תגידו יש היו עוד בנות שרוצות להיות כל החיים בבית (לא לעבוד)?אמונה רעיה
מכירה מישהו שהוא בטוח שהוא מחפש שאשתו תהיה כל היום בבית, לאחרונה התחלתי להתפלל עלייו בכוונה מרובה יותר...
נתקלתי בכמה שטוענות שהן כאלהמשה

אחת מהן רווקה מתקדמת עם שני תארים שאמרה שהייתה זורקת את הכל בשביל להחליף חיתולים לילדים שלה עצמה.

 

בפרקטיקה, יש סיכוי שזה לא באמת היה פועל אצלה, ואולי כן. העולם היום יותר מורכב מפעם.

 

אני בבית כבר 15 שנים. כשהילד הקטן ילך לגן - אצא בעז"הבתשוש
יפה. מקווה שהילדים שלך יעריכו את זה....משה


חלום שלילב אוהב

אבל לא חושבת שזה אפשרי

ולי אישית זה ממש מתאים לאופי... 

 

באידאל זה נכון שאמא צריכה להיות בבית ולבנות את העולם הביתי ואמונה רעיה
השאלה אם יש דבר כזה היום... נראה לי שאין היום בנות שחושבות שזה טוב להן להיות בבית כל היןם...
אמא שלינופת צוף
ואני גם רוצה ממש! בעזרת ד, למרות שזה קצת קשה היום כלכלית, זה אומר לחיות חיים שונים מכלל האוכלוסיה, השקעה בערכים מהותיים יותר מאשר ברמת החיים הגשמית

וגם מאוד תלוי מה יהיה בהמשך החיים, אני לא נחרצת. יכול להיות שרצון ד' בהמשך כן יהיה שאעבוד
נראלי זה נדיר לדור שלנו...לב אוהב

אבל לתקופת זמן מסוימת חושבת שזה אפשרי

תקופת זמן מסויימת=לידה?chai
לאו דווקאנפש חיה.
לא בהכרחלב אוהב

יכול להיות לכמה שנים ואז לחזור לעבוד... 

תלוי מצב בחיים... 

לפעמים אני מאוד רוצה את זהוירושלים של זהב
לפעמים לא,
אז לא רוצה להתחייב :-/
אבל בטוחה שיש כאלה שרוצות את זה לגמרי לגמרי
לא הרבה, אבל יש
הייתי רוצה תקופה מסויימת או בזמנים מסויימיםהודעה
אבל כל החיים זה נשמע לי לא פשוט בכלל.
במגזר החרדי אולי זה יותר נפוץ לא?
יכול להיות באמת...אמונה רעיה
לא, הפוךוירושלים של זהב
כשבעל לומד האישה חייבת לפרנס
זה הקונפליק בציבור הדתי אבל אצל החרדים אני חושבתאמונה רעיה
שהרבה פעמים יש להם פשוט מלגות וקרנות ודברים כאלה
איזה מלגות ואיזה קרנותלמה לא123

תגלי לי,אני ארוץ לקחת ואדווח גם לשכנות

באיזה סרט את חיה?!

אם הבעל עובד,אז חלקן הקטן נשאר בבית לגדל את הילדים והן מוותרות על המון דברים בגלל זה,כמו להישאר עם הילדים עד גיל 3 בבית,לפעמים זה אומר 3 ילדים קטנים. (כי אין כסף לגן פרטי)וכו' וכו'

ואם הבעל בכולל,האישה עובדת קשה מאוד מאוד גם בבית וגם בחוץ

לא אצל ליטאים וספרדיםרשש

אולי אצל חסידים, וגם זה כבר לא כ"כ כיום

יש, ויש גם בנים שרוצים לא לעבודימ''ל


קשה להאמין. אולי רק שתצא למעולת ולגן שעשועים. אבל לגמריי?רותה החמודה


הגמרא אומרת שלא כדאי להתפלל על מישהו מסוים.חסדי הים
לי מצד אחד נשמע אידיאלי אבל בגלל שאמא שלי היא אשה מאוד פעלתנית בחוץ בצורה שמועילה הרבה לעם ישראל, לא יכלתי להתרגל לאשה ביתית.
דווקא , שמעתי מפי מרצה שכן אם יש מישהו שאת מעוניינת בו צריךחנה קפלן

להתפלל עליו ספציפית וה יחליט אם זה טוב לך.ולא להתפלל כמו "ה' אתה יודע מה טוב לי אז תמצא אותו בישבילי'"

אני מזכירה שעם את מעוניינת במישהו ספציפי

הגמרא במועד קטן יח: אומרת לא להתפלל על מישהו ספיצפי.חסדי הים
יש לזה הרבה פירושיםultracrepidam

יש דעות מבוססות שאומרות כן להתפלל בדיוק על מה שרוצים

אשמח לראות את הראיות שלהם.חסדי הים
בינתייםultracrepidam

ריטב"א מו"ק יח: שמא יקדמנו אחר ברחמים פי' שהזכות מבטל הגזירה והכוכב שבשעת המולד.
ושם אי חזיא לך לא אזלא מינך. אף שיכול אחר להקדימו ברחמים, משום הא מילתא בעלמא דקאמר לא רווח, [ד]להכי צריך רחמים וזכויות (לכאורה הכוונה שתפילה לא מועילה וצריך גם זכות), א"נ דמילתא בעלמא אמר ליה כי הכיר בחכמתו שאינה טובה לו

 

להתפלל בפרטות או שהקב"ה יעשה באופן המתאים – עקרים ד,כד (עדיף בכללות, או עכ"פ לסייג שלאו דוקא כך). יש בשפ"א (פרשת וישלח תרל"ג ואתה) שאין להתפלל ע"פ שכלו וכן בלקוטי עצות

התירוץ השני של הריטב"א 'דמילתא בלמא קאמר לה' לא כלחסדי הים

כך מסתדר עם פירוש הר"ן בשם רש"י ש'בתר הכי' זה היה אחרי הנישואין שהתפלל שהוא ימות או שהיא תמות, זה כבר עניין רציני שהוא ממש מאס בנישואין, וכדומה בשיטה לתלמידו של רבינו יחיאל מפאריש.

