אולי הפתרון פה הוא החזרת הפוליגמיה?יהיהטוב

שלום לכולם,

 

בהמשך לשרשורים קודמים, נטען כלפי גברים שמרגישים שנשותיהם לא מעוניינות מספיק ביחסים אתם, שהם צריכים להתמודד עם זה-ושבת הזוג לא "חייבת" להם, עוד נטען-משום מה שזה לא מתיר לגברים "לבגוד" ולפזול לנשים אחרות.

 

ושאלתי-

 

האם נראה לכם הוגן והגיוני, מצד אחד לדרוש מהבעל "נאמנות" לאשתו, ומצד שני שלא יקבל ממנה את מה שהוא זקוק לו??

 

ואם במקום "לבגוד", פשוט יקח עוד אשה על אשתו, זה כן יהיה בסדר??

מהי נפק''מ?מופאסה
הרי לא אנחנו מחליטים כאן אפילו שיש כאן חכמים וחכמות...
לפי האמתהלוי מא
אתה צודק.

דע עקא שהעולם היום אפילו ברמת תכנון בית סטנדרטי לא עולה בקנה אחד עם ההצעה שלך.
השאלה היא כאשר רוב הילודה הם ממין נקבהIIIII
כמדומני 60 אחוז לטובת הנשים, כך יוצא שממוצע 10מאחוז ללא בן זוג
וואוו לא.ציפ'קה

51 אחוז לטובת הנשים.

במדינות כמו סין והודו, מתקרבים ל48% נשים. שזה פער עצוווום

אז 60%? ממש ממש לא
ב״ה בגלל זה בהודו המצב הואmetorafi
שכמה גברים נשואים לאישה אחת
ממממ גם לא...ציפ'קה
פוליגמיה אסורה אצל ההודים.
יש הודים מוסלמים שאצלם כן אבל הודים הינדואים, שהם הרוב בהודו, לא.

מה שזה גורם זה שיש הרבה גברים רווקים וזה גורם להרבה פשע ואלימות (לא רק אונס, גם קרטלים וזה)
בדיקה , הצדק איתךIIIII
בכל אופן, גם 2 אחוז זה הרבה
רוב הילודה היא דווקא ממין זכרפאז
באופן עקבי ובכל העולם.
גברים מתים יותר ולכן בפועל יש יותר נשים, אבל ממש לא בכזה פער של אחוזים.
אם אתה מדבר על פוליגמיה דו כיווניתדי שרוט
כלומר שגם אישה תהיה זכאית להתחתן עם יותר מגבר אחד, אז כנראה שהעולם בעוד 150 שנה יראה פחות או יותר ככה. השמרנות הולכת וקורסת.

אבל ניכר מדבריך שאתה מכוון את זה רק לכיוון הגברי וזה לדעתי לא נכון. כל עוד העולם הוא עדיין שמרני ויש בעיה בקיום היחסים, מן הראוי שהזוג יפתור ואם אין פיתרון, שיפרדו כידידים עם כל הצער שבדבר.
לא רלוונטייהודה224
כיום לא יקרה כדבר הזה...
הדיון עקר מראשיתו.
נישואים זה לא רק קיום יחסיםמעורב
זה גם קשר נפשי וחברי שמתקיים רק בין בני הזוג.
להוסיף עוד גרומים למשוואה בשביל מה? סיפוק פנטזיות מיניות?
מי אמר שאם ייקח עוד אישה, לא ימאס גם לה?

בעבודה שלי יש מנקות בדואיות..כשהבעל של אחת מהן לקח אישה נוספת(למרות שזה רגיל אצלם..) אתה לא מבין איזה צער היה לה..לא הפסיקה לבכות.
ובכלל- אתה היית רוצה שאשתך תהיה עם עוד גברים?

לדעתי- ללמוד לדבר. זה השורש
כל הכבוד!! אתה אדם רגיש שחשוב לך גם הלב של אישתךכלה נאה
מזעזע הראש של רוב הגברים היום.
אז מה אם מותר?
אין להם לב על האישה שמתמודדת עם סכין כזה בלב??

אמרתי לבעלי ביום שזה יקרה אני לוקחת עוד בעל. בימים שהוא לא יהיה.
חחחח אמר למ אני ירצח אותו.
למה????
כמו שנאמר לפניי בתנאי שזה הדדיליאן
בקיצור סדום ועמורה
ואם היה לוקח אישה שנייה וגם איתה לא היה מסתדר?בלו-ריי
נראה לך הוגן והגיוני כלפי האישה השנייה שהיא נועדה לאותו גבר רק כדי לשמש אותו במקום אשתו הראשונה?!
הרי אם אשתו לא חושקת בו זה לא אומר שמישהי אחרת חייבת למלא את מקומה. אף אחת לא חייבת.
זה לא מספיק להיות "זקוק". צריך גם מישהי שתרצה אותו כי הוא "שווה" בעיניה ושתרגיש זקוקה לו באותה המידה. אז עדיף שישקיע קודם בלהיות שווה בעיני אשתו וכך יחסוך צרות.

איך תרגיש אם אישה שאתה מעריך תאמר שבשביל הצרכים החשובים שלה היא חושבת שלא מספיק לה בעל אחד אלא שניים לפחות? היית ממשיך להעריך אותה?
לא רק זה..גם לאישתו השניה הוא יתרגל ואז יחפש עוד ועודכלה נאה
ברגע שהיא אישתו זה מאבד מהמים גנובים.

חוץ מזה שבדור הזה זה לא ילך. הנשים היום לא נשים מוכות.
מי שדורש נאמנותפאז
עבר עריכה על ידי פאז בתאריך י"ט בתשרי תש"פ 15:53
זה קודם כל ה' ואחר כך חלק מהברית לה בני זוג היום מתחייבים.
צריך להגדיר מה זה 'לא יקבל ממנה את מה שהוא זקוק לו'.
בהלכה יש הגדרות של אישה מורדת, ויש אפשרות מהוגנת ומסודרת לסיים את הנישואין אם זה באמת המצב.

האם מקובל עליך שאשתך גם תיקח עוד גבר בנוסף אליך, למקרה שלא תצליח לספר לה מה שאישה זקוקה לו?


בהרבה מהמקרים מדובר בגברים שהאפשרות הנוחה שלהם להכנע ליצר הרע היא להגיד שהאישה לא מספקת להם ולהצדיק את חולשתם (האנושית).

מציעה לך לחפש פתרון בכיוון אחר.


מעבר לזה אתה יוצא אולי מנקודת הנחה שחיים מסופקים הם אישה הם אולי מנותקים ממערכת יחסים עמוקה וגם רגשית.
הזכרת לי שעשו כתבת תחקיר כזאת לפני כמה שנים על שני זוגות.
באחד מהם הגבר כבר היה נשוי שנים וניסה לחפש אישה נוספת ולאלץ את אשתו לזרום עם זה (מחחילה אבל ראו שזה נטו ממניעים יצריים ונבוכתי עמוקות עבורו ועבור אשתו ילדיו ונכדיו.
הוא היה דתי.)
בשני היה זוג שבו האיש לקח אישה נוספת בהכמת אשתו בגלל שלא נולדו לה ילדים.
בהמשך שתיהן ילדו והם חיים יחד.
הם חמודים והכל (ומבוגרים) אבל זוגיות קשה לקרוא לזה.
יותר קומונה משפחתית.
מה הקשר??רקלתשוהנ
ואם היא לא אוהבת אותו מספיק? ואם הוא רוצה יותר ילדים והיא לא יכולה, או היא לא מכינה אוכל שהוא אוהב, או היא לא מכניסה משכורת 6 אלא 5.5?? ואם הכל הפוך, היא תלך לגבר אחר?
מה הקשר בין לא מסופק לעוד אישה או בגידה? מה המשוואה ההזויה הזאת?
תביני איפה הראש שלהם.כלה נאה
רק שהשכל שלהם קצת מצומצם. אין להם בינה יתרה כמו לאישה. ולכן
הם לא רואים את כל התמונה. אלא רק עם איזו אישה הם ישנו כל לילה.

מה עם פרנסה?
זמן לאישה ולילדים?
קשר נפשי עמוק. ואהבה אמיתי של להרגיש את השני. מה רע מה כואב...
למה שאישה והילדים יהיו חצי מהשבוע לבד כי אבא שלהם יש לו עוד מישפחה?
איפה שותפות?
עזרה בבית?
בדידות לאישה. לישון לבד. (עזבי מה מרגיש הלב)
אולי גם אסור לה להתקשר ביום שהוא ישן אצל השניה? ואם כן ההיא תריב איתו למה על חשבוני??

והקינאה שינאה ותחרות.. למי זה טוב בדיוק??
ב ל א ג ן !

^^!!!קלידים
הזוי.
מחילה אבל רוב טענותייך חסרות כל בסיסקורא סמוי
אני לא בא לומר מה נכון ומה לא אבל רוב ככל מה שכתבת לא תואם את ההגדרה של בעל שנושא שתי נשים.
אישה שניה זה לא מאהבת מהצד. היא חלק מהמשפחה, חיה באותו בית כולם גדלים יחד.
לגבי פרנסה - זה רק מוסיף עוד אדם עובד למשפחה
לגבי זמן לילדים - זה כמו שאישה לא תביא עוד ילד כי זה יפגע בזמן של הילדים האחרים... (בזמן של האישה זה אכן יפגע..)
האישה והילדים לא יהיו לבד כי כולם גרים יחד
ועדיין לא הבנתי מה הקשר לשותפות לעזרה בבית...
אשמח להסבר.
ושוב אני לא בא לפסוק פה מה נכון ומה לא.
מסכימה, פשוט הגדלת המשפחהIIIII
בלי לצדד מה נכון
הרעיון להגדיל את המשפחה
איך?פאז
זמן לטיפוח זוגיות זה בהחלט זמן.
בית עם כפול נשיםננניח שהוא גם כפול ילדים אבל רק גבר אחד שצריך לפרנס 2 בתים.
לרוב נשים שמגדלות ילדים לא עובדות במשרה מלאה כך שהגבר צריך לפרנס כמעט כפליים....
וגם להקדיש זמן למספר כפול של ילדים ונשים (ןהתככים שביניהם )
ולעבודות הבית...
לא נשמע לי אידילי בשום צורה.

ובשולי הדברים, הנקודה הכי משמעותית היא שמי שלא טוב לו בזוגיות ומחפש בחוץ במקום לטפל ולתקן בביתו, גם אישה שניה וגם אישה שלישית לא יספיקו לו.
ומי שישקיע בביתו באשתו ובזוגיות עמוקה וטובה לא ירצה בכלל לחשוב על זה.
במשפט אחד - תכנון ילודהקורא סמוי

גם משפחה נורמלית כיום של בעל ואישה מתכננת ושוקלת את צעדיה בעניין. יש משפחות שמביאות הרבה ילדים ויש מעט. הכל לפי הרצון והיכולת. 

 

ובקשר לשולי הדברים שכתבת (ולמה שכותבים כולם...) אני מרגיש שיש פה שיח חרשים משווע.

פותח השרשור לא חיפש זוגיות עמוקה וטובה. יכול להיות גם שיש לו אחת כזאת. מש שחסר לו זה יחסים. 

משום מה כל הנשים פה קופצות וצועקות שאם יש לו בעיה בזוגיות זוגיות אחרת לא תפתור את הבעיה.

אז זהו שלא, אף אחד לא אמר שיש לו בעיה בזוגיות...

זה בדיוק הענייןפאז
עבר עריכה על ידי פאז בתאריך כ"ד בתשרי תש"פ 08:24
המחשבה שיש כזה דבר אישה בשביל יחסים בלבד שאפשר להיות נשואים לה.
קשר מחייב עם אישה הוא לא רק יחסים.
אישה שנשואים לה זו אישה שרוצה בית וילדים, על פי רוב. ברוב המקרים שאני מכירה נשים רוצות ללדת יותר מילד או 2 או 3, וסביר שזה מה שירצו גם אם הן נשואות לגבר שנשוי לעוד אישה.


מי שחסרים לו יחסים ורוצה אישה נוספת רק ליחסים, האפשרות שעונה על צרכיו, אם להתנסח בעדינות, היא לא עוד אישה להתחתן איתה.
להתחתן עם אישה זה *להתחייב אליה* , לא לחייב *אותה* ביחסים ובסיפוק שלך, אלא ההיפך.
זה כנראה מה שאתה מסרב להבין...

לצערנו כבר משחר ההיסטוריה היו נשים שסיפקו שירותים כמו אלה שאולי אתה מכוון אליהם, בתשלום במקום בתוך קשר ומחוייבות הדדית, לא קוראים לזה אישה שניה אלא משהו אחר.


הבעיה העיקרית שאני רואה פה היא אגואיזם צרוף.
הסתכלות על האישה ועל הנישואים כמשהו שנועד לספק *אותך*. לא כמחוייבות הדדית, לא כיצירת קשר עמוק ומשמעותי, שמתוכו מקימים בית ומשפחה, וכן, נהנים גם מחיי אישות מספקים.

כל עוד תמשיך או ימשיך הפותח והמצדדים בו לחשוב שאישה היא איזשהו כלי למימוש צרכיך האישיים, שאפשר להתחתן איתה רק כדי שתהיה לך עוד אופציה בקנה
למקרה שלאישה הראשונה לא יתאים, אבל אין לזה משמעויות נוספות שתוכל לקרוא עליהן בכתובה למשל
אתה לדעתי לא בכיוון אפילו אם נניח את סוגיית ההאם זה מוסרי ושייך ונתייחס לדברים מבחינה פרקטית ושכלית.


בשורה התחתונה; אני מקווה מאד בשבילך ובשביל אשתך שאתה לא נשוי,
ובמידה וכן, אני מציעה לך לעשות סוויץ' משמעותי בראש פן יהיה מאוחר.

אם יש לך בעיה מהותית ביחסי אישות, כמו נניח אישה שלא מסוגלת מסיבות פיזיות או רגשיות לקיים יחסים,
אז ראשית זה באמת נסיון קשה ולא פשוט.

והאפשרויות הן לזכור שזה נסיון מאת ה', ואו לטפל במצב ובבעיה, או להתגרש.
נישואין עם אישה נוספת לא נראה לי יפתרו לך שום בעיה.
אלא אם כן אתה מעוניין בחיים של שייח בדואי ובסוג יחסים דומה,
ואז אתה כנראה לא בעם ולא בפורום הנכונים...

אם הבעיה היא מסוג אחר בתוך הקשר ביניכם, למשל שלפעמים מתאים לה ולפעמים לא, או שבכללית היא לא נהנית או לא מעוניינת,
אני מציעה לך דבר ראשון לבדוק את עצמך, כי עם גישה כזו נראה לי שקל להבין לא מעט בעיות... ודבר שני לפתור את הבעיה ולא לחפש לברוח ולפזול למקומות אחרים במקום להתמודד...





ואם כבר במשפט אחד עסקינן: אין ארוחות חינם.
אולי במקום להתלהם ולכתוב המון תפתחו כבר רמב"ם ותלמדו???קורא סמוי

איך הגעת משלושה משפטים שלי שאני מכוון לזנות ל"ע?? אם היית קוראת את מה שכתבתי כמה וכמה פעמים פה בשרשור היית מבינה שאני לא מדבר על האם זה ראוי או לא אלא כאן בסך הכל לא הבנתי טענות שכתבה 'כלה נאה' 

מה שמפריע לי שכאן כמו בכל דיון קודם כל מסמנים את המטרה ואז מחפשים הוכחות..

אז אסביר לך ברחל ביתך הקטנה (כמה שזה מתאים כאן...)

 

באמת כדאי לפני שמביעים דעה בנושא מסויים פשוט ללמוד אותו..

 

המטרה של נשיאת אישה שנייה כבר מתקופת התנ"ך לא בא בעקבות קושי בתקשורת זוגית אלא בבעיה ביחסים (עקרות ועוד מגוון דברים)  לזה אי אפשר להתכחש. ולכן הצעקות הרבות של נשים כאן שאם יש לו בעיה בזוגיות פתרון כזה לא יעזור לו פשוט לא קשור ולא שייך לכאן בכלל כי מה שמניע את האדם לשאת אישה שניה זה לא שאין לו עם מי לפטפט בלילה. ומצד שני ברור לכולם שמי שנושא זה לא משום סיפוק תאווה אלא בגלל בעיה שנוצרה.

 

אבל (ופה מגיע אבל גדול) אם היית פותחת לרגע בפוסקים.. ברור לכולם ללא צל צילו של ספק שכאשר הוא נושא אותה הוא מתחייב למלא את כל צרכיה בדיוק כמו של האישה הראשונה. ואם היא רוצה בית נפרד הוא חייב לתת לה ורק אם הוא בעל אמצעים שיכול לפרנס משפחה כזאת אז מתירים לו לשאת אישה שניה. 

וכך נופלות כל הטענות הפרקטיות שלך והטענות לזנות ואגואיזם. 

 

אני חושבת שיש הבדל גדול בין תפיסת 'כל צרכיה' החזליתכמו צמח בר
שהיא מכוונת לתפיסה הרווחתלשל קשר נישואים של העבר

לבין כל צרכיה שהרבה נשים בשירשור הזה מדברות עליו.


חזל מדברים על כל צרכיה מבחינה פיזית (אמצעים פיזים להתקיים- כסף, בית, אוכל) ומבחינה יחסים.

הנשים כאן מדברות על כל צרכיה מבחינה *נפשית*.
על אהבה, על הערכה, על זוגיות.
מוזמן לפתוח תנ"ך ולראות שגם הסיפורים התנכיים על זוגיות פוליגמית הם לא דוגמא ומופת לדבר הזה.
לאה אימנו "הפעם ילווה אליי אישי"
סיפור חנה ופנינה
שרה והגר
עצם העובדה שהן נקראות "צרה" אחת לשניה..

קטונתי מלפרש תנך אבל אני לא חושבת שהכוונה פה שנראה בזה דוגמאות חיוביות.
אפשר לראות בבירור מכל המקרים האלו שאומנם הצרכים הפיזים של האישה מולאו אבל היא הרגישה בבירור שהלב של הבעל לא איתה. וממילא היא רק "כלי" ליחסים ולהבאת ילדים.

נזכיר דבר נוסף שלא הובא בחשבון פה- מצב היחסים בתקופות עבר היה כזה שהאישה הייתה תלויה בבעל או באבא לצורך קיומה. ולכן ממילא במצב של ריבוי נשים על גברים היה צורך שגבר יתחתן עם כמה נשים בכדי שיהיה קיום לנשים האלו.
במובן הזה חתונה כזאת, גם אם היא בלי "לב" היא טובה גדולה למין הנשי.

המצב היום שונה לחלוטין, אישה לא תלויה בגבר לצורך קיומה, כל אחת יכולה להיות עצמאית לחלוטין וממילא הסיבה שהזכרתי קודם היא חסרת משמעות בימים שלנו.

אז מה נשאר?
אה כן, להתחתן עם אישה שניה, לאמלל את שתי הנשים שלך כשזה קורה ולהתייחס לנשים ככלי לסיפוק יצרים והבאת ילדים.
נראה לי פחות..
בעבר, אכן, היההעני ממעש
פחות מודגש הקטע של 'אהבה' בין בני זוג
אני לא חולק עלייךקורא סמוי

אם היית קוראת את כל ההודעות שלי בשרשור הזה כתבתי כמה וכמה פעמים שאני לא בא להביע דעה אלא הפריע לי התגובות הנחרצות (בעיקר מהצד הנשי...) ששוללות את הצד השני לגמרי. 

 

לדעתי כל חד צדדיות הוא לא טוב.ולנסות לתרץ שגם פעם זה היה לא טוב ושזה רק אגואיזם גברי ולהתעצבן על מה שחז"ל כותבים בתקופת הגמרא זה ממש שטויות 

 

ועל זה היה הויכוח שלי איתן. 

עד לפני המהפכה התעשייתית החתונה לא הייתה בכלל מאהבה. אבא היה מוצא את הגבר  הכי עשיר שהיה מסוגל להביא ונותן לו לבחור את אחת מבנותיו והופ, היא נשואה. אף אחד לא דיבר על קשר רומנטי ואהבה. עד שהפוסקים כותבים שהגזירה היא רק על הגבר כי האישה הייתה רוצה את זה ולא היה לה אכפת שיש עוד אישה העיקר שיש מי שמביא לה אוכל הביתה. 

כיום המצב השתנה ומתחתנים מתוך קשר נפשי ואישה נוספת תפריע לקשר הזה. ולכן כיום נשיאת שתי נשים לא מתאימה.

כאן אני עניתי ל'כלה נאה' ו'פאז' שניסו להוכיח שאישה שניה זה לא טוב ולא נכון כלכלית וזה שיגע אותי כי זה לא קשור לזה ומבחינה כלכלית אפשר להסתדר העניין הוא הקשר הנפשי.

 

טוב, נראה לי שמיצינו את השרשור הזה...

רק לגבי ה"עד המהפכה התעשייתית"סוסה אדומה
צריך לדייק שיש גם "מ -". כלומר זה לא היה ככה מאז ומעולם עד המהפכה התעשייתית.

כאחד שמן הסתם יודע קצת תנ"ך אני בטוחה שנתקלת לא פעם ולא פעמיים באין ספור ביטויים שמבטאים אהבה (ולעיתים אפילו עצומה) בין איש לאישתו.
וחשוב להדגיש את זה.

זה נכון שבגלות (במקום שהתורה אינה "לחה") הנישואים והקשרים הזוגיים (לפחות אצל רובם) שינו קצת את פניהם.
זה ממש לא קשור לגלותקורא סמוי

זה קשור לצרכים הבסיסים של האדם.

עד המהפכה התעשייתית האישה הייתה חייבת את האיש והאיש את האישה. 

איש בלי אישה היה לו צבי ירוי וערימת קרשים אבל הוא לא היה יודע מה לעשות עם זה והיה נשאר עם בגדים מלוכלכים וכדו'

האישה לעומתו הייתה עם ידע בבישול וניקוי וכדו' אבל לא הייתה יודעת לצאת לעבוד ולהביא אוכל. 

לכן כל אחד היה חייב את השני. נכון שיש מקומות שיש שם גם אהבה אבל האהבה הייתה בונוס. לא בחרת אישה כי היא חמודה בעיניך והרגשת קליק אלא כי היא אמידה ויודעת לבשל ולעשות את מה שאתה צריך. לא הייתה עוזרת לך אישה שאתה אוהב אבל לא יודעת לבשל

 

לאחר המהפכה התעשייתית הגברים והנשים גילו שהם יכולים לחיות לבד גם ללא עזרת המין השני (מכונות כביסה ומכולת...) 

ולכן ירד הפן ההכרחי מהנישואים ואנשים התחילו לחפש את מה שהם רוצים, אוהבים וכדו'

ההתייחסות שלי היא רק ביחס למה שאמרת עלסוסה אדומה
"לא היתה בכלל מאהבה".
לא נכון.

לגבי זה שהאישה היתה תלויה בגבר ולהפך - נכון. עד המהפכה התעשייתית.
לא נכון!! מה עם אישה לבנים ואישה ליופי??כלה נאה
מה עם פילגש?

סטיה ועוד איךך
אתה באמת מדבר מתמימות??כלה נאה
אשת יפת תואר מה איתה?
כם עם אחת אהובה ואחת שנואה?
חסר לו עם מי לפטפט בלילה?

התורה ידעה שיש כניראה גברים בהמיים שצרכים את זה.
אחר כך בא בן סורר ומורה. שיחשוב טוב אם זה שווה לו.
מה את מערבבת?קורא סמוי

אשת יפת תואר ודין פילגש כלל לא קשורים לדיון הזה. 

אם את רוצה תפתחי עליהם שרשור נפרד.. 

זה שיש עוד דברים שנראים לך בעייתים לא הופכים גם את דין אישה שנייה לבעייתי

 

זה שאת בטוחה שכל הגברים בהמות זה משהו שבאמת כדאי לך לעדן אותו...

 

ושוב!!! אני חוזר ואומר שאני לא בא לומר אם זה נכון או לא!!!

יש קשר. גבר לא הביא אישה מהמילחמה כיכלה נאה
הוא רוצה עוד ילדים.
ופילגש זה רק למילוי תאוה.
אז לא כל אישה שניה זה כי היא עקרה או שוטה..
תודו. פשוט מאוד הרבה גברים היו רוצים או רצו בעבר. רק מבחינה כלכלית לא יכלו להרשות לעצמם.

ולא רק שאין להם לב לאישה הראשונה. היום הרבה גברים בטוחים שזה ליפתור הרבה בעיות. סליחה.הרבה תאוות אולי!!
חוששתני שלא הבנת את דבריפאז
לא אמרתי שאתה מכוון לזנות, אלא כפי שסיימת את דבריך- אעש שנושא אישה מתחייב לה בשלל חובות, בעוד שהתחלת את דבריך בכך שהוא מחפש דבר אחד- יחסים.
הפתרון לכך הוא לא אישה שניה.


והמשפט שכתבת פה:
"המטרה של נשיאת אישה שנייה כבר מתקופת התנ"ך לא בא בעקבות קושי בתקשורת זוגית אלא בבעיה ביחסים (עקרות ועוד מגוון דברים) "
הוא בעיני הבעיה העיקרית.

לא מדובר היה בבעיה ביחסים (אלא לרוב מה שיצר בעיה ביחסים, עיין ערך יעקב ורחל, אברהם ושרה, חנה ופנינה)
אלא בהולדת ילדים ועקרות.

לא סיפוק יצרים.


לסיפוק יצרים היתה פילגש (וקדשה) ולאף אחד מגדולי ישראל לא ידוע לי שהיתה כזו.
זה דבר פסול.
אוקי אז נגיד את זה ככה. מסתבר שיש גבריםסיה
שהם רוצים פילגש!! זאת האמת
שום אישה שניה ושום לפרנס ולהקשיב ולתת יחס לעוד ילדים ולעוד אישה.
פשוט מישהיא מידי פעם להוציא עליה פנטזיות. שהאישה כבר שחוקה וכיף משהיא מהצד רעננה ויפה. כאילו הם אומרים לעשות את זה מהתורה אבל תכלס שום תורה לא מענין רק יחסים סוערים .עם האישה זה כבר לא זה
אויש נו באמת...קורא סמוי

זה ברור! בשביל זה כתבתי לך בדוגמה עקרות. מה הקשר בין יצרים לעקרות??

