השתפכות הנפשאנונימי_אנונימי

הקב"ה, אני כבר לא יודע מה לעשות..
זה מרגיש כאילו לא חשוב מה אעשה וכמה אתאמץ - אפול בסוף.

וכמובן אז יתחילו התירוצים כדוגמת:
זה בגלל ההורים שלא מבינים בנושאים הללו ולא שמים חסימה על האינטרנט..
הוא עשוי מאש ואני בשר ודם..
זה הכח הכי חזק - אותו אחד שמחייה את העולם..
ועוד..

אבל בבאמת זה בגלל שאני אדם חלש,לא עובד מספיק על דחיית סיפוקים,תאוותן,ובן רע לך ה' ..

והנה מרפרף פה בפורום ושוב עולה הנושא..ואיזו אחת צדיקה ממש שרוצה (בצדק) בעל שומר עיניים ולא מוכנה להתפשר
ועונה יפה לכל אלה שמנסים להמעיט מהערך או חושבים שהיא הזויה ברצונות שלה ... אני חושב שאנחנו יכולים להתאים...
אבל קצת מפריע איך שהיא אומרת וגם היא נשמעת כמו רבנית ואני לבושתי שיעור ה' בישיבה ומרגיש לידה כמו צוציק שלא באמת מבין כלום... זה בגלל שאני בזבזתי את השנים בשטויות והבלים וממש קצת זמן ניצלתי באמת ללימוד תורה... אוי כמה תורה ביטלתי. רק על זה היה שווה שקיומי לא ימשיך ואין לי מושג למה אלוקיי נתתי בי נשמה טהורה וממשיך לקיים ולהחיות אותי בכל רגע ורגע וכל שניה ושניה. אני ממש צריך להגיד הגומל כל יום (אבל לא אומרים ואם אגיד זה יהיה ברכה לבטלה...)

אחח איך אני רוצה אישה צנועה וצדיקה ולא אכפת לי מהמראה שלה,מצידי כמה שיותר צנועה - יותר יפה.
אבל אני יודע שממש לא מגיע לי..ועוד יותר - לא מגיע לה.
כי מי תרצה לצאת עם שבר כלי עם שנאה עצמית , שכל פעם שנופל בעבירה החמורה - לא מתפלל,לא לומד תורה,ומבטל שלל מצוות נוספות ... כי איך אפשר ?? איך אבא איך זה תרתי דסתרי ממקום של טומאה גדולה איך אפשר לבוא ולהתפלל כאילו כלום לא קרה,לבוא ללמוד ולהידבק בקב"ה..
כמובן שאני טועה. טועה גדול.. יש תשובה בעולם וצריך ללמוד ולהתפלל ולא לתת ליצר לנצח כי הניצחון של היצר כך טוענים,זה הייאוש של האדם. עבירה שלא די לה לבדה אלא גוררת את חברתה ויחד יוצרים שרשרת ארוכה .. כמו רכבת עם מספיק קרונות לאכלס בה את כל העולם ...
ועכשיו יבוא הברסלבר התורן ויגיד "רבינו אמר אין יאוש בעולם כלל" או "רבינו גילה את סוד התיקון" - תודה רבה. אתה יכול ללכת עכשיו.

למה אני בן רע? כי אני מתנהג בטיפשות. ואני יודע שאני טיפש.ואני לא עושה מספיק כדי לא להיות טיפש. 
אז נכון ששמתי חסימה גבוהה בפלאפון ואפילו רוצה לעבור לפשוט .. (אפילו כבר אמרתי לכולם בישיבה שאני במהלך היום רק עם פלאפון פשוט ובלי ווטצאפ ושטויות).
ונכון שאני מוריד את העיניים ומסיר מבט וכשאבא שלי בבית מסתכל בטלוויזיה הגדולה שלו תכנים לא צנועים אני לא מסתכל .. אבל אז כשאני נופל - זה בגדול ועל כל הקופה. ומה שווה אם רגע אחד אני שומר עיניים ורגע אחר במקומות הכי זוועתיים שיש ?
ואני יודע שזה אסור .
ואני יודע שזה יוביל למקום רע.
ושניה לאחר מכן אני אבכה ואתחנן למחילה..
ואני מתכוון לזה באמת, לא סתם. ולא רק בגלל שאדם שאומר "אחטא ואשוב" אין מספיקין בידו לעשות תשובה.
ובכלל אני לא בטוח שאני עושה תשובה באמת כי צריך לקבל לעתיד לא לעשות זאת שוב ולא רק להתחרט ..
אני אמנם מקבל,יש לי כבר ניסיון וקבלות בלקבל,ניסיון רב ומר.
אולי אני לא יודע באמת מה זה לקבל ? אני רק מקבל ניסיון אחר ניסיון...
ואולי זה בגלל שאתה אוהב אותי וכל כך רוצה שאצליח,ואתעלה על ידי הנסיונות הללו - אז בבקשה לא. בבקשה תמציא לי את זיווגי המתאימה לי משורש נשמתי כמה שיותר מהר כן גם עכשיו בקורונה שבדיוק במקרה אעשה פעולה והיא תעשה פעולה וניפגש .. כן "במקרה". ויהיה לנו סיפור להפיץ על ההשגחה הפרטית ומה לספר לילדים.

קצת מפריע לי שנשים לא מבינות בנושא. אם הן באמת היו מבינות לדעתי כולן היו צריכות להיות כמו אותה אחת שפתחה שרשור שרוצה בעל צדיק ששומר עיניים. וגם אולי על הדרך זה היה מדרבן בנים לשמור על כך יותר,כי על איכות משלמים חביבי.

וקצת לא מפריע לי. לא בגלל אידיאל גדול,אלא כי אני אנוכי ומפחד שאצטרך להתפשר על מישהי שלא "חזקה" בתורה ובמצוות ולא חשובה לה ההקפדה על ההלכה או יותר נכון לא "חזקה" או לא מספיק מקפידה לטעמי . כי היאך תוכל לקבל אדם כמוני? שמרגיש צבוע,לא ראוי,אפס.

וזה כל כך קל ליפול ולהתקלקל בשמירת העיניים ולהרוג נשמות פוטנציאליות..בחיי שזה אחד קלים.
כל כך הרבה הזדמנויות,כל כך הרבה מחשבות,כל כך הרבה רוע.
על זה אמרו חז"ל "יתיי ולא אחמינא" - מעדיפים למות ולא להיות בדור הזה , ובצדק רב. גם אני מעדיף למות ולא להיות בנסיונות הללו.
כתוב שאדם צריך לכלות את כל ממונו ובלבד שלא לעבור על לאו מהתורה. טוב,נראה לי היום זה : אדם צריך לכלות את ממונו ולעבור על כל הלאווים בתורה. והיום זה כל כך קל .. כמה קל ? שהאינטרנט בזיל הזול,הפלאפונים בזול הזול,המראות האסורים בזיל הזול (בעצם בחינם,בכל מקום שאדם ילך ולאיפה שלא ילך יש נשים לא צנועות ואם אין אז יש את הסמארטפון החכם שמפיל אותך,כן,גם כשיש חסימות) וגם העבירות בזיל הזול.

יש שיר "מה אתה רוצה ממני מה , מי ביקש ממך לזרוק בי נשמה" אני מרגיש ככה לפעמים.
את השיר אני פחות אוהב כי זה לא בסדר להגיד דברים כאלה ולהחליש אנשים וזה אפילו גובל בכפירה לדעתי ואולי יוצר חילול ה'.
אני אמנם כזה לפעמים אבל זה ביני לבינך ה' לא מול כל עם ישראל ... אז זה לא כזה נורא לא ?