גם בריטב"א עצמו אפשר לפרש שזה עצה טובה לו וכך גם לכולם.

 

על כל פנים כך מסקנת שו"ת משנה הלכות חלק ז סימן רלה:
ואם יעשה תחבולות לישא אשה שאינה ראויה לו בין תחבולות גשמיות ואפילו ע"י תפילות לא יעלה לו כהוגן כי הא דרבא (במ"ק י"ח ע"ב) דרבא שמעיה לההוא גברא דבעי רחמי וכו' ואמר תזדמן לי פלניתא א"ל לא תיבעי רחמי הכי אי חזיא לך לא אזלא מינך ואי לא כפרת בה' בתר הכי שמעיה דקאמר או איהו לימות מקמה או איהי תמות מקמיה א"ל לאו אמינא לך לא תיבעיא עלה דמילתא הכי אמר רב משום רבי ראובן בן אצטרובילי מן התורה ומן הנביאים ומן הכתובים מה' אשה לאיש. מן התורה דכתיב ויען לבן ובתואל מה' יצא הדבר, מן הנביאים דכתיב ואביו ואמו לא ידעו כי מה' היא, מן הכתובים דכתיב בית והון נחלת אבות ומה' אשה משכלת ע"כ."

 

בטח, זה חלום שלי. לגדל את הילדים בבית, בנחת...חושבת לעצמי
חשוב לי ללמוד ולהתפתח, אבל הדבר שהכי הייתי רוצה זה להשקיע את כל הטוב שלי בבית ובילדים שלי
כןפרח-אש

(חלום באיזה אופן אפילו)

החיים דינאמיים ולא תמיד הרצון קבוע (לכל תחום)נפש חיה.
מענין אותי לשמוע מבנים למה שמישהו ירצה שאישתו תהיה רק בביתפרח-אש


אפשר לענות מהצד הנשי?נפש חיה.
כן זה מעניין לדעתהכל כבר תפוס
אענה בע"ה. מנקודת מבט של בחורה נשואה- לפי תחושתינפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך כ"ז באדר תש"פ 01:39
שלא בהכרח מייצגת את כל האברכיות/ הסטודנטיות בעולם הזה שנקרא "נישואין" (וזה לא משנה בעיניי, אם מי שנישאת לו, עוסק בתורה כמקצוע/קובע עיתים ומפרנס במקצוע אחר).


אז ככה

כל אחת מעוניינת להתפתח בנישואין מכמה בחינות
מקצועית/ אישית/ חברתית/ רוחנית


בנישואין נמצא את עצמינו עומדות
במקום שהציפיות שהיו לנו , מתממשות/ מפנות מקום למציאות אחרת שלפעמים מוכתבת מכורח נסיבות או שסדרי העדיפויות כאישה, משתנה.
מכל מיני סיבות , בדרך כלל זה פשוט שזווית הראייה על הרצון הפנימי של בניית המשפחה היהודית, זווית הראייה מעניקה תחושה אחרת ביחס למה שראינו או שמענו או חווינו מבחוץ, לפני הנישואין או אפילו כרווקים.

זה לא מחייב כלל שהשאיפה להתקדם, להצליח( בכל מיני מישורים ) - נכבתה!
השאיפה קיימת בנו תמיד.
היא כגחלים לוחשות
מחממת וממריצה
ותמיד מזכירה את קיומה
והציפייה למימושה ממתינה
לשעת כושר מתאימה.


רק שההצלחה, הסיפוק, המלאכה בבית והקשר הנרקם עם הבעל (יותר פונה פנימה) מצריכים מיומנויות שלא נופלות ברמתן מהצורך לתפעול החוץ.

הוא אמנם נראה מספק ומוצלח, אבל שונה אנרגטית, מהמיקוד הפנימי שלי, העובדת של המשרד/ החברוֹת ודעתן על מעשיי או כישוריי שלא תמיד אומר משהו על התאמה מהותית לגבי התפקוד בבית .
ברגע שהמשרד 'עולה' על הבית , בעיניי משהו בתיעדוף של חיי הנישואין- מתפספס.




תגידי- מה עם מימוש עצמי? מה עם ההרגשה הטובה והנישואין כמקפצה למימוש היכולות שהיו בי תמיד?

תשובה- המימוש קיים. אפשר לממש את עצמי ברגע שאנחנו נהיה מסופקות מבחינה נפשית.
האושר לא חייב להימדד בכסף, נכון?
גם ההצלחה לא נמדדת בתוצאה.
מדד הצלחה נכון הוא 100% השקעה, האישה עושה כמיטב יכולתה איפה שנמצאת (לא משנה בבית או בחוץ! ) הצלחתה תלויה בסיעתא דשמייא.
אם אחד התחומים עולה על חשבון השני וזה מיסב צער, יש בהחלט מקום לחשב מסלול מחדש. ואז המימוש מתממש






חיים טובים לנו ולכל ישראל
אני מקווה שעניתי לך
ולא רק כתבתי הגיגים ....




