הוריו של נתן פיטוסי ז"ל
הוריו של נתן פיטוסי ז"לצילום: דור כהן, באדיבות חדשות 13

ראש הממשלה יאיר לפיד התקשר הערב (חמישי) לנחם את רינה ויוסף פיטוסי, הורי החייל נתן פיטוסי ז"ל, שנהרג בתקרית הירי באזור טול כרם.

לפיד אמר להורים: "ילדכם המופלא איחד את מדינת ישראל, כל המדינה בוכה ביחד אתכם. כולנו גאים בנתן ומרגישים שהלך מאיתנו לוחם אמיתי עם ציונות וערכים - וזה מגיע מהבית".

ראש הממשלה לפיד העביר את תנחומיו גם לרבקה, אטל וסלומה, אחיותיו של נתן ז"ל.

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט הגיע היום לנחם את הוריו של נתן פיטוסי ז"ל, חיבק את סבתו ושוחח עם בני המשפחה.

בנט מנחם את סבתו של נתן
בנט מנחם את סבתו של נתןצילום: ללא קרדיט

מרגש: האם השכולה ביקשה מהמלווים להגיד תודה לא-לאריה ליפו

הקצינים שחוקרים את תקרית הירי הקטלנית בחטיבת כפיר לא מצליחים להבין כיצד ייתכן שא"מ לא זיהה את חברו נתן פיטוסי ז''ל ששב לעמדה לאחר שהלך להתפלל.

השניים הספיקו לבצע שתי משמרות כצמד לפני האירוע הטרגי על גדר קו התפר סמוך לטול כרם. לפי הדיווח בידיעות אחרונות, לאחר שנפגע מהקליע הראשון פתח פיטוסי בריצה לעבר חברו, מה שגרם לא"מ לירות שוב בדמות החשודה שהתקרבה אליו.

"זה אני, זה אני" הספיק לומר פיטוסי רגע לפני שהתמוטט בזרועות חברו לעמדה שירה בו בטעות. רק באותו הרגע, כשראה את החמוש מולו לובש וסט צבאי, הבין א"מ במי ירה ומיהר להתקשר למפקד המחלקה של השניים לדווח לו: "יריתי בפיטוסי, יריתי בפיטוסי".

אמש (רביעי) בסביבות השעה 22:00 הובא החייל היורה למקום האירוע כדי לבצע שיחזור בנוכחות הקצינים שחוקרים את התקרית ואנשי המשטרה הצבאית.

סנגוריו של החייל היורה פנו אתמול למצ"ח ולמפקד חטיבת כפיר בדרישה: "הפסיקו את חקירתו, המתנהלת באופן שערורייתי - היא פסולה ולא הוגנת". הסנגורים טוענים כי הוא החייל נמצא במצוקה נפשית ומבקשים שלא לחקור אותו גם בשל המנוחה המעטה שקיבל מאז התקרית. עורך הדין ז׳ק חן הצטרף לצוות ההגנה של החייל היורה.

הוריו של נתן פיטוסי ז"לצילום: דור כהן, באדיבות חדשות 13

אביו של נתן פיטוסי ז''ל סיפר אתמול כי "בזכות נתן עלינו לארץ. עלינו בשביל הילדים. הוא אמר שאלוהים בחר בנו לעלות לארץ. זה היה שינוי גדול בשבילו, והוא אהב את הארץ. הוא ממש החליט שהוא רוצה להתגייס".

לדברי יוסף פיטוסי, בנו "רצה להיות לוחם. הוא רצה לעזור, הוא תמיד דאג ונתן לאנשים, ועם הקדוש ברוך הוא לא פחדנו".

פיטוסי עזב את חברו כדי להתפלל בגבעה סמוכה וחזר לאחר כ-20 דקות, סביב השעה 22:30. "הוא לא רצה אף אחד לידו כשהוא מתפלל. היה לו קשר מיוחד עם הקדוש ברוך הוא", סיפר האב השכול. "כשנתן היה רואה חדשות הוא היה אומר שהוא רוצה אחדות בישראל, רק באחדות אנחנו יכולים להילחם נגד האויבים שלנו".

בצה"ל ממשיכים בתחקור האירוע. החייל היורה סיפר למפקדיו: "נשארתי לבד בעמדה, שמעתי רעש ואז ראיתי דמות חשודה וחמושה, 20 מטרים ממני, מתקרבת לעברי. התחלתי בנוהל מעצר חשוד ויריתי גם כאזהרה. צעקתי 'עצור, עצור' לפני שיריתי, אך נאלצתי לירות גם על החשוד. רק בימים האחרונים חדרו דרך הגדר פה לפחות עשרה מסתננים פלסטינים".