מי ער? הלא רשמייחידי
הי.פיצוחית
אבל האמונה אמורה להיות התשובה אם הבנתי תשאלה הראשונה.
האמונה זו ההוכחה שיש דברים מחוץ להבנה שלנו ולחשיבה.
אם יש מציאות "אמיתית", מחוץ לתודעה,יחידי
(מה לדוגמה אין בה, אם היא קיימת? צבעים. יש אורכי גל שהתודעה קולטת כצבעים)
לא הבנתי אותך ככ
תאמת שגם אני לא אותך.פיצוחית
נהדריחידי
אני.קיבוצניקית
הכל.
ערבן-ציון
כן, העולם הזה הוא רק קצה השלשלת.
בחלקם מציאות מקבילה לשלנו רק עליונה יותר, פחות חומרית. קשורה אלינו.
ישויות ומהויות שדרכן הקב"ה מנהיג את העולם, והן מושפעות ממעשינו.
השאלה היא גם לגבי העולם הזהיחידי
הממ, שאלות של משה רט |משועשע|בן-ציון
אני לא יכול לדעת, אני מאמין שכן.
שלילת הקיום של העולם מחוץ לתודעה מובילה בהכרח לשלילת המוסריות, ולחוסר מטרה. הכל דמיון ולכן לא משנה מה אעשה.
לכן כל המידע שמגיע לתודעה שלי דרך החושים, הנפש והנשמה (לא בדיוק מידע, אבל עדיין) מביא אותי לפעול על פי ההנחה שזה נכון עוד יוכח אחרת.
זה בנוסף לאמונה, שאינה ידע או רגש אלא תחושת אמת פנימית, שיש למציאות הזו שאני רואה מבעד לעיני משמעות, ואף למה שאיני רואה יש משמעות, בין במציאות הזו ובין בעולמות מקבילים.
כן..יחידי
א. הטענה הראשונה היא לא טענה לוגית, היא העדפה רגשית. אתה לא יכול לטעון שמשהו קיים בגלל שאם הוא לא קיים החיים לא שווים דבר.
ב. לא מסכים גם עם ההיסק. אם הכל נחווה דרך התודעה - כל ההגדרות האונטולוגיות הישנות מתבטלות, ודברים נחשבים ל"אמיתיים" גם אם הם לא קיימים מחוץ לתודעה. זה כבר לא משנה. לכן גם הוגים אידיאליסטים יכולים להאמין במוסר. גם אם הכל קיים בתודעה, ודאי שיש משמעות ומטרה, לפחות כמו בעולם ריאליסטי. הכל פשוט קורה בשדה אחר; בתודעה ולא במרחבי החלל והזמן.
ג. עד קופרניקוס לאנשים הייתה תחושת אמת פנימית שהשמש והכוכבים מסתובבים סביבם. היום אנחנו יודעים שזה לא נכון.
יש משמעות לאיטואיציה, אבל ללוגיקה הרבה יותר.
ובוודאי שיש משמעות גם בעולם כזה, כמו שאמרתי
וול.בן-ציון
א. זו לא הייתה טענה.
שאלת איך אני יודע - עניתי שאני לא יודע אלא מאמין שכן ונוטה לכך גם מבחינה אידאולוגית ורגשית.
ב. לא חושב שאני מסכים. הרי אם זו תודעה של אדם אחד, אז כולה תלויה בו ולא בשום מאפיין חיצוני. לכן הוא יכול לעשות ככל העולה על רוחו במחשבה שאין זה משנה, הרי הכל רק בתודעה שלו בכ"מ.
דומה לרעיון של משחק - אדם יכול לעשות הכל כי אין זה אמיתי. ללא השלכה מוסרית או פרקטית.
ג. לא דיברתי על אינטואציה אלא על אמונה. אני מקווה שאני לא צריך להסביר לך מה זה 
לוגיקה זה נחמד מאוד, אבל השכל האנושי מוגבל ולכן יש דברים שהלוגיקה האנושית אינה מסוגלת להסבירם. זה מוביל לגישות שונות כגון "מה שלא מובן בשכל לא אמיתי" או "אין לזה הסבר אז זה אקראי".
כמובן שאשמח להבין את הלוגיקה מאחורי הדברים, אבל אין זה התנאי הבסיסי שלי.
בנושא הזה תוכל לבנות תיאוריות שלמות שיהיו לוגיות ונפלאות, אבל מכיוון שאין דרך להפריך או להוכיח אותן אז תועלתן מוגבלת.
א. זו עדיין לא ראיהיחידי
2. זה לא משחק. זה פשוט שדה אחר של התרחשות. לא עוד עולם חיצוני, אלא עולם תודעתי, שמתהווה כל הזמן ע"י תודעה קולקטיבית. כמו חלום של הרבה אנשים ביחד. האידיאליזם לא טוען שהמציאות היא אשליה, הוא פשוט טוען שהמציאות מתקיימת בתוך התודעה. אם אגרום למישהו סבל - הוא ירגיש אותו גם בתפיסת עולם אידיאליסטית, כי סבל הוא תחושה שקיימת בתודעה. לכן בוודאי שיש תוקף לחוק המוסרי, לתורה וכו'.
ג. אמונה זה מושג מעורפל. הרבה פעמים היא מזוהה כחלק מהאינטילגנציה האינטואיטיבית כדבר שהוא נראה סביר יותר אבל אי אפשר להוכיח את הממשות שלו.
אמונה התחילה כדבר שמגיעים אליו בעזרת הלוגיקה. ככה אברהם הגיע לאמונה בקב"ה (מנהיג לבירה וכו'). ובכלל, מכריעים לטובת משהו כי הוא לוגי יותר.
זו לא תיאוריה מופרכת מומצאת. היא הכי הגיונית שיש. לא מרבים ישויות שלא לצורך - זה כלל לוגי (התער של אוקהם), ואין שום סיבה להאמין במציאות שמתקיימת מחוץ לתודעה. בתיאוריית הקוונטים כבר גילו שהתצפית משפיעה על המציאות ממש. התודעה מכוננת את הכל, בקיצור.
אני.רק בשמחה.
זה נשלח בלי הטקסטבאהבה ואמונה!!
הטקסט היה מה הכוונה??
דש לך.נפש חיה.
חג שמח!יחידי
איך מרגיש?נפש חיה.
ב"ה טוביחידי
סבבה שחבל על הזמן, לגמרי ...נפש חיה.
איזה יופייחידי
אנימתיישב בנשמה
כל הדברים שאנחנו שמים לב אליהם אבל לא יכולים להבין, וכל מה שמעבר לזה...
למה ברוריחידי
כי יש דברים שאנחנו רואים שלא יכולים להיות מוכלים בכליםמתיישב בנשמה
אוקיייחידי
כן, והיא די זהה למה שאנחנו רואים, אבל אי אפשר ממש לתאר אותה,הגיגים בע"מאחרונה
כי התיאורים קיימים רק בתודעה. ואנחנו מדברים על המציאות שמחוץ לתודעה.
פורום ישל"צהאר"י פוטר
אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
בדיקהטיפות של אור
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד
~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
חורף בריא לכולם
- לקראת נישואין וזוגיות