הכוונה היא שהבעיה היא פיזית רפואית ולא רוחנית נפשית כמו שהרבה נשים טוענות פה

נשים טענו לעומת מה שגברים כתבו כאן.סוסה אדומה
אתה היחיד שדיבר בכיוון שונה לגמרי...
נושא השרשור הוא "פולגמיה כפתרון לחסרים יצריים/נפשיים" ועל זה הן הגיבו.

עם רוב שאר דבריך אני מסכימה.
נשמע כמו חיפוש כלים למימוש יצריםנב"י
אין כאן אהבה, שאלה עצובה ואומללה..
תודה למגיבים,וסליחה אם פגעתי...יהיהטוב

מדובר היה בשאלה בעיקר למען האתגור...

 

אני לא באמת חושב שזה הפתרון, אבל בהתאמה לשרשור קודם- בו טענו הרבה שנשים "לא חייבות" לספק את הבעל,

 

שאלתי- מהי אם כן מחוייבות הבעל, ולמה?

 

 

רפואה שלמהאלף המגן

אני לא יודעת מה יותר מבחיל

השרשור שפתחת והחשיבה המצומצמת שלך

או עצם זה שהרוב המכריע שיצא נגד הרעיונות החולים שלך הן נשים!

אני יגיד לך מה מבחיל? שזה חלום של רוב הגברים!כלה נאה
רק הם מעדיפים לישתוק.

הם יכולים רק להמשיך לחלום..
כל עוד זה חלום,מה הבעיה?למה לא123

החלום הזה הוא סיפוק של יצר חזק שיש להם,שלא נבין אותו, כמו שאני לא יבין התמכרות לסיגריות וסמים. כשאין להם סיגריות הם מפנטזים עליה. הם לא מפנטזים על החיים עם אישה אחרת,אלא על משהו ספציפי מאוד.

אני מכירה אישית נשים שבקושי מספקות את הבעל? או שמענישות אותו ומונעות ממנו.

אתן רוצות לשלוט גם במחשבות שלו? ממה הפגיעה הגדולה?

קדימה תתנפלו

אישה שמחסירה לבעלה לא יכולה להתלונן.כלה נאה
אבל אישה שהחיים סכ"ה בסדר
למה שיחשוב על עוד אחת ושלא אני כל עולמו?

ואם האישה תחלום כל הזמן על הפיספוס שלא יכולה להתחתן עם עוד גבר. כי בעלה לא מספיק מפנק או קונה או מחזר או חתיך...
הוא לא היה ניפגע?

הברכה שמברכים כל זוג שיזכו להיות כמו אדם וחוה בגן עדן. שלא חשבו על אף אחד אחר. והיו שלמים ושמחים אחד בשניה.
וזה מה שצריך לישאוף.

מעניין למה ה' לא פינק את אדם מראש עם 4 נשים?

את כל כך צודקת!קלידים
חח סוף סוף גבר שפוי.כלה נאה
וסובלסודית
מעניין למה צריך לברך משהו שהוא מובן מאליו?למה לא123

שאיפה זה משהו אחד,ומציאות זה משהו אחר

את לא חולמת לפעמים על משרתות או תכשיט או בגד? אפילו שיש לך מספיק בגדים או תכשיטים? (וסליחה על ההשוואה)

ככה גבר יכול לחלום על אישה אחרת לסיפוק צורך

את מתכונת על גבר לא מסופק?כלה נאה
ואני מתכונת על גבר מסופק שלא שמח בחלקו.
מי מחליט שהוא מסופק? ומי לא שמח בחלקן?סיה
אני מתכוונת על כל סוגי הגבריםלמה לא123

שיפנטזו על מה שירצו,אין קשר בין זה לבין האהבה לאישה שלהם. זה פשוט סיפוק צורך פיזי.אפשר להתווכח אם זה בסדר או לא. אבל א"א להתעלם שרוב הגברים בעולם חושקים בעוד נשים חוץ מהנשים שלהם.

לא מאמין שאישה כתבה את זהבין תקוה ליאוש
אבל זה נכון..
אין קשר בין אהבה והערכה לבין פנטזיות
אולי אין קשרסיה
אבל תכלס זה פוגע נפשית באישה. ואם האישה פגועה זה כמו בומרנג לבעלה. הןא מפסיד שאשתו פגועה. זה משהוא שלא יכולים לנתק.
כמו שלאישה יש את הטבע שלהבין תקוה ליאוש
ככה גם לגבר.
זה לא שהוא לא אוהב או מחפש אחרת.
זה רק פנטזיה...
אני מדברת עללמה לא123

פנטזיות שעוברות לו בראש בלי לספר לאשתו.מקווה שהוא לא עד כדי כך טיפש.

גם לי לפעמים בא בעל שיהיה מיליונרלמה לא123

אבל זו רק מחשבה שעוברת בראש וזהו. אני עדיין אוהבת אותו.

כן השאלה מה המחשבה עושה לךסיה
בעיה שלגבר מחשבה עושה משהוא פיזי... לא רוצה שבמיטה תעשה לו מישהיא פנטזיה כשאני שם. וגם לא שם
לא רוצה שסתם מישהיא תעשה את זה לבעלי חוץ ממני.
ולחלום על גבר עשיר זה לא עושה כלום
קודם כל זה לא משנה מה בא לךלמה לא123

את לא יכולה לשלוט במחשבות שלו

גם אני לא רוצה בעל שמתבוסס בפנטזיות שלו.זו כבר בעיה. הוא צריך ללכת לטיפול.

אני מדברת על פנטזיות או מחשבות רגעיות במשך היום שבאות והולכות.

נו זה יותר גרועסיה
במשך היום הוא פוגש נשים ברחוב או בעבודה ויש לו פנטזיות מיניות ולא עליך! גם אם זה רגעי. זה כל יום מספיק שלוש רגעים ורגע ורגע מצטרף
זה לא פנטזיהבין תקוה ליאוש
זה מחשבה מינית לכמה שניות שנעלמת ונשכחת
באמת פנטזיה נשמע משהו גדול יותרלמה לא123


וואו,למה לא123

זה עבודה שלו מול הקב"ה, ובעיה שלו מול עצמו. הוא לא מלאך

זה תפקידינו בעולם-עבודה עצמית. גם אני לא מושלמת.אין לי ב"ה בעיה כזו,אבל יש לי נפילות בדברים אחרים. ולכן אני לא שופטת על משהו שלא התנסיתי בו.

אני לא אומרת שלא מפריע לי שיש לו אולי כאלה פנטזיות,אבל אני לא חיה באשליות שאין לו.

אני לא שופטת. אני לא אחראיתסיה
זה בינו לבין אלוקים.
אבל שורה תחתונה זה פוגע בי נפשית. זה התוצאה. והתוצאה הזאת לא תורמת!!!
שוב פוגע הכונה מבאס. כן אני יכולה פה ושם להתבאס מיזה. וזה מוריד לי את המצב רוח. אם נגיד רציתי להתאמץ לסדר את הבית כי זה חשוב לו ואז יצאנו וראיתי שבמסעדה הוא מסתכל על המלצרית אז כן חזרתי מבואסת לא בא לי לסדר בשבילן. אם הסדר לא בשבילי הכונה כי לי זה לא חשוב. ואני גם לא אגיד לו כלום כי כבר מלא פעמים אמרתי ולא עזר וזה רק הפך לזה שאני קנאית ואני מדמינת והוא לא הסתכל בכלל
הוא יסתכל על המלצריתבין תקוה ליאוש
אבל חזר איתך לבית ולא בגלל שאין לא ברירה אלה בגלל שהוא אוהב אותך..אז הוא ראה מלצרית יפה וחשופה בסופו של דבר אותך הוא אוהב והוא לא יעזוב בשביל שום מלצרית בת 21..
באמת תודה שהוא חזר איתיסיה
אולי באמת עדיף שהוא ישאר עם המלצרית
אם הוא יודע שזה פוגע בי והוא מסתכל סימן שהוא או טיפש או רשע אין עוד אופציה מבחינתי
או שזה גדול עליו לא להסתכלבין תקוה ליאוש
תחשבי כמה דברים את עושה שפוגעים או מפריעים לו..
חוץ מענין הנשיםסיה
ברור שיש עוד דברים שפוגעים בי על זה אני כבר לא מדברת. יש דברים שעוד איכשהוא אני מעבירה.
ואם יש משהוא שממש ממש פוגע בו והוא יגיד לי אני יעשה מאמץ לא לעשות את זה. לא מלא דברים משהוא אחד קריטי.
גם לי יש עוד רשימה של דברים שמפריעים לי ואני משתדלת לעשות עבודה ביני לבין עצמי שוב כי לא מעורב בזה משיכה של אישה אחרת.
אני לא יודעת מה לומר לךלמה לא123

גם לי זה היה מפריע,אבל אני שוכחת מזה אחרי דקה,כי אני מבינה שזה ממש קשה ,ואני רואה שהוא משתדל. תחשבי על הפעמים שהוא מתאפק לא להסתכל,את זה את לא יודעת כי הוא לא מספר לך.

לפעמים זה באמת רק מבט.

בחיים לא דיברתי עם בעלי על מי הוא הסתכל ועל מי הוא חשב

אולי דווקא בגלל זה הוא כ"כ פתוח איתי

כמה שנים את נשואה מותר לדעת?סיה
משום מה כמה שנים ראשונות באמת לא הפריע לא ראיתי את זה.
כנראה שאני מרגישה שאני מזדקנת וזה יותר כואב עכשיו יותר בולט לי שהוא מסתכל כנראה.
בעלי פתוח איתי. להפך. לכן אמרתי קודם זה או טיפשות או רשעות.
נגיד נפגשנו כל המשפחה. אחכ למחרת אמר לי על גיסה מסוימת שהיתה לבןשה כך וכך. כאילן למען השם בשביל מה אני צריכה את המידע הזה מה אתה חושב על הגיסה הזאת?? אז אומר אני פתןח איתך. מה פתוח להכאיב לי??? שזה מה שיצא מהמפגש המשפחתי שיש לך מה להגיד על הלבוש על הגיסה?
הרבה שניםלמה לא123

קרוב ל-20

אם בעלך יודע שזה כ"כ מפריע לך, מוזר שהוא מספר לך את זה. 

נשמע שזה ממש כואב לך.

ניראה לי שהוא נהנה שאת מקנאה בוכלה נאה
אולי זה מעלה לו את האגו.
ומעניין מה שאת אומרת.
אני הייתי כך בשנים הראשונות. והיום אחרי 20 שנה לא אכפת לי ככ על מי הוא מסתכל.
אני להפך בהתחלה פחןת היה אכפת ליסיה
אולי הייתי תמימה גם.
אני לפעמים פשוט עושה מאמצים מטורפים לא להגיד כלום ולשחק אותנ הכל בסדר כדי לא להראות חולשה. אז אני מוצאת את עצמי יום יומים עצבנית ואז זה יוצא ואז בכלל הוא לא מבין מה אני נופלת עליו שמלפני יומים לא זוכר בכלל לאיפה הלכנו ומי פגשנו ואז בכלל אני יןצאת מטומטמת.
יאוו ככה הייתי בהתחלהכלה נאה
אבל בעלי רק הסתכלכלה נאה
בלי לדבר וכל זה.
ניראה לי שהוא היה מסכן אם היה מתנהג כמו בעלך.
תשאלי אותן אז הוא מסכןסיה
כי אני האישה שעומדת על הראש הקרציה הזאת החשדנית והקנאית
אתם חייבים לפתור את זהכלה נאה
את ממש חיה בסבל.
זוכרת את זה.
לא יודעת להצביע בדיוק איך זה עבר.


כן האמת זה ממש סבל מיותרסיה
גם ככה יש לי מעל ומעבר על הראש.

אולי הזמן ירפא
שניכם מסכניםלמה לא123

אם משהו כ"כ מפריע לך, הוא אמור להתחשב. מה שהוא עושה זה ממש חוסר טקט.

לקרוא למלצרית בשמה? בטוחה שרוב החילונים לא עושים את זה.

מה שכתבתי קודם זה לגבי מחשבות, נשים חיות בסרט שהבעל שלהם הוא מושלם ואין לו שום מחשבות מיניות מלבדן. זה כואב אבל א"א להתכחש לזה. כן,גם צדיקים גדולים נופלים בזה.

 

הקטע שגם עם גברים הוא ככהסיה
הןא קורא למלצר בשמו. אז אני כבר לא יודעת אם אני מגזימה או שהוא מגזים
למה לחמם אוירה שמספיק מחוממתקורא סמוי
מה? הוא לא טיפש ולא רשע, הוא אנושיסודית
החולשה שלו לא צריכה לגרום לך להרגיש 'פחות שווה'
^^^פאז
זה באמת לא נעים ופוגע. ואפשר לדבר על זה. ועם זאת זו נפילה אנושית.

שולחת לך חיבוק. ונשמע שאם תעשי עבודה אישית על מה שהזכרת כנחיתיות ולי נשמע כאיזשהו סוג של חוסר בטחון או חרדה בהקשר הזה לפחות,
זה יכול לעשות פלאים לך ולזוגיות.
מה אנושי?כלה נאה
להסתכל על נשים איך הן לבושות?
או להכאיב לאישתו שיודע שזה מפריע לה??
זה לא קשור לאישתוIIIII
זה קשור שהוא הולך אחר היצרים
ולא שולט כל מעשיו כפי מה שמותר
מחר ירצח, יגנוב.
לפחות שלא יגיד לה את זהכלה נאה
הוא מכאיב לה.
שישמור את המחשבות לעצמו.
היא לא צריכה לדעת מי התלבשה יפה בעיניו היום.
ואם את לא רוצה שיסתכל אז אל תלכי איתולמה לא123

למקומות כאלה

 

אני באמת ממעיטה מאוד ביציאות איתןסיה
מקסימום זה הליכה בלילה שאז אני לא ממש שמה לב אם הוא מסתכל על מישהיא.
אבל אם זה מקום שיושבים פנים מול פנים אני כבר יודעת מראש שאני אחזור אם כאב לב בשביל מה אני צריכה. רוצה לצאת שנתקרב אחד לשני לא להתרחק. וכשאנחנו חוזרים להפך הוא מרגיש יצאנו התקרבנו רוצה להיות ביחד ואני מרגישה יצאנן התרחקנן לא בא לי להסתכל עליו
נשמע שזו בעיה משותפת לשניכםלמה לא123

אולי את מתעמקת יותר מידי ועסוקה כל מיפגש בניתוח של המבטים שלו. או שהוא מגזים וממש בוחן נשים שמשוחחות איתו.

חבל שזה כ"כ אוכל אותך, אתם צריכים להגיע להבנה מסוימת

אין לי באמת הסבר למה זה כזה אוכל אותיסיה
במשפחה אומרים שאני מגזימה. אבל לדעתי אני לא.
אם באים לחתונה ואחרי חמש דקות הוא אומר לי ואוו אחותך הגזימה ממש עם מיני זה כואב לי ממש. קשה לי להסביר. כאילו איך הגעת לראות בכלל למה הסתכלת על המיני.
אני לפעמים מנסה להחזיר לו אני אומרת לו ראיתי את הגיס הזה מעבר למכנסים זה נראה מה יש לו. חחח לא ארחיב אבל תביני. כאילו למה אתה בכלל מגיע לראות אורך חצאית של אחותי ונוסף גם לספר לי. במשפחה צוחקים עלי שאני קנאית.
אולי הוא נהנהלמה לא123

מהקנאה שלך?! נהנה לראות שכ"כ אכפת לך?

ככה הוא מרגיש אהוב?

אולי גם חשבתיסיה
אבל תכלס הוא נפגע מיזה!!! כי אני מתרחקת ממנו.
הוא כל כך לא קנאי אלי. מעולם לא שאל לא התסכל בניד אין לו בעיה לא מענין אותו אם אני אדבר עם גברים
לפעמים אנחנו עושים דבריםלמה לא123

אפילו שזה פוגע בנו. כי יש משהו גדול יותר מזה שזה שווה לנו את הפגיעה

את מתכוונת אליו?סיה
ששוה לן הפגיעה?
שווה לו הריחוק שלךלמה לא123

בשביל להרגיש את הקנאה שלך, ככה הוא מרגיש אהוב

מן משחק מוזר כזה

 

חחח באמת תודה שחוזר.כלה נאה
אולי שיגיד לה תודה שמחזירה אותו אחרי חוצפה כזאת?

יוצא עם אישתו ופוזל על אחרות.

אין יראת שמים לפחות שיהיה טאקט
הוא חושב שזה נימוססיה
שמדברים עם מישהוא אן מישהיא מסתכלים לה בעינים . וקוראים לה בשם.
נגיד למלצרית כתוב מירב .אז כשהיא מגיעה לשולחן הוא אומר מירב תגידי בבקשה המנה הזאת והזאת טעימה. ואני חושבת שלאישה לא אמורים לא היות מנומסים!!! לא לקרוא בשם ולא לדבר גם מידי נחמד .לדבר עניני מה שחיבים גם תודה וכו. אבל לא באישי. והוא חושב שהוא גדל בבית שככה לימדו אותם נימןס ואני לא מנומסת . לפעמים כשאני מדברת עם גבר הוא אומר לי שאני מזיזה עינים באמצע לא מסתכל עליו וזה ממש זילזול ולא מנומס
טוב, זה נשמעלמה לא123

שיש לכם הסתכלות שונה על כל הנושא, הוא גם צריך להיות מנומס אליך. ואם זה פוגע בך עליו להפסיק.

וזה נשמע שמתחת להכל יש פה איזה מלחמת כח

אם אני אומרת למה אמרת זה פוגע ביסיה
אז הוא אומר סליחה זאת לא היתה הכונה. סתם הינו באירוע אז אני אומר לך מה היה אחרי זה את אומרת שאת רוצה לדבר.
לא יודעת תאמת אם זה בכונה או לא
יש הלכות. תלמדו ביחדכלה נאה
הוא אומר חד משמעיסיה
שהוא לא עובר על ההלכות. אז אין מה להתכווח והוא גם יודע ספר מאוד זה לא עם הארץ
ועוד איך שעובר.כלה נאה
לקרוא בשם של אישה.
להתבונן בנשים.
להרבות שיחה.
זה גם הפוך בדיוק באותה מידהקורא סמוי
הוא רצה לפנק אותך ולהוציא אותך למסעדה ולשמח אותך אבל כשהגיע הביתה גילה שלא עבדת על מידת הסדר והנקיון ובבית מסריח אז כן הוא יהיה מבואס בדיוק כמוך.
גם עבודת המידות שלך משפיעות עליו. אל תחשבי שזה חד סטרי
צודקת בהחלט!כלה נאה
תתפלאי..שאישה למשלבין תקוה ליאוש
חושבת על גבר עשיר זה נותן לבעל תחושה שהוא לא מספיק טוב כי חלק מהתפקידים שלו זה לפרנס...
זה פוגע לא פחות...
גבר שלא מצליח לפרנס זה ההשפלה הכי גדולה שיש.ואם אשתו חושבת על מליונר זה פוגע לא פחות מאשר לפנטז על אחרת.
את האמת?!למה לא123

רשמתי את זה רק כדוגמא

כסף ממש לא מדבר אלי בגדול. המתנה הכי גדולה שבעלי יכול לתת לי זה מכתב

כשהוא קונה לי תכשיט אני מתעצבנת עליו. זה נראה לי כמו לצאת ידי חובה

מכתב מהלב קשה לו לרשום,ודווקא את זה אני רוצה

לא שמח בחלקו=לא מסופקחולת שוקולד
סיפוק הוא הרגשה נפשית והוא יכול להגיע מאישה אחת או לא להגיע מכמה נשים
מה שנקרא "איזהו עשיר השמח בחלקו"
הכללות זה אף פעם לא נכוןקורא סמוי
לצאת נגד כל הגברים בכזו עוצמה כאילו כולם סוטים שמפנטזים על אחרות ממש לא נכון.
ממש לא...מופאסה
לא יודע איזה גברים את מכירה
מאמינה שגם אישתה שלא מחסירה לגבר כלוםכלה נאה
הוא בטוח שהוא מפסיד משהו שאסור לקחת עוד.
מממש . להקיאסיה
והאמת רק על המחשבה הזאת שזה מה שבא לבעל לא בא לי להשקיע כלום. במילא כל החיים הוא יחלום על מישהיא. מראש לא בא לפנק ולהשקיע כשאת רק ברירת מחדל
זה ניראה שאם לוקח עוד אחת סימן שאת כבר משעממםכלה נאה
ולא מעניינת. בקיצור נמאס מימך. או מצאתי יותר יפה..
זה לא פוגע?
פוגע . ברור. לכן חוסר חשק להשקיעסיה
או שאני נחיתית. שזה גם אופציה. אבל אין כי לשחק שאני לא כשאני כן
גבר שזה השאיפות שלו הוא גבר כ"כ רדודאלף המגן

אין לו שום יתרון על פני בהמה!

לאשה של גבר כזה אין מה להפגע רק להתבאס שהיא נפלה עם יצור כל כך רדוד ושפל!

עצוב לראות את ההבדלים באיכות בין הגברים לנשים

עצוב לי שזה העולם שאני חיה בו שחלק הולך וגדל מבני האדם מתעניינים רק באיך להאביס ולספק את עצמם

במקום להתעניין בדרך חיים של בני אדם שבה יש נתינה ואהבה אכפתיות ודאגה.

ולגברים הנ"ל 

אין לי מה לאמר לכם חוץ מ"תתבאסו על עצמכם שאתם בני אדם עם חשיבה של כלב!

תתביישו בעצמכם שאתם שייכם לשכבה הנמוכה בסקלה

אתם בושה לאנושות!"

 

ומה תגידי על זה שיש נשים (אולי נדירות)כלה נאה
שמוכנות שהבעל יקח עוד אחת?
ושמעתי על כמה.

אני אומרת או שהן באמת לא אוהבות. והוא מפריע לה.
או שהן טיפוס גברי.
או מוזרות מכל מיני סוגים.
אשה שלא אכפת לה זה עוד סיפוראלף המגן

אני מסכימה איתך שזה לא מגיע ממקום אוהב

וגם בפוליגמיה יש הרבה קנאה בין בני הזוג

 

אישה שרוצה היא אישה שרוצהקורא סמוי
הפכת את כל הגברים למטומטמים ואת כל הנשים למושלמות ואז כדי לסדר את התאוריה שלך את טוענת שנשים שרוצות הן גבריות אז לא!!!
נשים שרוצות הן נשים שרוצות. וכמו שיש גברים שרוטים יש נשים שרוטות.
די להכליל!!!!!!!!!
אדוני תרגע!כלה נאה
לא הפכתי את כל הגברים למטומטמים!
אמרתי שרוב הגברים היו רוצים.
אתה יכול להכחיש בכייף.

והכוונה על נשים שרוצות הן גבריות מבחינה שיכלית. זה נוגד את הרגש הטיבעי של אישה!!
ואם היא רוצה בעיני משהו ברגש שלה דפוק.

אני יודעת שיש נשים שרוטות וגברים שרוטים. אתה לא מחדש לי כלום.
איפה כתבתי כולם???
אני ממש רגוע. אסביר לך את הדברים בפירוט.קורא סמוי

את מדברת על גבר או אישה שרוצים מישהו נוסף במערכת הזוגית שלהם.

כאשר את מדברת על אישה שרוצה את זה את מגדירה אותה כיוצאת דופן, כ'אישה גברית' - משמע לא אישה רגילה נורמלית.

אולם גבר שמעוניין בכך הוא לא יוצא דופן מ'חברת הגברים' הוא כמו כל גבר נורמלי - משמע הוא כמו כולם...

 

עכשיו יותר מובן?

אמרתי לו המון פעמים-מקרוני בשמנת
אם הוא חושב שהוא מסוגל להיות עם אשה נוספת ועדיין לא להחסיר ממני שום דבר - שיבוסם לו. בפועל ברור שזה לא אפשרי.
זוגיות זה טיפה יותר מיחסי אישות וקשה למצוא זמן לאינטימיות רגשית - אז להכניס עוד אדם למשוואה הזאת? פחחח בהצלחה.
בהחלט ממש מסכים.יהודה224
אבל צריך לחלק בין שאיפות (שזה בשכל ) לבין חשקים ותאוות( שזה ברגש ) אם אדם נמצא שם בשאיפה שלו הוא בבעיה חמורה ואם יש לו תאוות כאלה ה' ישמור הוא צריך להלחם בהם ולהשקיע עצמו בתורה ועבודה ולהסיר ממנו את הזמן לחשוב על זה
התכוונתי לאדם שזה בראש שלו באופן כלליאלף המגן

מבחינתי זה היינו הך

בנ"א שזה ברגש שלו זה משתלט גם על השכל וכן להפך

את נורמלית ביותר. אישה עם רגש. טיבעי.כלה נאה
אנחנו צריכות לעשות את התפקיד שלנו ושימשיכו לדמיין. כי אם לא זה חחח זה יהיה מעשי לא רק בדימיון.
הם גם לא אמורים לדמייןאלף המגן

בגידה במחשבה זה לא פחות חמור 

מותר לגבר לחשוב כמו בנ"א 

"העיניים רואות והלב חומד וכלי המעשה גומרים"

 

בגלל הפחד שמדמיון זה יהפוך למציאות אני אהרוג את עצמי לבית?סיה
אני עושה רק מה שמתאים לי וטוב לי.
לא. אסור לפחד. לעשות מה שצריך ביכולת שלךכלה נאה
ולא בגלל מה שאולי הוא מדמיין אני לא ישקיע.
והאמת שעם השנים בעלי בטוח שאין יותר טובה מימני. האם מרגיש כך באמת?🤔
הוא אומר שקשר והשקעה של שנים לא בא ברגל.


את לא בטוחה במה שהוא אומר שאין טובה ממך?סיה
זא את לא בטוחה שזה מה שהוא מרגיש?
האמת שאני חושבת שהוא חיי טוב מאודכלה נאה
והוא רואה נשים בסביבה שלא היה רוצה ליפול בהן.
אז מאמינה לו.
אבל ממה שאני שומעת בחוץ מבינה שזה חלום של הרבה.

