אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

הודיה כהן, תושבת הישוב אדם, מספרת בראיון לערוץ 7 על ההתארגנות בישוב במחאה על שירות התחבורה הציבורית הקלוקל שלו זוכים התושבים בישוב, ולא רק בו, כך לטענתם.

"מדובר בקווים שלא מגיעים. אוטובוס אמור לצאת בשעה מסויימת מהתחנה בירושלים והוא פשוט לא יוצא ולא מגיע", מספרת הודיה ומתארת את מסלול הקו שאמור להגיע לישוב ולישובים אחרים, אך שוב ושוב האוטובוסים לא מגיעים, והדברים קורים גם בשעות מאוחרות בלילה. תושבים נאלצים להמתין לקווים עד השעות הקטנות של הלילה, וגם אז הם לא מגיעים", אומרת כהן.

היא מוסיפה כי "הקו שאמור לצאת לישוב שלנו מגבעת התחמושת, פשוט לא עובר בתחנה שם. מדובר בשעות אחר הצהרים, שעות חמות שאנשים רוצים להגיע הביתה כדי להוציא ילדים ממסגרות, אבל האוטובוסים לא מגיעים. זה קו שאמור לצאת שלוש פעמים בכל שעה. בכל עשרים דקות אמור לצאת אוטובוס, ושוב ושוב אוטובוסים לא מגיעים אחד אחרי השני. אנשים מחכים ארבעים דקות והאוטובוס לא מגיע".

"תגברו לנו את האוטובוסים שיוצאים מהישוב בשעות הבוקר. הם אמורים לקחת את התושבים ישירות מאדם ועד לבנייני האומה, אבל האוטובוסים לא מגיעים ולאנשים אין איך להגיע לעבודה", אומרת הודיה ומספרת כי מדובר בחברת תחבורה "ישנה", כהגדרתה, שתקופת המכרז שלה עומדת לפוג ומשום כך אין שם מי שדואג לתקן את האוטובוסים שנתקעים לא פעם תוך כדי נסיעה, מעבר לדלתות תקולות וחלונות לא תקינים.

"המצב הזה לא יכול להימשך. זה מצב בלתי נסבל. אותנו, האזרחים, לא מעניינות פוליטיקות קטנות. זה מבורך ששרת התחבורה הגיעה לכאן ומנסה לפעול, אבל אותנו מעניין בשורה התחתונה שהאוטובוסים יגיעו ויצאו בזמן", סיכמה הודיה.

מהמועצה האזורית מטה בנימין נמסר בתגובה: "במועצת בנימין פועלים ללא הפסקה מול משרדי הממשלה הנוגעים בדבר על מנת להביא לסיום ההתקשרות עם חברת התחבורה הציבורית הנוכחית לאור הכשלים המתמשכים. יש לציין כי החל מאוקטובר 2022 שירותי התחבורה הציבורית בבנימין הידרדרו בצורה משמעותית כאשר אחוזי אי הביצוע עלו משמעותית, דבר שפוגע בצורה קשה בניהול אורח חיים תקין של תושבי בנימין".

"מועצת בנימין עומדת בקשר צמוד עם החברה המפעילה ועם משרד התחבורה כאשר במהלך השנה החולפת אף פעלה להחלפת שדרת הניהול בחברה ובכלל זה מנכ"ל חדש. לאחר בחינת השינוי במשך תקופת זמן סבירה התברר כי גם פעולה זו לא נשאה פירות ולא הביאה לשיפור. בשל כך דרש ראש המועצה גנץ משרת התחבורה להחליף חברה ולהעמיד שירות תחבורה ציבורית ראוי לתושבי בנימין. כפי שכל אזרח במדינת ישראל זכאי לו, ולא להפלות את תושבי בנימין לרעה".

"עד שתענה הדרישה למכרז חדש והחלפת החברה, עוקבים ראש המועצה וצוותו כל העת מקרוב אחרי הנושא, ואף מסייעים לחברה בפתרונות אל מול שאר הרשויות והרגולטורים על מנת לשפר את ביצועי החברה ולהעמיד שירות תחבורה ציבורית אמין לתושבי המועצה".

ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה רואה בחומרה אי ביצוע נסיעות, איחורים ושירות לקוי לנוסעי התחבורה הציבורית. בהתאם לזאת, המשרד מבצע בקרה אלקטרונית שוטפת על כל קווי התחבורה הציבורית, במסגרתה נבחנים גם לוחות הזמנים וזמני יציאה של האוטובוסים מתחנות המוצא".

"יצוין כי, בכל מקרה של אי עמידה בלוחות זמנים, דילוג על קווים או אי ביצוע נסיעה, מוטלים על המפעילים עיצומים כספיים וניתן ניקוד שלילי, המשפיע על סיכוייהם לזכות במכרזים עתידיים להפעלת שירות תחבורה ציבורית".

"סוגיית היציאה למכרז של קוי אשכול עוטף ירושלים תעלה לדיון בקרוב בועדת המכרזים הבינמשרדית. לכשתתקבל החלטה בנושא היא תפורסם בהתאם", נמסר לסיום.