פיגוע דריסה רצחני בירושלים: האברך אלתר שלמה לדרמן הי"ד כבן 20 וילד בן 6 נרצחו ועוד חמישה נפגעו, חלקם באורח קשה, כשמחבל שנהג במכונית התנגש בתחנת אוטובוס בפינת הרחובות גולדה מאיר ובנימין מינץ בשכונת רמות בבירה. המחבל שנהג במכונית נוטרל.

חובש רפואת חירום במד"א שרגא רוזנטל סיפר: "כשהגענו למקום המראה היה מזעזע. ראינו סמוך לתחנת האוטובוס רכב לאחר שפגע בהולכי רגל שהמתינו בתחנה. ראינו 6 נפגעים ששכבו בסמוך אחד לשני. מתוכם 2 ילדים כבני 6 שהיו מחוסרי הכרה עם חבלה רב מערכתית קשה. גבר כבן 27 וגבר כבן 30 היו מחוסרי הכרה ו-2 נפגעים נוספים בהכרה מלאה עם חבלות בגפיהם. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני וביצענו פעולות החייאה בשני הילדים. מדובר באירוע קשה מאוד".

פראמדיק מד"א לישי שמש הוסיף: "הייתי ברכב עם אשתי והילדים והבחנתי ברכב שנוסע במהירות לתחנת האוטובוס ודורס את האנשים שעמדו בתחנה. עצרתי בצד ומיד רצתי לכיוון הנפגעים. איש ביטחון ניטרל וחיסל את המחבל. המראה היה מזעזע, ראינו נפגעים בהם ילדים בני 6 ו-8 שוכבים מחוסרי הכרה. התחלנו לעשות מיון ראשוני לנפגעים ולהעניק להם טיפול מציל חיים. מיד הגיעו למקום כוחות גדולים של מד"א שהמשיכו את הטיפול הרפואי ופינו לבתי החולים. אני הצטרפתי לאחד האמבולנסים ופינינו גבר בן 26 במצב קשה עם חבלת ראש לבית החולים שערי צדק".

כאמור, האברך אלתר שלמה לדרמן הי"ד, כבן 20, הוא אחד מנרצחי הפיגוע. הצעיר, תלמיד ישיבת 'טל תורה', נפצע באורח אנוש בפיגוע הדריסה והובהל לבית החולים שערי צדק בבירה. הרופאים ביצעו בו מאמצי החייאה ממושכים בסיומם נאלצו לקבוע את מותו. לדרמן הי"ד היה בתחנת האוטובוס יחד עם אשתו, איתה התחתן רק לפני חצי שנה. השניים המתינו לנסיעה לעיר אלעד כדי לשהות בשבת לצד הוריו - חסידי פינסק קרלין.

משפחתו של הילד בן ה-6 ביקשה לקבור אותו עוד לפני כניסת השבת ועל כן הלוויתו נערכה באופן מצומצם.

במערכת הביטחון אומרים המחבל שביצע את הפיגוע הוא חוסין קראקע, ערבי ישראלי בן 31, תושב עיסוויה. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל עדכונים על פרטי הפיגוע בירושלים הינחה לתגבר כוחות בגזרה ולבצע מייד חקירות ומעצרים על סביבתו של המחבל. נתניהו גם הורה לפעול מיידית לאיטום בית המחבל והריסתו.

כוחות הביטחון נכנסו כשעתיים אחרי הפיגוע לעיסאוויה ופשטו על סביבת ביתו של המחבל.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיע יחד עם המפכ"ל לזירת הפיגוע, ובתום הערכת מצב אמר: "אין יותר קשה מלהגיע לאירוע בו נרצח ילד ונרצח עוד בחור בן 20. אין אירועים יותר קשים מהאירועים האלה. אנחנו מתפללים כמובן לשלומם של הפצועים אחרים. אני מודה לראש הממשלה שמאמץ את המדיניות שלי, לאטום את הבית של המחבל כמה שיותר מהר, בו במקום".

"הנחיתי את המשטרה לפרוס מחסומים סביב עיסאוויה ולעצור אחד אחד, לבדוק כל רכב. רציתי לעשות סגר מלא, אבל יש על זה שאלה משפטית - ואנחנו נדון בה. בכל מקרה, אני הנחיתי את המשטרה לפרוס מחסומים, והם פורסים מחסומים סביב עיסאוויה, והם גם הולכים להשתלט על הבית של המחבל", הוסיף בן גביר.

לדבריו, הצעדים הללו, אינם מספיקים. "אנחנו הולכים מכאן להערכת מצב. ברור לי שהצעדים שאני אומר כאן - לא מספיקים. אני רוצה ליישם חקיקת עונש מוות למחבלים. שבוע הבא אנחנו מביאים חוק נשק, שמדבר על החרפת הענישה ולחפש בית-בית בלי צווים של בית משפט. יש עוד הרבה דברים לעשות, אבל אנחנו חייבים לפעול בנחישות, בתקיפות, כדי להגן על הילדים שלנו".

במשטרה הכחישו דיווח שפורסם לפיו אחד הנרצחים בפיגוע נפגע מירי בראשו - למרות שהמחבל הדורס לא היה חמוש. קצין המז"פ ראשי של מחוז ירושלים אישר שלשני הנרצחים לא היו פגיעות ירי.

במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע הרצחני בשכונת רמות בירושלים. יו"ר הכנסת אמיר אוחנה כתב: "שוב ערב שבת. שוב זעקות כאב ואבל. שוב ילדים. שוב טליתות. תנחומיי למשפחה שאיבדה את היקר מכל. מייחל בכל ליבי להחלמתם המהירה של הפצועים. מחזק את ידי כוחות הביטחון שחיסלו את המחבל ובע"ה יגבו מחיר מכל מי שאיפשר, עודד ולקח חלק בזוועה הלא אנושית הזאת".

השר יצחק גולדקנופף אמר: "ערב שבת קשה וכואב כשמחבל בן עוולה חדור שנאה ורוע פוגע באזרחים תמימים ובילדים קטנים במטרה לרצוח נפשות. אני מבקש מאחינו בית ישראל לעצור לרגע את ההכנות לשבת ולשאת תפילה לרפואת הפצועים. אני מודה לכוחות הבטחון שניטרלו את המחבל. אסור לתת לטרור הפלסטיני להרים ראש, יש לנהוג ביד קשה ובתקיפות מול המפגעים ושולחיהם".

ח"כ צבי סוכות ממפלגת הציונות הדתית כתב: "הלב מתרסק מול מראות הפיגוע בירושלים. שוב נפגעו יהודים רק כי הם יהודים ובמשמרת שלנו. מתפללים לשלום הפצועים".

חבר הכנסת דני דנון הגיב, "בערב שבת, מחבל יוצא לדרוס ילדים. האכזריות וחוסר האנושיות של אויבינו בלתי נתפסים. התגובה שלנו חייבת להיות קשה ולא מידתית - יש לנקות את קיני הטרור במזרח ירושלים וביהודה ושומרון, אחת ולתמיד".

יו"ר סיעת המחנה הממלכתי, ח"כ זאב אלקין, אמר: "ושוב פיגוע נוראי בעיר שלנו. המחבל פוגע במכוון בילדים קטנים. הדם רותח. נדרשים צעדים מיידיים ונחושים כנגד הטרור המרים את ראשו בירושלים. נגבה כל צעד אמיתי ונחוש מול הטרור של המרצחים. מול האויב ומול הטרור כולנו קיר הברזל של עם אחד ומאוחד, למרות כל המחלוקות הקשות שבינינו".