אני כבר רואה את מה שהולך להיות , אני אשמור יום יומיים ואז יגיד היצר הרע "תסתכל רק טיפה נו זה כיף אתה לא יכול להגיד שלא" ואני אגיד לו "אבל זה אסור" ויתפתח לו דו שיח:
"לא כזה..לשמור שבת וכשרות זה יותר חשוב"
"אתה סתם מנסה לעבוד עליי כדי שאראה"
"כן אבל זה עובד כי אתה חלש ולא יכול לגבור עליי ואני מאש ואתה בשר ודם וכבר הפלתי חללים רבים וגדולים ממך"
"..."
"אל תדאג אתה בגדר אנוס,זה ממש קשה הנסיונות האלה,את כל הארסנל הוצאתי בדור הזה כדי שיפלו,מה לא עשיתי : הכל חינם,הכל זמין,הכל נגיש,הכל מצופה יפה ונראה טוב , מה אני כבר מבקש,תכבד."
"אבל זה הורס אותי וגורם לי להרגיש אחרי זה רע"
"עזוב אותך הורס שמהורס מה נהיית דוס ? בוא לא נשכח איפה גדלת ומה עשית כל חייך מר.צדיק"
"אבל אני השתניתי אני כבר לא אותו בן אדם"
"את זה תגיד בשידוכים או לרב הנחמד בישיבה,פה אתה שלי ואתה יודע את זה"
"אבל אוכל לחזור בתשובה?"
"בטח..תמיד תוכל לחזור .. קצת פחות מה שהיית יכול להיות , אבל תחזור."
"אין לי ברירה אחרת?"
"אתה יכול לנסות לחכות עוד כמה דקות אם זה יגרום לך להרגיש כאילו עשית צעד משמעותי וחשוב במלחמה הזאת"

וכבר אין לי מה להגיד,ואין לי מה לעשות,ומתרחשים אצלי במוח כל מיני תהליכים פיזיולוגיים שקשורים להתמכרות, אני יודע,קראתי על כל דבר קטן שיש בנושא.וכמובן משם מגיע לדבר החמור יותר (שבשבילו הוא נלחם איתי)

ואחרי החטא לפעמים מתנהל דו שיח קטן:

"אוף,נפלתי שוב ואני מרגיש אפס"
"כן,הגיוני שתרגיש ככה"
"אז למה עשית את זה למה שידלת אותי לדבר עבירה?!"
"מה אתה רוצה ממני תגיד תודה שאתה מרגיש שזה לא בסדר,אחרת באמת לא היתה לך תקנה"
"אז אני כן יכול להיות טוב ולחזור בתשובה?"
"כן,זה כל המהות ידידי,אני פה בשביל להעלות אותך ולרומם אותך .. כשאתה מתגבר עליי אתה מתעלה ברמות שאתה לא מבין בכלל"
"אבל אני נופל"
"אבל אתה קם מחדש מה שנקרא "שבע יפול צדיק וקם" ומפרשים שדווקא על ידי הנפילות נהיה צדיק"
"וואו תודה רבה חיזקת אותי"
"אין בעד מה,מקווה שתתגבר עליי פעמים הבאות!"

אבל בבאמת רוב הפעמים זה כמו  :

"אוף,נפלתי שוב ואני מרגיש אפס"
"כן,מי תרצה אותך יעלוב"
"אולי יהיו כאלה שמבינות את הקושי ויכילו"
"כן....לא. אתה לא מאמין לי ? לך לפורום נשואים טריים ולך לפורום לקראת נישואין"
אני חושב לשניה ומנסה לא להקשיב לו,כמו ילד קטן שלא מבין את המציאות :
"אני אדם חזק , אני גיבור , אני בן של מלך , אבא שלי שם אותך בכיס הקטן"
"ומה זה כיף לו לראות אותך נופל,ממש מתענג עליך אה?הוא ממש אוהב אותך..תמשיך לחטוא."
"אני לא רוצה אותך בחיי.. אתה לוקח לי את כל הכוחות הטובים"
"טוב,אתה לא יכול באמת להיפטר ממני,אחרת לא תהיה לך בחירה וכל קיומך בעולם יחדל"
"אני שונא אותך"
"חבל מאד כי אני ... אתה."

כן זה מה שיהיה..אני ממש נביא...בעצם,לא קרוב אפילו. מרחק שנות אור.

אומרים שבני ישראל היו במ"ט שערי טומאה ואם היו מגיעים ל-נ' - לא היו נגאלים.
שער ה-נ' זהו שער הייאוש כך שמעתי.
כי מי רוצה להיגאל מי חושב על זה בכלל כשהוא בייאוש...
אולי כשכתוב "וחמושים בני ישראל עלו ממצרים" ומסבירים שרק חמישית יצאו,ה80% הנותרים יתייאשו...

אז אבא,אנא.
אני לא רוצה להתייאש, בבקשה עזור לי,שעה לשוועתי,שדד המערכה..
אתה יכול,אתה כל יכול.
אולי אתה לא עושה זאת כי זה לטובתי ?
או אולי אתה מחכה שאשפוך בפניך את ליבי ?
אז הנה,אני כאן. באתר בשבע המעצבן (למה מעצבן ? כי אני מאוכזב, הרמה הדתית יורדת ומפרסמים פה כל מיני נשים לא צנועות והופעות של גויות ועושים כתבות על כל מיני אח הגדול ומצטטים את עיתון הארץ כאילו היה "מן דאמר")
הלוואי שבכלל תתן בי את הכח להפסיק להסתכל בחדשות ,רק לשון הרע ורכילות,לחצים ומידע לא נחוץ לאדם הקטן יש שם.
וכמובן אם אני רוצה לשמור עיניים.. ועכשיו יבואו ויגידו לי "מה הבעיה" יש בעיה,לי לפחות. אני רוצה להיות ברמה שאני לא מסתכל על נשים בכלל . "אל תהיה כזה קיצוני" בלבלני שכל,תעזבו אותי.
אף אחד לא מבין אותי חוץ ממך אבא...

ואתה שומר עליי ועוזר לי כל כך הרבה פעמים וכל כך לא מגיע לך שככה אני "מחזיר" לך .. 
ואתה אוהב בלי גבול לא משנה כמה מעשים רעים אני עושה.
מזכיר לי "כי יצר לב האדם רע מנעוריו"..
אולי בכוונה העלית לי את המחשבה הזאת? זה אתה שמדבר אליי?יכול להיות..הרי לא תיגלה אליי בחלום...
זה דבר שנורא קשה לי ומתמודד איתו בלי הרף ..אולי זה התיקון שלי בעולם?אולי זו הסיבה שהנשמה שלי ירדה לעולם? (כי הרי אין נשמות חדשות בדורנו , או כך לפחות למדתי) ובגלל זה אתה מעכב את זיווגי?

אוף אבא תעזור לי לא להיכנס לפורום הזה ושלא אקרא פה שום דבר ושלא אתעניין .
כמו שעזרת לי להפסיק להשחית את זמני במשחקים, סרטים וסדרות.
ובכלל זה לא צנוע לדעתי שזה מעורב פה. (לא ברמה של הסרטים והסדרות אבל אתה יודע כמה השאיפות שלי גבוהות וברוך ה' שאני מבין שגם העירוב פה זה לא הכי אידיאלי)
רציתי לרשום פה לגבי זה אבל הבנתי שאני לא המשגיח של אף אחד פה.ובינינו אתה יודע כמה פורומים לא טובים יש אז אולי זה הרע במיעוטו ואנשים פה שואבים כוחות ויש להם פה אוזן קשבת... אני עדיין חושב שראוי שיהיה נפרד אבל בבקשה תסתכל עליהם בעין טובה.
אמרו פה הרבה פעמים "בסוף כל הנורמאלים הולכים מפה" או משהו בסגנון,אז אני רוצה להיות נורמאלי אבא ואני רוצה להתעסק בדברים חשובים כמו לימוד תורה,פיתוח תחביביי,דברים יצרניים,דברים שאתגאה בהם.

