הציוץ של ישראל פריי
הציוץ של ישראל פרייצילום: צילום מתוך הטוויטר

מיכאל כרמיאל, מנהל המחלקה המשפטית בארגון "תורת לחימה", הגיש אמש (א') תלונה במשטרה כנגד העיתונאי ישראל פריי, לדבריו בגין תמיכה בטרור.

התלונה הוגשה לאחר שפריי, המזוהה עם השמאל הרדיקלי, צייץ בחשבון הטוויטר ציוץ המתייחס למחבל מוחמד מינאווי שנתפס בשבוע שעבר רגע לפני ביצוע פיגוע המוני בתל אביב. בציוץ קרא פריי למחבל "גיבור", ואף הוסיף כי "בעולם מתוקן הוא היה מקבל מדליה".

לטענת כרמיאל, "פריי אף עודד את ניסיון הפיגוע ומרחץ הדמים של המחבל באומרו כי חיילי צה"ל הינם 'מטרות לגיטימיות' כלשונו לרצח ומעשי טרור."

"אין צורך להכביר במילים על המסוכנות העולה מדבריו של פריי", מסר כרמיאל בתלונתו, "כעיתונאי הנקרא על ידי כ-60 אלף עוקבים בטוויטר ואלפי גולשים נוספים שאינם עוקביו - נתון פומבי לדברים חמורים אלו המביעים תמיכה ואהדה במחבל שכמעט ועלה בידו לגדוע את חייהם של עשרות אזרחים וחיילים".

כרמיאל מציין כי המשטרה אישרה את קבלת התלונה בתחנת לב הבירה בירושלים, שם הוא מקווה כי תתנהל חקירה בחשד לעבירה על "חוק המאבק בטרור, תשע"ו-2016" באשמת - "פרסום דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו".

"גם לחופש הביטוי העיתונאי יש גבולות ברורים, ולגיטימציה לפגיעה בחיילי צה"ל הינה קו אדום" מסכם כרמיאל, "דברים מזעזעים אלו אינם רק ביטוי לקו מחשבה חולני ושטוף שנאה עצמית, אלא מתריעים על מסוכנותו הרבה של פריי הנשקפת מדבריו, לכן טוב תעשה המשטרה ותביא למעצרו המיידי של ישראל פריי, וזאת על מנת לחוקרו ולהביאו לדין בהקדם בעוון תמיכה בטרור."

בתוך כך, האשימו בארגון את מועמד מפלגת העבודה יאיא פינק, אשר העסיק את פריי בערוץ "דמוקרTV" אשר בניהולו, במתן במה למי שמעודד טרור ורצח חיילים. בארגון תקפו את פינק, רס"ן במיל' המתהדר בשירות המילואים שלו: "‏גם 365 ימי מילואים בשנה ותמונות יח"צ עם מדים לא יכפרו ליאיא פינק על העסקתו של התומך הנאלח ברצח חיילים.", אומרים בתורת לחימה.

יצויין כי בעקבות הלחץ הציבורי כמו גם פניות רבות של הורי חיילים מתנועת "צעדת האמהות", הוחלט בערוץ "דמוקרTV" להפסיק את העסקתו של פריי.