אך מתכוננים לשנה הבאה?דרדסוני
שנת הלימודים החדשה בפתח ואני לא יודעת מה קורה איתי. השנה אני מתחילה בגרויות ואין לי שמץ של מושג איך אני מתחילה לשבת ולחרוש לבגריות, בקושי הצלחתי שנה שעברה לשבת ולילמוד קצת למבחנים וגם זה בריפרוף מאוד ועכשיו אני צריכה להתחיל לשבת שעות לכל בגרות, למה אני רוצה לצת עם תעודה...
 
אני צריכה עצות לדברים שיעזרו לי, לא יודעת מה, תרגילים, כדורים (לללללאאאאאאאאאאאאאאא! רטלין..............)
תשבישרבוב
עם עצמך, ותחשבי מה הכי עוזר לך ללמוד?
 
למשל, לי מאוד עוזר לאכל תוך כדי..(;)) אז תאכלי..תכיני לך דברים מראש שהם בריאים, כמו שקדים צימוקים...
ואם לא בא לך אפשר מסתיק, שוקולד, שלוקים....
 
תעשי גם ספורט לפני שאת לומדת (אל תתעצלי)
 
אם את ADD אני לא ממליצה לך לעשות הרבה הפסקות כשאת לומדת לבחן למשל...
כל הקושי של ADD זה להתחיל לעשות משהו..(להתחיל ללמוד, להתחיל לנקות וכ"ו...)
אז תשמרי את ה"שוונג"
 
יש אנשים שטוב להם ללמוד עם חברים...ואני ממש הרגשתי שזה טוב לי ללמד חברה, כי כשקוראים סתם חומר, הרבה יותר קשה להתרכז, אחרי 2 שורות....כבר נמצאים במקום אחר...אבל אם קוראים עם חברה א"א לחלום יותר מידי...
 
כמו ששאמרתי, תשבי ותחשבי מה עוזר לך ללמוד..את לומדת טוב כשאת מקשיבה למשהו? אז תדאגי לחברה שתלמד אותך, תכנסי לשיעורים....
עוזר לך לכתוב תוך כדי לימוד? לכתוב בטבלאות? (לפזר את הריכוז לכמה מוקדים)...
זאת בעיקר עבודה עצמית של מודעות עצמית והסקת מסקנות.
 
סליחה שאני חוזרת לנושא של רטלין, אבל אם זה עוזר לך לקחת, לדעתי תקחי...את לא חייבת לקחת כל יום, אבל כשאת רוצה ללמוד למבחן או משהו כזה..זה ממש מומלץ...
 
בהצלחה!
 
 
אני שנה שעברה התחלתי בגרויות.. כמה המלצות:חילא דמשכנא
- ללמוד עם עוד מישהי שגם יש לה ADD זה עוזר ממש (אם יש מישהי כזו..)
- אני אישית לקחתי רסקיו כשלא הצלחתי להתרכז.
- לקפוץ לפני שלומדים.
- לכתוב כל דבר שלומדים (אפילו במתמתיקה!) וכמו שהמורה של אחי היה אומר ההפך מלשכוח - לכתוב!
- להציג את החומר הנלמד ע"י תנועות ידים / פנטומימה וכו'.
- לעשות ר"ת וכאלה.
יש עוד וכשיהיה לי כוח אכתוב עוד בע"ה.
תודה...אני ינסה את הרעיונות, מקווה שזה יעבוד...דרדסוני
תנסיד.
תנסי לשבת עם חברה. תלמדו בצורה מענינת: פעם זאת "בוחנת" על מה שלמדתן בחמש דק' שלפני כן, ופעם השניה. אולי לקבוע לעצמכן "פרסים" אחרי כל פרק זמן שלמדתן (זה עובד לפעמים אפילו כשאדם עושה את זה לעצמו לבד). חשוב לעשות "סיכומי ביניים" אחרי כל כמות מסוימת של חומר, זה עוזר, מעודד ונותן הרגשה של יכולת, הצלחה ושליטה בחומר, וגם בשביל בקרת אמת והשלמה כשצריך. תחשבי מה ה"לשם שמיים" בלימודים (ניצול הכשרונות שה' נתן לי לטובה, עזרה בפרנסה בעתיד, האמון העצמי שתורם להרבה מידות טובות ומעשים טובים וכד') - ואז תגידי פרק תהילים מכל הלב ותבקשי מה' שיעזור לך. לפעמים קצת שוקולד עוזר. לפעמים עוזר ללעוס מסטיק (זה לא דבר "קדוש" מצד עצמו, אבל לצורך המטרה...).  בעז"ה תצליחי מאד. תני אמון ביכולתך ובכח רצונך המאד-יפה, בעזרת ה'.
יפה שהכנסת גם את המידד הרוחני!שרבוב
כי לי זה באמת עזר!
לדעת שאני לומדת לש"ש..שהלימוד שלי עצמו, גם אם זה אנגלית הוא מצווה...
שאני לא מבזבזת זמן, שכל מאמץ הוא שווה!
 