אחח איך אני זוכר את התקופה הטובה באמצע שיעור א' כשהחלפתי לפלאפון פשוט והחיים היו הרבה יותר שקטים שלווים ונעימים.
עשיתי את זה כדי להתרחק מעבירות ובזבוזי זמן ... אולי זה אנוכי ? אבל עשיתי את זה בגלל התורה שלמדתי והפנמתי.. אולי עשיתי את זה כדי שלי יהיה טוב ולא באמת לרצונך ? "היייי מה אתה עושה פה לך , אני לא עובר עבירות עכשיו תבוא בניסיון הבא" "טוב,ביי."

לא שלא היו לי ניסיונות אז אבל הייתי במקום הרבה יותר טוב ונקי ... ועברתי לאט לאט תהליך היטהרות..
והרגשתי יותר צדיק,לא מאד אבל הרגשתי עליית מדרגה.

ואז הגיע הצבא ואיתו הלחצים והתירוצים "אני בתפקיד של קצין אני צריך לתאם עם אנשים,אנשים צריכים לעבוד קשה יותר מולי כי אני לא בקבוצות וגם אני לא תמיד מעודכן וזה לא טוב" וקניתי סמארטפון,אחד טוב לא מהפשוטים , אני לא פראייר.. (יש בי תכונה כזאת או הכל או כלום או שחור או לבן. העירו לי על זה בהרבה מקרים ומאז השתפרתי אבל אז הייתי "צעיר" ועוד לא הפנמתי) 
וכמובן שגם לא שמתי חסימה,ואף אחד לא יודע ואין ממי להתבייש,הייתי בלי ביינישים או חיבור לרבנים ורק הייתי עסוק בלנסות לקיים מניינים כי לא תמיד היה. וזה הפריע לי אבל היה לי גם נוח שלא תמיד בבקרים היה מניין. ועסוק בלחזור הביתה ולא הייתי באמת בבית כי הבית האמיתי בו הרגשתי באמת "אני" זה בישיבה (ולשם לא הלכתי בתקופתי בצבא) למרות שהוריי חושבים שאני צבוע כי קשה לי לשמור הכל בבית,בבית בו אבא לא דתי, הציפיות ממני היו גבוהות "הנה הצדיק שלנו,נו איך היה בתפילה" כשלא קמתי להתפלל או "מה אתה משחק כל היום ומבזבז את הזמן,זה גם מה שאתה עושה בישיבה?" לא, בישיבה אני משתדל ללמוד ולהיות מי שאני באמת או לפחות מי שאני רוצה להיות באמת ופה בבית אני כאילו ממשיך את איך שהייתי כל השנים כמו הרגל מגונה מהעבר..

תעזור לי אבא, תרחם.
ואני יודע שכל מה שאתה עושה זה לטובתי,ואני בראייתי המצומצמת לא רואה את התמונה המלאה.
תודה לך על הכל.
והטוב בעיניך עשה.

...רחל יהודייה בדם
זה חד ואמיתי, חף מכל הצגות..
...רק הפעם.
(אני לא מרבה לקרוא פה ואולי זה לצערי..או שלא.)
אבל רק להגיד שאתה ככ צדיק.
וזה אמיתי.
מימה שקראתי פה,שזה ממש טיפת ים מהחיים שלך,
אפשר לראות שאתה אחד שרוצה.
אחד שאכפת לו.
אחד שמרגיש איך זה להתייסר אחרי עבירה.
אחד שכואב לו על החטאים להשם.
אחד שאכפת לו.
באמת אכפת לו.
ועם כל האפסיות והשנאה והרצון הזה לבטל את היצר,תזכור כמה אתה טוב גמור.כמה אתה אלוהי.
כמה השם יתברך שוכן אצלך עמוק בנפש.
זה כמובן לא סותר את התשובה והרצון להתקדש .
ועם כאלה רצונות ווידויים,אני בטוחה שתזכה לאישה צדיקה וצנועה.
וגם אם אתה מגחך,אני אומרת את זה שוב.
תהיה לך אישה צנועה.
אתם תבנו יחד משכן להשם.
פשוט אשרייך צדיק.
אמיתי ונוקב קצת ארוך אבל שוה קריאה.ארי מש.

מזדהה עם כל מילה. אפילו שמרתי את זה אצלי שבהמשך אולי אני יקרא שוב פעם את מה שכתבת.

חיזקת אותי מאוד.

 

זלזול והלקאה עצמית לא יובילו אותך רחוק. תתחיל להעריך אתמר שוקו
עבר עריכה על ידי מר שוקו בתאריך י"ח בניסן תש"פ 11:37

הדברים הטובים שבך. אחרת הבריאות הנפשית שלך תהיה בסכנה

איזה נשמה טהורהאהבה.
וסובלת ומיוסרת, תעריך את עצמך כל מה שאתה כן מצליח, על המכשולים שאתה כן מתגבר, ואני בטוחה שיש כאלה..
אחי, אני אתך.בן חורין
עבר עריכה על ידי בן חורין בתאריך י"ח בניסן תש"פ 00:36

קראתי הכל, ולא היו לי עוד מילים. כתבת את כולן...

רציתי רק לומר לך שאני תומך, רציתי לומר לך שתאמין בכל הדברים החיוביים שכתבת,

אבל לא ידעתי מה אני יכול לתת.

 

ורציתי להוסיף חלק שני.

גם היצר שלך חוטף. ועוד איך שהוא חוטף. וגם אם לא בכל קרב ניצחנו, במלחמה הגדולה עשינו הרבה.

הרבה? המון!

לה' יש חייל בעולם. חייל, שבתוך כל החיים הבהמיים מסביב,

כל הבלבולים, כל הפיתויים, וכל זרם החיים הסוחף בעצמה, בחר ללכת אחריו.

בחר ללכת אחריו ולבקש את מלכו של עולם. בחר לבקש קדושה. 

חייל שהיצר לא הצליח לרמות אותו. בתוך עולם של תוהו ובוהו,

שבו היצר שובה נפשות להאמין שהוא ימכור להם את החיים הטובים.

בתוך עולם של ריקנות נוראית. אדם שמבקש את הפנימיות ומתעסק בלמלא אותה.

 

אנחנו לא נלחמים רק כדי לקבל נקודות בקרב.

אנחנו נלחמים כדי להציל את העולם מהטומאה והריקנות, למלא אותו בתורה וקדושה.

לשנות אותו מהיסוד. ואנחנו בדרך הנכונה. גם אם יש קרבות שבהם אנחנו מאבדים את זה.

מאבדים את זה לגמרי אפילו. נכנעים למצור ופותחים את השער כי גם ככה נפסיד בסוף...

והלב כואב. כואב מאד. 

 

אבל אנחנו לא נלחמים בשמנו, אנחנו נלחמים בשם ה'.

אנחנו נלחמים כי אנחנו רוצים לתת בשביל ה' את המירב שנצליח בשביל לשנות הכל.

בשביל לעשות את העולם טהור, בשביל להחזיר את מלכותו לעולם.

 

וה' רואה את הטוב שבנו. הוא רואה שיש אור בעולם. יש צדיקים גדולים, ויש צדיקים קטנים, יש מאורות ויש נרות קטנים.