אם את מאמינה לו אז מצויןסיה
כי זה היה נשמע שאת בספק.
לא מענין מה רואה ומה את מרגישה לעומת כולם.
מענין אותי דבר אחד האם רוב נשים. שנשואות עשר שנים ומעלה. כי זוג צעיר זה לא חכמה. באמת מרגישות ומאמינות שהם הכי טובות בעולם ומקום ראשון ולבעל אין שום פנטזיות על מישהיא צעירה או סתם אישה אחרת יותר טובה. רק פה משרשורים זה כל כך צועק שגברים אומרים. שהאישה זה ממש לא החלום שלהם. שוב מדברת לא על זוגות צעירים. שהאישה זה כבר לא זה. במיוחד מבחינת יחסי אישות
מה עם הפוך?בוטחת בהשם
מה דעתך אולי אישה שלא מקבלת מבעלה מה שהיא צריכה שתתחתן עם עוד בעל?
מה זה השטויות האלו????
מי שלא טוב לו עם אשתו וכן להפך שיתגרש או שיעשה עבודה זוגית. מי שחושב שהפתרון לבעיות בזוגיות זה להתחתן עם עוד אישה עדיף שלא יתחתן בכלל כי אין לו שמץ של מושג בזוגיות
אפילו כשזה היה מותר זה לא היה מקובלים...

אלא רק המצבים מסויימים שהרוב לא נתקלו בהם

 

"ראֵה חַיִּים עִם אִשָּׁה אֲשֶׁר אָהַבְתָּ כָּל יְמֵי חַיֵּי הֶבְלֶךָ אֲשֶׁר נָתַן לְךָ תַּחַת הַשֶּׁמֶשׁ כֹּל יְמֵי הֶבְלֶךָ כִּי הוּא חֶלְקְךָ בַּחַיִּים וּבַעֲמָלְךָ אֲשֶׁר אַתָּה עָמֵל תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ"

שאלה קשה ותאורטית מאודאנונימי זה אני
אם היית שואל אותי לפני ארבע חמש שנים הייתי בטוח שאתה הזוי ועוד מחשבות כמו שאנשים ונשים פה מביעות.. אבל אין חכם כבעל ניסיון והיום אני מבין שבאמת יש מצבים מורכבים שהפתרון ממש לא פשוט ולא קל, וכן יש מקרים(לא יודע כמה אולי מעט אולי הרבה) שהכל טוב אבל הנושא הזה לא עובד..
אין שום ספק שאישות צריכה לבוא מתוך זוגיות ואהבה עמוקה ולא ככלי לסיפוק צורך השאלה מה עושים כשיש אהבה וזוגיות מדהימה אבל אין מתאם ואפילו לא קרוב להיות בין הרצון וגם צורך של הגבר(אולי קיים גם להפך לא יודע) לבין חוסר החשק המוחלט/כמעט מוחלט של האשה.
אישית כדי להבהיר קצת לכל המתלהמים והמתלהמות אני במצב שכבר מדיי פעם אני מהרהר אם היה דרך הייתי מעדיף לוותר לגמרי על החשק שלי, אני כבר מרגיש שהוא יותר פוגע מבונה בזוגיות..




מעתיק פה גםתגובה ארוכה להבנת הרקע שהגבתי באחד מהשרשורים…
דבר ראשון אומר שאתה עובר ניסיון לא פשוט וחזק ואמץ להמשיך להיות בשמחה ובזוגיות אוהבת ומשמעותית, אם אתם נשואים שבע שנים וממה שאתה אומר סה"כ הזוגיות טובה אז נראה שמדובר בבעיה ולא בחוסר ביכולת תקשורת וכד' כפי שניסו לטעון פה.
יש בעיות שונות ואני לא מתיימר לדעת לפתור הלוואי שאמצא פתרון לבעייותי רק אוכל לשתףבקושי שלי עמ"נ לעודד שיש מקום להתמודד ולהבהיר לכל מיני מגיבים שהם ממש לא בכיוון לענ"ד.

אני נשוי כבר כמה שנים ויש ילדים ב"ה, התקשורת בניינו מדהימה תומכת ואוהבת אבל בנושא אישות לאשתי היה קושי מהיום הראשון, על מה בדיוק זה יושב? אנחנו בעצמנו לא יודעים לומר אולי פגיעה מינית קלה שהייתה בעבר הרחוק מאוד, אולי חינוך דתי שבטעות גרם והתפרש בתת מודע שכל נוא הין הוא שלילי, אולי חשק נמוך באופן טבעי ואולי(וזו דעתי) הכל יחד… מה שבפועל לקח לנו לקיים יחסים מלאים מעל שנה ומעולם אשתי לא נהנתה מכך ותאמין לי שעשיתי הכלללל, לאט לאט התייעפתי לצערי הרב מלהתאמץ לעשות כל מאמץ כדי להנות אותה כי זה לא מספיק עוזר(כנראה שזה עוזר אבל לאאאאאאט, כי עובדה שבסוף הצלחנו לקיים יחסים וכיום מקיימים בתדירות של פעמיים בערך בשבוע) אני ממש לא מרוצה מהמצב ועושה כל מאמץ כדי לשנות אותו כולל יעוץ.
אני מבין מאוד מאוד את הקושי ואת הנסיון שבדבר, ומי שלא מכיר בנסיון ובכך שהנסיון גודל אלפי מונים ככל שהיחסים פחות תקינים אז הוא או שוטה או משקר לעצמו ואעפ"כ אין שאלה שנתגבר על הניסיון ונשמור את עצמנו, ואם חלילה נופלים(גם מחשבות הן נפילה) אז נקום ונמשיך כמאמר הפסוק "שבע יפול צדיק וקם! "
ולמגיבים שהגיבו כל מיני שטויות על כך בגלל ככה ובגלל ככה לאישה אין חשק ועוד דברים כאלה אסתפק במשפט אחד שאמרו חכמים ממני "אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו"
אתה חושב שרק לנשים אין חשק?כלה נאה
מה עם גברים שלא מתפקד אצליהם?
ויש הרבה. ואפילו לא מוכנים ללכת לקבל טיפול.
אז?
זה בסדר שהאישה תחשוב על עוד אופציות?
אם קראת את כל התגובה שלי..אנונימי זה אני
ראית שלא הגבת תשובה כן/לא כי כפי שכתבתי בכותרת זה גם תאורטי וגם שאלה מאוד מאוד קשה כי כנראה היו סיבות למה אסרו את זה.
רק רציתי לאזן את התגובות ולהסביר את המורכבות..
עניתי רק על מה שכתבת בקשר לאין חשק של נשיםכלה נאה
לוותר על החשק שלך? לא.
היא צריכה להבין מה עובר עליך. ומאמינה שתבוא ליקראתך.
יש תקופות בחיים אחרי לידות.ושהילדים קטנים
ועבודה והבית. והרבה עייפות.
כשהילדים גדלים וניהיה יותר פנאי ופחות עיפות כי ישנים בלילה יותר טוב.
אני אישית שמתי לב שיש שיפור. הראש יותר פנוי.
תיהיה סבלני.
מכירה נשים שהצורך של הבעל הוא כל יום. והאישה מתפוצצת.
באמת בעיה שיש פער בנושא הזה.
רק לעניין מה שכתבתפאז
ממליצה על טיפול בסגנון מח אחד אצל מטפלת יראת שמים.
הייתי שולחת גם את הגברים לטיפולכלה נאה
לשליטה על העינים והצחשבה. ורגישות לאישה.

מבטיחה לך שעם קצת טאקט הכל יסתדר.
ייעוץ!בוטחת בהשם
לא הבנתי אם את ההמשך אתה כתבת או לא, אם כן אז רק אציין שפעמיים בשבוע זה נורמלי לחלוטין! אם אחד מהצדדים לא מרגיש טוב בעצם הסיטואציה אפשר תמיד ללכת ליעוץ אצל מבינים בתחום שיכול לעזור.
לגבי זוגיות- במקום שיש אהבה וזוגיות טובה אמורה להיות נכונות לשנות דברים ולעבוד עליהם ופשוט חבל להזניח כי יש אפשרות לטפל בבעיות ולשנות את החיים! חבל על כל רגע
בעד, אם גם לאישה מותר.ציפ'קה
שאלה מטופשת, תשובה מטופשת.
למה אלה האפשרויות היחידות?מקרוני בשמנת
לא טוב לך? קום ולך (עם גט כמובן) זאת לא חתונה קתולית.
איזה רעיון שרשור גאוני (:רק להיום
הוציא את כל העוקץ פה לנשים...
ואוו מדהים כמה התגובות של הנשים פה חריפות... זה יושב אצל כולן על נקודה מאוד מאוד כואבת....
כנראה שנשים שגולשות בפורומים אנונימיים מלאות בטינה לבעליהן ולכן הנקודה פה מטלטלת את המקלדת שלהן...

ת ת ע צ ב נ ו
אין שום קשר לעוקץלמה לא123

אף אחד לא אוהב לדעת שיש לו תחליף

אם מסתכלים על זה כתחליףרק להיום
בכל מקרה, לא באתי לדון על עצם הרעיון, יותר על התגובות מצד המין היפה
אי אפשר להתעלם מהרעיון ולהתייחס רק לתגובותלמה לא123

התגובות הם כתוצאה מהרעיון

 

חולקרק להיום
אם אציע שמהיום נתיר נישואין עם סוסי ים, התגובות יהיו באותו ווליום?
אם זה מופרך אין מה להתרגש
אבל מסתבר שזה נוגע במקום הכי כואב לכן, נשים
מופרך שזה יהיה מותר לא מתרגשים מההצעהסיה
העצוב פה שלא מחכים להיתר
. ולא צריכים להתחתן בשביל עוד מישהיא
אישה זה סוס ים?? ברור שזה יכאב!!כלה נאה
ואם מהיום יתירו לקחת שני גברים?
זה יגע לך איפשהו??

ואם לא אז אתה סוס ים. חח
חחרק להיום
מצחיקה
זה טוב ..חחחmiki052


ניראה שזה הוציא ממך את העוקץ.כלה נאה
זה עוזר לך להרגיש טוב עם עצמך.
במקום שתלמד מזה להבין איך אישתך מרגישה.
אווווהווווו התגעגעתי לתגובות שלךךךךרק להיום
אני נמצאת פה לא ברחתיכלה נאה
שלא תעז לשים אותך ואת בעלי באותה שורהאלף המגן

בעלי אדם מושלם מכיל ורגיש שכל מה שמעניין אותו זה אשתו

ואתה תת אדם חרפה לאנושות!

כתבתי בחריפות בשם נשים כמו אשתך שנגזר עליהם לחיות עם יצור כמוך

התגובות שלך מבחילות ולטובת כולנו תשמור את המחשבות החולות שלך לעצמך!

תחליקי - לא שווה את הבריאות שלךor1900


כמה אהבה. כיף.רק להיום
רואים שהימים הנוראים וסוכות מילאו אותך.
כיף שיש אנשים ברמה בסביבה
יו, תראו! טרול!מקרוני בשמנת
מזמן לא הסתובב פה אחד כזה, כבר חששתי שהם נכחדו. אולי נעשה להם איזו שמורה מגודרת, ליתר ביטחון?
חרשת עלי, הא?רק להיום
היה שווה? נהנית?
אני מציע כדוריםמישהו כל שהוא
לדיכוי החשק עד שיצא האיזון המתאים
מאיפה נקודת ההנחה המוזרה שהאשה צריכה לספק את יצרי הגבר בכל פעם שחפץ.
בפעם האחרונה שבדקתי מצוות עונה היא חובה של הגבר לאשתו לא הפוך. לא נראה לי שזה טוב להיות עבד ליצרים ועוד לשים את האשמה על האשה.

סוף סוף גבר שהוא גבר בשרשור הזה.סוסה אדומה
חבל שיש פה אנשים ששוכחים שמותר האדם מן הבהמה.
ולעזאזל עד עכשיו אף גבר לא התערב (כמו שצריך) בשרשור הגועלי הזה!!

החזרת את התקווה לאנושות.

אה, יש גם את @מעורב שמגיע לו צל"ש.
יש קונה עולמו בשעהמישהו כל שהוא
וכי מה יגידו?? מעדיפים לא לשקר.כלה נאה
זה רק מחזק לי את מה שאני חושבת.
האיש שלי לא בהמה. יש פה כמה גברים שהנשים שלהםסוסה אדומה
עשו בחירות איומות בחיים שלהן, שהגדולה מהן זה הגבר שהן נשואות לו.

תתביישו!!! לאן אתם רוצים להגיע?!
תאזנו את התאוות שלכם ותתקנו את המידות שלכם.
מה אתם? בהמות?
גועל נפש!! כולי בחילה.

וכלה נאה, לא!!! לא כל הגברים הם בהמות. ולא כל הגברים חושבים שהאישה שלהן היא בובת מין שחייבת לספק אותם 24/7 אחרת הם יפזלו ויפנטזו על אישה אחרת או על כמה נשים שישרתו את הוד בהמותו.


אני מכירה באופן אישי כמה וכמה גברים גברים שלא שייכים לגועל נפש שמתרחש כאן.

חלאס עם האווירה הדוחה ששוררת כאן בימים האחרונים.
ובנות, חלאס לתת להם במה! די כבר!!
^^^ ממש כך. כנראה שגברים אמיתייםיערת דבש
כמו בעלי
לא נכנסים לפורום הזה בכלל..

חוץ מכמה צדיקים בסדום פה,
והנשים החכמות,
כל גבר יצא בהמה-+
עצוב🤢
מצעד הבהמותor1900
גבר - לא טרול ולא בהמה

בשוק מהיחס המזעזע של חלק מהגברים פה לזוגיות ונשים...

יש כמה שיעורים שכנראה לא נכחתם בהם

שורש בסיסי באנושיות פשוטה שחסרה

מקווה ומאמין שרוב הגברים לא כמוכם

והאמת והשלום אהבו
הו, תודה. הנה עוד גבר.סוסה אדומה
מנכיחה את כל הגברים רק בשביל נשים וגברים שחושבים שהעולם הזה הפקר ואפשר להתייאש.
יש תקווה אנשים. ❤


ואגב, אור, אתה דוגמה טובה לגבר שהגבריות שלו לא תלויה בדבר.
מאחלת לך מכל הלב שדברים יסתדרו בינכם. באמת מגיע לך.

אני ממש מצטערת שהייתי צריכה לכתוב כאן דברים חריפים.
היו פה הודעות מזעזעות במשך כמה ימים שלא היתה לי טיפת פניות להתייחס אליהן. וראיתי שזה פשוט לא נגמר...
מקווה שלא פגעתי באף אחד באופן אישי.
אני לא חושבת שיש פה בהמות. אבל אני פה כדי להזכיר גם לכם שאתם לא.
אתם בני אדם, תכבדו את הנשמה האלוקית שלכם.
באהבה.
סוסה יקרה. אני חושבת שאת מתעצבנת מידי וחבל.כלה נאה
רוב הגברים היום לא תלמידי חכמים שלומדים מוסר יום ולילה.
ורובם פה יחסית צעירים.
ואם יש להם ניסיונות בשלום בית, אז בכלל.

אלו דברים שבגמרא דנים עליהם. על אישה שניה או לא.. וחכמים לא קראו בהמות לאף אחד שיעיז לקחת. או שמעיז להתיר.
וזה מרתיח לקרוא איך חכמים גדולים כאילו לא מתחשבים ברגש של אישה.
עד שבא רבינו גרשום. ב"ה

ורק גבר שיש לו יראת שמים +רגש+וקצת שכל יבין לבד שזה לא ראוי ורצוי.
ואין הרבה גברים כאלו.

וגם בחופה אצל הספרדים הגבר נשבע שלא יקח אישה על אישתו. למה צריך להשביע אותו לא מבין לבד?
זה מעצבן.


יש הרבה גברים כאלומעורב
ויש הרבה שלא.כלה נאה
לצערי הלכה לי מזמן התמימות.
כלה נאה אהובה.. אני חושבתסוסה אדומה
שזה לא נכון שאין הרבה גברים שפויים בעולם. עצוב לי שזה מה שמצטייר פה, ובדיוק זאת הסיבה שהייתי חייבת להגיב בחריפות נגד המיעוט.
כי רוב השפויים לא הגיבו כאן.

היו אילוצים בעולם.
אף אדם *ערכי* גם בעבר לא התחתן עם אישה שניה מהסיבה שהראשונה לא מספקת אותו. אין אדם ערכי כזה. פשוט כי אין דבר כזה. זה לא בא ביחד.

מי שיודע טיפה תורה יודע כמה מציאות של יותר מאישה אחת היא מציאות כל כך לא אידאלית.
כמה מדובר על אשת ואהבת נעורים.

גברים הם לא בהמות. ולא ייתכן שזה מה שיצטייר כאן בגלל כמה אנשים שיש להם בעיות. ואולי זה אחד עם כמה פצלשים... לא יודעת.

אם בעולם של שומרי תורה ומצוות זה מה שנאמר, לאן העולם הזה עוד יגיע?!

יש כאלה שמאמינים שאנחנו בנסיגה. אני לא מאמינה בזה. אנחנו מתקרבים לגאולה, וככאלה, אנחנו צריכים להצדיק את זה.
ולהוקיע! ומצד שני לתת כח לשפויים ולטובים שבנינו, ויש הרבה.

נכון שיש הרבה בעיות, נכון שהעולם רחוק מלהיות מושלם, אבל מפה ועד לייאש ולהשחיר את כולם... חבל.

הדברים בכלל לא נאמרים מתוך תמימות, הם נאמרים מתוך אמון מלא.
שגם מי שחושב שהוא בהמה, הוא טועה.
אף אחד פה לא בהמה, ולהגיד על גבר שהוא תלוי בסיפוקים של אישתו על מנת שלא יפזול החוצה, זה להקטין ולהחליש גברים יותר ממה שהם.
נכון הם יצריים יותר מנשים, וזה בדיוק מה שהעולם צריך.
אבל מפה ועד לומר שהם לא מסוגלים לשלוט בעצמם (ולהסיר מהם כל אחריות גם במה שקשור לאינטימיות שבינהם) ושאפשר להבין גברים כאלה.......
לא. גם אם אפשר להבין את הקושי, זה לא המקום לומר את זה. למה? כי אפשר בטעות להבין את זה כמתן לגיטימציה לדברים נוראיים.
שאני בטוחה שאת דווקא מכל הנשים כאן, לא רוצה שיקרה...

אני חוזרת שוב. גברים הם יצריים יותר. וזה נפלא.
אבל הם לא בהמות.
את בטוחה שאף אדם ערכי בעבר לא התחתן עם אישה שניה???????קורא סמוי

אברהם?

יעקב? 

אלקנה?

דוד המלך?

שלמה המלך?

להמשיך???

 

ובואי רגע נחדד נקודה מאוד חשובה שאף אחד עדיין לא עצר אתכן עליה.

אם התורה מתירה משהו אסור לך לומר שזה טעות, מנהג בהמות וחוסר ערכיות ועוד ביטויים מזלזלים במיוחד שגדולי האומה נהגו בכך! 

אפשר לומר אני לא זכיתי להבין איך התורה מתירה דבר כזה. קשה לי. לא קשה על התורה!

 

ואני מחדד שוב. אני לא בא לפסוק בשאלה האם ראוי או לא ראוי לשאת אישה שניה. 

רק באתי למחות על הזלזול בתורה שנכתב פה

מציעה לך לברר את הסוגיה הזאתסוסה אדומה
עבר עריכה על ידי סוסה אדומה בתאריך כ"ד בתשרי תש"פ 10:07
ואולי להבין את הכוונה. ממליצה לך גם לקרוא את תגובתה של @פאז

תבדוק אדם אדם (ערכי) בתנ"ך ובמשך ההסטוריה, אף אחד מהם לא עשה את זה מהמניעים שדיברו עליהם בשרשור הזה.

אני חוזרת שוב, אדם ערכי, לא נושא אישה מטעמים אגואיסטים.
חבל שזה לא ברור לך.

זה מאוד יפה שאתם מזדעקים על כבודה של תורה...
מקווה שמתוך זה תזדעקו גם על כבודן וליבן של בנותיו של המלך.

תברר גם למה התורה התירה, ולמה היא נתנה כח לחכמים לאסור או להחרים.
ולמה עד היום החרם הזה ממשיך להיות בתוקף.

האמת, שאני חושבת שכל אדם ששכלו ישר ונפשו צלולה, לא צריך לברר את זה בצורה חיצונית. הוא מבין את זה לבד.

וב"ה שהיו פה מספיק גברים שהחזירו את כבודם של שומרי התורה והמצוות פה.

נישואים זה ההפך מאגואיזם.
מי שלא מבין את זה, הוא נמצא בבעיה.
נשאו אישה לרובפאז
כשלא היו ילדים מהאישה הראשונה.
אברהם נשא את הגר אחרי שנים ארוכות ללא ילדים, *כשאשתו* הציעה זאת.
כשברור היה מי *ה*אישה ומי השפחה, וגם אז זה לא נגמר טוב. לא לאישה השניה ולא לילדיה... (ויש האומרים גם לא לנו עד היום....)

יעקב רצה לשאת את רחל, והשיאו לו את לאה.
הוא אהב את רחל ולכן נשאר נאמן לה ונשא גם אותה.
הנשים הנוספות היו כדי להוליד עוד ילדים ולא מהסיבות שלך, למיטב הבנתי.

גם אלקנה אהב את חנה ונשא את פנינה בגללי קשיי עקרות.
ובאופן כללי, שים לב שתמיד כשיש 2 נשים יש אחת שהיא האהובה, ואחרות שהן יותר נספחות, ובכל מקרה לא הגיעו לצורך סיפוק יצרים.

חוץ מהדברים שפירטתי לעיל, מקווה מאד בשביל נשות ישראל שאין מישהי שהסטנדרטים שלה לנישואין זה להיות גלגל רזרבי.

קראתי שוב את תגובתך ואני חוזר ביקורא סמוי

את דיברת שאף אחד לא עשה זאת ממניע אגואיסטי. עם זה אני מסכים איתך בוודאי 

 

ושוב אני אומר שאני לא בא לדון האם זה ראוי אלא ענייני.

 

אגב, כל הקטע של החרם ממש לא קשור זה עניין נטו בירוקרטי.. חרם הוא דבר מאוד כללי שלא קשור דווקא לפה ואפשר להתיר תקנת חז"ל רק על ידי בית דין שגדול מאותו שתיקן בחוכמה ובמניין מה שלא תמצאי היום ולכן אף אחד לא חושב על זה 

ולפני שתצעקי עלי - גם אני לא חושב שצריך לבטל את זה...

מודה ועוזב ירוחם סוסה אדומה
👆סודית
👍
זלזול בציבור שלם מוביל אותך לזלזל בחז"ל ובתורה הקדושהקורא סמוי

את אומרת שמי שלא מבין לבד שאסור לקחת אישה שניה אין לו "יראת שמים +רגש +וקצת שכל" ושזה ממש מעצבן אותך.

אז כדאי שתנשמי עמוק כי-

קודם כל התורה עצמה (= הקב"ה) התיר את זה אז אולי זה לא כל כך משוגע ומעצבן כמו שזה נראה ואם זה מעצבן אותך כדאי שתלמדי לעומק לפני שאת תוקפת את דיני תורתינו הקדושה.

כמו כן לאבות הקדושים היו שתי נשים ומעלה וכן לגדולי האומה נוספים (אלקנה וכו') לומר עליהם דברים חריפים כמו שאת כותבת לענ"ד יותר גרוע מלחשוב שמותר לשאת אישה שניה...

מי שלא מבין לבד.. בדור הזה!כלה נאה
לא דיברתי על גדולים.
אלו שמדברים היום על אישה שניה רחוקים מאוד מהאבות ומאלקנה ומעוד שלקחו.
וגם הם לקחו מסיבות מסוימות.
לא כמו שפה. ומה שמבינים מהרבה גברים היום שמחפשים יותר אטרקציה!!

אז מה אם התורה לא אסרה. זה אומר שזה ראוי??
חוץ מהלכה יש גם ואהבת לרעך כמוך. זה כלל גדול בתורה!
והגברים שעליהם אני מדברת מראה חושבים על עצמם בלבד!
כנראה ששכחת מה כתבת אז אני אצטט אותךקורא סמוי

את כותבת על חז"ל תנאים ואמוראים גדולי עולם "וזה מרתיח לקרוא איך חכמים גדולים כאילו לא מתחשבים ברגש של אישה." וכן, חז"ל נחשבים לגדולים...

 

ונכון, כבר כתבתי כמה וכמה פעמים שאני לא בא לדון האם זה ראוי או לא, אבל אם התורה התירה זה לא ראוי ולא מכבד לטעון שזה מרתיח אותך. את יכולה לומר שאת לא מבינה ותתחילי ללמוד את הנושא לעומק אבל לשלוף מהמותן שדין תורה מרתיח אותך??

 

ועוד נקודה למחשבה: אם את עכשיו טוענת שבעבר גדולי האומה עשו זאת מסיבות טובות ולא כמו היום, למה זה מרתיח אותך מה שהם עשו? הרי את טוענת שהמניע שלהם חיובי? 

 

ההשוואה כלל לא רלוונטיתמישהו כל שהוא
לא שייך להקשות מה שהיה נהוג לפני 2000 שנה כי המציאות אז היתה שונה. אמנם התורה מתירה עבדות אך אין זה אומר שגם כיום זה ממולץ. כך למשל גם לגבי אכילת בשר שכיום מותרת אע"פ שיש בזה חסרון ןלכם לעתיד יאסר (ע"פ חזון הצמחונות והשלום) ולכן גם פוליגמיה פעם היתה מותרת ומאז חדר"ג אסור. המנהג ישראל דין הוא כמו חומרת ר' זירא טבילת רווקות ועוד.
ממש לא לפני 2000 שנהיהודה224
בארצות המזרח היה נהוג עד שבאו לגור בארץ
יש שכונות עם ריכוזים גדולים מארצות המזרח שיש שם אנשים שחיים כך עדיין היום
וממש לא קבלו עליהם חרם דר"ג
פה בארץ הסיבה היא דינא דמלכותא
נראה לי שאתה מתכווןפאז
לריכוזים מתימן, לא?
למיטב ידיעתי שם יש מעטים אחרונים עם כמה נשים, ותימן היא לא ממש דוגמא לעדות המזרח מבחינת המנהגים הנוסח ומה שהיה נהוג שם.