יפה תודההכל כבר תפוס
בשמחהנפש חיה.
מסכימה עם השאלה.תפוחית 1
אצל נשים זה רצון אימהי לרוב,אצל גברים מה?
חח לא חסר סיבותהכל כבר תפוס
אישה רגועה. בית רגוע.
בקרים הרבה פחות לחוצים.
ילדים מתוקתקים שגדלים עם אמא.
בית מסודר.
יותר זמן לעשות דברים כמו ללמוד תורה כי פחות צריכים לעזור בסידור וארגון הבית.
אוכל טוב.

שאלה נגדית- איך יש בנות שלא יפריע להן להיות כמעט כל היום בבית עם הילדים? אמהות זה כח ככ חזק?
אצלי לפחות זה לא רק אמהותפרח-אש

אני מרגישה שבמהות שלי התפקיד שלי הוא לתמוך מבפנים, יש לי את היכולת לפעול גם בחוץ אבל פשוט לא מרגיש לי נכון וגובה ממני המון כח 

 

הכוחות שלי באים לידי ביטוי בפנים בצורה הכי טובה . כשאני עובדת בחוץ ונמצאת בחוץ יותר מדי(יותר מדי זה משתנה שתלוי בהרבה דברים אז לא מנסה להסביר) אני מוצפת ואם קורה באופן קבוע זה מאוד קשה וכשמתחתי מדי הגוף החליט שמספיק ונהיתי חולה או לא נשאר כח לדברים אחרים בכלל...

 

ותמיד ראיתי את השליחות שלי בזה שאני אהיה הבית של בעלי ואתמוך בו (זה כולל גם בחוץ) ואני אהיה הצד שפונה לנשים 

 

עסק קטן מהבית או משהוא כזה יכול להיות נחמד ובטח אם זה כולל לעזור לאנשים אבל לא רוצה עבודה שאני אשקיע בה המון כח בחוץ ואז לא יהיה לבית 

 

גם חלום שהילדים יהיו בבית (חינוך ביתי )לפי מה שנכון להם ולא לפי מתי שצריך לזרוק למסגרות

מדהים ומענייןהכל כבר תפוס
אני לא חושבת שהסיבות שהבאת קשורות בדווקא לאמא בביתפרח-אש

פשוט יש אמהות רגועות גם בבוקר יש מסודרות ויש פחות 

ברור שגם למישהי פחות מסודרת ויותר לחוצה יהיה יותר זמן אם היא בבית לסדר ולא להיות בלחץ אם מישהוא פספס הסעה אבל לא בטוח 

נכון שיש כמה פרמטריםהכל כבר תפוס
אבל עדיין, א"א להתעלם מזה שלא פשוט בכלל להתנהל בבית ששני ההורים עובדים במקצועות תובעניים.
הייטקיסטית פעם אמרה לי שהיא עצובה לשמוע חברות שעובדות איתה ומספרות לה שאין להן כח וראש לילדים כשהן חוזרות הביתה, אבל היא מבינה את הקושי הגדול שלהן.
אולי מתישהו תיווצר פה תרבות של עבודה מהבית במקום להגיע כל יום למשרד.
וואוקל"ת
לא יודעת למה, אבל ממש לא מסכימה עם זה..
אמא שכל היום בבית ממש לא בהכרח יותר רגועה וממש לא בהכרח שהילדים יהיו יותר מתוקתקים בהשוואה לאמא עובדת. לפעמים אפילו זה להיפך. הכל עניין של בחירה.
נכון. פה מדובר על אישה שמתאים לה ורוצה להיות בביתהכל כבר תפוס
לא על אחת שעושה זאת מהכרח.
וגם אישה הכי משקיענית, אם היא עובדת, בפועל יש לה פחות זמן לילדים.
כן הבנתיקל"ת
אני גם דיברתי על מקרה בו אישה רוצה להישאר בבית מרצונה. ועדיין לא הבנתי מאיפה הסקת המסקנה בזו שהבית שלה יותר רגוע
טבע העולם שככה זה בד"כ. זה לא שמישהו אשםהכל כבר תפוס
כמובן שזה גם תלוי חינוך, אופי ועוד. אף אחד לא טוען שזה הפרמטר היחידי
טוב נישאר חלוקיםקל"ת
פשוט אני לא חושבת שזה בכלל פרמטר🙈
לא לא לאהכל כבר תפוס
את חייבת להסכים איתי

ועכשיו ברצינות- איך זמן וכוח הם לא פרמטרים? הרי אפילו האישה הכי הכי אם היא עובדת הרבה יהיה לה קשה לתפקד כראוי בבית אחרי יום מתיש. וגם טכנית יש לה פחות זמן
כשיש הרבה זמןי.על

וזמן לנוח הרבה

הופכים לכבדים ועייפים יותר ולא ההפך.

צריך משמעת עצמית מאוד גבוהה כדי לנצל את הזמן נכון כש"לא חייבים".

נכון (ואקטואלי..)הכל כבר תפוס
אבל בדכ נשים נשארות בבית אחרי שיש כבר כמה ילדים שאז זה פחות שכיח שיש הרבה זמן פנוי.
באמת אם זה מקרה שיש הרבה זמן פנוי זה בעייתי כי אנחנו גם יודעים שהשעמום מביא לידי בטלה וכו'.
כשישקל"ת
הרבה ילדים, הילדים בבוקר במסגרות החינוך, מה יש לעשות כל היום בבית ? לעבור בין המטבח למכונת הכביסה?
הרבה פעמים יש בבתים כאלה גם ילד קטן שלא במעוןהכל כבר תפוס
אפשר גם להעשיר ידע או חוגים כלשהן, התנדבות, משרה קטנה.

