בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בממשל האמריקני הגיבו הלילה (שלישי) לארה"ב להודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיה החליט להקפיא את חקיקת הרפורמה המשפטית ולהיכנס להליך הידברות.

"אנו מברכים על ההכרזה הזו כהזדמנות ליצור זמן ומרחב נוספים לפשרה", אמרה דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, שהוסיפה: "פשרה היא בדיוק מה שקראנו לו. אנו ממשיכים להפציר במנהיגי ישראל למצוא פשרה בהקדם האפשרי".

לדבריה, "אנו מאמינים שזו הדרך הטובה ביותר עבור ישראל - להתפשר על התוכנית הזו. חברות דמוקרטיות מתחזקות על ידי בלמים ואיזונים, ויש לבצע שינויים מהותיים בשיטה דמוקרטית עם בסיס רחב ביותר של תמיכה עממית. אנחנו נסייע ונתמוך בהתקדמות לכיוון הזה".

שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, אמר בראיון בגלי צה"ל: "ישנתי טוב הלילה. אני מברך את ראש הממשלה על ההכרזה. כמו שביידן אמר כמה פעמים, אנחנו בעד פשרה ודו שיח".

עוד הבהיר השגריר כי ראש הממשלה יוזמן לבית הלבן בקרוב. "הוא בברור יבוא ובטוח שזה יהיה יחסית בקרוב, מניח שאחרי פסח. אין שאלה אם הוא יבוא ויפגוש את ביידן, הם חברים כבר 40 שנה".

בנוסף, שורה של ארגונים יהודיים בארה"ב בירכו את ראש הממשלה לאחר השהיית חקיקת הרפורמה המשפטית.

"אנו מעודדים את כל סיעות הכנסת, הקואליציה והאופוזיציה כאחד, לנצל את הזמן הזה לבניית קונצנזוס הכולל תמיכה רחבה של החברה האזרחית הישראלית. סימן ההיכר של הדמוקרטיה הוא הסכמה ציבורית והתחשבות הדדית", מסרו הארגונים.

אריק גולדשטיין, מנכ"ל הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA) אמר: "אנו מברכים על החלטת ראש הממשלה נתניהו לדחות את הרפורמה השיפוטית עד חודש מאי ואת מחויבותו לאפשר דיאלוג. החודשים האחרונים היו תקופה כואבת במיוחד בישראל, ומפצירים בכל הצדדים להתאחד כדי להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית תוססת ודמוקרטית".