תימנים לא שווה ספרדים.
לא רקיהודה224
גם תימן גם עיראק כורדיסטן איראן וארצות הבלקן.
בצפון אפריקה המרכזית כגון מרוקו פחות נפוץ ובאפריקה עצמה כגון אתיופיה ומצרים כן נהגו כך
יפה מאוד.סוסה אדומה
ואני בטוחה שחלק מפה לא יבינו את ההקשר, אבל דרך ארץ קדמה לתורה.
יש פה כמה שמנופפים בהלכות, אבל אין להם רגשי מוסר בסיסיים.

אפשר להתפלפל עד מחר בכל מיני עניינים "הלכתיים" (ואולי לזלזל גם על הדרך במניעים של מי שחשב להחרים).

אבל כשההלכה זה הדבר היחיד שמעניין אותך... כנראה שגם זה מעיד על אגואיזם לשמו.
העיקר שאני נקי והולך לפי ההלכה. מעניין לי את הסבתא כמה אני פוגע בדרך.
נאמר בעדינות...קורא סמוי

גם לומר שאסור לעשות את זה בשום פנים ואופן זה יכול להביא לאגואיזם ולפגיעה באחרים.

למה לכל צד קשה לקבל שיש פעמים שמותר ויש פעמים שאסור?

אם באישה זה פוגע ברור שאסור, אבל האם את יכולה לומר שיש סיטואציה כלשהי בעולם שאת תסכימי לזה או שאת שוללת את זה בלי לחשוב פשוט מהבטן כי זה לא נראה לך מתאים?

יש מצבים שיש עוד אנשים שנפגעים חוץ מהאישה ויש מצבים שהאישה כלל לא נפגעת (כמו אישה שהשתגעה וכדו') 

לא משנה באיזה צד, מי שאוסר או מתיר באופן גורף בלי לשמוע קודם את הסיטואציה המורכבת חוטא לאמת ופוגע באנשים אחרים

נו.העני ממעש
חס וחלילה אשה שהשתגעה, או משהו קיצוני אחר, מקבלים היתר. לא על זה הדיון..

לגבי שאלת הדרך ארץ קדמה לתורה, בדינים שכיום נראים לנו לא מוסריים- אכן, זה דיון בפני עצמו.
כיום זה כלל לא רלוונטי. ככה שהשאלה מיותרת.סוסה אדומה
כל מי שמדבר בעד זה, שיברר טוב טוב לפני כן באילו מקרים אנשים ערכיים באמת היו משתמשים בהיתר הזה כי גם בעבר זה היה חריג.
ומתי ובאילו תנאים הדבר הזה יכול להיתכן.


דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום (גם כלפי נשים למי שזה לא ברור).
כשלא היתה ברירה, מתוך התחשבות מירבית בנשים, דבר כזה בא בחשבון.

היום, כשקיימת ירידת הדורות במידת המוסר, צדק מי שהבין לנכון להחרים לגבי זה.
המניעים הם הפוכים לגמרי מהמניעים בעבר. כמו שניתן לראות בשרשור הזה.

לא דובר פה על מקרים קיצוניים.
דובר פה על מקרה סטנדרטי ביותר, שמצריך טיפול או במקרה הכי גרוע - גירושין.
שאף אחד לא יתמם.
זה מאוד רלוונטי!!קורא סמוי

הרב עובדיה התיר לשאת אישה שניה גם כאשר הראשונה לא מצליחה ללדת 

והנה ציטוט מדבריו:

 

"הנה המנהג הפשוט בכל בתי הדין הרבניים בישראל, באיש ששהה עם אשתו עשר שנים ולא ילדה, אף אם אין האשה מסכימה להתגרש מבעלה, כשהבעל הוא מעדות המזרח, בית הדין נותן פסק-דין שהבעל רשאי לישא אשה אחרת על אשתו, כדי לקיים מצות פריה ורביה, כל שיש יכולת לבעל למיקם בסיפוקייהו [=לשלם מזונותיה], ובאופן שכל אחת מהן יש לה דירה בפני עצמה. וזאת על פי מה שכתב מרן בשו"ת בית יוסף (הלכות כתובות, סימן יד) בשם רבנו אליהו מזרחי (סימן יד), שאפי' רגמ"ה לא גזר שלא לישא שתי נשים במקום ביטול מצות פריה ורביה...

וראיתי לכמה רבנים בבתי הדין בישראל שאינם נותנים היתר נישואין אפי' למי שנשתטית אשתו, או שחלתה חולי שאינה יכולה לשמש את ביתה, עד שיקבלו חוות דעת מהרופאים שאין תרופה למכתה. ובאמת שאין הדין כן, שאפילו לאשכנזים שקבלו חרם רגמ"ה, כל ששהה עמה שנה או יותר בטיפול ברפואות ואשפוז בבית חולים, וטוען שקשה לו לסבול בלי אשה יותר, יכולים להתיר לו לישא אשה אחרת.

 

ובשנת התשל"א בהיותי משמש בקודש במשרת הרב הראשי וראש אבות בתי הדין בתל אביב והמחוז, אספתי את כל אבות בתי הדין בתל אביב, והרציתי לפניהם דברים הנ"ל, ובקשתים לבל יחמירו יותר כמנהג בתי הדין הנ"ל, ובפרט בדור פרוץ כזה, והארכתי עוד בזה... והסכימו לדברי.

 

שוב לאחר שנים רבות של צער, נשתנה החוק החילוני שבמדינה, ונקבע בחוק כי די בחתימת רב ראשי אחד המכהן כנשיא בית הדין הגדול, ומיד צויתי להביא לפני כל התיקים של היתרי נישואין בפסקי בתי הדין הרבניים, וחתמתי על כולם בעזה"י, כל מה שהצטבר במשך כל השנים, וניתן היתר סופי על ידי בתי הדין הרבניים, וכל האנשים בעלי ההיתר יצאו מצרה לרוחה, וכמעט כולם נשאו נשים, ונפקדו אחר כך בזרע של קיימא בנים ובנות, מנישואין שניים שלהם. ותשקוט הארץ. ותאזרני שמחה.

אתה לא צריך לצעוק. בדיוק על זה דיברתי.סוסה אדומה
"מתוך התחשבות מירבית באישה".

כשהאופציה היחידה היא לגרש אישה עקרה, כנראה שהיא בעצמה מעדיפה את ה*רע* במיעוטו.



*****ועדיין, זאת לא הוראה לסטנדרט*****
נו באמתפאז
צריכים להתקיים פה הרבה תנאים, שסטטיסטית זה מקרה אחד להמון.
1. נשואים מעל 10 שנים ללא ילדים.
הכרתי לא מעט זוגות מאותגרי פוריות, ב"ה היום גם לאלה שלקח המון שנים, הכי הרבה תוך 8-9 שנים זכו לחבוק ילד. ב"ה.
מעל 10 שנים אלה מקרים נדירים.
2. שהאיש ירצה להתגרש (היום זה לא כל כך נפוץ להתגרש מהמניע הזה)
3. שהאשה לא תסכים
4. שהאיש יהיה עשיר דיו לפרנס 2 נשים ולהחזיק 2 דירות.

והכי חשוב- ההיתר הזה הוא כדי לאפשר לגבר שיש לו מצוות דאורייתא של פרו ורבו לקיים אותה.

ממש לא מדובר כאן על גבר שבא לו גיוון או העשרת חיי האישות.

זה קודם כל.

שנית- באופן אישי מכירה מקרה של אדם שאישתו היתה במצב רפואי קשה וקיבל היתר מ100 רבנים להנשא לאישה נוספת.
אחרי זמן מה האישה הראשונה התעוררה והתחילה לחזור לעצמה ונותר מצב מאד בעייתי ולא נעים.
גם זה כדאי לדעת.
(ובמקרה כזה של אישה משוגעת או ח"ו חולה בעצם האיש חי רק עם האישה החדשה לרוב, והנישואין לאישה הראשונה הם בעיקר עניין רשמי מבחינת היחסים בפועל ביניהם).

ודבר שלישי הרב עובדיה צדיק גדול ופוסק עצום.
ועדיין יש דעות אחרות גם.

כך או אחרת, לא כאן ולא בתורה מדובר על מקרים והיתרים שבהם נושאים אישה נוספת לצרכי חשק.
זה נראה לי רעיון חדשני של יצר רע של גברים שעובד שעות נוספות לנסות למצוא היתרים דחוקים לרעיונות לא טהורים במיוחד.


(הזכרת לי שהיה גם מעין רב של איזה מושב שהתנדב לשאת רווקות מבוגרות ללא ילדים כדי לזכות אותם. סליחה אבל זה היה נורא).
אין כמעט שחולקים על הרב עובדיה בזהיהודה224
1 א"י אתריה דמרן אפילו חלק מקהילות האשכנזים פוסקים כמרן
2 אפילו בשותים קדמוניים מתחבטים בעובדה שחרם דרבינו גרשום היה תקף עד האלף החמישי
3 ברור שהספרדים אפעם לא קיבלו עליהם את זה החרם בשום צורה ובשום מקום.
את קראת את ההודעה אליה הגבתי??קורא סמוי

אני בסך הכל הגבתי ל'סוסה אדומה' שטענה שאין מה לדון בנושא גם במצבים מורכבים כי זה לא רלוונטי היום  והראתי לה שזה כן רלוונטי.

 

הדגשתי מעל למליון פעם שאני לא בא לומר אם זה נכון או לא וגם אני חושב שהיום זה לא מתאים לרוב האנשים אבל (!) יש מצבי קיצון שכן צריך לשקול את זה (כמו התיקים שהרב עובדיה חתם עליהם. 

ליבי ליבי על האישה שהתעוררה וגילתה אישה נוספת אבל זה לא אומר שאסור לנו לחשוב על זה במקרה קיצון. כל מקרה קיצון יכול לגרור בעיות אבל לא צריך להיות חד צדדיים.

ושוב, ברור שיש עוד דעות אבל היא אמרה שזה לא רלוונטי כי אף אחד לא מתיר אז הראתי לה שיש דיון ויש מי שמתיר.

 

אז כדאי שפעם הבאה תביני את ההקשר לפני שאת מגיבה. חבל גם על הזמן שלך ושלנו.

עייפתי כבר להסביר את עצמי

לא אמרתי את זה.סוסה אדומה
היתה פה חוסר הבנה.

מה שאמרתי "השאלה לא רלוונטית" דיברתי על השאלה הפותחת בהקשר לנושא השרשור.

הדברים שאמרת בהמשך אמרתי קודם בעצמי.

לגבי הייתכנות של זה היום גם במצבים כאלה - גם כן מורכב. גם אם יש על מה לדון.
מי שקובע מה זה רגשי מוסר בסיסיים זו התורהיהודה224
לא אף אחד אחר.
הדיון הנל לא רלוונטי ולכן לא ראיתי שום צורך להתייחס, אבל לאחר שראיתי שכל מי שחושב אחרת מכן הפך לסוטה וזנאי אז הייתי חייב להגיב
אני לא בעד פוליגמיה ואכן לדעתי המציאות של מונוגמיה היא ברכה
ומי שחושב אחרת ממני בין גבר או אישה לא הופך אותם לסוטים
וכן את המוסר היהודי קובעת ההלכה לא כל אחד אחר ככל שיהיה חשוב
ויהודי המזרח לא קבלו עליהם את החרם הזה וגם יהודי אשכנז שעלו לא"י לא חייבים בחרם הזה
אתה אומר דברים ממש לא מדוייקים. אבל קיבלתי על עצמיסוסה אדומה
לא לדון איתך כאמור. אז אתאפק...
תגובתך קטנוניתיהודה224
אם יש לך טענות עניניות שטחי אותן אם לאו אין צורך ליצר אנטגוניזם מחילוקי דעות לגיטימיים
ענייני לגמרי. ציינתי מה שהייתי חייבת.סוסה אדומה
תגובה לא מכבדתיהודה224
שמבזה באופן ממשי את האינטגריטי שלך עייני בה שוב
ואם יש לך מה לדייק אותי עניינית דייקי אם לא אין צורך
להוסיף נופך של איזשהוא כאסח אישי
את מוזמנת לחלוק עליי בעניניות נטו.
שום כאסח אישי... אני מנמקת את הסיבה שבגללהסוסה אדומה
אני לא מפרטת מעבר לזה (אמרתי במקום אחר).
אבל מקבלת... אולי הייתי צריכה לבלוע בלי לציין.

בכל אופן, התגובה התייחסה בעיקר לדברים האחרונים שכתבת. לגבי השאר, לא אציין אע"פ שבהחלט יש על מה - אבל לא עקרוני אחרי כל מה שכבר נאמר כאן.
פשוט תתעלמי לגמריor1900
לא פשוט. והייתי שמחה שלא להתעלם. אבל צודק.סוסה אדומה
יש לך מה להוסיף??יהודה224
בא ואסביר לך משהוא, תבדוק את עצמך אם יש לך חוסר יכולת לשמוע דעות שצורמות באוזניך אולי זו גם הבעיה הפרטית שלך ... והמבין יבין למה אני מתכוין

איפה אתה רואה השוואה בדיוק???קורא סמוי

קראת בכלל מה כתבתי??

בסך הכל הערתי לה שהיא כותבת שחז"ל מעצבנים אותה שהם מדברים על היתר נשיאת אישה שניה ושזה לא מכובד לדבר כך.

אז לא הבנתכלה נאה
רציתי להראות לסוסה אדומה שאם זה יש על זה דיון בגמרא אז גם לנו מותר לדון בזה. וזה לא מראה על כלום.
היא התעצבנה בכלל על עצם השאלה ועל זה שנשים מגיבות פה. היא גם רצתה שינעלו את השירשור.

וכתבתי שחכמים לא מדברים על הצד של האישה. רק מה ההלכה.
וזה מעצבן ליקרוא את זה.

גדולי האומה עשו זאת מסיבות טובות? זה היה צורך של אז. לא רואה שום טוב רק בלגן יצא מזה.
מהקצת שמסופר לא ניראה כל כך מוצלח.
מהגר בא ישמעאל. מוצלח?
הקינאה בין רחל ולאה. השבטים ביוסף.
חנה ופנינה..

ומה שמעניין אברהם ויעקב ואלקנה לא הם רצו לקחת עוד אישה. האישה רצתה שיקחו בשביל להיבנות.
ועם כל זה שהן בחרו בזה הן סבלו מזה.

את חושבת שכשחז"ל מדברים הם לא חשבו על הצד הנשי?קורא סמוי


ראיתי שמדברים על לא להחסיר לה כלוםכלה נאה
או אחד אומר רק ברשות הראשונה.
ויש אומרים שאפילו בלי לקבל רשות.
איפה כתוב משהוא על שלא להכאיב לאישתו מעצם הרעיון?
זה קורה עוד הרבה לפני שהרעיון עולה לאווירקורא סמוי

לא מתירים לבעל לחשוב על הרעיון הזה אלא רק בתנאים מסויימים כמו שהיא עקרה / שוטה וכדו' 

ככה שאם אנחנו מדברים על הסיטואציות המותרות אנו מצפים מהאישה שתבין את המצב 

ובשאר המקרים אפילו לא מתחילים לדבר איתו על זה

לכן כל הדיון הוא רק לאחר שהגענו למצב הבעייתי שאז שני הצדדים פגועים וצריך להתחשב בשניהם ועדיין יש מי שמתיר ויש מי שאוסר.

 

מספיק מתחשב? 

ככה כן.כלה נאה
רק שניראה שהם דנו בזה ללא קשר לעקרה או שוטה. אלא מי שיש לו נכסים ויכול אז עד 4. משהו כזה.
תשטפי את המקלדת שלך במים וסבוןסודית
כלה נאה גם חכמה וגם צודקת.

יש נשים שהבעל שלהן מעוניין להיות איתן קצת יותר ולא חושבות שזה הופך אותו לבהמה ואותן לשפחה שלו.

ממש לא דובר כאן על זה. ולגבי השאר, לא אתייחס.סוסה אדומה
בדיוק מזה מתחיל השרשורסודית
כנראה שפיספסת כמה דברים.סוסה אדומה
תגידי לי איפה אמרתי שכל הגברים בהמות???כלה נאה
הגזמת ממש.
אני כן יבין גבר לא מסופק שיכול ליפול בשמירת עינים... לא יצדיק אלא יבין!
ולמה?
כי אני לא במקום שלו!

זה שהוא צריך לעבוד על עצמו, בטח שצריך.
אבל. אל תשפטי אנשים עד שלא היית בנעלים שלהם. כי את לא יודעת איך היית את מתנהגת!

ובעלי גם לא שייך לכאן ועוד יותר לא לרמה כאן. אבל יש פה בני אדם. ואת עושה אותם בהמות לא אני.
טוב. מיציתי.סוסה אדומה
כתבת כמה פעמים שהרבה "גברים היו חולמים..." תקראי את הדברים שכתבת בעצמך.

אף אחד לא דיבר על הצורך של הגברים. דובר פה על גברים שמחפשים פיתרון לא הולם בכלל כדי לספק את הצורך הזה.
אם גברים מסוגלים להבין את זה, כל שכן נשים.

לא מגיבה על זה יותר. מיציתי.
קראתי מה שכתבת מקודם והבנתי אותך.כלה נאה
כי השירשור הזה לא שווה בכלל התייחסותים...


ועדיין התייחסת, והגברים השפויים בפורום לא.סוסה אדומה
הנשים יותר מגיבות לדברים כאלה כי זה צובט בנקודות רגישותים...

וכל פעם שאני נכנסת לערוץ אני רואה כמה השירשור הזה מקבל התייחסות

חבל שזה צובט בעיקר את הנשים. במקומם הייתי מתביישת!סוסה אדומה
באותה מידה שאני מתביישת בנשיות שלי כשאני רואה נשים שמתנהגות כמו בהמות.

איכס!!!! תגידו משהו. תדאגו לאחים שלכם ממאדים.
אבל זה באמת היה מותר בעברים...

בכל אופן זוגיות טובה ואהבה זה רק במונוגמיה

 

 

היה מותר מחוסר ברירה!סוסה אדומה
שכל הגברים הנמושות כאן שמנופפים ב"היתרים" הגועליים שלהם, שילמדו קודם קצת תורה.

פוליגמיה מעולם לא היתה מציאות אידאלית.
והיום היא גם לא רלוונטית בכלל.

אז חלאס!

לך תעבוד על האגו והיצר הלא מרוסן שלך, אולי אישתך תרצה להיות איתך יותר.

אני ממש ממש לא מתפלאה שגברים מהסוג הזה מאוסים בעיני האישה שלהם עד שהם לא מקבלים אפילו מה שגברים מן המניין זוכים לקבל.

ככה זה. ככל שתהיה יותר בהמה, בת חוה פחות תרצה להתקרב אליך.

רוצה למשוך את אישתך? תהיה בן אדם.

לא... אני רוצה להיות מלך שנשוי לשפחןת מין, כולן יעריצו אותי, יריבו עלי, ויתחננו להוד בהמותי שאהיה איתן.
ואמלא כל הארץ בושתי וסרחוני.

מאוד מושך. תמשיכו ככה.

נכוןים...

וממה שהבנתי שיש פה גברים שמנסים "לצוד" זה בדיוק זה:

"אני נבלה עם ערך עצמי ברצפה ואני צריך להרגיש שווה, אז אני מחפש נשים שבורות שיגרמו לי להרגיש גבר"

 

אני לא מצדיקה את זה

גברים אמיתיים רחוקים מזה מאוד

ממש אהבתימופאסה
הו. הנה עוד גבר. לתשומת ליבכם.סוסה אדומה
את אלופה, חייבת להכיר אותך במציאות.פרח שלג האבודה

כמה כשרון.

 

ומי ישמע איזו הצלחה מסחררת זה היה...מקרוני בשמנת
לאה ורחל? חנה ופנינה? שרה והגר? נשות שלמה?
יש דוגמא כלשהי בה זה אשכרה היה מוצלח ולא גרר מלחמות אחים?
זה מה שאמרתיים...
זה לא היה מקובל גם כשהיה מותר
אלא רק במקרים מסויימים כמו עקרות למשל
מקומם מאוד גם גבריםor1900
גבר שמציע סירוס עצמירק להיום
אכן גבר שבגברים כמו שנשים אוהבות
מה שבטוח שאישתו נמצאת איתו יותר ממה שאישתך נמצאת איתךסוסה אדומה
ובצדק. ולא רק זה, גם כיף להם יותר.

לפחות שתהיה לך קצת חשומה. לא יזיק לך.
גם לך לא תזיק חשומהרק להיום
מה זה חשומה
חחחחח במרוקאית זה אין לך בושהכלה נאה
גיור נעיםרק להיום
סוסה אדומהלמה לא123

בד"כ אני אוהבת את התגובות שלך, אבל השפה לך בשרשור הזה מידרדרת

מבינה שזה מרתיח אותך,אבל לאחל כל מיני דברים לא נעימים לאנשים?! נו באמת...

חשומה זאת לא קללה. סוסה אדומה
התכוונתי לעוד פניני לשון שלך בשרשור הזהלמה לא123

לא רק לזה ספציפית

ענה לכסיל כאיולתו - ככה כתובפרח שלג האבודה


אל תהיה צבוע אחידודי לי
אתה יודע שכדורים לדיכוי היצר זה לא סירוס. די עם המשחקים. ואתה יודע שהעצמי שלך זה לא רק מין...
נכון- זה לא אידיאלי לקחת כדורים כאלה אבל ביחס להצעה הנוראית של פוליגמיה שהועלתה בשרשור הזה זה קרוב שנות אור לאמת ולמציאות.. לא צריך להיות בן עזאי אבל אם האלטרנטיבה שלך זה להיות גואל רצון שר״י אז לך על הבן עזאי...
הכדורים יאזנו לך את הדחף ותיהיה כמו גבר נורמליכלה נאה
ניראה לי שאתה דואג שזה לא ישבית אותך לגמרי.
כי את יודעת מה זה גבר נורמאלי ...רק להיום
בואי נעזור לך להבין מה זו אשה נורמאלית
כמו שצריך = כמו שאת חושבת שנכון?קורא סמוי


למה כולם טועים בנקודה כל כך פשוטהקורא סמוי

זה כל כך לא נכון שרק הגבר מחוייב והאישה יכולה לומר לא כל פעם שמתחשק לה.

חובה זו מוטלת על האישה בדיוק כמו שעל האיש ואם היא לא מספקת אותה במינימום הנדרש היא יוצאת בלא כתובה.

כמו שיש לאיש מינימום כך יש גם לאישה מינימום. כמובן שבקשר נורמלי צריך להיות מעל המינימים ולפי הצרכים והציפיות של שניהם.

זה מזעזע אותי כל פעם שטוענים שהאישה לא מחוייבת ואם היא לא רוצה שהבעל יקח תרופות - היא כן מחוייבת!!!!

מסכימה מאודלמה לא123

וזה גם מעבר להלכה אלא ההיגיון הבריא

גבר שמשקיע ועוזר ותומך אבל לא מסופק בצורך כ"כ בסיסי, אמור להיות קדוש מעונה?! ואסור לו אפילו להתלונן, אוטומטית הופך לבהמה ואחד שלא שולט ביצריו.

אני לפעמים בהלם מהתגובות פה.

כמובן שאני נגד פוליגמיה ובגידות. אבל יש המון אפור בתחום הזה

👆👆👆סודית
מסכימה עם כל התגובות שסימנתי
ורוצה להגיד שני דברים:
1. אשה שבעלה חולם על אשה נוספת לסיפוק היצרים שתבדוק עם עצמה מה עומד מאחורי זה. האם הוא בוגד שפל או שיש בעיה נוספת. לפעמים זו בעיה שאי אפשר לפתור ואז מתגרשים.
אבל אם רוצים חיים טובים אז צריך ששני הצדדים יהיו מסופקים.
לעקב אחרי הבעל במסעדות/ היסטורית צפיות באינטרנט/ שמחות משפחתיות ולכעוס כשהוא מסתכל על אשה נאה, זה תיאור מצב ולא תיאור פיתרון למצב.

2.צריך לזכור שזה פורום פתוח ואף אחד לא יודע על אלו יבלות הוא דורך בהודעות שלו.

אם יש כאן אשה שנפגעה מינית אז כל רעיון של התקרבות לא מרצון תביא מבול הודעות שקוראות לסרב בתוקף.
לא אומרת שיש כאן מישהי כזאת, רק מחדדת את הנקודה שאנשים כותבים כאן מתוך המקום שלהם ולכן הכל צריך להילקח בעירבון מוגבל.

