רמי יונס
רמי יונסצילום: מהצד השני, כאן 11

רמי יונס, שהנחה את העונה הראשונה של התכנית "מהצד השני" בשפה הערבית, המשודרת מידי ערב בתאגיד השידור הציבורי, החליט לעזוב את משרתו בתכנית.

"זהו זה. הגיע הזמן להגיד שלום ל'מהצד השני' בערבית", הוא כתב לפני מספר ימים בחשבון הפייסבוק שלו. "בימים האחרונים קיבלתי את ההחלטה (הלא קלה) לא להמשיך לעונה השנייה של תוכניתנו המצליחה. למרות שקשה להכיל את זה לפעמים, אני מאמין שצריך לדעת מתי לשחרר בייבי (שהוא שלך ושל אחרים) שימשיך את חייו בלעדיך. זה טבעי ומתבקש, גם אם עצוב".

"אני גאה בתוכנית הזו", הוסיף. "בשנתנו הראשונה, ועם רוב גדול בצוות ללא ניסיון אמיתי בטלוויזיה (כולל אני), הגענו לעשרות מליוני צפיות במצטבר ברשתות החברתיות. עשינו היסטוריה, ולא רק עם מספר הצפיות הרב: בפעם הראשונה גם הקול הערבי הלא מתנחמד והביקורתי (כלפי כולם, כולל הממסד) קיבל במה קבועה בפלטפורמה ממלכתית. הראינו לכולם שאנחנו יודעים ויכולים לעשות טלוויזיה ועיתונות טובה, מבלי לוותר על חוט השדרה שלנו".

"בלי דרמות מיותרות, זה פשוט מרגיש כמו הרגע הנכון להמשיך הלאה, לתחנה ולדבר הבא. תודה ענקית לצוות הנהדר שעיקר הקרדיט צריך ללכת אליו. וכמובן, הבנאדם שראה בי משהו, האמין בי, תמך, גיבה ולימד: גיא זוהר. לעד אהיה אסיר תודה על ההזדמנות הזו", כך רמי יונס.

כזכור, לאחר שפורסם בערוץ 7 כי יונס כינה בעבר את חיילי צה"ל "ישראלים נאצים" ומביע תמיכה בתנועת ה-BDS, קמה מחאה ציבורית על מתן הבמה הממלכתית ליונס.

בהמשך, ועדת האתיקה של התאגיד דנה בהתבטאויותיו של מנחה תכנית "מהצד השני" בערבית. אולם, הן ועדת האתיקה הפנימית של התאגיד והן ועדת האתיקה של המועצה לא קבעו כי יש להפסיק את העסקתו של המגיש שכינה את חיילי צה"ל נאצים בנימוק כי "ועדת האתיקה אינה עוסקת בהתנהלותם של העיתונאים טרם הצטרפותם לתאגיד".

שי גליק מנכ"ל בצלמו הגיב: "סוף טוב הכל טוב. אני שמח שפעיל החרם רמי יונס שהשווה בין חיילי צה"ל ואזרחי ישראל לנאצים כבר לא משדר יותר בתאגיד. מלכתחילה היה אסור לקבל אדם קיצוני שכזה לעבוד בגוף ציבורי וודאי לא בתאגיד שממומן מכספי משלם המיסים הישראלי. אני מודה לאלפי האנשים שלא הרפו. אנחנו נמשיך לפעול ביחד עם שר התקשורת החדש לגיוון מלא של התקשורת, אבל לאפס סובלנות למסיתים תומכי טרור וחרם ומי שמשווה את חיילי צה"ל לנאצים, ונדאג שמר אמל עורבי יצטרף בקרוב לרמי יונס ולא ישדר יותר בתאגיד לעולם".

מתן פלג יו''ר תנועת אם תרצו הגיב: ''עוד ניצחון לשפיות ולציונות. אנחנו מודים לכל מי שעזר וסייע במחאה ובלחץ על התאגיד. לאדם שהביע תמיכה ב-BDS ומכנה חיילים 'נאצים' אין מקום בגוף שידור ישראלי''.