זה לא נאמר בביקורת או משהו.
פשוט יש כאלה שרוצות להיות בבית ויש לחץ סביבתי לא לעשות את זה אז חשוב לחזק אותן (ומנגד כמובן להעריך את אלה שמתאמצות לעשות גם וגם)
חכמת נשים בנתה ביתה.חסדי הים
שמעתי אשה שממש אומרת שעכשיו עם הקורונה בזה צריך להשקיע.

אמא שלי היא סבתא בלי ילדים בבית אבל עדיין זה שהיא עושה הפסקה חלקית מכל ההשקעה הציבורית ועכשיו משקיעה כמעט ורק בבית. זה פשוט עושה שינוי.
השלום בית של ההורים שלי, שהוא תמיד מעולה, מגיע לגבהים חדשים בלעה"ר.
אולי הוא לא רוצה שאשתו תהיה בביתפצלש חדש ישן

אבל כמו שאתן בעצמכן אומרות שזה מעיד על הרבה נשיות, בייתיות וכו'

הוא רוצה שאשתו תהיה כזאת...

 

לא מכירה הרבה בנות שרוצות את זה..רות א

ואני רוצה גם להוסיף משהו שתמיד חורה לי בנושא הזה-

שתמיד מייצרים מציאות כזאת מושלמת שהאמא בבית ולא עובדת.. אני לא אומרת שזה בהכרח לא נכון, אבל כאחת שגדלה בבית שאמא שלי כל החיים עבדה (ועדיין עובדת) עד יחסית מאוחר, ורוב הסביבה שאני מכירה הן נשים עובדות, ובכל זאת גם הבית שלהן ב"ה מסודר ונקי, והילדים רגועים ושמחים.. אז זה פשוט לא מעיד על כלום.. 

 

אני ממש לא חושבת שאמא מסורה נמדדת בכמות השעות שהיא נמצאת בבית.. דווקא לדעתי יכול להיות שאישה שבחרה להיות בבית, יהיה לה פחות סבלנות לילדים כי היא איתם הרבה שעות, ודווקא אישה שחצי מהיום לא בבית, יהיה לה יותר סבלנות לילדים שלה. 

בסופו של דבר גם אישה עובדת היא אמא, ועדיין יהיה לה משימות של הבית לעשות, וכמובן שיש שבתות וחגים שהיא יותר מקדישה לילדים שלה. 

תכל'ס די סטיתי מהנושא של השרשור, פשוט זה נושא שתמיד מציק לי ההסתכלות עליו.. בסופו של דבר אני לא נגד זה שאישה תהיה עקרת בית אם היא באמת בוחרת בזה בלב שלם, העיקר שאישה תהיה מרוצה מהבחירה שלה (וגם גברים כמובן..)

 

 

 

 

צודקת לגמרי וכמעט כולם יסכימו איתך לדעתיהכל כבר תפוס
אבל השאלה פה הייתה מה היתרון באישה שלא אכפת לה להיות בבית ומתאימה לזה.
הרי בסופו של דבר זה אחרת גם אם אישה עובדת תשקיע מאוד עדיין יהיו הבדלים.
אבל כמו שאמרת העיקר אישה שמחה שטוב לה (כל עוד זה מאוזן כמובן)
כאמא לילדיםלמה לא123

מרשה לעצמי לכתוב פה (מקווה שזה בסדר)

מסכימה אתך שהכי חשוב שהאמא מאושרת ומסופקת,ואם לאמא יש המון ייסורי מצפון והיא לא שלמה עם עצמה,זה עובר לילדים.

אבל,אמא נמדדת גם בכמות ולא רק באיכות,אמא שנמצאת רק 4 שעות ביום עם הילדים,חוזרת עייפה מהעבודה,וצריכה המון סבלנות לילדים בדיוק כמו אמא שאיתם כל היום.

אמא שנמצאת בבית אפילו שהיא נחה בחדר שינה נעול,הילדים יותר רגועים.הם מרגישים תחושת ביטחון. ככה זה אצלי בכל אופן.

אבל,המצב כיום לרוב לא מאפשר אמא בבית,אז עושים מה שצריך,בסה"כ האמא יוצאת להביא פרנסה הביתה.

 

ועוד משהו,יש הרבה נשים שמדמיינות שיהיו עם הילדים,אבל כשזה מגיע למעשה,זה הרבה יותר קשה ממה שנראה להן.

 

 

שאלה טובה.י.על

בימינו אדם בבית כל היום זה אדם עצלן

אלא אם הוא עובד גם בבית חוץ מתחזוקה שוטפת של בית.. 

דווקא מי שעובד (ורצוי במה שאוהבים)לרוב יעריך את הזמן- יתקתק מטלות, ההספקים שלו יהיו טובים יותר, הזמן שלו עם הקרובים/ילדים לו יהיה זמן של איכות, ולאורך זמן יהיה גם אדם מאושר יותר כי ההתפתחות תהיה בכמה מישורים במקביל וכו'.