3. אני אשה ואם רואה אישה אחרת לבושה היטב, אז כן אני מסתכלת ומתפעלת בלב, וכן לגבי גברים שלבושים היטב (נדיר מאד), יש הנאה אסטטית ולא הכל זה מחשבות של זימה בגידה וכו'.
רק אם זה נעשה ממקום של חסר ומתחילות פנטזיות / הערות לבן הזוג, אז כן, זה לא טוב, ולא ראיתי בכל השרשור שמישהי טרחה לענות מה כן ולא מה לא.
ב"ה חזל החליטו שאסורmetorafi

אז אסור בעולם הדימיון הכל נחמד אם זה היה רצון ה' זה כבר היה קורה שוב המציאות זה שזה לא אחרת זה היה קורה 

איפה חזל החליטו שאסור??יהודה224
..
חדר"ג זה חז"ל,לא?למה לא123


לא ממשיהודה224
יהודי המזרח לא קבלו עליהם את החרם הנ"ל
לא. חזל זה עד חתימת התלמוד הבבלי.סוסה אדומה
עבר עריכה על ידי סוסה אדומה בתאריך כ"ד בתשרי תש"פ 23:57
ולכן כדי שיהיה לתקנה שלו תוקף הוא היה צריך להחרים.
אין לזה תוקף בארץ ישראליהודה224
כאן זה לא התקבל
יש גם כאלה שקבלו את צוואת ר"י החסיד מה זה אומר שכולנו צריכים לנהוג כך??
שו"ע כותב:קורא סמוי

"ובמקום שנהגו שלא לישא אלא אישה אחת אינו רשאי לישא אישה אחרת על אשתו"

אז מצד ההלכה הטהורהיהודה224
בא"י נהגו לקחת יותר מאחת למי שרצה
אחרי קום המדינה וחוק לאיסור פוליגמיה אז נמנעו ומשום דינא דמלכותא לא לקחו זה לא הופך את זה למנהג המקום
ומהכרות אישית יש מקומות בארץ שגבר נשוי לכמה נשים אני מכיר לפחות שכונה אחת כזו במרכז הארץ
ב"ה חרם דרבינו גרשוםmetorafi


לא התקבל בארץ ישראליהודה224
מה לא ברור?? אתה מיתמם??
ב"ה אמרו לי שאשכנזים קיבלו אז האשכנזים כבר נדפקו metorafi

ובכלל נחמד להיות . הנזירה מריה ולהגיד אסור חזל אמרו ולהביא הוכחה מלפני 1000 שנה אבל אמרו שיש רבנים בארץ שמסכימים לחדש את החרם ואם זה נכון זה יהיה חכמים חיים גם ויתפוס גם אצל אשכנזים וגם ספרדים

ספרדים מתחייבים בתקיעת כףפאז
בכתובה לא לקחת אישה אחרת על פני אישתם, ולא רק ספרדים.
אני מכירה גם אשכנזים שזה הנוסח בכתובה שלהם...
אין כמעט משמעות לשאלה האם התקבלק"ש
גם אם לא התקבל, המנהג הפשוט והברור בארץ ישראל, בדור שלנו ובדורות קודמים רבים - לא לשאת יותר מאישה אחת, למעט מקרים חריגים ביותר, בהיתר בית דין חשוב. דווקא אצל הספרדים החתן נשבע על כך שבועה חמורה בתקיעת כף - וממילא לכאורה מי שנושא אישה על אישתו עובר על איסור דאורייתא (שבועה שהוא נשבע) ואשכנזי רק על איסור דרבנן (קבלת הקדמונים).

כך או כך - אין שום ספק, שאסור לשאת אישה שניה, בלי סיבה חריגה ביותר (לא פערים בביקושים אינם סיבה כזאת). כל הנפק"מ היא שבקהילות שלא קיבלו את החרם - מספיק פסק של בית דין חשוב ובקהילות שקיבלו, צריך שיחתמו בנוסף לבית הדין מאה רבנים.
^^^ בדיוק.סוסה אדומה
(יהודה, לזה התכוונתי למעלה ביחס לדברים הלא מדוייקים שאמרת).
איכס אחי אתה אמתי?דודי לי
עבר עריכה על ידי דודי לי בתאריך כ"ג בתשרי תש"פ 16:37
מצטט אותך:
״נטען כלפי גברים״... ״שבת הזוג לא "חייבת" להם...״עוד נטען-משום מה שזה לא מתיר לגברים "לבגוד" ולפזול לנשים אחרות...״
נתחיל בזה - wtf?!?!?!?!?!?!?!?! אחי! אתה קולט מה כתבת?!?! אתה אשכרה מנסה לתהות על אנשים ש ״משום מה״ ״טוענים״ שבזה שלאישה אין רצון לקיים יחסים עם בעלה אז זה לא מתיר לגברים לבגוד ולפזול לנשים אחרות...?? רגע- אז מה אתה מנסה להגיד אם אתה מגדיר את הדעה הזאת כמשהו ש ״נטען כלפי גברים״ ״משום מה״? אתה לא מזהה עם ״הטענה״ הזאת?
אחי אני באמת מנסה לשמור על כבודך אבל תדע לך שזה נשמע רע... אני לא יודע מי אתה אבל אני מקווה מאוד שאתה טרול (ואני גם מדווח על השרשור הזה) ולא נשוי לאף קרובת משפחה שלי.
מצטער שזאת התגובה שלי ומקווה שזה לא פוגע אישית באף אחד אבל פשוט נמאס לראות את השיח ה״כביכול לגיטימי״ שמתנהל סביב זה בלי לקרוא לילד בשמו:
אם אשה של מישהו לא רוצה לקיים איתו יחסים (שים לב, לא *רוצה*) זה כי הגבר נכשל במה שהתחייב לה בכתובה. ואם הוא לא מאמין לי שיסתכל על הסרט של החתונה שלהם יש שם איזה קטע ״ראפ״ בארמית שהרב מקריא בדרך כלל במהירות בין הקידושין לנישואין ואחת מהמילים שהוא אומר שם זה ״ וסיפוקייכי״ ששם הגבר בעצם חותם שהוא מתחייב לספק אותה בין היתר גם מינית (לפי הבנתי לפחות- מבוסס על מצוות עונה מהתורה).
אם האישה הגיעה למצב שהיא לא רוצה לקיים איתו יחסים = הגבר לא עמד בהתחייבות שלו.
גם אם היה מותר לקחת היום שתי נשים לא הייתי ממליץ לאף אחת להתקרב אליו כי הוא לא עומד במילה שלו.
אגב- פה לא נגמרות החדשות הרעות של אותו גבר: הערכה שלי, אם הכיוון חשיבה שלו זה למצוא לעצמו איזו קומבינה ולדון על חזרה לימי קדם לתקופה של הפוליגמיה או אפילו יותר אחורה אם כבר מנסים להכשיר איסורים לתקופה שלפני מתן תורה שבה עמרם התחתן עם דודה שלו יוכבד, ליהודה היה מותר ללכת לזונה וליעקב היה מותר להתחתן עם שתי אחיות הוא במקרה הטוב הוא יתעורר באיזו כאפה למציאות שבה לא רק שהוא לא מסופק אלא חמור יותר- הוא גם לא מספק... כי במקום לנסות לפתור את הבעיה *שלו* בזה שהוא לא מצליח לגרום לאשתו לרצות לקיים איתו יחסים ולהיות מסופקת מהם, הוא סתם מעמיק את הבעיה ומדגיש את חוסר התפיסה שלו מה זה נישואין בזה שהוא מחפש לעצמו פורקן כאילו הוא רק סתם קורבן ולא גם זה שגורם את הבעיה.
ולשאלתך: ״האם נראה לכם הוגן והגיוני, מצד אחד לדרוש מהבעל "נאמנות" לאשתו, ומצד שני שלא יקבל ממנה את מה שהוא זקוק לו?״
התשובה היא: כן.
נאמנות נשארת חובה גם אם בן הזוג לא מספק לשני את מה שהוא זקוק לו. בדיוק כמו שאשתו מחוייבת בנאמנות אליו למרות שהוא לא מספק אותה (וגם נמצא בהזיות של ״לו רק הייתי גואל רצון״) ואסור לבגוד בו ככה גם הוא מחוייב בנאמנות אליה למרות שהיא משום מה פחות בקטע שלו כרגע...
אם לא טוב להם אחד עם השני לא בוגדים, הולכים לטיפול. (או במקרה החסר סיכוי לרבנות לא על אף אחד..)
ואו, תודה על זה. פיסת שפיות...מקרוני בשמנת
איזה גבר. כל הכבוד... הנה עוד גבר. לתשומת לבכם.סוסה אדומה
ברור שכשגבר חושב על איך לספק את אישתו ולא כל הזמן על הסיפוק האגואיסטי שלו, אישתו רוצה להיות איתו יותר ולחשוב גם איך לענג אותו מיוזמתה.

יש פה גברים שהם שיוויתי יצרי לנגדי תמיד והם מתפלאים שאפילו עם אישה אחת הם לא מחזיקים מעמד. וההזיה היא שהם לא מתביישים.

בואו נראה אתכם עומדים מאחורי הדעות האלו בפורום לא אנונימי.
ברור שבחיים האמיתיים לא תעזו להגיד שאישתכם לא רוצה להיות איתכם, כי ברור לכם שברוב המקרים זו תעודת עניות גם בשבילכם.

ואתה גבר? כל הכבוד. הלוואי שירבו כמותך.
מליון אחוז!!בוטחת בהשם
להגיד שאישה שלא רוצהלמה לא123

להיות עם בעלה=גבר שלא מספק. זה לא מדויק בכלל בכלל בכלל.

מסכימה בהחלט שאם האישה לא רוצה להיות עם בעלה זה לא מתיר לו לבגוד, ועדיין לא הייתי שופטת וקוראת לאדם כזה בהמה רק משום שמעולם לא הייתי בנעליו. ותאמין לי שגם אתה לא רוצה להיות שם. 

כתבת שצריך ללכת לטיפול-הרבה נשים טוענות שלא צריך ומבחינתם זה שהן לא רוצות זה לא בעיה שלהן,אלא שלו, כי הוא רוצה יותר מידי.

וגירושין זה ממש לא פשוט.

קל לכתוב ולצאת צדקנים מאחורי מקלדת, אבל החיים עצמם לא פשוטים כ"כ

נכון שזה לא מדוייק - אבל יש בזה אמת הכרחיתדודי לי
שחייבת להיאמר כקונטרה לנקודת מבט שהועלתה פה שבאה להכשיר את הפוליגמיה ועל הדרך שתלה כמה הנחות יסוד מוטעות.
נכון שגם לגבר וגם לאישה יש עבודה רבל כשגבר בא ואומר לי היא לא רוצה להיות איתי ומצפים שאשאר נאמן לה חשוב לי לתת לו שתי כאפות ולהגיד לו: גבר, תהיה גבר- סתכל על עצמך ותראה קודם אם יש אולי סיבה למראה שהיא משקפת לך ובחיים אל תתנה את הנאמנות שלך במשהו חיצוני.
קודם כל אכן יש כאלה שרוצים יותר מידיסוסה אדומה
יש בעניין הזה הלכות אפילו. מבחינת המצווה שה*גבר* מחוייב לאישתו.
ההלכה מתייחסת לעיסוק של האיש ומודעת לכך שיש עבודות ומציאויות שגורמות לאדם להיןת מותש ומעוניין פחות ביחסי אישות.

נשים היום עובדות כמו חמורים, והגברים שלהן מספיק פנויים בשביל להסתובב במקומות פרוצים בסמארטפון וברחוב, ויש להם עודף זמן (כי האישה גם מפרנסת ומתחזקת בית ומביאה ילדים) ואז ברור! שהם ירצו יותר והיא תרצה פחות. להם יש עודף כח והיא קורסת.
ונוסיף לזה את הפורנו שחלקם מרשים לעצמם לראות ולחיות באיזה סרט שככה זה עובד.


אז נכון, החברה אשמה בזה שהיא לא מספיק מחנכת גברים ונשים למיניות בריאה.
אבל מפה ועד לומר שיש למישהו לגיטימציה לבגוד, או להאשים את האישה??

אם כבר, שכל גבר כזה קודם כל! יבדוק את עצמו. אף אחד לא נולד מספק על מהרגע הראשון. עובדים על זה.
ואחר כך, אם הוא היה מושלם! ואישתו לא רוצה להיות איתו, לדאוג ליידע אותה בכל צורה שהיא שהם צריכים יחד ללכת לטיפול ולהבין את הפערים בינהם.

יש עוד דברים בעולם חוץ מקיום יחסים.
אין לזה סוף.

לרוב גברים ירצו יותר מהאישה. אז מה???
אז אם היא לא עומדת לרשותו 24/7 אז הוא חייב שתהיה לו אישה נוספת?

מה זה הגועל הזה?!
יש כאלה שרוצים יותר מידילמה לא123

כמו שיש נשים שמסתפקות פעם בחודש. ברור שיש עוד דברים בעולם חוץ מזה. אבל צורך שלא מסופק אף פעם, אמנם הוא יכול לעבוד על עצמו,אבל זה תמיד יהיה שם.

ולא כל הגברים שרוצים הם צרכני פורנו, לא מסכימה בכלל. מכירה אישה שרוצה רק בליל טבילה מבחנתה זה מספיק. לא צריך טיפול בכלל מבחינתה. 

לכן אני אומרת שנכון שאישה לא חייבת לספק את בעלה 24/7,אבל יש פה איזה איזון שצריך שיהיה בינהם

וכל עוד הגבר משתדל ועוזר ולא צורך פורנו, והוא רגיש ועדיין זה חסר לו. לא שופטת אותו

ברור שצריך איזוןסוסה אדומה
אבל זה לא שייך בכלל לנושא של השרשור הזה.

השרשור הזה פסול מסיודו. וחבל שחלק מאיתנו הבנות לא מבינות את זה.
קדימה,שינעלו אותו אני בעדלמה לא123

וכל אחת מבינה מה שבא לה

לא צריך למחוא כפיים לכל גבר שחושב כמוך ומאידך לקרוא בכל מיני שמות לגברים שחושבים אחרת

בואי נסכים שלא להסכים.סוסה אדומה
אני פה לא כי משעמם לי.

פשוט גועל נפש מה שהולך פה.


וכן, אני אכתוב על סוג מסויים של התנהגות שהיא התנהגות ותפיסה בהמית. ומחובתי לכתוב את זה!!
כגבר ברור שאני לא שופט גבר בגלל היצר שלודודי לי
אלא אני שולל את החוצפה שיש ל״גברים״ לכתוב פה בפורום של אתר יהודי דתי הטפות בעד ״בגידה״ - בלטישת עיניים על נשים אחרות או רצון לפוליגמיה במקרה שהגבר לא מספיק מסופק מהיחסים בינו לבין אשתו.
ברור שיש מורכבויות, ברור שיש תהליכים זוגיים אבל מה זה הכיוון החולני הזה? חשוב שכולנו כחברה נדע להוקיע את זה.
היחסים האינטימיים בין איש לאשתו זה קודש הקודשים וכל הדיבור הזה על פריצת החדר הזוגי לעוד ״שותפויות״ מסית את הדיון מהמקום שבו הוא צריך להתנהל ומתכחש לתוכן האינטימי שיש בין בני זוג.
מבינה?
היו פה הטפות לבגידה?למה לא123

רצון לפוליגמיה? קראתי מלמעלה שוב את השרשור והיה רק גבר אחד שרשם שהשרשור הוציא את העוקץלנשים.מעבר לזה כל הגברים כולל פותח השרשור שהתנצל לא ראיתי שמישהו הטיף לבגידה, או שרץ מחר להתחתן עם עוד אישה

 

כן דברתי על פותח השרשור ואם חזר בו שיבקש מהמנהלים לערוךדודי לי
ים לערוך את זה.
אני הגבתי להודעת הפתיחה
יש בפורום לאחרונה יותר מידי הכלה לסטיה הזאת שנקראת פוליגמיה ולבגידה .
והייתי מחלק את זה ל3 סוגי אמירות שאני חושב שהטעויות שבהן הורסות לנו את ההבנה מה זה קשר זוגי:
1. באה לשדר הכלה אבל טועה בזה שבמקום לקבל בהכלה את היצר הגברי משליכות את ההכלה על עצם הבגידה או החטא של ״לא תתורו״
2. תגובות שהופכות את הבגידה או השאיפה לפוליגמיה כמשהו שהוא כביכול תוצר של זה שהאישה שלא מספקת מספיק את הגבר...
3 תגובות ששמכלילות את זה והופכות את כל השיח פה לכזה כאילו כולנו כאלה ואין חוץ מזה בחיינו...
מוזמנת להוסיף בעצמך עוד גדר אם את רוצה ולעבור פה תגובה תגובה לראות כמה מהתגובות פה נפלו לאחת ההגדרות האלה (וכמה מתוכם של גברים) לא קראתי את כל התגובות- ממש לא, אבל ממה שהבנתי זה הכיוון ואני חושב שעלינו לשנות אותו ולהגיד לאנשים כנגד שלושת התגובות האלה:
1. עם כל ההכלה ליצר אין פה מקום לבגידות
2. הבגידה לא בהכרח מקורה בבעיה של האישה- ממש לא! הבגידה זה בעיה של מי שבוגד. ההתמודדות עם מה שמביא לבגידה היא של הזוג כזוג אלא אם זה חד צדדי
3. לא כולנו כאלה- אנחנו גם הגברים רוצים זוגיות אחת טובה וממלאת לא שואפים להיות עם אישה נוספת חלילה וגם במקומות היצריים שלנו כי כי אנחנו אלוקיים ומחפשים איך ליצור טוב ולא תמיד יודעים איך.
מסכים עם כל מילה..מעורב
צריך להשקיע בבית ובאישה במקום לחפש "פיתרונות" שעברו מהעולם, וטוב שכך!

לדעתי השרשור הזה די מיצה את עצמו.
אני לא בעדיהודה224
אבל פוליגמיה זה לא סטיה...זה מותר ע"פ התורה אין בזה סטיה.
כן יש לזה בעיות אחרות
אולי אתה מבלבל בין פוליגמיה לפוליאמוריה...
פוליגמיה זה סטיה לכל השיטותדודי לי
קודם כל אני חולק עליך בהגדרה שמה שמותר מהתורה לא נחשב סטיה.
יש מלא- אבל מלא סטיות שאת רובם אני מעריך ומקווה שאתה ואני לא מכירים שמותרות על פי התורה (אם אתה רוצה אכתוב לך דוגמה אבל אם אין צורך אני מעדיף שלא לפרט)
וגם אם היית צודק מציאותית (ולעניות דעתי במחילה אבל אתה לא) בטענה שמה שמותר ע״פ התורה לא נחשב סטיה - בגלל שאנחנו לא קראים אלא ב״ה מאמינים בתורה השלמה שכוללת גם את התורה שבע״פ - פוליגמיה זאת סטייה בשבילנו כי התורה נתנה כח לחכמים והם עשו חרם שבעצם אסר את הפוליגמיה והפך אותה אם תרצה ל״סטיה מדרבנן״...
בעזרת ה׳ נתקדש ונתחזק ונתגבר על כל הסטיות- גם מה שמוסכם בעולם כסטיה, גם מה שהוגדר לנו כיהודים על ידי חכמים כ״סטיה מדברי סופרים״ וגם על סטיות מהתורה..!
להזכירך וכתבתי זאת כמה פעמיםיהודה224
עבר עריכה על ידי יהודה224 בתאריך כ"ה בתשרי תש"פ 01:42
שיהודי המזרח ללא יוצא מן הכלל לא קבלו עליהם את החרם הנ"ל כך שעוד היום יש שנשואים פה לשני נשים ויותר
יש גם בארצות אשכנז שלא קבלו אך שם ממש פחות היה מצוי כך שלפחות לחצי מהיהודים בא"י לא קבלו עליהם את זה
וכן את המונח סטיה למדת מהתורה ומה שקבעה התורה כסטיה הוא סטיה ואין בלתו.
זו סטיה ולא ברור מה אתה מנסה להוכיחמעורב
יש לך ראיות דברי איתי בעובדותיהודה224
סטיה זה מושג תורני וכאן לא עומד בסטנדרטים של סטיה
אפשר לומר שרגשית זה לא תקין וכו סטיה זה לא
סטיה זה לא מושג תורנימעורב
סטיה נקבעת לפי כללי תרבות-כל תרבות וע"י החברה.
לפי התורה- הרבנות הראשית בארץ ישראל לא מאפשרת נישואים לשתי נשים.
ומעבר לכך אני לא מבין למה צריך לשכנע אותך שמהנהג הזה פסול, עבר מהעולם הנורמטיבי ומי שנוהג כך הוא סוטה ומתעלל.
ולא אל תלך לאבות והאמהות וכו זה לא ראייה לכלום. כך נהגו בתקופה שלהם.
מושג תורני בהחלטיהודה224
סטיה לא נקבעת ע"פ שום תרבות לפחות לא אצלינו בעם היהודי. זה נקע עפ דיני התורה וזה שאת החלטת שזה עניין תרבותי כי כך נוהגים במדינות הלברליות לא הופך את זה ליותר נכון כי שם גם נוהגים לחתן הומואים אז זה הופך אתזה (חתונה חד מינית) ללא סטיה??? בארץ לא נהגו משום חוקי המדינה ולא משום הלכה כלשהיא
ולא תשכנעי אותי שזה פסול כי אבות אבותי ואבות אבותיהם של חצי מהמדינה הזו לא נהגו מנהגים פסולים הם נהגו מנהגים שבדרך כלל היה להם בסיס הלכתי מוצק.
קודם כל אני בן..מעורב
לא מסכים איתך. ולא מנסה לשכנע אותך.
מה ההפך מסטייה? נורמה.
מי קובע מה נורמלי ומה לא? החברה והתרבות.
ויש את התורה שמכתיבה את הדרך. תראה לי איפה כתוב בתורה שכל אחד צריך 2 נשים ומעלה.
נכון, כן היה לאבותינו. כי כך נהגו בעבר. וזו היתה התרבות בה חיו.
(ואני יתעלם מכך ששרה העיפה את הגר ואת הקנאה שהיתה ללאב ברחל)
היום לא חיים ככה ב"ה. מי שלוקח 2 נשים ומעלה הוא חריג.
כלומר סוטה מהדרך.
אני מסכים שזו סטיה מן הדרךיהודה224
אך ההגדרה סוטה שמורה מיוחד לחלק מאד מסויים של אנשים שעושים משהוא מאד מסויים וכל אלו שכתבו סוטה לא התכוונו לסוטה מן הדרך
ולא כתוב בתורה שצריך שני נשים רק כתוב בתורה שמי שרוצה יכול לקחת אז כן כמה שזה אולי לא נשמע לך זאת האמת התורה התירה לקחת יותר מאישה אחת ואסרה על אישה בהחלט להתחתן עם שני גברים כך שיש הבדל מהותי
טוב אז תקח 2 נשיםמעורב
תגובה מלומדתיהודה224
חכם מאד
כל מה שענו לך לא רלוונטימעורב
מבחינתך אז מה אתה רוצה?
אם הוא חולק עליך, זה אומר שהוא רוצה 2 נשים?למה לא123

מעניין אותו דיוק

בעיקר שיובן שהנושא הנליהודה224
אינו סטיה
ונכון שהוא פחות רלוונטי.
האמת שלא ענו כלום בס"ה קפצו איזה כמה וקבעו שזו סטיה
כל מה שהבאתי על זה שכמעט ושאין לזה מקור הלכתי היום לא מעניין אף אחד
הליברליות המערבית יותר מענינת מההלכה היהודית, לצערינו.. בדור שלנו כנראה בגלל זה כך הוא נראה
זאת כן סטיה. ומי שלא מבין את זהסוסה אדומה
זו סטיה בפני עצמה.

אם לא ברור למישהו שאדם שרוצה לישא יותר מאישה אחת (ושוב לא מדובר פה במקרים חריגים - שגם שם, הרצון מתחשב לחלוטין ברגשות "האישה אשר אהב") הוא סוטה.

לפני שאתה דן בהלכות, תברר אותן.
אתה אומר דברים לגמרי לא מדוייקים ונכנס לקטנות לא קריטיות.

וזה לא לא מעניין אף אחד. זה מעניין רק את הסוטים.
וגם לא נכון בכלל.
אתה צודק שזה לא מעניין את מי שיש לו רגשי מוסר טבעיים.
פשוט לא רלוונטי לו הדיון ה""""הלכתי"""" המיותר הזה.


וזאת לא ה"ליברליות המערבית".
זה מה שמכונה "דרך ארץ" קדמה לתורה ולהלכה.
ונכון, הדור שלנו במקביל להתעוררות מוסרית גם ירוד מהבחינה הזאת.
שכל אחד יבדוק את עצמו.
^^^^ כל מילהמעורב
עניתי למי שאמר שזו לא דרך העולם היוםיהודה224
ודרך העולם היום לקבל הומואים כנשואים זה לא הופך אתזה למתוקן יותר שזה מנהג העולם
וכן התורה הקדושה ממש רלונטית בנושא הזה
לא. זאת לא דרך העולם לקבל את הסוטיםסוסה אדומה
זה דרך הסוטים שהם מיעוט והם יודעים להשמיע הרבה רעש כמו מה שקרה גם כאן.
(ואגב, יש הבדל בין לקבל את הסוטים לבין לקבל את הסטיה שלהם).
וזהו. נראה לי שמיצינו את הדיון.
לא משנה. התורה התירה נכון . אבלכלה נאה
איך נשמע לך ההיתר של אשת יפת תואר?
ללכת למילחמה ולהתלהב ממישהי ולהביא אותה לבית..כשיש אישה אחת בבית. לא סטיה??

ומה עם פילגש?
כניראה שהתורה התחשבה גם בסוטים שיש בעם. ולכן לא אסרה.
זה ש"התירו" לא הופך את זה למוסרי מלכתחילהor1900


כן זו ממש לא סטיהיהודה224
אני לא רוצה להכנס להסברים התורניים אך שיהיה ברור לך שכנראה איך שזה היה עובד כלל הגיבורים והגיבורת בפורום הזה לא היו עומדים בזה אז רוחנית ה נתן פתח שלא יפלו בזה
ושוב פעם זו לא סטיהיהודה224
...
התורה לא התחשבה בסוטיםסוסה אדומה
התורה התחשבה בגברים נורמטיבים *מסכנים* ובנשים שלא היתה להן ברירה.

גם בעבר, גבר לא יכל לשאת אישה נוספת במקרה שלא היה מוסכם בינהם ככה מראש (למעט מקרים של עקרות ודומיהם וגם שם באופן ומתוך התחשבות מירבית ברגשות הנשים שלקח).

אשת יפת תואר זה נושא אחר לחלוטין, שיש כלפיו הרבה מאוד התייחסויות.

בכל מקרה, מובטח למי שנושא בסוף (אחרי שהוא אמור להיגעל ממנה לגמרי - לפי התורה שמתחשבת במוסר לחלוטין) אשת יפת תואר, היא תהיה שונאה עליו (ועדיין הוא יאלץ לספק את צרכיה), ויהיה לו בן סורר ומורה.

מעניין שמקובל שלא היה בן סורר ומורה לאורך כל הדורות. אולי מחייב מתוקף זה שגם לא היה אדם שנישא בסוף לאשת יפת תואר?
לא יודעת צריך לברר.

בכל אופן, אני חוזרת שוב.
דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.
התורה היא לא שובניסטית.
התורה מתחשבת בצערם של בעלי החיים, כל שכן בצערן של הנשים.

מי שילמד באמת, יראה כמה התורה חסה ודואגת לנשים.
ואין בה לא מעט של זלזול בהן.