ואיך אומר השיר? "כל אחד הוא אור קטן, וכולנו אור איתן". מעט מן האור מגרש הרבה מן החושך.

עוד ניצחון אחד? היצר מאבד עוד נקודת אחיזה שלו בעולם.

עוד שמחה של ניצחון? עוד פעם שמצאנו משהו לעשות ואנחנו מאושרים בו ומרגישים מסופקים?

עוד מכה אנושה ליצר, עוד כוחות של אמון בנפש, עוד תיקון לעשיה ולאהבה.

 

וה' מחפש את הנקודות הטובות, כי הנקודות הטובות הן האוצרות שלו. כל השאר זה רק האבק של הדרך.

אם אני מבין נכון, אז אני צריך לחפש את הנקודות הטובות ולשמוח בהם, לא רק כי זה דרך להתעודד ולהרגיש שוה משהו...

אלא כי הנקודות הטובות הם אוצרות שה' נתן בי. ואם אני אשמח בהם, אני אוכל להיות מי שאני באמת.

 

ואני רוצה לסיים, שאני מזדהה עם הכאב שלך. אני יודע שהדברים שכתבתי לא מרפאים הכל.

אני יודע, בסופו של דבר, נעמוד שוב מול המלחמה, ונצטרך שוב להאמין שאנחנו יכולים, להאמין, להילחם, ולנצח.

ואני אוסיף רק עוד משהו קטן ששמעתי פעם.

יצחק אבינו מידתו גבורה. אבל כשתתבונן במאבק שלו בפלשתים, אין מלחמה ואין נצחנות. הוא חופר, הם סותמים. הוא חופר, הם סותמים. עד שהוא חופר והם לא סותמים. "כי עתה הרחיב ה' לנו ופרינו בארץ". זו גבורה.

גם ברכת גבורות בשמונה עשרה, לא מזכירה איך ה' נלחם, לא מזכיר נצחונות ולא מזכירה אויבים.

אנחנו מברכים את ה' על זה שהוא סומך לכל הנופלים, את כולם הוא מקים, את הכל הוא מחיה,

וגם המוות לא יוכל לעצור בעד החיים, שה' נותן אותם בגבורה. לא כי החיים לעולם לא יפסידו למוות.

אלא כי גם אחרי שמפסידים, ה' מחיה מתים.

נמאס לי.להתפצל

נמאס לי לקבל תשובות כאלה. 

צדקת. מה שכתבת לא מרפא הכל. הוא לא מרפא בכלל, למען האמת.

זה יותר כמו אלוורה ששמים על כוויה. אין לזה כוח ריפוי, רק הרגעה. לחמש דקות זה קצת מרגיע ואתה יכול להשתכנע שלא כזה כואב, אבל זה עובר מהר מידי. ועדיין כואב. מאוד.

 

אין לי מילים להגיד כמה המילים שכתבת (אנונימי) צובטות לי בלב. כמה, כמה זה מדויק.

כמה כבר אין בי כוחות נפש להתפלל כי זה הכי צבוע בעולם. כמה דמעות וכאב יש בלילה, חרטה כנה ושורפת כל הדרך מהבטן עד העיניים. כאב שרק גדל ומתעצם מתוך הידיעה שהמחר לא יהיה שונה. ולמה בכלל להתאמץ, למה.

תמיד. אפול. בסוף.

תמיד.

 

ויש דמעות, וכאב, ומלמול אין סופי שחוזר על עצמו אני-רוצה-חיים-אחרים-אני-רוצה-חיים-אחרים-אני-רוצה-חיים-אחרים אז למה לי חיים?

 

אפשר ממש לשמוע את הרב אומר ומסביר ומבאר את כוחו של הרהור תשובה

תשובה קדמה לעולם

במקום שבעלי תשובה עומדים

שבע יפול צדיק וקם

 

אבל זה שקר.

אף פעם כשקמים לא מצליחים לחזור למקום שלפני החטא. בדוק. אני רואה רק תהליך הידרדרות ארוך ואיטי ומייסר.

פעם היה בי תום, הייתה בי אמת. פעם היה בי רצון. פעם היה בי כח רצון.

ועכשיו קשה להיזכר אפילו איך זה נראה. הכל כמו חלום רחוק רחוק רחוק..

 

איך אוכל לחיות כך? והרי זה ככ גבוה, רחוק, בלתי מושג, חסר סיכוי. ככ חסר סיכוי. ומייאש עד השכבות הכי עמוקות של הנפש.

ואיך אוכל לא לחיות כך? והרי רשעים בחייהם קרואים מתים, ואני ככ רוצה לחיות. לחיות לגמרי, בכל העוצמה. חיים מלאים וקדושים וטהורים ומחוברים.

 

מכאן ומכאן, לא מצאתי תשובה לנפשי.

 

מישהו מכיר אש שיכולה להמיס לב קפוא?

אחי היקר:זמן
וואו אחי היקר קרעת את ליבי! איני יודע עם ראיתי עדיין שפיכת נפש בקולמוס כמו שעשית. כל כך חי כל כך בוער בעצמות!!
1) יש צד של לתת את המשקל על הרצון הטהור האמיתי, שהעיקר זה הרצון והכיסופים, באמת לדעת שהאני האמיתי הוא טהור לגמרי(נשמה שנתת בי טהורה-זה עובדה , זה מציאות, זה הסטאטוס האמיתי) באמת אבל באמת להאמין בעצמנו בטוב שבנו בגודל שבנו( זה גודל אלוקי שניתן בנו!, זה לא מתחיל מאיתנו! יתירה מזאת זה שקר להתכחש לזה, זה לא אמת) זה לא דיבורים של מה בכך, חיזוקים של ספרים..., לחשוב כך זה מחשבות של היצר הרע(למרות שאני חש ממש שהוא צודק ומזוהה איתו). נדמיין את עצמינו במקום הטהור גם בפועל בצורה גלויה,להאמין שאני שייך לשם באמת, ולבלוע את כל הרוק המר של הדרך הקשה והארוכה,
ומצד שני לא להזניח שום מעשה של השתדלות(זה עשוי קצת להיות מורכב לאחוז בשני הצדדים יחד, אך הננו להתגבר)

2) לשאול את עצמי למה כשאני זוכה לקיים מצווה איני שמח כמו שאני עצוב כשאני עובר עבירה?,
עשיתי רצון ה במצווה? התחברתי אליו? אמרתי אשר קידשנו(עיין בתניא פרק מו, אם קשה אז עם ביאור הרב שטיינזלץ שליטא)? אז הבה נגילה. השמחה צריכה להיות עצומה על כל צעד של התקרבות, מיניין לנו להיות כל כך עצובים ולא להיות כל כך שמחים? ועוד אפשר לשים את עצמינו קצת בצד ולומר רבו"ע לא משנה להיכן אני מושלך אני בכלל לא הסיפור פה כל מגמתי היא לשרת אותך, הינני! אפול להיכן שאפול ממך לא אזוז! כן ממך לא אזוז! ויאמרו הבריות שאני צבוע, לא אכפת לי, אני את שלי עושה. ממשיך להילחם.(מעשה בחכם ותם מעלה בין היתר את הנקודה של לשמוח בכול דבר, והתם הוא חכם דקדושה, מסתכל במשקפיים האמיתיות)

3)ממש ממליץ לעיין ולחזור ולעכל את הספר אשיב ממצולות של הרב יהושע שפירא. שם הוא מביא בין היתר אמירה משמעותית של הרב יעקב אריאל(מגדולי פוסקי דורנו!)-"ממו"ר הרב יעקב אריאל שליט"א שמעתי שבימינו צריך להדריך להפריד בין סוגית קדושת הברית לבין שאר עניני עבודת ה'. א-ס-ו-ר שמידת הצלחתו של אדם בהתמודדות עם יצרו תהיה עבורו מבחן לשאר ענייני הקדושה שבהם הוא עסוק ולמדת קרבתו לה', אל לו לפקפק בכנות תפלתו ותורתו, ודאי שלא להמנע מהם, גם אם הוא נגוע בחטאים בענייני הברית"(עמ'101)
אתה יודע מה?בן חורין

אני חושב, לאור זה שגם אני התנסיתי בהרבה עליות וירידות,

שיש משהו שאני מבין עכשיו, בזכות הדברים שלך.