לאו דווקאלהשתמח
לטפל בילד קטן בבית כל היום זה לא עצלנות וביחד עם מטלות הבית דורש רוב מוחלט של הזמן. בד"כ אפשר למצוא דרך להכניס עוד דברים אבל זה לא פשוט. אם אין ילד בבית אז מסכימה.
הסוגריים שלךחולת שוקולד
זה חלק ענק ממה שעושה את ההבדל בין התיאור האידיאלי שכתבת לבין תסכול מזה שצריך לעבוד שמביא למצב הפוך מהתיאור
ההבדל בין אדם שעובד מבחירה ואוהב את העבודה לאדם שעובד מחוסר ברירה ובמשהו שלא אוהב הוא עצום עצום עצום
כי היא צנועה וזה מייקר אותה .breslover


זה מאד מאד לא קל. להיות בבית זאת בחירה בהחלט ששווה להעריך אתנפש חיה.
מי שבוחרת בזה.
יותר חשובה הידיעה שהיית יכולה להיות בבית אם את רוצהבלדרית
פחות האם בפועל את עושה את זה.
ההכרח לעשות משהו נגד האינסטינקט האמהי קשה מאוד. את אם עושים את זה בזמן הנכון לך ולילד זה הרבה יותר פשוט.
לי אישית יצא לעבוד שנה כן שנה לא ולשלוח ילד מגיל שנה לגן ואת השניה בגיל 3.
לכל ילד ולכל זמן בחיים יש את התשובה שלו, החיים דינאמיים.
והכי חשוב, רק בריאות.
נראה ליהודעה

שזה פשוט לא מתאים לכל אחת.
יש כאלה שגם כשיש להם את היכולת הכלכלית והן יעדיפו לעבוד ויש כאלה לצד השני.
יצא לי לראות לא פעם ילדים שגודלים עם אמא שלהם (בעיקר בגיל הקטן יותר) ואין מה להשוות, זה משהו אחר, התשומת לב, החום, החינוך הוא אחר, מה שהילד לא בהכרח בכלל יקבל במסגרת של מעון למשל ששם המטפלת צריכה להתחלק לעוד איזה 9 ילדים בערך ואולי ייתמזל מזלו של הילד שיתייחסו אליו בהתאם ויתנו לו מה שהוא צריך כדי לגדול בצורה תקינה..
כמובן יש לזה יתרונות נוספים. אבל גם זה לא מתאים לכל אחת ולא לכולן יש את הסבלנות והרצון לזה במיוחד היום כי זה גם לא פשוט.
בתכל'ס האישה לא נועדה במקור שלה כל היום להיות בחוץ, הפכנו לכאלה בגלל התקדמות במעמד האישה והפמיניזם שנשים יצאו לשוק העבודה (בעיניי דבר שמעמיס יותר עבודה על האישה וזה גם בא על חשבון דברים מסויימים) וכל העניין של ההגשמה העצמית וכמובן עזרה כלכלית לבית.
אני מנסה לחשוב על סבתא שלי שגידלה איזה כמה וכמה ילדים לא הייתה מגיעה ב4-5-6 הביתה מהעבודה והיא עבדה מאוד קשה וגידלה ילדים למופת, בריאים בנפשם, שמחים שחוו ילדות נורמלית ואת אמא בבית.
אז נכון, היום הדור זה לא הדור של סבתא שלי וגם הנשים והאילוצים שקיימים הם אחרים אבל יש יותר ממקרה אחד או שניים של ילדים  שחוו מציאות של אמא בבית, וזה משהו אחר.
אז. מי שיש לה יכולת נפשית\כלכלית לזה בעיניי זה מדהים. 

אני כזו, פחות או יותרמתואמת

עובדת מהבית. ומבחינתי זה אידאלי שאני יכולה לקחת את ילדיי בבוקר ללימודים ולהחזירם בשעה סבירה, ולהיות איתם מחצית מהיום.

אבל אולי אני כבר שייכת לדור הקודם... (נשואה 13 שנים ב"ה)