התורה לא מתחשבת בסוטים.
מי שהיה נישא לנשים נוספות, היה אחד שיכול לתמוך כלכלית בנשים שאין להן שום אופציה אחרת, או אדם שאשתו עקרה או משוגעת. כמו שאמרתי בתחילה, במקרים של חוסר ברירה.

כלל גדול.
מי שאומר דברים פוגעניים ובלתי מוסריים בשם התורה וההלכה, לא מייצג אותה ואת דבריה.
אין מוסרית ומתחשבת יותר מהתורה.
הכל בסדר. זה היה בציניותכלה נאה
אני כן חושבת שהקבה חשב גם על בעלי תאוה.
והתיר אשת יפת תואר. יכל לאבור כמו בכל דבר שאסור.

אס אי אפשר להגיד שכל מי שלקח שני נשים בעבר זה אך ורק לשם שמים
לא כ"כ בקלות לוקחים אשת יפת תוארלמה לא123

זה בלגן שלם

לא משנה. מותר או לא?כלה נאה
מותר כטקטיקה.סוסה אדומה
כדי שיתגברו על עצמם במהלך המלחמה ועוד...

בפועל כנראה שלא קרה.

ולגבי בעלי התאווה.
יש דבר כזה נבל ברשות התורה.
התורה לא דאגה להם. היא דאגה לא לאסור דברים שעשויים להועיל במצבים חריגים.
אהבתי.כלה נאה
תחשבי על זהכלה נאה
אישתו מחכה ומתפללת שיחזור בריא ושלם מהמלחמה.
והוא?
מביא לה לבית איזה יפת תואר.

לא משנה לי התהליך שהיא צריכה לעבור. עצם זה שזה מותר!
❤ זה באמת כואב...סוסה אדומה
אבל כשנכנסים לסוגיה הזאת לעומק, מבינים את החכמה הגדולה שמאחורי זה.

תמיד יהיו סוטים שימצאו לעצמם פתח "ברשות התורה", כמו שתמיד מי שירצה לכפור יהיה לו פתח לכפור.
עברו הימים שגבר היה רואה אישה ומביא לבית..בין תקוה ליאוש
חחח
בעבר זה היה נהוג והנשים לא היו הנפגעות מזה היום זה שונה.
מה שאני לא מבין למה זה סטיה?
סטיה זה כל מה שלא נורמלי..
נשים לא היו נפגעות?למה לא123


כמו שבעבר היו מתחתנים בגיל 10בין תקוה ליאוש
והיום זה לא יעבור אותו דבר.פעם האישה הייתה במקום אחר
לא מסכימה איתךלמה לא123

אף אישה לא נהנית מזה

יש ביטיוב סידרה על משפחה נוצרית דתיה, מורמונים

וכל אישה שנוספת לבית,זו מכה לנשים כולן. למרות שהן עוזרות לבעל לבחור אותה.

בתקופה של עכשיו אולי את צודקתבין תקוה ליאוש
בתקופת התנ"ך זה היה אחרת.
המקום של האישה לא היה נחשב..
מה שהייתי רוצה לדעת זה מה מבחינתם היה נחשב אהבה...
כשרחל וויתרה ללאהלמה לא123

חנה מאוד סבלה כשאלקנה התחתן עם פנינה,רק שלא היתה לה ברירה.

שרה סילקה את הגר.

המקום של נשים לא נחשב אמנם-אבל עדיין זה ציער אותן מאוד

יעקב מאוד אהב את רחל ועבד בשבילה 14 שנה-זו אהבה,לא?! יש היום מישהו כזה?

בלי להעליב... למדת תנ"ך?סוסה אדומה
נראה שבאמת אין לך מושג...

נשים נפגעו מזה מאז ומעולם (אברהם עשה את זה בהוראת אשתו ולא מיוזמתו, יעקב עשה את זה ללא ידיעתו, ואלקנה עשה את זה כדי להעמיד בנים וכו וכו וכו).

כל מי שלמד תנ"ך אמור לדעת דברים כל כך בסיסיים.
אבל גם מי שלא למד תנ"ך, מי שהמצפון שלו ישר, הוא מספיק רגיש כדי לדעת כמה מציאות כזאת פוגעת בנפש האישה. רק שמי שכל כך עסוק בתאוות שלו ובעצמו, הוא אפילו לא פנוי רגע לחשוב על צערה או להקשיב לקולות הבריאים שאולי נשארו בו. והוא מבלבל את השכל בשם התורה ומחלל את שמה ואת בוראה.
למה יעקב התחתן עם בלההלמה לא123

וזלפה?

.וחקלב האלו לחר .תוחפש ןהסוסה אדומה
הן שפחות. רחל ולאה לקחו...סוסה אדומה
אני יודעת שהיו שפחותלמה לא123

אבל למה יעקב התחתן איתן?

זה הנוהל...סוסה אדומה
רחל קיבלה מלבן את בלהה כשפחה, והיא נתנה אותה ליעקב כי היתה עקרה ורצתה שיחשב שכביכול הילדים על שמה.
היחס לשפחות הוא שונה מהיחס שהנשים מקבלות מכל מיני בחינות...

(ולאה עשתה בעקבותיה כשהיתה לה עקרות תקופתית או משהו... לא רוצה לומר דברים לא מדוייקים... זה מה שזכור לי).
התורה כתבה שזה צרה לאישהכלה נאה
ב״ה צרה לאישה לא לגבר metorafi
תחשבי 10 נשים שעובדות מנקות מבשלות וכו את יודעת מה זה לשבת כמו מלך רגל על רגל על כיסא שהן עושות הכל ?! חחחח
פעם הם לא היו עובדות רק חצי נשים חצי שפחות
נכון!כלה נאה
אז למה לעשות לה את זה??
ואם היא רוצהIIIII
אנו מסתכלים דרך המקשפים של החברה ולפעמים דרך התקשורת ובכך אנו מחליטים האם זה טוב או לא.
ניתן לראות כהגדלת המשפחה
,,כלה נאה
עבר עריכה על ידי כלה נאה בתאריך כ"ז בתשרי תש"פ 19:33


ךופה תבתוכ תאיהודה224
.....
ב״ה בגלל שיש כאלה שזה הדעה שלהם שהם רוצים ערמה של נשים יmetorafi
יום אחת בלונדינית יום אחד ג’ינג’ית וכו למה כל אחד וסיבותיו הוא מפנטזיות
עד לחיות כמו מלכים שכל הנשים יעבדו בשבילו זה לא משנה בעד נגד וכו בסופו של יום בארץ ישראל יש חוק נגד זה האשכנזים נדפקו או שלא תלוי את מי תשאלי עם חרם דרבינו גרשום
וזה המצב הנתון
אז זה לא באמת משנה מה כל אחד חושב זה משנה מה הם עשו כדי לשנות את המציאות הרוב המוחלט כלום לכן הם חיים בעולם הפנטזיות ביום שיעוררו על זה דיון למעלה אז זה יהיה משהו רציני יותר שבאמת שווה 300 הודעות בשרשור
בשביל לממש פנטזיות לא צריך להתחתןיהודה224
ודי למבין
ב"ה חחחח אולי זה הפנטזיהmetorafi

1000 נשים

..כלה נאה
עבר עריכה על ידי כלה נאה בתאריך כ"ז בתשרי תש"פ 19:32


אני מציעה שתחשוב באמת בעצמךסוסה אדומה
מה לא נורמלי בזה...

מי שלא יודע לענות לעצמו על השאלה הזאת, לא יעזור שיסבירו לו.
אני לא מסכיםמופאסה
אני מסכים עם ה"בהמה", "תאוותן" ועוד אבל סוטה זה לא!
בהמה כן וסוטה לא?סוסה אדומה
כנראה שהמחלוקת בינינו ספציפית טרמינולוגית ותו לא.

מה זה סוטה - מילון עברי עברי - מילוג
מסכימה^^ כמה נכון.פרח שלג האבודה


השרשור הזה הזויor1900
מי שבוגד באמת לא מטיף לזה בפורוםor1900
שלום לךרק להיום
שמחתי שהתייחסת אלי. כבוד גדולרק להיום
לא התכוונתי לעקוץלמה לא123


את מהעדינות שקראתי פה.רק להיום
יש כאלה מטורללות לגמרי
@כלה נאה
@לה' המלוכה
סופסוף טיפת נורמליזציהבוטחת בהשם
קם הנורמלי שיצעק בקול את מה שכולם אומרים בשקט.
פשוט בחילה לראות מה שהולך פה, טוב לדעת שבתוך הגועל יש קצת שפיות.
כל הכבוד ל@דודי לי
גם אני חושבת כמוך.כלה נאה
בעלי מקסים מעל ומעבר, לא מאשימה אותו בכלום. והיו תקופות ארוכות שהבעיה הייתה אצלי.

נשואה טריה לא יכולה להתוכח עם ניסיון של נשים שנשואות 20 שנה ומעלה.
הפערים בחשק הם לא המניע היחיד לשאיפה הטמאה לפוליגמיהדודי לי
ולכן לא דברתי עליהם.
יש דברים אחרים שנכתבו פה בין השורות על ידי גברים שהם מה שמביא אותם למחשבות על ״הרחבת התא המשפחתי״ (במובן הבדואי של הביטוי...)
וזה: התניית הנאמנות הזוגית בסיפוק מיני, הפלת כל האשמה בחוסר קיום יחסים על האישה ואחד הדברים המרכזיים זה נכונות לחשוב על מישהי שהיא לא האישה שלהם כשותפה לקיום יחסי אישות..!
וכנגד זה אנחנו כפורום צריכים לצאת. במיוחד שאנחנו אנשים המאמינים בערכי המשפחה, ואנשים או נשים יהודים - בנים של ה׳ יתברך!
איך אומר שם המשתמש שלך- ״כלה נאה״ זה מה שאומרים לחתן- לא ״כלות נאות״ אלא אחת- רק אחת- אשתך!
אתה צודק בהחלט. וכל הכבוד!כלה נאה

התורה מתירה לגבריםIIIII
ולכן אין לך סמכות לשפוט אותם.
יקרה, אני מקווה שאת מתרחקת מהרעיונות האלהסוסה אדומה
לפחות ברמה המעשית.

ההודעות שלך לא מבשרות טוב. ואני אומרת את זה נטו מדאגה...
תודה על הדאגהIIIII
אבל אנו נדרשות לומר מה נכון ומה לא לפי תורתנו הקדושה.
חשבי כיצד ההית חושבת על אישה לפני 100 שנה שהיתה לבושה על פי צו האופנה של היום
נכון, ומה שאת אומרת לא נכון.סוסה אדומה
אע"פ שניכר שאין לך כוונה שלילית.

כדי לדעת מה נכון, צריך ללמוד ולהבין...
יפה כתבת. זה גבר.יערת דבש


יש לי נטייה לחפש לאתגר-ולפעמים יוצא לי קיצוני....יהיהטוב

אבהיר שוב, מעולם לא התכוונתי באמת ברצינות "ללכת על זה", אבל- עדיין מוזר לי שדורשים מהבעל נאמנות- במקרים מסוימים תמורת "כלום", ואם הוא מעז לתבוע-ישר נטען שהוא בהמה...

 

ולא זכיתי להבין את טענתך לגבי "סיפוקייכי", יש נשים שפשוט לא רוצות, וזה מאוד מתנשא ושובניסטי כלפיהם להגיד שזה רק בגלל התנהגות הבעל-כאילו להם אין בחירה...

 

ואגב, בנושא ההלכתי, נטען כמה פעמים כאילו רק הבעל חייב לה, אבל היא לא חייבת לו, אז זהו-שמי שלומד את הנושא לעומק-מבין שהאשה חייבת לו מעצם זה שהיא התקדשה ונקנתה לו, (וכמובן שהוא מצידו חייב בפיוסים- ולא להיות "דורס ואוכל")

 

שוב מתנצל על האמוציות שעוררתי, מי שמכיר אותי, יודע שאני אדם שמשתדל להיות שמור מאוד ביחסים עם נשים...

רק להגיב לךסוסה אדומה
שניכר שאתה באמת אדם טוב שסובל מחוסר רציני (לצערי הרב) שבטעות עורר פה דיון שהוציא כל מיני אמירות בעיתיות ולא מבוררות.

אתה לגמרי צודק שיש מציאויות שבהן אדם יכול באמת להשתדל מאוד אבל בצד השני יש בעיות.
למשל, אישה שמאוד רוצה לספק את הגבר שלה, אבל היא לא מסופקת בכלל. או לחילופין, גבר מושלם שאישתו לא מעוניינת בכלל ביחסי אישות כי יש לה בעיה כלשהי שצריכה פיתרון / חינוך מיני לקוי וכו'.

(אצל שני המינים באותה המידה יכולות לצוץ בעיות חד צדדיות מתסכלות ... רק שאם אישה היתה שואלת שאלה כזאת, השאלה היתה מתקבלת באופן שונה בגלל הסוגיה ההלכתית. אבל איפה רוח המוסר?... זאת השאלה).

מי שיש לו אישה שלא מספקת אותו, הפיתרון הכי נכון הוא לטפל או להתגרש עם כל הצער שבדבר.
והדבר הראשון הוא לבדוק מה לא בסדר אצלי, ולא איפה אני צריך לברוח מהעבודה האמיתית. ונראה שזה אפילו לא עולה כשאלה אצל חלק מאיתנו. וחבל, כי הבעיות לא נפתרות... הן רודפות אחרינו. אדם לעמל יולד.

וכחברה, אני שוב אומרת, צריך ללמד נשים להנות מהמיניות שלהן. וללמד גברים על הצרכים הנשיים. אין מספיק הדרכה. וגם בתוכה, הדגשים הם על הדברים הלא נכונים לפעמים.
וזה עצוב שחלק מהן שלא באשמתן לא מסוגלות לספק את הגברים שלהן.
ושחלק מהגברים לא יודעים אפילו איך לפנות לנשים שלהם באופן שהן באמת ירצו בזה.

אבל מה שבטוח, שפיתרון כמו שהעלת חייב לקבל את המקום שלו.
במקומך הייתי מבקשת שימחקו את השרשור. נתון לשיקולך.

בכל אופן, שוב מבקשת סליחה אם מישהו נפגע ברמה האישית. לא היתה לי שום כוונה כזאת.
טוב, אני מרשה לעצמי לסכם את השרשור הזה:קלידים
צריך לשנות במשהו בחינוך המיני הגברי,
משהו כאן לא תקין,
חוץ מכמה גברים בודדים לא שמענו התנערות וזה לא מצביע על משהו טוב,
הייתי מצפה לשמוע שזהו רעיון הזוי לא רק מנשות הפורום.
מאוד מצער אותי.
גברים? הגזמתם.
הו. תודה. הנה עוד גבר.סוסה אדומה
לא להתפלא !! רוב הגברים בריאים.. המיעוט חולהor1900
אחשלי שטויות...יהודה224
לא רואים צורך ודחף להתייחס לשרשר ללא קשר למציאות...
כמה הערותהעני ממעש

לכל אחד יש את ההתמודדויות שלו

יצר המין נברא ע"י השי"ת, כדי לקיים את האנושות

יש יצרים שיותר נמצאים אצל הבנים, ויש שיותר נמצאים אצל הבנות, ועל כל אחד להתמודד. ואין "חכמה" לצחוק על נעלי האחר, שכאמור אינך יכול לדעת מה זה. אל תדון עד שתגיע למקומו.

היצר הזה הוא חזק מאד. מובא בגמ' בסיפורים על האמוראים הקדושים. לא להקל ראש! לכן צוו חכמים להתרחק מאד מהדברים הללו ומערבוב בין גברים ונשים.

לשאת יותר מאשה אחת זו מציאות מאד נדירה. שכיום גם מוגבלת הלכתית. ואין טעם לדון בכך.

מלבד זאת, לו יצוייר שזו היתה מציאות אפשרית, זו לא התשובה להתמודדות עם יצרים כאלו ואחרים. אלא הוספת שמן למדורה. זו כניעה ליצר שלא תוביל לתועלת ותוחלת. ושלא כדמיון יצורים מסויימים שתולים בכך את "בעיות" התאווה שלהם, והכל "בגלל" רבינו גרשום וכו וכו'- ד' ירחם כך לדבר על רבותינו.

במקרי קיצון, יש מקום לתת לאנשים כדורי הרגעה. וכן נעשה.

במה שהובא כאן, בשליפה- זה בגבול הרגיל. צריך לעבוד ולהתמודד..

 

לגבי "תחרויות הכלה" בין בני זוג- מי פנה איך למי- שיחליטו בנינוחות איפה הם ממקמים את עצמם בסקאלה החברתית דתית, וינהגו לפי זה. 

היכשלות של איש במבט על אשה, על אשתו לדעת שזה לא "אישי נגדה", זה התמודדות שיש לו. (וזה כתוב בגמרא)

נראה שיש חוסר בהדרכה, הן אצל הבנים והן אצל הבנות.

תגובה יפה מאוד. הנה עוד גבר. תודה שאתם מחזירים את האמון...סוסה אדומה
לא קשור אחד לשני...ד.

לא ראיתי את ה"שרשורים הקודמים"..

 

אבל אם איש מרגיש שאשתו אינה מעוניינת בקרבתו - זה מצב שמצריך בדיקה משני הצדדים. ששניהם ירגישו טוב ונעים זה עם זה, במובנים השונים של החיים.

 

לא נכון להקצין לשום כיוון: לא שהאשה כביכול "לא חייבת להם", כי זו לא שאלה של חובה או לא - אלא חלק מהנורמליות של החיים. וצריך לבדוק היכן נקודת הבעיה. ואם הבעיה אצלה, בוודאי צריכה להתאמץ לטפל בכך; ואם בגללו - אז הוא. ואם הבעיה בקרבה הנפשת ההדדית - שניהם צריכים לטפל (אולי מי שחושב על "בגידה", זה עצמו מראה על משהו שיכול לגרום לבעיה בבניית קשר עמוק הדדי לפעמים?..) וגם לא לצד השני - כאילו ח"ו לאיש מותר "לבגוד" בגלל זה.. (מה פירוש "משום מה".. וכי מה ההוה-אמינא?.. אלא אני מניח שכנראה כוונתך לא לבגידה ממש, אלא לאיזושהי התענינות שאינה מקבלת ביטוי כלפי אחרות. משהו שקורה אצלו בפנים. כמובן, זה לא דבר טוב. אם קורה, צריך להשתדל להתמודד נגד זה).

 

לדעתי, הצגת השאלה אינה נכונה... לדרוש נאמנות מול לא לקבל..

 

צריך גם את זה - וגם את זה.

 

אין אופציה לכתחילאית של פניה אל אחרות כדבר לגיטימי. וגם אין אופציה של לגיטימציה להתרחקות, קבועה, של אשה (לא מדבר על מצבים זמניים. גם לא מדבר על גבר עם "דרישות" משוגעות. אלא נורמליות של חיים).

 

וכמו כל דבר, אם יש בעיה - מתאמצים לטפל. ויש לאדם ברירה להחליט האם חיי הנישואין עומדים בתקן הבסיסי שלהם, או חלילה לא.

 

אבל לומר שאולי הפיתרון הוא עוד אשה... זה לא בזמננו.

 

כאשר היתה בימי קדם מציאות כזו (אגב, מישהו הראה פעם דומני, שאצל חכמי ישראל ברובם המכריע, גם כשהיתה האפשרות ההלכתית, היתה אשה אחת..אפשר בקלות לראות את זה בש"ס), אז אולי זה היה סוג של "פיתרון". כיום זה לא שייך - וממילא זו אופציה מעליבה. כאילו אני לא מספיק טובה בשבילך - לוקח עוד אחת....  איש ואשה, זו נאמנות הדדית. יחודי.

 

אז מה יעשו? כנ"ל - יתאמצו. משני הצדדים. 

 

 

הו תודה. הנה עוד גבר. לתשומת ליבכם.סוסה אדומה
כתבת יפה. לגבי זה שאולי הפתרון הוא עוד אישה... גם בזמנם לא היה "פתרון" של אנשים ערכיים (בדיוק מהסיבות שהרחבת אח"כ).

ובדיוק - מה יעשו - יתאמצו משני הצדדים.
סוסה אדומה יקרהלמה לא123

אני לא רואה פה אף גבר שהיה בעד

כולם נגד,מה את מנסה להוכיח פה?

כנראה שלא ראית מספיק טוב...סוסה אדומה
אני לא מנסה להוכיח שום דבר.
אני מנכיחה את דעתם של הגברים עם השכל הישר והנפש הנקיה.
כי עד שהם הגיבו, היתה פה בעיה גדולה.
הולכים אחר הרוב - הרוב המוחלט בריאor1900


ב"ה. (מקווה...)סוסה אדומה
במקרה זה חובת ההוכחה על הגבריםor1900
תנסה לפתוח שרשור הפוך ותראה מהיהודה224
יהיו תגובות הגברים.
זהו בדיוק ההבדל בין תשובות אמוציונליות נכונות ככל שיהיו לבין יחס בריא לכל שרשורש יהיה
אפחד לא חייב להוכיח כלוםיהודה224
זה פורום שכל דעה שאינה נוגדת את ההלכה היהודית לגיטימית פה וגם אם יש שתומכים בפוליגמיה זה לגיטימי אין בזה שום איסור הלכתי.
מוסרי כןמעורב
נכון!כלה נאה
וואו חבר'ה, תנשמו עמוק. נסחפו כאן לגמרי.ק"ש
האמת שכשראיתי את השרשור הזה בהתחלה, הייתי בטוח שזו בדיחה. לבדיחות (לא מוצלחות במיוחד), איני נוהג להתייחס. לאור התגובות והפולמוס שהתפתח - אנסה לעשות סדר ובמקום להגיב לכל הודעה במקומה כותב באופן כללי.

א. בעם ישראל מאז ומעולם, גם כשהיה מותר - פוליגמיה לא היתה מומלצת.
בתנ"ך אנו מוצאים מציאות של שתי נשים, רק אצל מלכים (ודומיהם) - שם הנשים היו בתפקיד ייצוגי. אפשרות נוספת - היא במצב של עקרות, שאז ברור שיש את האישה אשר אהב ואישה נוספת בשביל הילדים. קוהלת ממליץ: "ראה חיים עם אשה אשר אהבת".

בחז"ל בשום מקום נשיאת שתי נשים אינה מומלצת, להפך - האישה הנוספת נקראת 'צרה'. חז"ל התייחסו בביקורת למרבה נשים. גם הדרשה על "בבוקר זרע זרעך ולערב על תנח ידיך" - שמעודדת ריבוי הולדה, פונה אל מי שנשא אישה ומתה, שישא עוד אישה, לא אל מי שיש לו אישה. המציאות הרגילה בש"ס, היא שמדברים על 'דביתיהו' - אשתו ולא על נשותיו. יש בש"ס סוגיות תאורטיות רבות על מי שנשוי שתי נשים, אבל רק סוגיא מציאותית אחת עם שם שמזכירה מישהו שיש לו שתי נשים - וגם שם הם לא באותו בית.

גם בהמשך בתולדות ישראל, בכל הקהילות, איננו מוצאים כמעט מציאות של שתי נשים וכשמוצאים זה רק במקרים חריגים מאוד מאוד - או שהאישה לא מתפקדת בכלל, או עקרה (שבמקומות שקיבלו את החרם, הברירה היתה או להשאר בלי ילדים או להתגרש), או כשזו היתה הדרך היחידה להגן על האישה - כמו עם גזירת היתומים בתימן.

ממילא הזוי שמנסים להפוך את זה לאידיאל. האידיאל של התורה הוא "על כן יעזוב איש את אביו ואת אמו ודבק באשתו והיו לבשר אחד".

את הקשיים והמורכבויות - הן אלו שהיו תמיד והן אלו שהן תולדות תחלואי העולם המודרני או הפוסט מודרני, צריך לפטור בצורה בריאה ולא במחלות נוספות.
גם גבר (וגם ת"ח). למי שזקוק להסברים חיצוניים כי לא ברור לוסוסה אדומה
בלעדיהם...
תשובה מספקת בעיניי.
בדורות הקודמים היה נפוץ יותרIIIII
ראה אור החיים הקדוש.
הבבאסלי
יהודי תימן
ועוד
הטוב הוא לא לפי מה שהחברה מחליטה , מחר הם יחליטו אחרת, אלה לפי מה שבורא עולם קבע
בבא סאלי זה לא נכון!!כלה נאה
היו לו שלושה נשים לא בבת אחת..
אני לא טועה. מכירה את המישפחה.כלה נאה
חוץ מיזה... ה' ישמור.
קראתי פעם את השטויות של הכת המוזרה. 'הבית היהודי השלם'
כאילו בשם התורה.
הבנתי עכשיו את הראש שלך. כניראה את מסוג הנשים שם שמוכנות שהבעל שלהן יתחתן עם רווקה מתבגרת.
בהצלחה!

חוץ מיזה אם הגברים היום היו כמו האור החיים הקדוש(שמעתי שאישתו הייתה עקרה)
או כמו האבות. אז היינו מתחילות לדבר.
כל עוד שזה בא מרצון לגוון!!! מבחינתי שיחלום!
את יוצאת מנקודת הנחה של גיווןIIIII
שזו הנחה שאינה נכונה לכלל הציבור.

