"נח איש צדיק תמים היה בדורותיו"-
מפרשת הגמרא (ע"ז ו.): "צדיק - במעשיו (רש"י: בלא חמס), תמים - בדרכיו (רש"י: עניו ושפל רוח)"
בדור שלפני המבול, עיקר הניסיון היה להיות "צדיק במעשיו", ולא להיגרר אחרי השחיתות של הדור
בדור שלאחר המבול, עיקר הניסיון היה להיות ."תמים בדרכיו", להישאר עניו ושפל רוח למרות שרק הוא נשאר מכל אנשי דורו וממנו ממשיך קיום העולם
ולכן נאמר "בדורותיו" - שני דורות, שלפני המבול ושלאחריו
ולכן אומר לו הקב"ה "כי אותך ראיתי צדיק לפני בדור הזה" - שבדור הזה עיקר השבח הוא על ה"צדיק" ולא על ה"תמים"
(משך חכמה)





