יושב ראש רכבת ישראל משה שמעוני סיפר בכנס ירושלים של העיתון בשבע ואתר ערוץ 7 על ההסכם האסטרטגי שחתמה רכבת ישראל.
תחילה התייחס שמעוני לפעילות הרכבות והחיבור לירושלים, "אנו ברכבת ישראל לוקחים חלק חיוני במשימה זו תוך שליחות במיוחד במדובר על בניית בירתנו הנצחית. תחנת ירושלים על שם יצחק נבון שנפתחה לפני 6 שנים הפכה מיד לאחת התחנות המבוקשות והעמוסות בארץ, השלישית בין התחנות וכבר היום אנו מקדמים את העתיד התחבורתי של ירושלים, שיחבר את חלקי העיר השונים עם שאר חלקי הארץ, ברשת של מסילות מתקדמות ומתחמים תעבורתיים רחבי היקף".
הוא שיתף כי "בתחילת החודש חתמנו על הסכם אסטרטגי עם מנהל מקרקעי ישראל, להקמתם של מתחמי תחבורה משולבים לכל תחנות הרחבות, בהן גם גלום פוטנציאל עסקי לצד שיפור השירות לציבור. שייהנו לא רק מתחבורה אלא ממעטפת של מרכזי עסקים".
שמעוני המשיך ופירט, "שניים מהמתחמים העתידיים הם מתחם מלחה ומתחם החאן ההיסטורי. לצד מתחם מלחה יוקמו רבי קומות ומרכזי עסקים. מתחם מלחה יחובר לתחנת נבון באמצעות מסילות תת קרקעיות, ויחובר דרך מתחם הדוידקה למתחם החאן ההיסטורי. פרויקט שתוקצב בסך 4 מיליארד שקל. באמצעות הפרויקט נשפר את השירות לירושלים, באמצעות הגדלת תחנת יצחק נבון, הגדלת תדירות הרכבות".
הוא ציין עוד כי הרכבת מקדמת תוכנית להעברת המוזיאון שלה מחיפה לתחנת מלחה בירושלים.
לסיום אמר, "במקביל אנחנו מודיעים לראשונה על פתיחת תחנה בתחנת הרכבת ההיסטורית של ירושלים, שתחבר את הרכבת לאיפה שהיא התחילה. אנו פועלים בכל הארץ לקידום התחבורה הרכבתית של העתיד, מניחים מסילות חדשות, רוכשים רכבות חדשות ומתקדמות. רק לפני כמה שבועות חתמנו על רכש קרונות חדש לאספקת מיליון קרונות חדשים, שישדרגו משמעותית את חווית הנסיעה, יחליפו את קטרי הדיזל וייסעו במסילות המחושמלות עד 200 קמ"ש".