ישר כח!
חודה.ד.
רעיונותילדה זיגזג
לי גם קשה לשבת הרבה.
אז בגלל זה אם יש לי עבודה/מבחן/עבודות בית/פרויקט שנראה כמו הר אני משתדלת לא לזכור את כל הגודל שלו וקצת לעבוד על עצמי: אני לא צריכה לעשות הכול, רק להתחיל, רק פרק אחד ואז אני יעשה סיבוב בחוץ/אתקשר לחברה/כל דבר אחר שלא קשור להר.
כל פעם קצת ןלנוח.
גם אולי יכול לעזור לכתוב לך כמה משפטים של אימון ואמונה ביכולתך ללמוד ולהצליח ולקרוא אותם לפני השינה וכשאת קמה בבוקר, או סתם כשמשעמם, וגם לדמיין ולראות את עצמך כמו שהיית רוצה: בסוף י"ב , עומדת מחייכת עם התעודת בגרות המהממת.
                                           בהצלחה!
זאתי הבעיה הגדולה...דרדסוני
שכשאני יושבת לילמוד אני מתחילה לדמיין לעצמי את המיבחן ומה שהיה אחריו ואז הדימיונות ממשיכים וחסל סדר לימוד לאותו יום, כי אחרי שאני שמה לב לזה שאני חולמת כבר אין לי כוח/חשק/רצון/וכו' לילמוד...
לתרגל:ד.
ברגע שמתחיל הקצה הכי קטן של דמיון - לא לתת לו לעלות כשמדובר בזמן שכבר ישבת ללמוד.
זה קצת קשה כי לא כל כך שמים לב לדמיונות ולחלומות..דרדסוני
כשהם מתחילים כי אתה בתוך זה...
נכון, אבל אפשר בהדרגה גם לתרגל לשים לב...ד.
אפשר לחלום לאו דווקא כשצריכים ללמודשרבוב
כשצריכים ללמוד לומדים לא חולמים! (למרות שאז הדמיונות הכי פוריים..)
 
תחלימי, זה מאוד רצוי אבל אפשר לעשות את זה באוטובוס...במיטה...וכ"ו..
;)
אין לי אוטובוס...דרדסוניאחרונה
ואם יש אז חמש דקות...
וגם בלילה אני מדמינת וחולמת בהקיץ כך שאין לי עוד אפשריות חוץ ממתי שאני יושבת ללמוד...
מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל

אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.

הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה

הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)

לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו

מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים

אשמח ממש להמלצות!!

תודה

מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול

דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.

בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו. 

קודם כל תודה שהגבתברכה אפל

אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק

התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים

מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"

מספיק נוירולוגadvfb

אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם

אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה

קרובות באיזורים יותר פריפריאליים

..ADHD

שלום,

אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.

הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
אוקי אני לא בטוחה עד כמה הפורום הזה פעיל בכלל ומי עשוי לקרוא את זה. אבל יש נקודה שחשוב לי להציף דווקא כאן. יש לי הפרעות למידה ( adhd דיסלקציה וגיסגרפיה ) ואם אתם בפורום הזה אז בטח גם לכם.
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה

וואלה.. מעורר מחשבה...

והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....

הפרעות קשב וריכוזענבר 2
איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין ?
יש תוספים טבעיים. אבל לא יודעת מה ואם זה מוכחאנונימי (2)
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
תסתכלי באינטרנט בטוחה שיש להם מה להציע
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
כל הזמן קמה מוקדם בבוקר (כמובן שישנה מוקדם) ורצה איזה שעה, לפי מה שראיתי זה מאוד עזר לה..
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אפשראנונימי (3)אחרונה
לנטרל רעשים מפריעים עם אוזניות עם מנגינות ללא מילים.
אפשר ללמוד למבחנים בקול ובתנועה למשל בהליכה בחדר.
אם רוצים טיפים ספציפיים שמתאים לך אםשר לפנות לפסיכולוג התנהגותי שמכיר את התחום של adhd
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
שלום, אנו עושות עבודה בנושא לקות למידה. נשמח לעזרתכם על מנת שנוכל לאסוף נתונים לצורך העבודה הסמינריונית מצורף קישור:
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl

הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...

 

כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...

ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...

וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...

אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?

חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...

התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה

יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה

יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ

שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?

הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו

שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם, 

אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.

כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.

עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ


אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו

היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,

וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.

אולי נעבור לפרטייהוקפץ


איזה כדור זה?עפה


יש לי פרטי, מוזמנת.שפרינצא בוזגלואחרונה


מישהו פה?אנונימי (פותח)


זה נראה שלא פעיל כאן..אנונימי (פותח)


אפשר להפעיל חוזרתאחרונה

אולי יעניין אותך