מוקד MOM של לאומית שירותי בריאות מפעיל שירות מיוחד הפועל ב 2 ערוצים: 1. מתאמות שירות המכירות את התיק האישי של כל לקוחה, את הרופא\ה המלווה ומסייעות בכל מה שנדרש מתחילת ההיריון ועד לאחר הלידה. 2: מוקד של מיילדות ואחיות מוסמכות שנותנות ייעוץ רפואי לפני ואחרי לידה.
עדן סלמה, מנהלת צוות מוקד 'היריון ולידה' בלאומית, מספרת: "מתאמות ההיריון והלידה פועלות במוקד השירות. אנחנו מטפלות בכל המקרים המורכבים, האינטימיים והרגישים".
"המתאמות עוברות הכשרה רב תחומית ומעמיקה כדי להתמצא בנושאים השונים בתחום ההיריון. הן יכולות לתת את כל המידע הרלוונטי מתחילת ההיריון ועד שישה שבועות לאחר הלידה. הן יודעות בדיוק בכל שלב מה על הלקוחה לעשות, איזה בדיקות לבצע, מה מגיע מתוך סל ההיריון והיכן אנחנו יכולות לעזור", היא מוסיפה.
הלקוחות מופתעות לפעמים משום שהמוקד יוזם את הפנייה אליהן כבר בתחילת ההיריון. "אנחנו מקדימות את הלקוחה. ברגע שנפתח תיק היריון קופצת לנו פנייה במערכת. אנחנו רואות שהיא בשבוע מאוד מוקדם, יוצרות קשר, מברכות אותה ומסבירות מי אנחנו. התגובות מאוד נרגשות. דיברתי עם לקוחה שאמרה 'וואו, אני לא מאמינה שהתקשרו לברך אותי לרגל ההיריון ולהציע לי את כל סל השירותים'.
סלמה מספרת כי "הדבר המרכזי שצריך במוקד היריון ולידה הוא רגישות - לטפל במקרים שהם מאוד מורכבים - ולקוחה משתפת בנושאים מאוד אניטמיים במהלך ואחרי הלידה. המתאמת צריכה לגלות רגישות, לשאול שאלות נכונות ולזהות את המקרים הכי מורכבים כדי לתת את המענה והשירות הכי נכון ללקוחה. זה כל כך משמעותי שהלקוחה מתקשרת, נרגשת מאוד, ומשוחחת עם מישהי שמלווה אותה, רגישה לכל מה שמשמעותי לה ספציפית. זה משהו שונה לגמרי מכל מה שהיכרנו".
השירות פועל לצד המוקד הטלפוני - גם בווטסאפ. "לקוחות פונות בווטסאפ מרגע שנפתח המוקד ועד שהוא נסגר והכל מטופל בצורה מהירה ורגישה".
במוקד, למרות שכולן על מחשבים וטלפונים, יש התרגשות כמו בחדר לידה ובנוסף הטיפול הוא מקיף - לא רק ליולדת עצמה. "מעבר למוקד היריון ולידה - גם כשאישה בהיריון ויש לה עוד ילדים - מטפלים לה בהכל. אם היא צריכה התפתחות הילד עבור ילד אחר - המתאמת תסגור לה את כל הטיפול".
סינטייהו פסחה, מתאמת היריון ולידה במוקד, מתארת את עבודתה בה היא מרגישה שליחות גדולה. "אנחנו עושות את כל התפקידים, מתאמות את כל התורים מתחילת ההיריון ועד שישה שבועות לאחר הלידה. לקוחות שפונות אלינו לעתים לחוצות, הן צריכות עזרה והכוונה ובמיוחד בהיריון הראשון, ואנחנו מציעות את כל חבילת ההיריון, מסבירות למה הן זכאיות, מה השלבים והבדיקות ומי הספקים שאפשר אצלם לבצע את הבדיקות".
במהלך השיחות נוצר גם חיבור עם הנשים שפונות למוקד. "לפני כשבוע היתה לי לקוחה שדיברה איתי ביום חמישי ולא הרגישה טוב. ביום ראשון צלצלתי לשאול מה שלומה והיא סיפרה שילדה במוצאי שבת וזה היה מרגש מאוד. זה שירות יוצא מהכלל ואנחנו איתה יד ביד בהתאם לצרכים האישיים והרפואיים שלה".
מרינה, גם היא מתאמת הריון ולידה במוקד מוסיפה כי "המוקד נותן מענה לכל נושא שאישה היריונית זקוקה לו - אם זה תורים, הפקת התחייבויות, מידע על זכאויות, במטרה לעזור לה להתאקלם בכל הבדיקות שצריך לעשות".
היא מוסיפה כי "השירות נוגע גם בנו כנשים. גם לי יש ילדים ואנחנו מבינות אותן ויודעות ללוות אותן ברמה האישית גם מתוך החוויה האישית שלנו".
מתאמות ההיריון והלידה בלאומית שירותי בריאות מתרגשות מכל שיחה וכל לידה ומזמינות עוד נשים בהיריון להצטרף למוקד.
שעות הפעילות של מוקד MOM
מתאמות השירות זמינות בימי א'-ה' בין השעות 8:00-16:00 והשירות פועל ללא עלות.
בטלפון 507* בווטסאפ: 050-7059200 ובמייל: [email protected]
ייעוץ המיילדות והאחיות מוסמכות פתוח בימים - א'-ה' בין השעות 8:00-20:00, וביום ו' בין השעות 8:00-13:00, בטלפון 507* ובווטסאפ: 050-7059200
מחוץ לשעות הפעילות לרשותך מוקד ייעוץ טלפוני רפואי כללי, הפועל 24/7, בטלפון 507*.
למידע נוסף ולהצטרפות ללאומית לחצו כאן