משה בן זקן ומירי רגב
משה בן זקן ומירי רגבצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שרת התחבורה רגב סיכמה עם הנציבות והיועצת המשפטית לממשלה על מינוי משה בן זקן לממלא מקום המשנה למנכ"ל המשרד לחצי שנה ללא הערמת קשיים, כך פרסם עמית סגל בחדשות 12.

בתמורה היא תמשוך את מינויו של מקורבה לתפקיד מנכ"ל המשרד מסדר היום של הממשלה.

משפטנים בכירים אמרו לרגב בימים האחרונים שבג"ץ עתיד לפסול את המינוי ועל כן עדיף שלא תמשיך בהליכים בנושא.

נזכיר כי ביום ראשון קראה רגב בישיבת הממשלה לבטל את ועדת המינויים של נציבות לשירות המדינה, לאחר שנדחתה ההצבעה בממשלה על מינויו של בן זקן למנכ"ל משרד התחבורה.

ההחלטה לדחות את ההצבעה התקבלה לבקשת גיל לימון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, על מנת להגיע להסכמות עם רגב.

בדיון שהתקיים בישיבת הממשלה, חרף חוות הדעת של הייעוץ המשפטי לממשלה והייעוץ המשפטי למשרדה, אמרה רגב: "משרות אמון קריטיות להצלחת שר שרוצה להצליח במשרד ממשלתי". ראש הממשלה בנימין נתניהו חיזק אותה ואמר: "מינוי פוליטי הוא ראוי ואפילו חובה".

רגב הסבירה את חשיבות המינוי לטענתה: "בן זקן הוא האיש הנכון והמתאים. תם עידן הפקידים. תמוהה הייתה החלטת הוועדה (של נציבות שירות המדינה) שחזרה בה מאישור מינויו לתקופה של חצי שנה בתפקיד המנכ"ל".

עוד אמרה רגב: "מנכ"ל תפקידו לסייע לשר לממש את תפקידו בצורה הטובה ביותר. אין ראוי מבן זקן ואני סומכת עליו. אחרי התקציב נחליט שוב. לאורך כל ההתייעצויות עם הגורמים המשפטיים לא נאמר לרגע שהוא לא כשיר".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה כתבה במכתב לשרים כי ישנה מניעה משפטית במינוי של משה בן זקן, מקורבה של שרת התחבורה רגב. ביום רביעי האחרון ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה דחתה את מינויו של בן זקן. בן זקן, כאמור מקורבה של רגב ופעיל ליכוד מאשדוד, נחשב לפעיל מרכזי בארגון אירוע ה"ליכודיאדה". לדברי גורמים בוועדה, מינויו לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה הוא בעייתי מאוד מאחר שהוא חסר ניסיון ניהולי והינו פעיל פוליטי ללא כישורים מיוחדים הנדרשים לתפקיד המנכ"ל.