הדברים האלה יכולים לרפא ולנחם ולעודד. הם כן יכולים. אבל רק אחרי התשובה.

ולא בגלל שהם אמיתיים רק אחרי התשובה. אלא בגלל שרק בזמנים שהאדם בתשובה הנפש מוכנה לשמוע תנחומים.

הנפש לא מוכנה להתנחם בשעה שהיא שקועה במצוקה שלה, וזה מובן וצודק.

מצטער.

ותאמין בעצמך שאפשר להשתנות. גם אם קצת קצת. יש דרכים. אפשר להילחם, גם אם זה נראה סוף העולם.

אפשר בהחלט, ללא ספק.

גם אם נכשלנו אלף פעמים- זה לא מעיד על הפעם הבאה.

וורט יפה ששמעתי פעם והתחברתי אליו- "מה מקוה מטהר את הטמאים אף הקב"ה מטהר את ישראל",

כמו שהמקוה מטהר אותך באותה מידה גם אם נטמאת אלף פעמים לפני, ככה גם ה' יתברך.

אני קורא וכואב, אך שמח שאני כבר לא שם. יש פתרון שהצליח!אני איתך

היו לי זמנים שהרגשתי שאני לא יכול שלא להמשך לחטא.

והנה אני כאן אחרי לילה לבן, שהיה יכול להיות זוועתי (כמו פעם), אבל לא נפלתי ולא הסתכלתי מרצוני באשה.

וכך זה כבר 7 חודשים ב"ה. מאז שעשיתי את התיקון של ונשמרתם.

פעם הרגשתי שאני אנוס לחטוא...לא מסוגל לעצור את ההתעוררות... אבל היום קיבלתי הרבה יותר שליטה ב"ה.

 

בהמלצה אישית, מאוד מומלץ ההדרכה של ארגון ונשמרתם (שכתובה בחוברת שלהם). הם מבטיחים שכל מי שיעשה את מה שכתבו בחוברת היצר הרע של ראית העינים יחלש ולא יהיו נפילות בכלל. 

אני מעיד על עצמי שעלי זה עבד כמו שהם הבטיחו!

זה תיקון מהאר''י - 3 תעניות, תפילה (10 עמודים קטנים) וצדקה. זהו.

 

כריכת החוברת

http://www.hyehudi.org/wp-content/uploads/2019/01/%D7%95%D7%A0%D7%A9%D7%9E%D7%A8%D7%AA%D7%9D-%D7%9B%D7%A8%D7%99%D7%9B%D7%94.pdf

 

פנים החוברת

http://www.hyehudi.org/wp-content/uploads/2019/01/%D7%95%D7%A0%D7%A9%D7%9E%D7%A8%D7%AA%D7%9D-%D7%A1%D7%A4%D7%A8-%D7%94%D7%AA%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-3.pdf

מכיר את הקונפליקט הזה מקרוב, לצערי, ויש פתרוןפלמוני1234

אני מאוד מאוד ממליץ על "שמור עיניך" ועל שיטת הצעדים.
לצערי, לי זה לא עזר, אבל בשנים שהייתי והשתתפתי שם ראיתי רבים שסבלו כמוך, ואף יותר מכך, והצליחו להיגמל לחלוטין.
זו דרך קשה אבל מתגמלת.
ומעלה את כל החיים לרמה יותר גבוהה

....רוח סערה
וואו אחי שרפת...
זה העלה בי דמעות
ההתמודדות הזו
קשה רצח.
אתה נשמע נשמה טובה
וגם אני בזמנים הכי קשים שלי מנסה להזכיר לעצמי שאלוקים אוהב אותי למרות הכל
ושאני צריכה לאהוב את עצמי.
כי אחרת אני אגיד... במילא אני שרופה אצל אלוקים יאללה בואי נמשיך עם כל החרא הזה, זה כבר לא ישנה כלום
צריך להבין שזה כל כך לא נכון
אפילו אני מנסה להגיע להבנה
שאלוקים אוהב אותי וכל התגברות קטנה מוערכת אצלו
וכל נפילה גם אחת קשה,הוא סולח ואוהב
תמיד.
זה בערך הדבר היחיד שמחזיק אותי
ואני משתדלת להאמין בזה הכי חזק שאני יכולה
אז בהצלחה רבה לך!
ותזכור שהוא אוהב אותך תמיד
וואוו אני רוצה להגיד לך כל כך הרבה דברים..מחייכת =)
זה פשוט מדהים ומרגש לקרוא את מה שכתבת!! ריגשת אותי.. הפשטות, התמימות.. השאיפה לאמת. ענווה מטורפת. תודה!

שתדע שאתה לא פחות טוב מאף מישהי דוסית ששואפת שבעלה ישמור עיניים. זה שיש לך ניסיונות זה לא אומר שאתה פחות טוב. לכל אחד יש ניסיונות. (הנסיונות שלה הם בדברים אחרים). הגבורה היא גם לא ליפול, ועוד יותר מיזה-שאם נפלת אז תקום!
והיצר הרע אומר לך-זה או הכל או כלום! נפלת? עלינו עליך. גילינו מי אתה באמת. סתם משחק אותה דוס אבל אתה בעצם רשע גמור (חלילה).
ואז אתה מאמין ליצר הרע וזורק הכל.

אבל צריך לדעת שזה בדיוק המטרה שלו!! לגרום לך להתייאש ולחשוב שזהו אין לך תקנה, ואז באמת תעזוב הכל!!

אם חלילה נפלת, הגבורה היא לבוא ולהגיד- לא אכפת לי מכלום, אני טוב ביסוד שלי!! הנפילה היא חיצונית לי! היא לא מעידה עלי שום דבר. אני טוב גמור. וזהו אני קם ולא רוצה עוד ליפול.. אני לא צבוע. זה באמת מה שאני רוצה!! אז אם נפלתי אז זהו נגמר??לא ולא!! אני אקום ואתחיל מחדש! ובעזרת ה' אני אצליח!!

אתה ראוי! כי אתה לא נמדד בכמה הצלחת, אלא בכמה אתה עובד, מנסה, קם, ממשיך!!!
רק בהתמדה שלך הקב"ה מודד אותך. לא בהצלחות.

להפסיק להקשיב ליצר הרע. גם כשנפלת הקשבת לו וגם כשרצית לקום הקשבת לו אומר לך שאתה צבוע כי עובדה שנפלת...

אז לא. אתה לומד מיזה לא ליפול יותר בפח שלו.. יש לו תכסיס אבל אתה לא הולך שולל אחרי מי שפעם אחרי פעם מאכזב אותך מחדש..

הקב"ה מחכה לך ושמח בך כל כך!! שמח בבן שלו שרוצה אותו וכל פעם מחדש קם וממשיך! לא מתייאש!!

אני רוצה לבקש ממך שאל תתפשר על מישהי פחות צדיקה! ותמשיך להאמין בעצמך וללכת עד הסוף! זה מגיע לך!
אתה בעצמך צדיק. הנפילה היא קליפה.