רוצה? מאד. היו שנים שזה היה אפשריruthi
וכך עשיתי

הלוואי ואוכל לחזור לזה

רק שמישהו צריך לפרנס את הילדים שלי
בנות אולי יש פחות, אבל נשים שנשואות וכבר יש להן ילדים אז בטחאם_שמחה_הללויה
מכירה הרבה נשים נשואות /עם ילדים שגם אם הן עובדות, בסתרי לבן היו רוצות להיות בבית. לגדל ילדים בנחת. בתור רווקה הייתי בטוחה שלא אשב בבית, אבל הדברים משתנים, עכשיו כשיש לי 2 ואחד בדרך, בכלל לא קורץ לי הבחוץ. רוצה להיות עם הילדים כל עוד הם קטנים. הקריירה והכל יחכה. בכלל, אחרי שעבדתי בתור שכירה ושילבתי את זה עם הבית, כל כך לא בא לי לחזור להיות שכירה, הלוואי ואצליח להיות עצמאית ולשלוט בזמן שלי ובכוחות שלי בעצמי.
בטח יש גם בנים שרוצים להיות בבית ולא לעבודחדשכאן
אני הייתי שמח לא לעבוד😁
להיות בבית לא אומר לא לעבוד.בלדרית
גם ללא עבודה מהבית, אם יש ילדים זו עבודה לכל דבר ואפילו עבודה קשה מאוד. מהנה ומספקת אבל קשה.
וכמובן יש את כל מטלות הבית שלרוב מי שלא מפרנס עושה יותר מהן.
אחרי הולדת בני השלישי החלטתי להישאר בבית וזה היה הדבר הטוב שאמא ל5
יש לציין שאני חילונית-מסורתית, פשוט לא התאים לי הלחץ הזה של החיים, יצאתי תמיד בהרגשה של סחוטה, לא פה ולא שם, מפסידה את הילדים, את הבית, את העבודה כי לא הצלחתי לתפקד כמו שצריך.
נשארתי עם ילדיי עד גיל 3, הלכו ישר לגן עירייה ואני שמחה בחלקי.
מאמינה שזה לא מתאים לכל אחת, מי שמשתגעת בבית ולא יכולה להישאר ימים בבית בלי לצאת כי בפועל זה מה שקורה, זה לא בשבילה.
יש לציין שויתרתי על מקצוע של עורכת דין, אבל זה דבר שלא עולה לי במחשבה, להיפך, אני שמחה שעשיתי זאת בלב שלם.
אפשר בהמשך לחזור לעבוד הרי יש את כל החיים, אפשר למצוא פתרון יצירתי לעבודה מהבית, אבל הכי חשוב לדעת שזה פשוט אפשרי לצאת מהמסלול של הטירוף היומיומי, להישאר בנחת בבית,לגדל את הילדים בבית בלי מעונות ומטפלות, שלרוב ההוצאות של היציאה לעבודה עולות על ההכנסה בפועל.
לטעמי הבעיה הגדולה היא תגובות הסביבה, אבל למי שיש בטחון בעצמה ובהחלטות שלה, צריכה לדעת להתעלם.
תגובה מדהימהאם_שמחה_הללויה
תודה שרשמת! כאחת שעשתה את אותה הבחירה וגם יש לי בטחון בעצמי ובהחלטה שלי. כיף לקרוא כזאת תגובה מעצימה. זה לוקח זמן אבל לומדים להקשיב לעצמך ולהתעלם מהרעש מסביב.
ובמיוחד בימים אלה, כשהרבה נשארו בבית מכורח הנסיבות בכלל לא מרגישה קושי מיוחד כי להיות עם הילדים שלי, להיות בבית, לדאוג שיהיה מקום נעים עם כל הטירוף שבחוץ זה הכי טבעי בשבילי
ממש ככה שלומדים באמת להתעלם מהראש מסביבאמא ל5
בהתחלה הייתי מתרצת, כל פעם מספרת את אותו סיפור עד שעכשיו אני פשוט אומרת שאני שמחה להיות בבית.
כל אחת צעירה מהסיבות שלה ולא תמיד זה מדאגה, בלשון המעטה...
אני אפילו שמחה כשיש חופשים ושהילדים בבית, ויש גם סיבה שזה נותן לבעלי אפשרות להתפתח כלכלית כשהוא יודע שהבית מטופל, הוא לא צריך לקחת חופשת מחלה לילדים, להוציא אותם מהמסגרות וכו'.
אני גם לא משתגעת להיות בבית, אלא להיפך, זה לא מתאים לכולן כמו שלא מתאים לכל אחת לצאת לעבוד מחוץ לבית.
זה תלוי בהרבה גורמים, כמובן גם בתמיכה של הבעל..
כשזה ירגיש כבר לא מתאים תמיד אפשר לחזור למעגל העבודה
גם כשהם יותר גדולים את בחרת להישאר בבית?משה


כן!חצי משלם
אני.

ממש.

זה האידיאל מבחינתי. אם יהיה צורך כלכלי לעבוד אז אני אעשה את זה.
(גם במקרה כזה עדיף לעבוד מהבית)

אבל הא-ב מבחינתי, זה להיות בבית.


המון זמן לא הייתי פה. קפץ לי השרשור במומלצים
זה קשה מאוד להיות בבית. במיוחד כשאין ילדים.בלדרית
זה להיות הרבה לבד, אין סדר יום ואין סיבה להתלבש בבוקר.
גם כשיש ילדים כדאי לעשות לו''ז כדי שהזמן בבית יהיה מהנה ולא מדכא.
גם אני רוצה להיות עם הילדים! למה רק האישה?advfb

טוב נראה במבחן האמת על זה...

אניאמא של דן-דן

הלוואי ויכולתי להיות כל הזמן בבית. נראה לי שאין הרבה גברים שמוכנים לכך.

אישית, בעלי לא מוכן שהעול הכלכלי יהיה רק עליו.

כשאני שומעת מישהי שאומרת שבעלה רוצה שהיא תהיה בבית או שהיא גידלה את הילדים בנחת ולא יצאה לעבוד אני ממש מקנאה.

 

אני דווקא אהיה מבסוט מאשה כזאת.מבקש אמונה


בטח שישפה לקצת
הלוואי שזה היה אפשרי (כלכלית)
אני הייתי רוצההמייחלת לה'!

להיות עקרת בית 

כמו אמא שלי שתהיה בריאה,

בעז"ה הלוואי ויתאפשר..

 

אשתך כגפן פוריה בירכתי ביתךfargun

בס"ד

זה רצון ה' - לדעתי.

המציאות העכשווית - זמנית.

אני נהנה מהכסף שאשתי מביאה - אבל העונג האמיתי היא פעולתה המבורכת בבית: אווירה חיה בבית, שמחה, ריח בישולים ביום שישי (וגם במשך השבוע), שירים וילדים שמחוברים לאמא.

אם אשה חייבת לעבוד - עדיין היא מרכז החיים בבית. אבא יכול לעזור לאמא - לא להיות אמא. זה גדול עלינו.

 

מדויקדעתן מתחיל

זו הסיבה שגם אני שואף לכך.

כך שלשאלה המקורית - כן, זכיתי לפגוש כמה.

תשיר לה אשת חיל- "היתה כאוניות סוחר, ממרחק תביא לחמה" וכוים...