מצרפת עוד קישור, אומנם לא מדעי, אבללל...
באב – ויקיפדיה

שימי לב שבגיל 16 נשא את אישתו השניה פרחה לאחר שהראשונה נפטרה, ובשנת 1933 נשא את השלישית מרים בעוד שהאישה השניה חייה, ראי את שנת לידה פטירה.
לגבי מי אני ומה אני, לא שייך.
בטח לא לקטלג ובכך להביע דעה
אז לא. בגיל 16 נשא את הראשונה והיא אחיינית שלוכלה נאה
נפטרה אחרי שנתיים.
והתחתן עם השניה וכשהיא ניפטרה הוא התחתן בגיל 65 עם השלישית שהייתה בת 16.
לא מתיחסת למה שכל אחד כותב.
מקורות?!IIIII
זו הרוח הרווחת
תודהIIIII
לא מצוין על האישה הרבעיתIIIII
לא הייתה אישה רביעית. היו רק שלוש נשיםכלה נאה
בואי.. יהודי תימן הם אנשים חמים מאוד.כלה נאה
כניראה היה קשה להם להסתפק באישה אחת.
ככה שמעתי מתימני אחד. מה זה אומר?
הגדלת המשפחה?
לא ניראה לי

ומרב תימני אחר אמר שזה היה נדיר גם בתימן.הם היו עניים מאוד. ורק אם הייתה סיבה מיוחדת.
כן...יהודה224
מרוב שזה נדיר יש היום כאן בארץ אנשים שכאלה
בתימן זו הייתה הדרך להציל את היתומות משמד!ק"ש
הייתה 'גזירת היתומים' - כל היתומים היו אמורים להמסר לבתי יתומים מוסלמיים והיה אסור ליהודים לגדל אותם. הדרך החוקית היחידה להשאיר את הבנות בעם ישראל הייתה לחתן אותן.
(את הבנים לא הייתה שום דרך חוקית להציל, היו מחביאים אותם בתקווה לא להתפס)

מעבר לזה זה לא היה נפוץ.
המצאות אחשלייהודה224
היום יש כאלה בארץ בלי גזירת היתומים...
יש חבורה של הזויים שמאמללים בעלות תשובה מבולבלותק"ש
כשהם מנפחים להן את המח בגודל הזכות להנשא כאשה שניה, שלישית או רביעית לאדם שיכל להיות אבא שלהן. בתי הדין יצאו נגד התופעה הזו בחריפות רבה.

https://www.inn.co.il/News/News.aspx/335112
אה, נזכרתי, יש גם טיפוסים מסוג גואל רצוןק"ש
אלו שאישה אחת לא מספיקה להם, גם כמה נשים לא מספיקות וגם הבנות הופכות לנשים. גילוי עריות והולדת ממזרים. זה הדוגמא שלכם?! ד' ישמור ויציל!
לא נכוןיהודה224
זה לא זה...
אבל עזוב מיצינו.
טעות בידךיהודה224
לפחות מה שאני מכיר ממשפחתי שעד שעלו לארץ מאחת מארצות המזרח היו שהיו נשואים לשני נשים.
מצאתי מקור שהיה נפוץ בקרב יהודי עדות המזרחIIIII
כף החיים של הרב חיים פלצי בעניין צניעות מביא שלא יחשוב באישתו השניה
מה הקשר להיום ????? קלקול חברתיor1900
שזה מותר לפי ההלכהIIIII
אז שיהיה לבריאות.. לא מוסריor1900
יש לך טעות בהגדרת מוסריותIIIII
המוסר לא מוגדר מהנורמה אלה כמה שהוגדר על ידי בורא עולם
איפה היית עד עכשיויהודה224
כולם פה חושבים שמה שכמה אנשים בעולם הפוסט מודרני חושבים זו מוסריות.
בשיא הרציניות ללא טיפת ציניות.
היית עושה את זה לאישתך??כלה נאה
זה מאוד מוסרי!

נכון שהתורה לא אסרה אבל גם לא עודדה את זה. ועוד יותר מזה. כתבה מה יכול להיות מזה.
ויש עוד הרבה דברים שלא כתוב בתורה שאסור ולא ראוי לעשות אותם.

גם לא כתוב שאסור לעבור ברמזור אדום.
אז תגיד כתוב ונישמרתם..
אז כתוב גם ואהבת לרעך כמוך!
איפה בורא עולם אמר שזה מוסרי?קורא סמוי

זה שהתורה לא אסרה את זה לא אומר שזה משהו חיובי למהדרין וכל אחד יכול לעשות את זה בכל סיטואציה. 

בשביל זה יש לנו את חז"ל והם כבר אמרו שזה לא חיובי במילים עדינות... 

יש גם כאלו שלאכול בשר זה לא מוסרי אז?בין תקוה ליאוש
גבר שאוהב את אשתו באמת לא יביא עוד אישה.
אבל גבר שלא אוהב את אשתו ונשאר איתה בגלל סיבות אחרות אז המוסרי לא מעניין אותו.
קראת מה כתבתי?קורא סמוי

באמת שלא הבנתי את התגובה שלך..

אם חז"ל התירו לנו לאכול היום בשר ללא כל הגבלה, זה אומר שיחסית למצב שבו אנו נמצאים זה נכון מבחינה מוסרית. 

אולם הם כבר הוסיפו שבמקור זה היה אסור וגם בעתיד זה יחזור לאיסור ולאחר שהאדם נפל התורה התירה. 

זה אומר שזה חלק? לא! 

כך גם נשיאת אישה שנייה. התורה התירה בסיטואציות מסויימות אבל זה לא אומר שזה מותר וחיובי תמיד.

את מתבלבלת בהגדרהIIIII
מוסרי נקבע רק על פי מדד התורה ולא לפי תקנת אדם . שהם לצורך הדוגמא כתמרורי תנועה שנקבעו על ידי אדם ומחר ניתן להחליפם.
לאכול בשר כל היום נכנס תחת נבל ברשות התורה. אישה שניה אין בזה איסור וגדולי הדורות נשאו שתי נשים וזה שהיום הנורמה לשאת אישה אחת לא משנה את הנל להגדרת הכותב כלא מוסרי.
יתכן שגם כאן ישנם נבלים ברשות התורה אבל בטח שלא בצורה גורפת
דרך ארץהעני ממעש
קדמה לתורה
זו חקירה פילוסופית כבדה
לא מכירה, תרחיב בבקשהIIIII
דוגמאהעני ממעש
להרוג כל זכר מעמלק.
היום בעולם המודרני, שלא כבעולם העתיק, יש יחס אחר להרג.

דיון כבד אם נרצה 'להכליל', בין הר המור והר עציון.

די בכך.
רבינו גרשום זה לא תקנת האדם??.כלה נאה
הוא ראה למה זה גרם.
לא ניהיה לו משעמם להעניש את כל עמ"י.

וגם לעבור על חוקי המדינה זה נגד התורה.

ואם בעלך ירצה עוד אישה.
את רואה את זה בתור מוסרי?
חרם דרבינו גרשום לאשכנזים בלבדIIIII
וזו גם שאלה לאחר 100 שנים.
כל משפחה זה עניינה הפרטי,
זה לא משנה אם הוא היה אשכנזיכלה נאה
וזה גם לא משנה לכמה שנים.
וזה ניקרא תקנת אדם או לא?

ומה שבטוח מותר כן.מוסרי לא!

ומספיק להבין מה מרגישה אישה כזאת שבעלה יקח עוד אחת.
אם היא תיהיה בצער מזה זה מוסרי בעיניך??

את אישה מוזרה. אולי את בקבוצה של הבית היהודי "השלם"
חח החצוי..
את טועהIIIII
חרם דרבינו גרשום הוא עבור יהודי אשכנז בלבד.
לגבי מוסרי את גם טועה, מוסר לא מתקבל לפי הרגשה אלה לפי מה שבורא עולם החליט.
לדוגמא היום התירו לרצוח תינוק שבמעי אימו
אז נומר שזה מותר.
תביני שמה שאדם החליט זה כמו חוקי תעבורה מחר ניתן לשנות
מוסר ניקבע גם על ידי האדם!כלה נאה
אין לבעל רשות לצער את אישתו!!
ואת זה כתוב במפורש.
ולקחת אישה שניה לא כתוב במפורש שזו מיצוה.
אז בבקשה.

תעני בבקשה.. לא יפגע בך אם בעלך יתחתן עם עוד אחת?


תקראי את לשון שו"ע ותחליטיIIIII
אם הנורמה היתה לקחת שתי נשים כנראה שלא היתה לך בעיה עם זה
אז את טועה. זה לא היה בנורמה גם אצל הספרדיםכלה נאה
וכן יש לי בעיה עם זה.
ובעל מוסרי לא יעלה את זה אפילו בדעתו.

אלא מי שבעל תאווה חזקה.
או שאישתו מכשפה.
או בעבר שהיה עשיר ואוהב כבוד..

דווקא ניראה שלך אין בעיה עם זה. ותסתדרי עם עוד אחת בכיף.
ואת אפילו לא מבינה למה זה יכול לגרום והכלל.. כי בתורה לא כתוב שאסור.




תקראי את לשון השולחן ערוך ותגיביIIIII
אז את רוצה להגיד על רבנו גרשום.כלה נאה
שעשה דבר לא מוסרי??

וחוץ מזה שכמעט וכל גדולי ספרד תמכו בתקנה הזאת.



וחוץ מזה זה לא פחות מרצח!
מי אמר שבעל כזה לא דוקר את הלב של אישתו??
לא תירצח כתוב במפורש.
ואם לא כתוב לא תירצח את הנפש אז מותר?
זה גם מוסרי לפי התורה?

זה דברים פשוטים שכל בן אדם עם קצת רגש מבין.

אבל מה יש לי להתוכח עם אישה שהרגש..לא עובד כל כך?
חכמי ספרד לא יכולים לקבל את החרםIIIII
את לא צריכה לחת את הדברים לקווים אישיים

בכל אופן פועלים אם מחשבה ולא עם הרגש.
עובדה שהם קיבלו!כלה נאה
חוץ ממקרים חריגים.

ושוב. כן פועלים עם רגש!!
אם זה רע לאישה אין לו רשות לעשות לה את זה!
ואסור לו לצער אותה!!
וזה לפי התורה.

זה שזה היה נהוג פעם זה לא אומר כלום.
את יודעת את מעמד האישה פעם. כן?
אישה הייתה מושפלת. לא היה לה זכות לדבר מילה.
גם זה לפי התורה?

לא מבינה את עצמי למה אני צריכה להסביר דבר כזה פשוט.
בהצלחה לך ולבעלך. אל תשמעו לחרם.
שוב תקראי את לשון שולחן ערוךIIIII
הספרדים לא קיבלו את חרם דרבנו גרשום
לא מכירה שום פוסק שהביא אותו
הפוך תראי פוסקים אחרנים מלפני כמאה שנה שאישה שניה ו...
ואני לא מדברת על תאוות אלה על מניעה מקדושה
כפי שכבר ענו לך ולאחרים בעבר, זה ממש לא משנהק"ש
כל ההבדל זה האם במקרים החריגים ביותר צריך מאה רבנים (לאשכנזים) או מספיק היתר מבית דין (לספרדים).
טעות בידךIIIII
שו"ע מפורש,
בכל אופן לספרדים הכניסו לחלקם בכתובה שבוע חמורה על מנת להרחיק אותם.
גבר שרוצה להתחתן לא חייב את בית הדין מבחינה הלכתית כמובן
אתה חוזר על הסיסמא הזאת שוב ושובק"ש
מפורש בשו"ע שבמקום שנהגו שלא לשאת יותר מאישה אחת - אסור. אי אפשר להתווכח עם המציאות - בארץ ישראל בדורות האחרונים אין מנהג לשאת יותר מאישה אחת.

וגם במקומות שלא אסרו, זה מעולם לא היה מומלץ. מהתורה שבכתב ועד אחרוני האחרונים אין שום המלצה לזה. להפך יש המון הסתייגות. גם כשהיה מותר - זה היתר לצורך גדול (עקרות וכד').
וזאת מינין לל שבזמן השכ לא היה נהוגIIIII
האור החיים נשא 2 נשים
והוא היה חסיד קדוש.
איני יודע מה הסיבהק"ש
יתכן שזה היה בגלל עקרות, יתכן שזו היתה הדרך היחידה להציל מישהי (כמו היתומות בתימן), יתכן שהיתה סיבה חריגה אחרת...
'גדולי הדורות' לא נשאו שתי נשים חוץ ממציאויותק"ש
חריגות מאוד.
בשום מקום בתורה, בנביאים, בכתובים ובחז"ל אין המלצה לשאת יותר מאישה אחת. גם הפוסקים המעטים שחלקו על ההסכמה הכללית שלא נושאים היום שתי נשים - עסקו רק בשאלה, באילו תנאים יש להתיר במציאויות חריגות ביותר.

כדי לא להאריך שוב:
וואו חבר'ה, תנשמו עמוק. נסחפו כאן לגמרי. - נשואים טריים
טעות בידךIIIII
עיין שו"ע אבן העזר סימן עו.
ואין המלצה לשאת אישה אחת,IIIII
אז אין מאמירה זו שום ראייה.
אבל יש לנו בתנך נשואים מעל שתי נשים

בהחלט ישק"ש
כבר כתבתי באריכות, אתה כנראה לא קורא.

לפי פשטי כל הכתובים, הסדר הנורמלי הוא של אישה אחת - "על כן יעזוב איש את אביו ואת אמו ודבק באשתו", "ראה חיים עם אשה אשר אהבת", "והיא חברתך ואשת בריתך וגו'" ועוד מקומות רבים.

לעומת זאת מציאות של שתי נשים מוצגת בתורה כ"האחת אהובה ואחת שנואה וגו'" - פשוט שמצב שבהכרח גורם שנעה בבית, אינו חיובי. הנביא (ובעקבותיו חז"ל באין ספור מקומות) מכנה אישה כזאת "צרה", אי אפשר לטעון שזה מומלץ.

כל המקרים בתנ"ך, של שתי נשים - זה או אצל מלכים ומנהיגים, שאצלהם הנשים היו בתפקיד ייצוגי (וגם אצלהם ההלכה הגבילה מהמקובל בעולם), או במקרה של עקרות (שרה והגר, חנה ופנינה וכד').

גם בחז"ל, יש הרבה סוגיות תאורתיות של מי שהיה נשוי כך וכך נשים, אבל מקרה אחד בודד בכל הש"ס עם שמות מציאותיים - אריסטון אפוטרופוס של אגריפס המלך. בכל הש"ס המציאות הנורמלית היא של 'דביתיהו'= אשתו, כך זה אצל כך התנאים והאמוראים שיש לנו מידע על משפחתם.

חז"ל גינו מרבה נשים. הדרשה על 'לבוקר זרע זרעיך ולערב אל תנח ידיך' שבאה לעודד ריבוי ילודה מדברת על מי שנשא אישה ומתה - כלומר חז"ל אכן עודדו ריבוי ילודה, אבל רק באופן הזה, לשיטתך היינו אמורים למצוא בדל מדרש שמעודג נשיאת נשים רבות, הרי היינו מרוויחים הרבה יותר ילודה.
זו פרשנותIIIII
להלכה מותר ומובא שהיה נהוג וכן מצאתי בכך החיים של הרב פלזי
תגידי, מה הסיפור?סוסה אדומה
נשמע מינימום כמו סיפור של מישהי שמנסה לשכנע את עצמה שמותר לה להיות מאהבת או להיכנס לאיזו כת.
לא סתם דרך ארץ קדמה לתורה.
לפעמים כדי להבין אותה, צריך שיהיו קודם רגשי מוסר.
הסבירו לך מליון פעם, ואת לא יורדת מזה.

גם אם היו צדק ואמת בעמדה שלך, היא מעוררת הרבה מאוד תהיות.

מציעה לך לברר את הדברים לא אחרי שיש לך איזושהי נגיעה בדבר.
אחרת הלב והיצר נוטים לבלבל את השכל הישר. שנאמר - לא תתורו אחרי לבבכם ולא אחרי דעתכם.

בהצלחה.

שולחן ערוך מתירIIIII
עיין אהע עו
גמרא. לא רלוונטי.העני ממעש
קודם תסתדר עם אישה אחת אחר כך נתקדם לבאה בתורה-מיוחד

באמת אם יש בעיה בין בני הזוג אז צריך לפתור אותה בניהם\ עם יעוץ

ואגב כמו שיש מצוות עונה שזה חיוב מצד הגבר לאישה ואסור לו לצער אותה אז גם לאישה יש איסור לצער את הגבר בעניין זה. אם היא מונעת היא נקראת "מורדת"

אבל באמת ככה אתה רוצה שחיי הזוגיות שלך יהיו?  

אגב 2 אסור לגבר לפזול לאישה אחרת גם אם הוא רווק, אם זה למטרת חתונה זה דבר אחר אבל בד"כ היום גבר שפוזל הצידה הוא לא עושה את זה לפי ההלכה

👆יהודה224
תגובה לגופו של עניין,ולא לגופם של גברים הסוטים והבהמות. וכ"ו ועוד שלל הכינויים שכונו כאן...
כבר לא בטוח שזה הפתרוןהלוי מא
הן תתחרנה אחת בשנייה מי יותר מלוכלכת ומי יותר מסריחה ומי פחות תתרצה ביחסי אישות
הפיתרון זה להחזיר את הנשים למה שהןבין תקוה ליאוש
היו פעם.
נתנו שיוויון זכויות והרסו הכל.
יש נמר ויש כריש וכל אחד יותר חזק בשטח שלו..
אבל הכריש רוצה להיות נמר..
לכל תופעה שיש, בשביל לשנות הולכים קיצוני לצד השני ואחרילמה לא123

תקופה,המצב מתאזן

בעבר וגם היום אגב יש מקומות כאלו, שאישה שווה פחות מסחבה. אתה רוצה לחזור לזה? ברור לגבר זה משתלם.

נשים סבלו אלפי שנים, עכשיו המצב משתנה ומקצין וגברים קצת סובלים (אולי) בעוד תקופה זה יתאזן (מקווה)

חס וחלילה! לא סחבה!בין תקוה ליאוש
אבל יש את המקום שלה..
הסבתות שלנו לא היו סחבה.. והסבר היה מכבד אותן פי מליון ממה שהיום.
התכוונתי לעבר הרחוקלמה לא123

כשלנשים לא היו שוויון זכויות-לא יכלו לבחור,לנהוג,להביע דעה,להיבחר בפוליטיקה,להיות רופאה/מהנדסת/עו"ד וכו

סבתא שלי ושלך חיו בתקופת התפר,עם ערכים של פעם והתחלת שיוויון זכויות

היום האישה נותנת יד בפרנסהלמה לא123

והגבר צריך לתת יד בבית

הפמניזם דפק את הנשים. הם גם מפרנסות,יולדות וגם מנהלות את הבית

יותר רוצות קריירה ועבודה לנפש מאשר פרנסהבין תקוה ליאוש
ללכת להתאפר ולראות אנשים...חחח
המניפולציות של הנשים כאן...
אני עקרת בית אגבלמה לא123

נשים היום בציבור שלנו לפחות עוזרות בפרנסת המשפחה, עם המצב הקשה של היום, רואה את שכנות שלי נקרעות בין העבודה לבית. וגם אם בא להן לראות אנשים,אסור?! אתה יודע מה זה לדבר כל היום עם חבורת לדים בני 1-10?

אתה מסוגל לשבת כל היום בבית עם הילדים? בעלי אומר שלא, הוא לא מסוגל.

כי הנפש שלך ושל בעלך שןנה!!!בין תקוה ליאוש
שנשים יבינו שיש שוני והן לא שוות לגברים (לא בגלל שהן נחותות..כי הן לא) ייגמר הבלאגן.
זה היופי שאנחנו שוניםלמה לא123

לדעתי נשים שוות יותר,כמובן . 

אבל לכל מין המעלות והחסרונות שלו וכל אחד משלים את השני

גם לי קשה להישאר עם הילדיםלמה לא123

אבל זה המצב

אני לא מסוגל ואשתי כן.יהודה224
להיות איתם הרבה זה לא
אבל יש שאני מסוגל ואשתי לא.
בתקופה שנשים פחות עבדו-הם היו רואות אחת את השנייה...יהיהטוב

כך שהם לא היו כל היום רק עם ילדים...

מי שרוצה שתי נשים, בא נראה אותו קודם כל מסתדר עם אשה אחתפ10
מי שיכול לספק כמה נשים, בהצלחה. אנחנו חיים בדור של חיה ותן לחיות. אבל משום מה, זה נראה לי כמו משהו מאוד תיאורטי
אם אין בעיה רפואית/נפשית/פסיכולוגית אצל האשה,הלויאחרונה
אז סביר להניח שיש בעיה מצד האשה כלפיי הבעל בהתנהלות הזוגית. כדאי לבבר מה הבעיה במקרה כזה.
עוד אפשרות מאד סבירה, יש מצב שהגבר לא עושה את ״העבודה״ נכון, יכול להיות ברמה שהאשה סובלת ועקב כך מעדיפה להמנע מאישות כמה שאפשר.
אלרגיות למזון אצל ילדים - מה קורה בגינת משחקיםאריק מהדרום
עבר עריכה על ידי מנהל בתאריך ג' בתמוז תשפ"ו 14:05

כשאין צורך לערוך אז אין צורך לערוךאריק מהדרוםאחרונה
הסרטון הזה טוב יותר בלי ספויילרים.
נופש לטיפול זוגי ורגשי משולבכי אני אני
מישהו מכיר מקום לנופש שנותן קבלה על טיפול זוגי או נפשי? רוצים מקום נחמד עם בריכה וכל השאר פחות משנה.. אם יש אופציה לבוא עם ילדים עדיף כי כרגע אין ביביסיטר..
למה ללכת עקום .העני ממעש
למה עקום? לא מסתירים את הרצון לנצל מימון שזכאיםפ.א.

אליו לטובת יציאה לחופשה משפחתית 
 

בדיוק כמו הכנסים השנתיים של לשכת רואי חשבון ולשכת עורכי הדין באילת, ועוד גופים מרכזיים במשק - נופש שנתי משפחתי, שממומן בחלקו כהוצאה מוכרת של השתלמות מקצועית מוכרת למס.  

לא עקום..כי אני אני
חלק מהטיפול שאנחנו צריכים כרגע לשיקום שלנו זה נופש ביחד ומאד זורם לנו מקום שנותן באותה חבילה גם איזשהו טיפול שגם הצבא מכיר בו כמו סדנא זוגית, ספא וכו ולכן נשמח לשמוע😀
אם כך אז חוזר ביהעני ממעשאחרונה
חיבוקחדווית

יש לי חברה סופר סופר קרובה,

חברת נפש כמו שאומרים..עברנו הכללל ביחד..

ברגיל היינו מתחבקות חיבוק ארוך (יכול להיות כמה דקות) מלא משמעות ,צורה לבטא את האהבה ואת הקשר העמוק ומשמעותי, מתוך אהבה נקיה.

עכשיו אני מתחתנת עם הבחור שלי.

ואני לא יודעת מה לעשות.

האם זה סבבה שאני ככה מתחבקת איתה באמת מתוך אהבה כנה ואמיתי? האם זה משהו שאוכל לעשות גם אחרי החתונה. הרי למרות שיש לי את האיש שלי אני עדיין רוצה את החיבוק דווקה שלה, כמו שאני עדיין רוצה תחיבוק של אמא
מה אתם אומרים על זה

פשוט לעדכן את האיש שלי ואז זה סבבה??

מה אתם ממליצים, הכל זה יכול פשוט להמשך כרגיל?
וגם בכללי איך מנהלים חברות כלכך קרובה אחרי החתונה 

 

משהו לא מסתדרפשוט אני..

לפני שבוע העלית פוסט על כך שחברה טובה שלך מתחתנת, ולך זה קשה כי את עדיין רווקה.

ועכשיו תוך מספר ימים את כבר מתחתנת בעצמך...? 

היא לא כתבה שהיא מתחתנתזיויק
אלא שאלה מה יהיה אחרי שתתחתן מתישהו
''עכשיו אני מתחתנת''פשוט אני..
שאלה טובהמחפש אהבה
ואלה יפה שאתם עוקבים ושמים לבחדווית

תכלס השאלה הקודמת היתה לחברה שלי שרצתה לשאול... (חסום לה משום מה)

אם לא היית מתייחסת לזה כעניין זה לא היה חייב להיותפתית שלג

אבל אם באמת את מתייחסת לזה כמשהו גדול שיכול להשפיע על הזוגיות שלך- אז כנראה זה באמת עניין שצריך לפתור. קודם מול עצמך, ואח"כ מולו.

בגדול בעיה בהגדרה זה לאSeven

הרי זה לא אסור..

אבל כן נשמע לי מוזר שאת זקוקה לחיבוק ארוך מחברה כדי להרגיש את האהבה המיוחדת והנקייה בינכן...

בד"כ נשים מבטאות רגש באמפתיה בלהכיל אחת את השניה פחות יצא לי לחבק חברה שעות ברגיל (לא מדברת על מקרה קיצון נניח שמישהי מאבדת אדם יקר ואז נותנים לה חיבוק ארוך אלא כהרגל בינכן של חיבוקים ארוכים)

כן נשמע לי יותר נכון לשמור כאלה דברים לבעלך ובהמשך לילדים...בהצלחה

??חתול זמני

אין בזה משהו אסור מבחינה הלכתית

גם מבחינה רגשית לא רואה את הבעיה בזה

איני יכול לדמיין לעצמי מצב שבו משהו כזה היה מפריע לי (או לכל מי שאני מכיר) לכן איני רואה מה יש לעדכן כאן

 

וחתונה אינה סיבה לחתוך את כל קשרייך החברתיים, בחורך היקר אינו תמנון עם יכולת למלא את כל עולמך וצרכייך הרגשיים (ואני מניח שגם הוא אינו רוצה בכך)

לא רואה שום בעיה, חוץ מעצם השאלה.רקלתשוהנאחרונה

למה שתחשבי שזה יהיה בעיה?...

המלצות לצימרחושבת בקופסא

מקווה שזה מתאים לשאול פה ויהיו מספיק תשובות.

יכול להיות שעדיף לשאול בהו"ל.


אנחנו רוצים לצאת לצימר זוגי מהתקציב שנשאר לנו מהמילואים וכנראה נוסיף קצת.

מחפשים צימר חדר אחד לזוג, עם ברכה פרטית (באמת פרטית, שלא רואים אותנו ואנחנו לא רואים אחרים)

עם ארוחת בוקר יהיה נחמד אבל לא חובה.

תקציב של סביבות 1,000 שקל לילה, (נחמד אם יהיה בפחות) שני לילות בסוף אוגוסט כנראה (אני מקווה שלא יהיה עמוס או יקר מידי בזמן הזה, אין לנו כל כך אפשרות אחרת)


אזור בארץ: לא ירושלים או המרכז ממש, ולא צפון רחוק ודרום רחוק. אולי בשולי המרכז?

אנחנו מתניידים באוטובוסים.

עדיפות אם יש אטרקציות, מסלולים ודברים מעניינים לעשות באזור שאפשר להגיע אליהם באוטובוס.