וכן, תעבור לטלפון פשוט. זה חוסך המון שטויות בחיים..





איןן לי מושגג למה אני רואה את הפוסט הזה רק עכשיו...ים סוער

הוא פשוט חד, שורף... גרמת לי לרעוד.. אתה מטורף! אתה גדול מהחייםם! תסתכל בדברים החיוביים שאתה משתדל.. יש כאלה שנופלים ולא מנסים לקום בכלל... אני בטוחה שהקב"ה מעריך במיוחד את אלו שמנסים.. מאחלת לך המוןן בהצלחה!

 

וואו.אנונימי_אנונימי

קודם כל,וואו. לא ציפיתי לכל כך הרבה תגובות...המום
אתם אלופים !
אני רוצה להודות לכולם פה בתגובה הזאת מיד לאחר שאסיים. (ותסלחו לי פשוט אני לא רוצה לפתח שיחות בפרטי או פה,כי אני מעדיף להיות פה כמה שפחות חחח) [וגם כי זה לא הכי צנוע לדעתי]

אני רוצה לומר - הדברים שנרשמו פה טיפה יצאו מהמכלול ובגלל זה לחלק זה נראה כאילו אני עומד לאבד את זה או משהו בסגנון (ע"פ תגובות פה ובפרטי) אז אני רוצה להרגיע את כולם,שברוך ה' הכל בסדר .
מה בסדר ?!? עבדת עלינו ?! 
לא חחחח
פשוט באותו זמן הרגשתי דחף להתחבר להוויה הזאת של החטא ולאחר החטא ותוך כדי - הכתיבה זרמה,זה לא ממני זה מהקב"ה.
זו הרגשה טובה סך הכל,מרגיש אפילו שזה נותן לי קצת כח להתגבר (וגם כמובן התגובות)
אני ברוך ה' אדם אופטימי ושמח ואל תדאגו לא אפול בכזו קלות לייאוש,וגם כשנופל יודע לעלות בחזרה,אני כבר אלוף בליפול ולקום כמו גדול. אמנם לא ברמה של אלוף העולם אבל עדיין .. קורץצוחק
אני מרגיש צורך לעשות תיקון ואולי באמת אעלה פה שיחה נגדית ממני ל-ה' על כל הטוב והאהבה שהוא מרעיף , אתם יודעים, כדי לאזן קצת חחחח

חייב לומר שקראתי את מה שכתבתי עשרות פעמים וזה עדיין נשאר אצלי בלב,בעזרת ה' שאוכל להסתכל על זה בעתיד ולצחוק, ואולי לומר שמפה באה התפנית החדה בעלילה.(תתפללו עליי)

תודות :
קודם כל תודה רבה לכולם, אלו שכתבו חיזוקים ועצות.
לכל מי שהתבייש אך נתן בכל זאת.
גם כל מי שראה והזדהה,
ולאלה שאפילו הזילו דמעה.

תודה למי ששרשור זה עשה בו שינוי,
לחזק נפשות זה אחלה פיצוי.
נעבור לשמות ללא דיחוי,
כאן ולא בפרטי כי זה בלתי ראוי.

@רחל יהודייה בדם תודה לך על ביקורות מהסרטים, האלה שמתפרסמים בשער בכמה מילים.
@רק הפעם. מפיחה במילותייך תקווה, תתפללי עליי, שהיא תגיע במהרה !
@ארי מש. תודה לך בחור, בהחלט כדאי ואפילו ברור !
@מר שוקו אתה קצת הגזמת אפאטי אך תודה גם לך,שמח שבאת ! קורץ
@אהבה. כמה רוך במשפט בודד, הסתכלות נכונה, לבטח מעודד !
@בן חורין נשמה טובה, באת להציל את נפשי היגעה .
@להתפצל שמזדהה ממש, לא מתבייש ובהחלט נרגש.
@זמן לא, אתה יקר ! (צוחק) משתדל לשמח, זה בהחלט ניכר !
@אני איתך כתבת עצה מעולה,אך לא כל כך לחודש הגאולה חצי חיוך
@פלמוני1234 בחור שרוצה לעזור, תודה חבר, אשתדל לזכור.
@רוח סערה ישרה וברורה, תודה על מילים שנתנו במתנה !
@מחייכת =) מילים כדורבנות, חיוכך מדבק ומעוגן בעובדות !
@ים סוער יודעת להחמיא, מודה מקרב לב . קצר ולעניין,מרומם ומקרב ! 

הפסיד כל מי שראה ולא הגיב,
אני עכשיו בשוונג, אך אין למי להשיב !

אוי ! שכחתי אחת מהפרטי ,
נסתרת אל הכלים בטירוף אמיתי .
תודה לך על ההערכה והאיחול !
רואים שיש בך הנורמה וענווה ללא גבול !

 

יאווו איזה חמוד... אשכרה עשית את זה??..ים סוער

אתה נשמה טובה..

וואו.רוח סערה
גם בתגובות אתה טוב
אשרייך.. שימחת!
וואי אחי, סחטיין על הפירגונים!! בן חורין


...רחל יהודייה בדםאחרונה
וזה מהמם בעיניי התגובה שלך , שאתה ככה מתייחס לכל אחד..וואו
כתבתי בית נוסף למעוז צורקעלעברימבאר
בית לפני חשוף זרוע, שמספר על היציאה משעבודינו למלכות אדום וסיום גלות אדום:


(ח)ירות (ז)קפת (ק)ומת כנה, ופדיתם מבני בצרה. ירשת ארצך לכוננה, מחצת מחלת באף עברה. קיבצת עמך במהרה, יסדת כסאך בקריה בחורה. שמך נודה, לך נאה, בהלל לשוררה


יפה מאודארץ השוקולד
אבל יסדת כסאך טרם היה לכאורה
"מדינת ישראל היא *יסוד* כסא ה' בעולם" כדברי הרבקעלעברימבאר
קוק. בעוד מלכות בית דוד היא כסא ה עצמו שנאמר "וישב שלמה על כסא ה למלך"


ומשיח בן יוסף (מדינת ישראל) הוא יסוד וכנה ובסיס למלכות בית דוד. "וכנה אשר נטעה ימינך" זה משיח בן יוסף כבתחילת המזמור "לפני אפרים ובנימין ומנשה". כנה זה בסיס לגפן.


לכן ב"כסא דוד עבדך מהרה לתוכה *תכין*" כלומר תבסס, כותבים המקובלים שיכוונו בברכה זו על משיח בן יוסף שיחיה.


לכן כתבתי במדויק "יסדת כסאך" כלומר בנית יסוד לכסא, אבל הכסא עצמו עדיין לא

מענייןארץ השוקולד
לא יודע מה אני חושב על זה
בסוף אםקעלעברימבאר

לא תהיה גלות נוספת (לא נכנס לדיון) אז מלכות בית דוד תמלוך על העם שיושב פה בארץ עם כל הארגון הפוליטי והתשתיות הפוליטיות, הכלכליות, הבטחוניות, ההתיישבותיות, והתרבותיות הקיימות כבר בימינו. כך שיוצא שאפילו לדעת סטמר מדינת ישראל תהיה בסיס למלכות בית דוד

א. לא מסכים שנחזור למלכות ומקווה שלא נחזור לכךארץ השוקולד

האברבנאל מסכים עם דבריי.

ב. באתי מכיוון אחר, יסוד כסא ה' עולה לי בראש כמקדש ולא כמדינה יהודית.