המשך..אמונה רעיה
לי זה כאילו ברור שהאידיאל והלכתחילה זה שהאמא תהייה בבית כי זה באמת עיקר המהות שלנו להיות יותר המקום הפנימי, הביתי וכו של הבית
אבל כל פעם שאני חושבת מה אם אני יהיה כל היום בבית זה חונק אותי, זה עושה לי לא טוב רק לחשוב על זה... נראה לי יש לי איזה טראומה נסתרת... או שזה הגיוני..
וגם אותי חנכו מלדתי שהכי חשוב (לפחות בהתחלה)שהבעל ילמד תורהאמונה רעיה
ויתמסר ללימוד
פתאום יצא לי לשמוע ממישהו שהכי חשוב שהאמא תהייה בבית
שזה כמובן מחייב שהבעל יצא לעבוד...
לא ברור לי..
וואי התבלבלתי כבר לגמרי
חח יצא לי שרשור פריקה בערך, מחילה
הכי חשוב שתמצאו מה שטוב לשניכםחופשיה לנפשי
אם זה שהוא ילמד ואת תעבדי
או שהוא יעבוד וגל את תעבדי
או שהוא יעבוד ואת תהיי בבית עם הילדים
זה הדבר היחיד שחשוב, שיהיה לכם טוב.
תודה. אגב שאלתי שאלה לגמרי ככלית... אפילו לא יצאתי איתו... מאמונה רעיה
גם אני עניתי כלליתחופשיה לנפשי
זה דבר שתקף לכל אדם
אחלה! תודהאמונה רעיה
בוודאי שזה הגיוני. לא לכולן זה מתאיםהכל כבר תפוס
יש כאלה שדווקא היציאה החוצה והפעילות נותנות להן מצב רוח וכח לעשות בבית.
בנוסף לכך, זה לא כזה ברור שהאידיאל זה להיות בבית. העולם זקוק לכשרונות הנשיים. במיוחד בתחום החינוך שם לרוב הגברים זה פחות מתאים.

אפשר גם שבהתחלה הוא ילמד תורה ואת תעבדי ואחכ הוא יצא לעבוד.
זה גם הגיוני יותר כי בכל מקרה בתחילת הנישואין כשאין שבט אין לאישה ככ מה לעשות בבית.

אולי תעשי בירור עם עצמך מה הכי מתאים *לך* כי בסופו של דבר מה שחשוב זה שתהיי שמחה ושלמה עם הדרך שלך. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון את ליבו לשמיים.
תודה לך אהבתי את התגובה!אמונה רעיה
תאמת אולי בחינוך כן
אבל באופן כללי אני חושבת שהעולם איבד מה זה אישה ומה זה אמא
בתרבות העולמית אם אישה לאישה אין איזו קריירה מפותחת אז היא לא מימשה את עצמה, ומה זה בכלל להיות בבית את לא מביאה את עצמך לידי ביטוי ככה
נשים מאבדות מגודלן, מערכן, מצניעותן, ממטרתם...
נכון. כשאין כיוון שהוא לשם שמיים אלא "למה יאמרו 'שומו שמיים'נפש חיה.
זה באמת מבלבל.
באמת .




אני לא מתחרטת שאני כרגע במקום שלי
כי איזהו חכם ?- המכיר את מקומו .



והיום החיים מאד דינאמיים.
לא מחייב שכל חייה אישה תישאר בבית והוא יילמד.
לפעמים הלימוד הגדול יותר מביא לידי מעשה




והשלום בית חשוב פה.
בין אישה לעצמה
בין אישה לבעלה
ובין שניהם - לשכינה.
לא לשכונה...


נ.ב רציתי לצרף משהו אבל זה לא נותן לי
יופי שמח לשמועהכל כבר תפוס
צודקת לדעתי. ההרגשה הטבעית שלך אמיתית.
וזו אחת מהבעיות שיש בפמיניזם, שהוא בחלקו יושב על השקפת עולם "גברית" (שנצרכת כמובן לעולם) שמדגישה את ההצלחה בעולם בחוץ, בלוחמניות במידה מסויימת, בכסף, בכבוד.

במקום להעצים את התכונות היחודיות של נשים ואת הברכה שהן נותנות לעולם, מנסים לפעמים להפוך אותן לסוג של גברים.

להיות מורה טובה עם סבלנות לילדים זה לא פחות חשוב מעורכת דין או הייטקיסטית.

מצד שני, לפעמים בחינוך התורני יש הסללה הפוכה, לדגם האישה הקלאסית של פעם.

הכי טוב אם היו מחנכים כל אדם להכיר את עצמו ולבחור מה מתאים לו לפי אופיו וכשרונותיו.

זו גם בעיהחופשיה לנפשי
אבל בכל זאת יש נשים שהכוחות שלהן נמצאים במקומות שנחשבים לגבריים וזה בסדר גמור
זה הגיוני..מה שטוב לך. חוץ מלהיות יהודים טובים איןתפוחית 1
אידיאל שנכון באופן גורף לכולם
לא נראה לי טראומה. זה באמת קשה להיות כל היום בבית עם המטלותארלט

שלא נגמרות וחוזרות על עצמן ועם הילדים- זה אושר גדול אבל קשה כל הזמן, כי כן רוצה להביא לידי ביטוי יכולות ותחומי עניין שלי שלא יכולים לבוא לידי ביטוי בבית, שיח עם אנשים בוגרים וכו'. אז באמת לא לכולן זה מתאים וזה בסדר. ולמי שמתאים לה- מעולה. אשריה.

