השורשים של תנועת הציונות הם יהודיים ותורניים, היא החלה שנים רבות לפני "העליה הראשונה", אך גם הציונות החילונית התגעגעה לארץ ישראל ולהתיישבות בה.
לצערי, ככל שחלפו השנים - תרבות עידוד העליה, ההתיישבות וגם האהבה לארץ נשכחו והוחלפו בערכים חדשים.
אהבתי לשירי ארץ ישראל היפה והטובה אינה תלויה בדבר. אבל מנער מתבגר המלווה את מדורת השבט הקיבוצית בנגינה על גיטרה ובשירה בציבור, למדתי עם השנים לפתח חושים היודעים להבחין בין שירי ערש תרבות המבטאים ערגה של עם השב לארצו אחר אלפיים שנות גלות, של אומה הקמה לתחיה מאפר קורבנות השואה, לבין רעל פרוגרסיבי המוחדר לנבכי נשמתנו תחת מעטה של שירי אהבה ושלום.
לרגל שנת הלימודים החדשה, החלטתי לנסות לצייד את בנותיי בנות העשרה ברגישות המתבקשת, אז שוחחתי עמן על כך סביב שולחן השבת. סיפרתי להן שלמילותיו היפהפיות של 'שיר בבוקר בבוקר' שהולחן בידי שלמה ארצי "פתאום קם אדם בבוקר ומרגיש שהוא עם" - כתב שלום חנוך שיר מחאה ניאו-מרקסיסטי עם המילים הנוראיות "אדם נשאר אדם אל תקרא לי עם".
דבריו דומים לשלב האחרון במניפסט הקומוניסטי של מרקס - פירוקם של הלאומים - "פועלי כל העולם התאחדו". כיום אנו מוצאים את אותו רעיון אצל השמאל הקיצוני הנייד בדמות ניאו-מרקסיזם - פירוק רעיוני של הלאומים – גלובליזם נטול זהות.
השבוע, לרגל 30 שנה לאסון אוסלו, עלה מן האוב ראיונה הידוע של נעה בן ארצי (רוטמן) אצל רפי רשף, בו היא מספרת על יאסר עראפת, אשר בא לבקר בעת השבעה על סבה, רה"מ המנוח יצחק רבין. “הוא מגיע עם כובע של דוד, צעיף סגול.. ומגיע הדוד יאסר עראפת", כך תיארה נועה את בואו. הופעתו הכל כך מרשימה הביאה אותה לניתוח פסיכולוגי "ופתאום מתגלה בן אדם", "הוא פשוט מקסים", "הוא נורא נחמד אלינו". וכשמישהו שאל אותו אם הוא יודע עברית, השיב: "אני אוהב אותך", ולסבתא לאה הוא קרא "my sister”.
איך אפשר לבוא בטענות להתפעלותה של נכדתו של ראש הממשלה מגדול רוצחי היהודים מאז השואה, כאשר החברה כולה נתונה לאינדוקטרינציה שלמה דרך תרבות של שירי המסווה הללו?
הילדים של חורף 73 ריגשו את כולנו כאשר שרו: "הבטחתם להפוך אויב לאוהב". מדוע להפוך אויב לאוהב? פשוט מאוד, איך תהיה הצדקה לתהליך השלום? אמנם שלום עושים עם אויבים, אך אי אפשר באמת להגיע לשלום אם לא אוהבים את האויב.
הגדרות הרע והשנאה אינן נעלמות, הן נדרשות להצדקת הפשעים נגד האומה. איך נעליל על שלושה רוויזיוניסטים את רצח ארלוזורוב אם לא נכנה את זאב ז׳בוטינסקי, גדול המנהיגים הציוניים אחרי הרצל ולדימיר 'היטלר'? כפי שכינה אותו בן גוריון.
כיצד נצדיק את הסזון אם לא נכנה את בגין, זה שמנע מלחמת אחים ׳פשיסט׳? ומה תהיה ההצדקה למחאה אם לא נשנא את נתניהו? הרי מוכרחים להחליף את השלטון. ללא שנאה יוקדת, לא תהיה מוטיבציה לשרוף את המדינה כדי להחליף את השלטון.
ישנו קשר רעיוני בין פירוק הזהויות לכפירה המסתתרת בשירים - זהו ניסיון לפרק את עם ישראל משורשי זהותו הלאומית, וכך פותח שלום חנוך את שירו: "אם אתה הולך אצלנו בשכונה, תראה שם על הקיר כתובת ישנה, ישמור אותי האל מפני האמונה".
רה"מ המנוח יצחק רבין, סיים את חייו מיד לאחר ששר את "שיר לשלום" שם נכתב "הזכה שבתפילות אותנו לא תחזיר", כנגד תפילה זכה של ערב יום הכיפורים. "כאן לא יועילו לא שמחת הניצחון ולא שירי הלל", שאת שיר ההלל אומר עם ישראל למן היום שיצא ממצרים על כל גאולה שחווה לאורך ההיסטוריה, כולל יום העצמאות כמובן. "לכן רק שירו שיר לשלום, אל תלחשו (חלילה), תפילה", ו"שירו שיר לאהבה ולא למלחמות". כפירה וטשטוש הזהות הלאומית כרוכות יחד בחוברת.
כך זה בעולם אוטופי, סוריאליסטי ודמיוני - אין רוע, לא צריך למגרו, הוא איננו קיים. אין מלחמות, אסור שתהיינה, שהרי אין רוע. ומה בא במקום זה? 'תהליך השלום'. מדוע הם קוראים "שלום עכשיו"? כיון שהם יודעים שאי אפשר להביא שלום עכשיו, אבל זה תמיד יצור רושם שהם רוצים שלום עכשיו, להיות באופן מתמיד בתהליך, לא בשלום עצמו, כי אם יגיע השלום, יגמר התהליך, יפסיקו להיות קורבנות לשלום.
כבאוסלו כן עתה, הם מייחלים שאת קורבנות השלום יתפסו קורבנות המחאה. הם מנסים להכשיר את השטח בכך שהם קוראים לכל עבר שאיננו אחים. כל זמן שאיננו אחים, אין חשש למלחמת אחים, רק למלחמת אזרחים, וחלילה במצב כזה יכולים להיות קורבנות.
מדוע ברור, אם כן, שהמחאה תמשך? מפני שחייבים את התהליך, הוא משקף את השנאה לנתניהו, וחייבים לשנוא, כי זה מצדיק את המחאה - מעגל של שנאה.
ומה עם המשיח? מבחינת שלום חנוך זה אדם מלא חובות, שלבסוף קופץ מהגג, ואפילו מודיעים שהוא נהרג. אבל זמר המחאה הזה לא יערער את יסודות האמונה התמימה והפשוטה של עם ישראל משך 2500 שנה - ביאת המשיח. "ואע"פ שיתמהמה, עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא", כתב הרמב"ם כאחד מי"ג עיקרים, וכך שרים בני הציונות הדתית בסיום כל טקס ממלכתי לאחר שירת התקווה.
משיחיות השקר של "שלום עכשיו" קורסת ועוצרת את המפעל הציוני אך אנחנו מאמינים בעזרת ה' שיום יבוא ויהיה כאן שלום אמיתי, מתוך חיבור לזהות היהודית וללאומיות שלנו.