יהודה פרוידיגר
יהודה פרוידיגרצילום: ותקין בוטיק

יהודה פרוידיגר, חבר מועצת העיר ירושלים מטעם "האיחוד הלאומי", בישר לרגל יום הולדתו על הגדלת התקציב של עיריית ירושלים להנגשת בתי כנסת בסייועו.

"לכבוד יום ההולדת החלטתי לא להעלות פוסט רגיל של ימים אלו, בו אפרט באילו קבלות פנים, שמחות בית השואבה, הרמת כוסית ועוד טקסים השתתפתי, אלא אבשר על מתנות שבע"ה יקבל הציבור בקרוב, מתנות בהם יש לי חלק", כתב פרוידיגר.

בין הבשורות, כאמור, ישנה הבשורה על הגדלת תקציב הנגשת בתי הכנסת. "לפני שנתיים ביקשתי מראש העיר תקציב לתקנת תמיכה להנגשת בתי כנסת", כתב. "אני זוכר איך ניגשו אלי שתי נשים בכיסאות גלגלים וביקשו: תפעל שנוכל להגיע לבית כנסת. גם אנחנו רוצות להתפלל גם הבעלים שלנו רוצים להגיע לפחות פעם בשנה להגיד קדיש ביום השנה".

לדבריו, "ראש העיר משה ליאון נענה והקציב מליון שקל. ניסינו לתקן תקנה, הסתבכנו קצת והכל נסחב. וכאן מגיעה הבשורה - התגברנו. ניסחנו תקנת תמיכה. התמיכה גדלה בעוד מליון ש"ח ובקרוב היא תובא לאישור ועדת תמיכות ותתפרסם לציבור הרחב. נתחיל לסייע להנגשת בתי כנסת".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אני מברך את ידידי חבר מועצת העיר בברכת מזל טוב ומודה לו על מאבקו הארוך עד להנגשת בתי כנסת וכן לראש העיר שנעתר לבקשה. אני קורא לכל ראשי הערים ברחבי ישראל לפעול ולתקצב הנגשת בתי כנסת ומקוואות שלא תהיה שכונה בישראל שלא יהיה בה בית כנסת ומקווה נגישים במאה אחוז. גם לאנשים עם מוגבלות יש זכות לחופש תנועה, דת ופולחן".