כוכבי במהלך התחקיר הראשוני
כוכבי במהלך התחקיר הראשוניצילום: דובר צה"ל

סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל שנורה ונהרג אמש (שני) מירי כוחותינו בעקבות טעות בזיהוי, הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בנתניה. במקום התאספו מאות בני משפחה וחברים של פיטוסי והם מלווים אותו בדרכו האחרונה.

האירוע הקשה התרחש סמוך לטולכרם במרחב התפר בחטיבה המרחבית מנשה, ומתחקיר ראשוני עלה כי הלוחם בן ה-20 עזב את עמדתו להתפלל ונורה כשחזר לאחר שבוצע נוהל מעצר חשוד.

בחדשות 12 דווח כי החייל היורה מסר הערב את עדותו בפני חוקרי המשטרה הצבאית. לאורך כל הבוקר הוא היה בתחקירים, ולאחר מכן נפגש עם משפחתו ועם פסיכולוגים.

הרמטכ"ל אביב כוכבי קיים תחקיר ראשוני בנקודה בה נהרג פיטוסי, בתחקיר השתתפו מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט ומפקדים נוספים. מהתחקור עלה כי פיטוסי עזב את עמדת השמירה ועם חזרתו לעמדה, זוהה על ידי לוחם אחר כחשוד - ונורה.

מיד לאחר הפגיעה הבין הלוחם כי מדובר בטעות בזיהוי, דיווח על האירוע למפקדיו ואלו הזעיקו טיפול רפואי. הצוות הרפואי הגיע בתוך דקות והעניק ללוחם טיפול ראשוני בשטח. לאחר מאמצי החייאה רבים הוא לבית החולים ושם נקבע מותו.

"אנחנו משפחה של מאמינים בני מאמינים", ספדה לפיטוסי אחותו אתל בהלווייתו, "כל יום התפללתי לבורא עולם, אמרתי תודה שאני עומדת כאן, תודה שאתה נותן לי לעשות מצוות ומעשים טובים. דיברתי עם נתן המון פעמים, אנחנו פה מחכים להיכנס בחדר הגדול, איפה שנתן נמצא, בגן עדן".

מטעמו של החייל אשר מלווה על ידי הסניגורית הצבאית הראשית נמסר: "מדובר בארוע טראגי קורע לב, בו קיפד את חייו חברו הטוב של מרשנו. הוא מבקש באמצעותנו לשלוח את תנחומיו הכנים למשפחה על אובדנם הכבד. מרשנו השתתף כל הלילה בתחקירים של התאונה המצערת שארעה בעת פעילות מבצעית. כעת נמצא החייל בגביית עדות. כל שניתן לספר כעת כשהאירוע נמצא עדיין בבדיקה הוא שהחייל פעל על פי הפקודות וההנחיות".