אשמח לעזרה כי ממש לא מבינה בזה.

מומלץ ממש ממשכנפי נשרים

צימר במחסיה, עלה לנו 1000 לסופש

כל המתחם מגודר ורק שלכם יש בריכה וגקוזי פרטיים ומטבחון נוח.

אפשר להוסיף 200 ולהישאר גם מוצש עד ראשון בבוקר

תודה רבהחושבת בקופסא

אפשר להגיע בתחב"צ?

מחיפוש מהיר ראיתי שיש לפחות 4-5 צימרים ביישוב הזה. התכוונת למשהו ספציפי?


אשמח לעוד תגובות

עוקבתרוני 1234
אני אשמח להמלצות גם למקומות שלא צריך תחב"צ, בכל רחבי הארץ.
לא מאוד בקי, אבל ברחבי יו"ש יש המוןהסטורי
אולי צימרבוס שומרון באלון מורה יכול להתאים.

(לא הייתי שם, רק ראיתי פרסומים)

נראה לי פחות הכיווןחושבת בקופסא

אנחנו כנראה יותר מידי עירוניים בשביל זה, אין ברכה פרטית, וגם לא נראה שיש אופציות מה לעשות באזור מסביב.

אבל תודה, אשמח לעוד תגובות. 

ממליצה בחום על צימרים נוף החאן בכפר אוריהנגמרו לי השמות

הנה הקישור: נוף החאן, צימר בכפר אוריה | Weekend


היינו אומנם עם שלושת הילדים ולא רק זוג, אבל גם לזוג זה שווה בהחלט לדעתי.

אני זוכרת שהמחיר היה נמוך יחסית למקומות אחרים ויכול להיות שדווקא כן יתקרב לתקציב (לא יודעת לגבי אוגוסט).

הבעלים של הצימר מקסימים.

יש שם בריכה שווה שפרטית בשעות מסוימות שאתם שם (בעל הצימר מסביר הכל כאשר מגיעים. בגדול כאשר זוג או משפחה רוצים להיות בבריכה ויש במתחם עוד זוגות אחרים אז או מחלקים מראש שעות ואז יש לכם שעות רק שלכם.

או נכנסים בלי לקבוע כאשר פנוי ואז סוגרים את הדלת של הבריכה עם הווילון וכך זה סימן לאחרים שתפוס ולא נכנסים )

יש גם ג'קוזי גדול בנוסף. גם בחלק מהצימרים בפנים וגם ליד הבריכה עם מפתח ודלת וכנ"ל כאשר זה מתחלק לזמנים שהם רק שלכם).

זה באיזור צרעה ואשתאול, נוף מדהים, הרבה מסלולים. יש גם סניף איקאה קרוב אם שייך

ומרכז של חנויות אוכל וכו' באיזור (לא בכפר אוריה עצמו אבל קרוב).

לא יודעת לגבי תחב"צ.

אנחנו נהנינו מאוד וממליצה


תהנו המון

איזה כיף ❤️

שמעתי על צימר הראל בשבי דרוםפצלושון

700 ללילה

נראה מאד יפה

טוב, אז וויתרנו על הבריכהחושבת בקופסאאחרונה

כרגע מחפשים צימר באזור באר שבע או דימונה בלי בריכה, במחיר של עד 1,200 לשני לילות.

(גילינו שאפשר להזמין ברכה פרטית בנפרד מהצימר באזור. זה חוסך המון כסף)

אשמח להמלצות בכיוון.

מישהי חייבת לי כסף ולא נעים לי להזכיר להפשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך כ"ב בסיוון תשפ"ו 19:59

אבל עם חוסר נעימות לא הולכים למכולת, לכן הזכרתי למדינת ישראל בכל זאת...


 

 

 


 

כן חברים,

לפעמים מומלץ למלא דוחות להחזר מס 😀

יש עוד הטבה לניצול בעניין זיכוי מס רווחי הוןזמירות

בטופס 1301, בנספח שממלאים על השקעות בשוק ההון לפי טפסי 867, יש אפשרות לסמן שההכנסה היא מרכוש שהיה בבעלותך שנה לפני הנישואין - וזה כולל מניות או תיק השקעות.

ואז לייחס לבן הזוג חישוב בנפרד או לבת הזוג חישוב בנפרד על הרווחים בשוק ההון. 

 

כך שאם מי מבני הזוג נכנס לנישואים עם הון מסויים, ואפשר להוכיח את מקור ההון, אם פקיד השומה יבקש הוכחות - אפשר לנצל הטבת מס זו בפקודת מס הכנסה. 

מישהו מבין טוב בליסינג?חזקה בעורף

אנחנו מתניידים בשני רכבים. בעלי מקבל מהעבודה רכב+דלקן של 7 מקומות, שלרוב נמצא אצלו. ויש לנו רכב פרטי שלנו (5 מקומות שלרוב נמצא אצלי) עד עכשיו הרכב הפרטי שלנו היו רכבים זולים ודי מתפרקים, לא כ"כ השקענו ברכב כי הוא שימוש בעיקר אותי לעבודה (ממש קרוב לבית) ובהקפצות של הילדים (שוב, לרוב נסיעות ממש קצרות)


עכשיו ב"ה כבר תקופה שהרכב 7 מקומות לא מספיק לנו❤️ אז הרכב הפרטי הופך להיות גם להרבה נסיעות (לשבתות ולטיולים) הרכב הנוכחי כבר מתפרק וכבר תקופה שאנחנו מחפשים רכב ממש טוב שיחזיק מעמד לאורך זמן. הקצבנו עד 50,000 אבל לא מוצאים משהו שמספק אותנו מבחינת הנתונים של הרכב😬


התחלנו קצת להתלבט אולי כדאי לנו להשקיע בליסינג. מצד אחד מרגיש לי קצת כמו לזרוק כל חודש כסף לפח. מצד שני, נותן לנו שקט נפשי עם הרכב (קצת זקוקים לזה)


אבל בסופו של דבר, לא באמת מבינים בליסינג עד הסוף…

נשמח לשמוע איך זה עובד. יתרונות וחסרונות.

למה צריך להתייחס כשרוצים להתחיל? על מה לשים דגש? מאמינה שאנשי מכירות של הליסינג יידעו ל"סובב" אותנו טוב, כדי להרוויח, אז רוצים לבוא כמה שיותר מוכנים מראש.


תודה לעוזרים🙏🏻

לא בדיוק מה ששאלתפשוט אני..

אבל אני מכיר אדם שהקים עסק למציאת רכבים יד 2, לפי תקציב וצרכים. הוא בעצמו מחפש את הרכב, בודק אותו, עושה משא ומתן עבורך על המחיר וכו'.

נעזרתי בו כבר פעמיים, וזה אחרי שהגעתי אליו דרך אח שלי שרכש דרכו. השירות עולה 3,300 ש''ח.


 

לדעתי, רק על מציאת תקלות שבאף מכון מורשה לא בודקים, הוא לגמרי שווה את המחיר. במיוחד אם אתם כמוני לא מבינים ברכבים .. והוא גם מילואימניק אז בכלל כיף. 

 

אני לא מכיר אותו אישית ואין לי שום אינטרס...

גם אנחנו נעזרנו במישהו כזהבארץ אהבתי

לנו זה עלה 2000 אם אני זוכרת נכון (אבל היה לפני כמה שנים, אולי העלה את המחיר מאז).

ממליץ גם על ארי ויילר1223334444
זה בדיוק הבנאדם 🤩פשוט אני..
גם אני ממליץ עליו, בחום רבדוד100
+972 54-532-0036
הוא נותן שירות בכל רחבי הארץ?רוני 1234
תודה! נחשוב גם על זה.חזקה בעורף
נשמע שזה לא נכון לכם ליסינגזיויק
תודה על התגובה. יכול לפרט למה?חזקה בעורף
כי הרצון שלכם זה ברכב טובזיויק
זו לא סיבה מספיקה לליסינג עם כל הכבוד..
ליסינג אף פעם לא יהיה משתלם לאדם הפרטינפשי תערוג

עלות של ליסנג פרטי הבסיסי יהיה כ2000 שח לחודש בהתחייבות ל3 שנים.

עם סכום כסף כניסה ויציאה

כך שתשלמו כמעט 60-70% מערך של רכב חדש

אבל בסוף התקופה לא תשארו עם רכב


בליסנג תפעולי זה יעלה כמעט פי 2 כל חודש

כן, חברות הליסינג תמיד מצחיקות אותיפשוט אני..
''ירידת הערך - עלינו''.

נו בטח עליכם, רק שאני צריך לשלם פי 2 מירידת הערך בשביל שזה יהיה עליכם... 

ליסינג זה דרך בעיקר לקנות את ההתחמקות מה"דרעק"משה

לכן עכשיו הלוביסטים של הליסינג נלחמים בתוכנית של מירי רכב (לא שגיאת כתיב) להפחית את כמות הטסטים למכוניות יחסית חדשות מפעם בשנה לפעם בשנתיים. בסוף ה"לחם והחלב" שלהם זה  אנשים ששונאי תחזוקה של מכונית.

אולי ישתלם לכם רק להשכיר רכב לטיולים ושבתותרוני 1234אחרונה
אני מניחה שזה רק פעם בכמה חודשים
מה זה אומר אם קשה לי ממש?נגמרו לי השמות

ומה זה אומר עלינו כזוג?

ומה אם פשוט נמאס לי מכל הריבים האלה?

או מכל הריחוק הזה?

או מכל הקושי הזה?

 

יצא לי להתבונן בחג השבועות האחרון במגילת רות,

ובקריאה הזו קפצו לי לעין המילים "ודבקה בה".

לפני הרי מתואר שגם עורפה וגם רות הלכו עם נעמי

אבל נתקלו שוב ושוב באתגר או סירוב או שימת המציאות כפי שהיא על כל קשייה ומורכבויותיה שהציבה בפניהן נעמי - ובעוד עורפה בחרה לחזור אחורה, על רות כתוב: "ודבקה בה".

ובעצם התבוננות על זה הביאה אותי לחשוב שדבקות מובילה לחיים, דבקות יוצרת חיים.

הרי בזכות אותה הדבקות נוצר אפילו המשיח שלנו! חיים. גאולה. בזכות הדבקות הזו. בזכות הלא לוותר הזה.

 

וגם במקום אחר בספר בראשית ששם נאמר "ודבק באשתו והיו לבשר אחד" - ורש"י מפרש בילדים, ופירושים אחרים מפרשים גם באחד ממש באיחוד הנשמתי והגופני והכולל כולו. כלומר יש כאן עוד דבקות שמובילה לחיים. גם להמשך החיים (ילדים) וגם לאיכות החיים עצמם ושמחת החיים שזה הביחד והאחדות של הזוג.

 

וגם בתפילה ששם נאמר: "ודבקנו במצוותיך" ואנו לומדים על התורה הקדושה ש"עץ *חיים* היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר". וגם אם העץ מתנדנד ברוח - אנחנו מחזיקים. דבקים. בתורה. במצוות. באתגרים שהחיים מזמנים לנו.

 

ועוד מקור שעלה לי בהקשר הזה הוא "ואתם הדבקים בה' אלוקיכם *חיים* כולכם היום" - שוב דבקות שמובילה לחיים!

 

זה פשוט מדהים.

כמה הדבקות מובילה לחיים

כמה להמשיך, לדבוק, להתמיד, לא לוותר יכול להוביל אותנו לחיים.

לדבוק בטוב כמובן.

* ודבקה בה - לדבוק בטוב. רות ראתה בנעמי את הטוב ודבקה בטוב הזה. "באשר תלכי אלך ובאשר תליני אלין עמך עמי ואלוקייך אלוקיי" - זה הטוב. ה' אלוקי ישראל ולהיות חלק מעם ישראל ולהיות עם חמותי הטובה - זה הטוב עבורי ובו אני דבקה.

* ודבק באשתו - לדבוק בטוב שבאשתי. לדבוק בטוב שבבעלי. לדבוק באשתי עצמה. לא לוותר עליה. לדבוק באישי עצמו. לא לוותר עליו. 

לדבוק ולהתכוונן אליה ולהשקיע בה כמה שאני רק יכול. לדבוק ולהתכוונן אליו ולהשקיע בו כל מה שאני יכולה.

* ואתם הדבקים בה' אלוקיכם - לדבוק כמובן בקב"ה שבידו הכל וממנו הכל ומקור כל החיים וכל הטובה וכל הברכה.

* ודבקנו במצוותיך - לדבוק בטוב שבמצוות ובתורה. יש טוב ויש רע ובחרת בחיים - לבחור בטוב.

 

ואפשר ללמוד מזה גם על הזוגיות שלנו ועל ההורות שלנו - ולזכור שמעבר לזה שכל דבר בעולם הזה צריך אנרגיה כדי להתקיים, צריך עבודה כדי להתקיים ולקרות,

יש עוד משהו מאוד מאוד חשוב:

הטוב הגדול יותר, השלם יותר, האמיתי יותר והשורשי והעמוק יותר – כל אלה באים *רק* אחרי ההשקעה. רק אחרי הדבקות. רק אחרי שעובר זמן של השקעה מתמשכת ומרוכזת.

 

למשל,

לא דומה אהבה לתינוק בן יום

לאהבה לילד בן שנתיים

לאהבה לאותו הילד בן 10

 

ככל שהילד גדל,

ככל שנשקיע בו יותר - יותר נאהב אותו.

כמובן שמהתחלה אנו אוהבים אותו.

אבל אי אפשר להשוות את האהבה שהייתה לנו בלב כשרק ראינו אותו לראשונה, לאהבה שיש לנו בלב כשהוא פתאום קורא "אמא", "אבא", לאהבה שיש לנו בלב שהוא כבר משחק עם האח הקטן, מחבק אותנו וכותב לנו ברכה ואנחנו משחנשי"ם איתו ומגלים בו עולם שלם ואישיות שלמה שלא הכרנו! ואז האהבה מתעצמת אפילו עוד יותר!

 

אותו רעיון גם עם בני זוג,

בהתחלה יכולה להיות אהבה, חיבה, התרגשות וכו'

ופוטנציאל הצמיחה של האהבה עצמה הוא עצום

אחרי שנה עוד יותר

אחרי 10 שנים עוד יותר

ואחרי 20 ו30 שנים עוד יותר.

 

וגם אם קשה לנו עכשיו -

הרי אם נלך אחורה למקומות שחווינו קשיים בחיים הרבה פעמים נוכל לראות שאם לא היינו חווים את כל הקשיים האלה, את כל המשברים והרע שעברנו - לא היינו באותו מקום שאנחנו עכשיו. וכל אחד ואחת ומה שזה אומר עבורם.

כך גם אם אנו עוברים עכשיו קשיים בזוגיות שלנו - נוכל להגיע דווקא מהם ומתוכם גם לכמויות של *טוב* גדול אפילו עוד יותר בינינו. 

כמה שזה נשמע מופרך, לפעמים רק מהמשברים אפשר לצמוח ולהעמיק בעוצמה הכי חזקה שיש,

לפעמים דווקא מהרע אפשר לחוות את הטוב יותר בשלמות ויותר בחוזקה ועוצמה.

 

וזה נכון לכל תחום בחיים - אדם שעובר ומתגבר על מכשולים וקשיים - לרוב יכול לצאת הרבה יותר מחוזק, עם הרבה יותר כוחות ותעצומות נפש שגילה על עצמו, הרבה יותר לעזור גם לאחרים, הרבה יותר לפתח את השריר של הנתינה וגם של הקבלה, לפתח ולהרחיב עוד את כוחות הנפש שלו, וגם לחוות את הטוב הרבה יותר בעוצמה כאשר הוא מגיע.

 

אז דווקא אחרי ריב או אתגר או קושי זוגי - אם נצליח לעבור דרכו, בתוכו וממנו נכון -

או אז נוכל גם לגלות את הטוב העמוק יותר, הגדול יותר,

מה שלא היינו זוכים לו אם היינו נשברים באמצע!

מה שלא היינו זוכים לו אם היינו מרימים ידיים בקושי הראשון או השני או השלישי.

אז אם יש קשיים ואנחנו חושבים אולי להרים ידיים?

רגע!

לומר לעצמנו - רגע, בעצם עדיין אין לנו מושג עוד כמה טוב נוכל לקבל מהקשר הזה ואחד מהשנייה עוד יום, עוד חודש, עוד שנה ועוד 20 שנים.  

אז ננסה לאפשר לעצמנו את אותה השקעה והתמדה, את אותה דבקות, את אותו לימוד, וב"ה לזכות לטוב עמוק וחזק עוד יותר.

 

ובעצם אם חושבים על זה אז גם בהורות, גם בזוגיות, גם במיניות, גם בכל מערכת יחסים עם המשפחה, גם בעבודה, וגם בהכל - המתמיד זוכה! לגמרי זוכה ❤️

וזה הזכיר לי גםנגמרו לי השמות

קטע שכתבתי בעבר שמדבר בדיוק על המקום הזה, של כל הטוב שמגיע דווקא אחרי שדבקים, דווקא אחרי שעוברים אתגרים בחיים, אז רוצה לצרף גם אותו לכאן:

 

אשתי, תודה שחיכית.

היום חגגתי איתך ועם המשפחה המדהימה שבנינו יום הולדת 80.

 

זה משהו לחגוג יום הולדת 80.

לא בא ברגל...

 

וחשבתי קצת. או בעצם הרבה.

ומתוך כל המחשבות שלי על חיי, את יודעת איזו מחשבה קפצה כל הזמן בראש ועלתה על כולנה?

המחשבה עלייך.

המחשבה על כך שחיכית לי.

את חיכית.

 

חשבתי על כל אותם הצמתים בחיים שלנו, מגיל 20+ ועד היום.

וואו, 60 שנים, זה פשוט לא להאמין!

 

חשבתי על איך בכל צומת יכולת לבחור - להאמין בי, להאמין בנו

או לא להאמין.

לבחור

אם להישאר

או להיפרד

אם לקחת את עסקת החבילה, הלא פשוטה בכלל לפעמים, שקוראים לה "אני",

או פשוט לוותר על הכל, לקום וללכת.

 

ואת, אשתי היקרה, תמיד בחרת, וחזרת ובחרת בי.

את בחרת בנו.

כל פעם מחדש.

את בחרת לחכות.

 

את ידעת והיית כל כך חכמה כבר אז,

את ידעת מבפנים, שזה יגיע,

שאנחנו נעבור את זה.

וגם את זה, וגם את המכשול ההוא שחשבנו שזהו הגענו לסוף ולעולם לא נצליח להתגבר? גם אז היה בתוכך את הקול הפנימי שאמר לך לא לוותר,

שאמר לך להילחם

שאמר לך לחכות.

 

זמן.

כמה כמה שהוא משאב חשוב.

ומי כמוני בגיל 80 יודע זאת

כמה הזמן הוא המרפא הכי גדול

כמה הזמן הוא הקוסם הכי גדול 

כמה הזמן הוא המאפשר הכי גדול

כמובן שהקב"ה! אבל בורא העולם שברא את הזמן וגילם בתוכו כ"כ הרבה אוצרות,

שמי היה חולם לאן הם יובילו אותי, אותנו?

 

ומה היה קורה אם לא היית מחכה לי?

ומה היה קורה אם לא היית, היינו, נותנים לזמן לעזור לנו ולרפא בנו דברים?

ומה היה קורה אם לא היינו בוחרים לעבוד?

ומה היה קורה אם היינו נפרדים?

בצומת ההיא? וההיא? ובמשבר הגדול ההוא?

 

אני אפילו לא רוצה לחשוב על זה.

על מה הייתי יכול לפספס

על חיים שלמים ומתוקים וטובים איתך יקרה שלי

על המשפחה המדהימה שבנינו

על כל האוצרות הללו שעכשיו מביטים בנו בעיניים נוצצות

ושרים לנו שירים

ומחברים לנו ברכות

וכולם חוזרים על דבר אחד - אתם הדוגמא שלנו לזוגיות טובה סבא וסבתא!

אתם!

 

אנחנו יקרה שלי! אנחנו! שמעת?

אנחנו, הזוג שעבר והתמודד ונילחם וקם ונפל

ושוב נפל

ושוב קם

ושוב 

ושוב

 

אנחנו מודל להערצה!

ממנו שואבים!

 

והאמת? אני מבין אותם.

תראי יקרה שלי מה יצא מאיתנו!

תראי כמה אהבה יש בינינו

כמה עוצמות

כמה חוויות

כמה טוב. טוב צרוף. טוב שלם. חיים שלמים.

כמה נהיינו אחד, במלוא מובן המילה.

 

ואיזה מזל שחיכית לי

ואיזה מזל שהאמנת בי

ואיזה מזל שלא וויתרת

ואיזה מזל שגרמת גם לי לא לוותר

ואיזה מזל שלקחת את כל הפניות הנכונות בדרך

ואיזה מזל שהשכלת להבין שזו *דרך*,

ושגם כשאנחנו למטה, הכי הכי למטה -

אנחנו עדיין בדרך!

וכמה בהמשכה השמים צלולים

והשמש מאירה

והחיים מחייכים

וכמה טוב ואור ושפע וברכה יש מעבר לפינה, 

במורד הגבעה,

בהמשך הדרך הזו.

 

ואת, שחיכית,

וידעת

והאמנת

ובחרת

ואהבת

ללא תנאים 

לך אני עומד היום ומוקיר תודה ונושק לראשך על שהבאת לי את החיים המתוקים והנפלאים הללו לצידך ויחד איתך.

תודה.

את לא יודעת עד כמה תודה.

תודה שחיכית.

(רציתי לכתוב ישר ולא הספקתינגמרו לי השמות

בעקבות בלת"ם שמיד צץ,

אז חוזרת עכשיו רק לציין הבהרה:

@oo היקרה רק למען הסר ספק היה חשוב לי לכתוב שאת הקטע הנ"ל רציתי לכתוב כבר מחג השבועות שאז חשבתי על הדברים ופשוט חיכיתי לזמן פנוי לנסח ולכתוב אותו.

וכמובן שאין באמור שום התייחסות ספציפית למקרה ספציפי כזה או אחר או שום ביטול חלילה לדברים שנאמרו בשרשור אחר.

אלא רק התבוננות אישית שעלתה לי מקריאה במגילה וכל מה שפירטתי כאן. 

ואם יש מקרים שיתחברו וזה יהיה מתאים להם - מצוין, ואם יש מקרים אחרים שלא יתחברו או שלא יהיה שייך אליהם - זה גם כמובן בסדר גמור ואין הדברים מתיימרים להתאים לכל המצבים ולכל האנשים ולכל המקרים באשר הם כמובן, אלא רק לאלה שכן ).

ובכלל רוצה להודות לך גם כאן על הדיון המכבד, המפרה, המדייק והמחכים שם 🙏❤

כבר זמן רב כאן בפורומים אפשר ללמוד ממך המון מתוך המודעות הגדולה שלך, העבודה העצמית מעוררת ההערכה שלך, הגמישות המחשבתית שלך, החתירה למען מיקסום האושר בכל התחומים בחיים ועוד

🔴 מצב מלחמה 🔴 - תוספת קטנה לעכשיונגמרו לי השמות

יש משפט חשוב של דוקטור ויקטור פרנקל (ועוד רבים וטובים) שחשוב רגע להנכיח לעצמנו עכשיו:

 

כל התנהגות/תגובה בלתי נורמלית במצב/במציאות בלתי נורמלית - היא נורמלית.

 

אז מצאת את עצמך / את אשתך / את אישך / את הילד ברגרסיה בתחום מסוים?

אתם נורמליים.

זו המציאות שלא נורמלית.

 

אז לוקח לך שוב שנה לעשות פעולה פשוטה?

הכל עמום, מבולבל, לא מרוכז?

את נורמלית. אתה נורמלי.

 

פתאום בוכה כאילו בלי סיבה הנראית לעין?

כל פעולה הכי קטנה נראית כמו הר?

התחלת דיאטה בדיוק לאחרונה ומאתמול מחפשת רק מתוק ומנחם?

הסבלנות מתקצרת לפתיל קצרצר או אפילו בלתי נראה?

לא מבינה את עצמך?

שואל מה נסגר איתי?!

תוהה לעצמך או אפילו מבקרת את עצמך: מה זה מה קורה איתי?!

את נורמלית. אתה נורמלי.

 

ומה יעזור גם לנו וגם לזוגיות שלנו עכשיו?

בעיקר חמלה.

הבנה.

לגיטימציה לאנושיות שלנו.

המון חמלה ואהבה.

לעצמי. לאשתי. לאישי.

לקחת נשימה עמוקה

ועוד אחת

להוריד סטנדרטים כרגע במה שאפשר

ובעיקר לזכור שגם אני וגם בעלי/אשתי - אנושיים.

ועוברים, שוב, בתוך מציאות מוטרפת.

ולנסות למצוא עוגנים גם כעת

ולנסות לחזק את עצמינו ולהתמלא ממה שעוזר

לנו, ולזוגיות שלנו.

 

בשורות טובות ב"ה 🩵🙏

מאוד יפה ומרגש.נחלתאחרונה
מכירים את די סיטי במישור אדומים?ברגוע

האם יש שם חנויות במחירים טובים?

מחפשים בעיקר ספה ומיטת ילדים, אולי גם שולחן אוכל ותנורים

הייתי שם לפני שנה, זה היה בעיקר בית קברות לעסקיםפשוט אני..

אבל במג'יק קאס העברנו הרבה שעות מאוד מהנות

תודהברגוע
ואולם שמחות של ארועים חרדייםמשה

זה חור עולם. חוץ מברכב אין דרך להגיע לשם וגם אין סיבה.

אם אתם מהאיזורנפשי תערוג

שווה אולי לקפוץ

לנסוע ספיישל אני חושב שבירושלים יהיה יותר מבחר ובמנעד מחירים גדול יותר

תודה, יש לך המלצה על חנות מסויימת בירושלים?ברגוע
לא.נפשי תערוגאחרונה

אבל לפני שרצים לחנויות

90% מהחנויות ממציגות את הדברים שלהם באינטרנט


מציע לעשות את השוואת המחירים באינטרנט ורק אחרי שנסגרים על משהו ספציפי לנסוע לראות אותו פיזית

אולי יעניין אותך