משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף המועצה לצרכנות, יוצאו במבצע לבדיקה ולהשוואת מחירים לקראת ובמהלך חגי תשרי. במסגרת המבצע, נבדקים 165 מוצרים הנמצאים ב-36 רשתות בפריסה ארצית ובאתרי אינטרנט, במטרה לספק לצרכנים מידע אודות פערי המחירים ואפשרות להשוות מחירים.
ב"סל תשרי" כלולים מוצרים מקטגוריות שונות: בשר דגים ועופות, פירות וירקות, מוצרי ניקוי וטואלטיקה, ומוצרים ייחודיים לחגי תשרי (דוגמת רימון, כרישה וכדומה) ועוד.
הסל מתבסס על נתוני רשתות המזון שעובדו מאתר Pricez, כאשר בחירת המוצרים נעשתה באמצעות מתודולוגיה סדורה - נבחרו קטגוריות המוצרים הנמכרות ביותר בשבוע שלפני חגי תשרי ב-2021, ומתוך כל אחת מקטגוריות המוצרים נבחר המוצר הנמכר ביותר.
כון להיום (שלישי) נמצאו פערים של עד מאות אחוזים בין מוצרים שונים ברשתות ובסל הכולל אותר פער מחירים של 28% בין הרשת הזולה ביותר ליקרה ביותר - בהיקף של כ-707 שקלים.
מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים במחיר הגבוה ביותר היא "סופר אלונית" (3,208 שקלים) הרשת שמכרה את סל המוצרים במחיר הזול ביותר היא "רמי לוי" (2,500 שקלים).
המחיר הממוצע של סל המוצרים עלה בכ-1.6% (עלייה של כ-46 שקלים) במחיר הסל בעבור רשתות זהות אשר נכללו בסל ב-12.9 וב-19.9, כאשר רק רשת אחת הציגה ירידה משמעותית של כ-4% במחיר הסל.
את ההשוואה המדוייקת והמעודכנת ניתן למצוא באתר המשרד.
שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי אמרה כי "לצד הסרת חסמי יבוא וטיפול במכסים ומכסות, ישנה חשיבות רבה לצרכנות נבונה, שיכולה לסייע בחסכון משמעותי למשק הבית, אך גם להשפיע על רשתות השיווק ולעודד תחרות".
מהמועצה לצרכנות נמסר: "סדרת הבדיקות לחגי תשרי, מתבצעת במספר מועדים לא קבועים, במהלך החודש הקרוב, מתוך רצון להרחיב את המודעות הצרכנית ולייצר תחרות ושקיפות בין הרשתות על הסל הזול ביותר. כללי הצרכנות הנבונה חלים גם בחגים – רשימת קניות, השוואת מחירים, והעדפת תחליפים למותגים הידועים. מאחר והמחירים ברשתות האונליין נמוכים ומהמחיר בחנויות הפיסיות, מעבר לשאלת הנוחות, מדובר בחסכון כספי מומלץ".