גם אתה מודה שלפחות מלכות בית דוד סמליתקעלעברימבאר

תהיה (אמונה בחזרת מלכות בית דוד זה אחד מי"ג עיקרים וגם בנביאים מפורש). ומבחינה סמלית תמלוך על מדינת ישראל שתהפוך ל"ממלכת ישראל בראשות הוד מלכותו המלך" כמו בריטניה לשיטתך.

 

האברבנאל לא כותב לזכרוני באף מקום שמלכות בית דוד העתידית תהיה סמלית ולא אמיתית.


 

(כבר דיברנו על זה פעם ולכן לא מאריך פה).


 

ב. הדגש הוא "יסדת". מדינה יהודית היא יסוד ובסיס למקדש שישרה בתוכה. ולא זכור לי פסוק שה' מייסד את המקדש עם הפועל יסד, אלא בונה מקדש (אולי אני טועה). אלא הרבה פסוקים שהוא מייסד את ציון, בדגש על הפועל יסד. כלומר הפועל ייסוד תמיד מוסב על העם והמלכות, כי היא יסוד ובסיס למקדש


 

 

לא, למה שתהיה בכלל?ארץ השוקולד
העיקר הוא שיהיה שלטון יהודי.


האברבנאל סובר שמלכות היא רעה, אין תועלת בסמל למהות רעה.


ב. מעניין.

אף פעם לא הסתכלת ביג עיקרים לרמבם ובתנ"ך?קעלעברימבאר

אגב האם אתה לא מזכיר בתפילה בברכת בונה ירושלים וצמח דוד בקשה לשיבת מלכות דוד?

 

ב. האברבנל מעולם לא טען שהנביאים טעו כשניבאו על חזרה ניצחית של מלכות בית דוד.

 

כמובן ייתכן שאתה טוען שראש הממשלה יהיה מבית דוד (נזכרתי שנראה לי שאמרת זאת). אז גם לפי זה - המדינה הנוכחית היא בסיס למדינה העתידית בראשה יעמוד ראש ממשלה נבחר ל4 שנים מבית דוד.

 

בכל מקרה המדינה הנוכחית היא במילא בסיס,למדינה האידאלית עם מקדש סנהדרין ומנהיג שנחה עליו רוח ה'

הסתכלתיארץ השוקולד

האם מהתנך מלכות זה מוסד חיובי?

זה לא בדיוק התחושה מספר מלכים ושמואל.


מזכיר, אבל מתכוון לשלטון שלנו.


ב. האם זה מחייב דווקא כשושלת?

הפסוקים וחז"ל מפורשים על למשל מינוי יהודי למלכות ורק גבר.

האם זה אומר שאסור להצביע מן התורה למפלגה בה יש מישהו לא יהודי ברשימה?

ומה לגבי מפלגה עם נשים?


אלא שאנחנו סוברים אחרת כיום כמפורש במגוון תשובות בנושא, וממילא באותו אופן אפשר לומר לגבי התפיסה של השלטון ומי שם.

אזקעלעברימבאר

מהתנך מלכות זה לא מוסד חיובי,למעט מלכות בית דוד הנזכרת כמוסד חיובי. שנכרתה איתו ברית עולם.

 

אני לא מבין בי"ג עיקרים. אבל אם אתה סובר שתמיד יבחר ראש ממשלה מתוך צאצאי בית דוד ל4 שנים ויתחלף. אולי זה כלול באמונה בחזרת מלכות בית דוד.


 

מה אתה מכוון ב"כסא דוד עבדך" וב"את צמח דוד" וב"שמחינו במלכות בית דוד"?


 

האיסור למנות אשה זה רק למנוי למלך, לא למושל כמו השופטים. לגבי מושל יש פוסקים שאומרים שאם האשה יותר טובה מהגבר , מותר למנותה. ובוודאי שח"כ אינו מלך. אבל נראה שיש איסור למנות ראש ממשלה גוי


 

לא כל כך הבנתי. יש נבואות מפורשות על הברית עולם עם בית דוד ונבואות שיחזור להיות מלך בישראל מבית דוד לנצח. אם אתה מפרש מלך בתור ראש ממשלה אז יכול להיות.

 

אין חיוב דווקא לשושלת. השאלה אם מינוי ל4 שנים זה מלך

שאלות יפותארץ השוקולדאחרונה

מכוון לשלטון יהודי עצמאי ולא לפרטים.

ראש ממשלה הוא לא מלך וזה היתרון הגדול.

 

זה לא רק דין בראש ממשלה אלא כל מינוי על הציבור כמפורש ברמב"ם.

ובסידור השורות:קעלעברימבאר

(ח)ירות (ז)קפת (ק)ומת כנה,

ופדיתם מבני בצרה.

ירשת ארצך לכוננה,

מחצת מחלת באף עברה.

קיבצת עמך במהרה,

יסדת כסאך בקריה בחורה.

שמך נודה, לך נאה,

בהלל לשוררה

שיר רע מיום רעצדיק יסוד עלום

"עולם מכוער מאוד"

-



אוויר הרים צלול כיין, סיפרו לתרים

רקיע עמוק ועמוס כוכבים הניבט מפסגות ההרים

אבדה לה הדרך, התפתלה בין צוקים

נשברו אמיתות, אותיות, מספרים


שותים כיום משקה חריף ומקיאים בצד שולחן

נערות מסלסלות בשערן ופוזלות הצידה בארס

מי שיעמוד באמצע הרחוב יישמע נהרות יישאו קולן

את הביוב השוצף, המגבונים לסתימות, הצואה השקרים והרפש


מצאנו בעדשת הטלסקופ:

העולם קטן מאוד

ייקטן עוד ונבעט בו במיאוס

נשכח נזעם נפצע ונתמוגג


הענקים יוצאים להפלגה, בעיניהם ברקים

ההמון על המזח צוחק וגונח

מוכר הקרח מחלק להמונים


בשביל מה שמו גרוגרת בגרונך

אם לא כדי להטביע צעקה נואשת

אתה יוצא מן הדלת ומנשק מזוזתו

של עולם מכוער מאוד

שירת נשים חצי נחמהצדיק יסוד עלום

(לטיפשים)

דמיורגוסצדיק יסוד עלוםאחרונה

את האדמה הזאת, כן, כאן

עם האנשים האלה, הקמוטים

מחשבות יתבטאו במילים

רצונות כמוסים ייתגלו במבוכה

למאוויים הגדולים תוצמד שפלות

תאווה ערמומית וחולה תלווה לכל אצילות


תאהבו את האדמה הזאת

תצדיקו אותה, תשבחו אותה, כן

תירקבו מבדידות אם תוותרו עליה

היא שלכם ובשבילכם


אם תתגעגעו אל הכוכבים

אם נשמתכם תתפקע מרוב כאב

אם האנושי יהרוג בכם את הנשגב

אתן בכם את אותותי מכותיי ומופתיי


לחזור לשורה!

✨ אתגר למטרות רווח (אישי שלי) 😝אני הנני כאינני

טוב... אז אהבה. לכאורה - כל כך הרבה כתבו על זה, מכל כיוון, אבל בסוף יש תחושה שנשארנו בלי באמת להבין. ואולי זו המהות. 

 

מה זאת אהבה בשבילכם? לאחרונה אני מנסה ללמוד על הנושא. פניתי לספרות התורנית, למוסיקה הישראלית, לפסיכולוגיה, ועכשיו אני פונה גם פה, אליכם. 

בסוף אנחנו, הכותבים, הם אלה שהכי נדרשים להבין את הדברים האלה, שעליהם אנחנו כותבים - אם זה כאב, וגם עליו צריך לכתוב ולהבין, להעמיק ולהפנים - כי זה מה שכתיבה עושה (לדעתי), היא גומרת ועוזרת לנו להפנים, לשכלל, לראות מלמעלה ולבחור. ואם זו אהבה. 

