקיים הרצאתו של המדליסט האולימפי אורי ששון שסיפר על מאחורי הקלעים של ההשיגים הגדולים ועל ההקבלה שבין האתגרים במזרון הג'ודו לאתגרי הזירה העסקית.

המדליסט האולימפי אורי ששון אמר: "היה לי כשרון יוצא דופן בג'ודו אך מצד שני ידעתי שיש משהו מנטלי שקורה וגורם לי לצאת מפוקוס. הג'ודו זה כמו ג'ונגל, היריבים מריחים את החולשה ותוקפים אותך. הייתי צריך להבין שאם אני רוצה לזכות במדליה אולימפית אני צריך לשנות את אורך החיים שלי. לא לחיות כמו ילד בן 23. לפעמים הייתי יותר מידי מחויב לדרך ולפעמים יותר מידי נהנתן. הייתי צריך להיות הרבה יותר מאוזן. האיזון הזה איפשר לי שקט נפשי הייתי חייב לצאת מאזור הנוחות. אי אפשר להצליח ולהיות ספורטאי בלי לצאת מאזור הנוחות. לא הייתי לוקח סיכונים. המפתח הוא האומץ לשנות. הפכתי להיות ג'ודקא מאמין יותר".

יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית אמר: "החיים משתנים וצריך להמציא את עצמנו מחדש כל פעם. כאשר מדובר בספורט וכמובן כאשר מדובר בחיים עצמם. אנו נמצאים כרגע במערכת בחירות וכדי שנוכל להצליח להשפיע באמת חזק צריך את הסיוע של כלל העובדים. חשוב שנכניס לכנסת את האנשים שמשפיעים על החיים שלנו בספורט ובכלל. אם אני הייתי שר חינוך במקום לעשות שיעורי ספורט משעממים הייתי פועל כדי לקדם את הביטחון העצמי של כל אחד ואחת. במקום ריטלין בבית ספר צריך לגרום לכך שיהיה חצי יום לימודים וחצי יום ספורט".

יאיר שלם, מנכ"ל ההסתדרות הלאומית אמר: "אירוע זה הוא יריית הפתיחה למכביאדה ולליגה למקומות עבודה. הכדור כיום נמצא בידיהם של ועדי העובדי להרים גם את המכביאדה וגם את הליגה למקומות עבודה".

נאור גלילי, מנכ"ל מכבי ישראל: "אנחנו שמחים לחבור להסתדרות הלאומית, ולהתחיל במסע המשותף. זו משפחה שצועדת יחד, בספורט, בבריאות ובהנאה. לא בכדי, התעקשו חברי ההסתדרות הלאומית שהאירוע ייערך בירושלים. אנחנו רוצים אתכם כחלק גדול ומשמעותי מאיתנו, הן בליגה למקומות עבודה והן בטורניר ה"מכביאדה" שיתקיים בבירה, ובטורנירים נוספים שיערכו בטרץ וברחבי העולם".

ששי שדה יו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות הלאומית שמרכז את הטורניר מצד ההסתדרות הלאומית: "היום הזה מאוד משמח ומרגש אותי. לאחר שחברנו לארגון הספורט הגדול בישראל אנו נקיים תחרויות ספורט לפי הערכים שלנו. כיום כל ארגון מדבר על ערך ספורטיבי או בריאותי כחלק מהמטרה שלו וזאת במטרה להביא ערכים נוספים והרגשת שייכת בין העובדים למקום העבודה. שיוויון שאנו דוגלים בו זו אמירה של מחולל המחנה הלאומי זאב ז'בוטינסקי, שהקים את תנועת בית"ר העולמית ואת ההסתדרות הלאומית. אנחנו נדאג שהספורט העממי יגיע לכולם לפי חזונו".

גיל דמתי, יו"ר ההנהלה הפעילה בהסתדרות הלאומית אמר: "המכביאדה מממשת את הערכים שלנו בתוך ההסתדרות הלאומית. אנחנו מתחילים לצבור כוח וחלק מזה הוא קיום הליגה למקומות עבודה וקיום המכביאדה בחודש נובמבר הקרוב".