אני גם הרגשתי ככהלהשתמח
אחרי שירות הלאומי הייתי שבועיים בבית בלי מסגרת וכל יום חיפשתי לאן לנסוע ולצאת. אמרתי לאמא שלי שאין סיכוי שאני עקרת בית בחיים. אחרי החתונה בימים שהייתי לבד כל היום בבית הרגשתי דיכאון. גם בתקופה הראשונה אחרי הלידה היה לי ממש קשה כל היום איתו בבית. אבל אחרי בערך חצי שנה איתו בבית (סיימתי לימודים ועוד לא יכולתי להתחיל לעבוד) התחיל להיות לי ממש כיף איתו, חיים של נחת. התינוק עצמו יוצר לו"ז ליום והטיפול בו והעבודה בבית ממלאות את היום. ואני מקפידה ללכת לשיעורי תורה ולהיפגש עם חברות ( לפני הקורונה...) ואני מצטערת שכנראה שלא אוכל לעשות את זה עם הילדים הבאים כי זה כנראה לא יסתדר כלכלית.
פתאום נזכרתי והתקשר לי... לא הכל קשור אבל הוא מדבר על הנושאאמונה רעיה
ישן וקצת ארוך אבל מהמם ומלמד לענ"ד
איך אפשר להתחייב על כל החיים, ולמה שתהיהסודית
דרישה כזאת?
יש שנים שזה נפלא, היו שנים שעבדתי שעות בודדות וגמישות בשבוע. זה הכי כיף
אבל זה אומר שכל החיים היא תהיה תלויה בו תלות מוחלטת. מאיפה נובע הרצון הזה שלו?
מה שאני חושבת על הבחור שתיארת..אם_שמחה_הללויה
תראי במציאות של היום גבר שחושב ככה לדעתי שווה הערכה. עצם זה שהוא מוכן לקחת אחריות ולפרנס לבד.
היום כמו שיש על אישה השפעה מהסביבה לצאת לעבוד, על הגבר יש את הלחץ מהסביבה ״איך תפרנס לבד?״, זה משפיע ומערער בטחון של הגברים. גם אם בפועל זה אפשרי.
וואלה, לא חשבתי על זה בכיוון הזה. תודה לך!!!אמונה רעיה
רציתי לפני שהתחתנתי ונולדו לי ילדים..דורשת קרבתך
עבר לי
מצחיק שפעם חלמתי על חופשת לידהים...

אולי גם קשור לזה שקיבלנו תאומים ב"ה, אבל לצאת לעבודה נתן לי כל כך הרבה נפשית, קודם כל שקט ושלווה

התגעגעתי אליהם במשך היום והייתי יותר סבלנית איתם

ועכשיו עם הסגר אני מחכה ליציאות לסופר

ובכלל לא מתרכזת בלעשות דברים שחשבתי שאוכל לעשות, בטח שלא עם שני תינוקות שדורשים תשומת לב כל הזמן ועד שהם הולכים לישון בערב כבר עייפים ואין כוח לכלום

כן. אניחולת שוקולד
ומכירה כמה שהיו רוצות ויוצאות לעבוד לצורך פרנסה בלבד (לא כאלה עם שאיפות כלכליות גבוהות אלא יותר בכיוון שהבעל אברך וכד׳)

בעבר הרגשתי צורך לצאת קצת אבל היום גם זה לא

ולמה כל החיים? אפשר לצאת כשהילדים גדלים. בשלב הזה כבר באמת קשה וגם אין טעם להישאר בבית
מחפש כזאתהישתלוות

קדושה בשפע

פרנסה לא חסר ב"ה

ב"ה יפה שיש פרנסה בשפע, כך אפשרי גם קדושה בנחתאמונה רעיה
חולות קורונה?מזמור לאל ידי
יש לא חסרbreslover

זו האמת הפשוטה והיפה.

אך צריך להתפלל על זה מאוד בדור הזה כי זה בדרך כלל בחורות מאוד צנועות שיש להם רגש מאוד גדול לקדושה וצניעות.

אניסתם אחת
וזה מה שאני עושה ברוך ה'
לא נדיר, מכירה בנות.עד עלות השחר.אחרונה
ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירות

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

??פצל"פ
על מה את שואלת באמת?
שלא שמחים מזההפיאחרונה
בשלמות
מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

אפשר בלי זה ברורפצל"פ

אבל השאלה מה האדם רוצה

והפותח רוצה שתהיה לו את ההתרגשות 

גם אני רציתי מלא דבריםאריק מהדרום
אני לדוגמה תמיד רציתי להתחתן עם בלונדינית אבל בסוף קיבלתי את אשתי כמו שהיא.
תמיד אפשר לצבוע..זמירות
שקר החן והבל היופי – ובלונד זה בסך הכל שעה אצל הספר…
זה עולה כסףאריק מהדרום
עדיף לסבול בשקט.
אתה יודע כמעט לא זכור לי שראיתי בלונדיניותחתול זמני

טבעיות ממש יפות, בניגוד לחומות שיער.

איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
של מי?נחלת
של מי האיש,חתול זמני

גם שלך, בדרכים שונות אמנם.

מצב רוח שפוף fishing for compliments. אין צורךנחלת

כבר עבר, אבל תודה על הרגישות, חתול זמני נאמן.

לא מזמן יצא לי לדוג דגים בפעם הראשונה,חתול זמניאחרונה

וכחתול זמני, זה היה מקסים. אבל גם קצת עצוב, בשביל הדגים. אבל גם טעים.

אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

מסכימה!נחלת
דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
לצערי חושבת שאף פעם לא אקבל יסורים באהבהנחלת

אולי גם זה  יסורים...

never say neveradvfb

בע"ה שלא נבוא לידי נסיון..

אולי במכתב רגישזיויק
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

מאוד יפה.נחלת
תודה!advfbאחרונה
חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

אז זה בא ביחדמשה
יפה 😃
יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצובאחרונה

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמני

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

בעיקרון קיבלת מחמאות כי אתה גברSevenאחרונה

לגבר יפה להיות גבוהה

לעומת זאת אם היית אישה 1.9 סביר להניח שלא רק לא היית מקבל מחמאות היית מרגיש חוסר ביטחון על הגובה הזה

בוא נגיד שאני לא מאחלת לבנות שלך להיות 1.9

ההגובה הממוצע לאישה הוא 1.6

למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבשאחרונה

תודה

שיר חדשכולנו הביתה

אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף

חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI

לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום

 

יום טוב

אולי יעניין אותך