מרדכי בניטה
מרדכי בניטהצילום: באדיבות המצולם

עם פתיחת הקלפיות בפריימריז לרשימת הליכוד לכנסת הבוקר (רביעי) המועמד במחוז ירושלים, אלוף משנה במיל' מרדכי בניטה, שובר שתיקה ומספר על ההצעות שקיבל וסירב להן כדי להישאר נאמן לתנועת הליכוד.

בניטה כיהן בשנים האחרונות כמנכ"ל משרד ירושלים ומורשת ובקדנציה שלאחריה כמנכ"ל המשרד להשכלה גבוהה, זאת לאחר שנים בהן כיהן כמנכ"ל ישיבת "עטרת כוהנים" ברובע המוסלמי בירושלים, בראשה עומד הרב שלמה אבינר וכן היה מחלוצי ההתיישבות היהודית במזרח ירושלים וממקימי שכונת מעלה הזיתים במזרח העיר.

אמש הופצו מסרונים מטעם אחד המועמדים בהם נטען כי בניטה אינו "נאמן" מספיק לתנועת הליכוד. בשיחה רגע לפני פתיחת הקלפיות מספר בניטה: "לקראת הבחירות האחרונות השר אלקין שעימו עבדתי עזב את הליכוד. הוא הודיע לי על כך דקות בודדות לפני מסיבת העיתונאים שבה פרש מהליכוד. בימים שלאחר מכן הוצעו לי תפקידים רבים ומפתים כדי לעזוב איתו חלילה את הליכוד, אבל כמובן שסירבתי ולכן גם אחרי שאלקין התפטר מהמשרד הותירה הנהגת מפלגת הליכוד את המשרד בניהולי. לקראת הקמת הממשלה יכולתי לכהן כיום כמנכ"ל משרד ממשלתי בכיר ולקבל משכורת מכובדת ומפנקת. אבל במקום זה בחרתי להישאר נאמן לתנועת הליכוד, בה אני חבר מעל 20 שנה. לא הצטרפתי לליכוד בשביל לקבל ג'וב ולא הסכמתי לעזוב אותה בעד אף ג'וב שבעולם".

באתר ליכודניק, הנחשב לאמין בקרב מתפקדי מפלגת הליכוד, אף פורסמה לפני שנה וחצי כתבה, בזמן הקמת הממשלה, בה נחשף כי בניטה קיבל הצעות לכהן כמנכ"ל משרדים ממשלתיים אם יעזוב את הליכוד, אבל סירב לכל ההצעות.

"ישבתי בבית במשך שנה וחצי, אבל ידעתי שעשיתי את הצעד הנכון. בכל התקופה הזו פעלתי למען הגרעינים התורניים, ההתיישבות במזרח ירושלים ובעיקר למען הפלת הממשלה. הייתי בקשר עם כל הארגונים שפעלו נגד הממשלה וסייעתי לארגוני המחאה נגד הממשלה. כל מי שמכיר אותי יודע את המעורבות שלי בהפלת הממשלה ועל כך גאוותי הגדולה".

נפגעת מההשמצות נגדך?

"לצערי הרב ישנם אנשים שלא מבינים את משמעות הפסוק "ארור מכה רעהו בסתר". הם משמיצים בהודעות ומסרונים שקריים, אבל השם ירא ללבב, והשם יודע על אלה הצעות וויתרתי כדי לא להיות חלק ממשלת החורבן. יכולתי לקבל ג'ובים מכובדים מאד, חברות בדירקטורים, מנכ"לות ועוד, אבל נשארתי נאמן לערכיי. ישבתי בבית ללא פרנסה, אבל לא וויתרתי על האידיאולוגיה וזה מה שחשוב".

מה התוכניות שלך לכנסת הבאה?

"ישנם שלושה נושאים שבהן אעסוק בכנסת הקרובה: קודם כל בזהותה היהודית של המדינה והמאבק בהדרת ישראל השניה. לא יכול להיות שישראל המסורתית והמאמינה מודרת מהשיח, בעוד ארגונים בעלי אג'נדות פרוגרסיביות הופכים להיות מובילים של הנרטיב בישראל. שנית אנצל את כל ניסיוני כאלוף משנה במילואים וכמנכ"ל שני משרדי ממשלה בעבר כדי לחזק את הנוכחות היהודית במזרח ירושלים. זוהי שליחות חיי ואמשיך למסור למענה את כל כוחותי. אני מתגורר במזרח ירושלים כבר 20 שנה, בשכונת מעלה הזיתים וכיהנתי שנים רבות כמנכ"ל ישיבת "עטרת כוהנים" ואמשיך לפעול מתפקידי החדש בכנסת למען מזרח ירושלים.

"אך לצד כל זה כמובן גולת הכותרת: המאבק בחוסר הבקרה על המערכת המשפטית, שאמשיך לקדם בכל הכלים הפרלמנטריים שיעמדו לרשותי, כולל כמובן הקמת וועדת חקירה לבחינת תיקי נתניהו, שכולנו עדים לקריסתם כיום ועד כמה היו חלק מהמאבק של גורמים בפרקליטות נגד מחנה הימין".