 

בנוסף חשבתי - האם יש מילה אחרת לאהבה? מילה נרדפת? אולי חיבה? אולי חמלה (ככה ראיתי שכותב הרב שמואל יניב שליט"א)? אולי אהבה? תשוקה? מה אתם חושבים??

 

אז אני מניח את זה כאן, עם כמה שירים שמצאתי מעניינים במסע הזה עד כה, ומבקש ממכם לכתוב כאן, בשרשור הזה, את הגיגיכם. זה יכול להיות פרוזה, שיר, סתם הבחנה. באמת - תנו מה שיש לכם [או אולי צריך לומר - בכם]!

 

 

 

 

(אני בטוח שגם אתם תרוויחו, כנסו לראות) אני הנני כאינני
הרבה הרהורים פילוסופיים היו לי על המושג הנ"ל...ימח שם עראפת
אהבה=חווית חיבור וקשר מהותיקעלעברימבאר

(בניגוד למוסיקה המודרנית שם: אהבה=מה שגורם לי ולשני שמחה. שזה גם נכון אבל רק חלק מהאהבה)

ולמה בסוגריים?אני הנני כאינני
אני אוהבת מילים, לא טובה בלכתוב אותןמרגולאחרונה

האמת שעלה לי קטע לראש, אבל לא מצאתי אותו. (בגדול הרעיון שלו זה שאהבה זאת אמת. שני אנשים שיודעים שיש ביניהם רק אמת ומרחב בטוח בשבילה)


מצאתי כמה דברים אחרים ששמרתי.

אצרף שניים מהם.


ועוד אחד, יותר במציאות (זה לא נותן לי להעלות אז אתמלל):


זוגיות | עידית ברק


כל הזמן הולכים

זה לקראת זו.

ישנם ימים שנפגשים

ישנם ימים שלא. 

...רחל יהודייה בדם

אני מרגישה חופשייה

אולי הצייד רק מחכה לתפוס זווית

אולי שוחררתי לטבע כבדיקת מעבדה ואיסוף ממצאים ועוד מעט אעלם שוב ,

ארקוד עם הנעלמים , בחושך

אבל חושך קר, שם גם הנעלמים חשים קור

אולי יש עליי gps

ואני דוהרת לי איתו,

משחקת בחופש

ואולי לא.

אולי אני באמת חופשייה.

אתם שומעים. לא אכפת לי אם אני רק משחקת בחופש.

אני חופשייה.


מדהיםזיויק
יפיפהאני הנני כאינניאחרונה

יש בזה משהו עמוק מאוד, אבל הכל מלווה בתחושה של פשטות.

אממ... קטע נוסף!אני הנני כאינני

הם הסתופפו תחת הגגון הקטן שבכניסה ליחידת הדיור בה השתכנו. הוא הניח את השקיות מידו וקיפל את המטריה, תחתיה עשו את דרכם מהרכב, בזמן שהיא שלפה את צרור המפתחות שברשותה וחפשה את האחד הרלוונטי.

 

בעודו עסוק בסחיטת מי הגשם מאהיל הפלסטיק השחור, פנתה היא להתיר את הפתח הנעול ממאסריו. "לא בסדר המבול זה," אמרה בטרוניה, מפנה אליו מעט את פניה, בעודה משפשפת קלות את נעליה בשטיחון החדש אל מול הפתח הפתוח, "לנחות עלינו ככה בלי סיבה"...

 

"נו, מה נעשה" השיב לה בנחת, "אם נבקש אחרת זו תפילת עוברי דרכים". דוס שכמותו, הרהרה בחיבה שחממה קצת את ליבה פנימה. היא נכנסה ראשונה ופנתה אל המטבח, מסירה את כיסוי הראש ומשחררת את שערה להשתפל במורד גבה, על המעיל הרטוב. הוא נכנס אחריה והמשיך אל חדר השינה שלהם, לסדר את החפצים השונים שקנו זה עתה אחר סיבוב קניות מפרך, אפילו בשבילה, בחנויות השונות הרחק ממקום מגוריהם.

 

אחר מאבק קל להצית את הכיריים היא הניחה עליהם את המחבת ובזה החלה לארגן את ארוחת הערב-לילה שלהם. לפני שפנתה אל המקרר להוציא כמה ביצים היא שהתה קצת אל מול הלהבות הכחולות, בתחילה מביטה ואז מתקרבת, כמו מנסה להתחמם לאורן.

 

"מה אוכלים?" הוא קרא אליה מחדרם. "מה בא לך?" היא שאלה בתשובה, מקווה שיצליח לשמוע את קולה החלוש מטבעו. "הכי פשוט הכי טוב," הוא השיב בנעימה קלילה, היא כבר ידעה מראש את התשובה, "חביתה!". 

 

היא חשה בגופה את המשיכה אל המקרר, אבל נותרה לעמוד עוד קצת ליד הלהבות, פורשת את אצבעותיה לנגדן. עוד קצת, עוד קצת להפשיר.

 

"למה את עוד עם המעיל?" קולו מאחוריה הפתיע אותה. "אני..." היא קצת גמגמה ופנתה אליו. "את יודעת שבשביל זה יש חימום במזגן" היא ראתה את החיוך נמתח על שפתיו וקצת הסמיקה. "לא רציתי שיהיה לך חם מידי", אמרה בשקט ושברה את מבטה כלפי מטה. הוא כבר החזיק בידו את השלט.

 

"היי," הוא אמר בעודו מתקרב אליה, "זה בסדר". "מקסימום אני אוריד עוד שכבה," אמר לה בעודו נעמד מאחוריה וסייע לה לפשוט את המעיל, "זה רק יקדם אותי לעבר המיטה". "וחוץ מזה," לפתע היא הרגישה את זרועותיו הגדולות והחמות עוטפות אותה, "רק ככה אני באמת יכול לחבק אותך". 

 

עכשיו היא כבר ממש נמסה...

שברי חרס ואור יקרותחוזר

רפאל, ששמו נחצב בלב התפילה "רפאנו השם ונרפא", חש שחייו הפכו לבית מלאכה נטוש, שבו האור היחיד הוא נורה דולקת בחצי כוח, תלויה על בלימה. הוא היה איש תורה ומעשה, שהאמין כי בניין הנישואין הוא מקדש מעט – והוא גילה, באיחור כואב, כי המקדש שלו נבנה על חולות נודדים.

בחירתו ברחל (כך נקרא לה), הייתה פעם ככוס יין משובח בקידוש של שבת: נוצצת, מבטיחה, ובריח משכר של אושר נצחי. כעת, לאחר עשור, נדמה היה שהיין החמיץ, והכוס עצמה הפכה לכלי חרס סדוק, שכל ניסיון למזוג לתוכו רגש נוסף גורם לנזילה איטית וכואבת אל תוך האדמה הצחיחה.

 

כשהיה מחפש את דרכו בין קפלי הגמרא, היה מוצא את "עץ החיים" – עץ יציב, מעוגן באדמת יראת שמיים. אך כששב הביתה, הרגיש כאילו נכנס למבוך קנים יבשים שכל מגע בהם מפיק רק קולות חריקה צורמים ודקירות קטנות. רחל הייתה עבורו כשמיים מעוננים בעונת גשמים שבוששו לבוא: הבטחה לרוויה, אך בפועל – רק אפור אינסופי החוסם את אור השמש.

הוא ניסה, שוב ושוב, "לשקם את הקירות". כל שיחה איתה הייתה עבורו כניסיון לחבר חלקי פאזל של שני עולמות שונים: הוא הגיש לה את הפינה שלו, המשוישת והחמה, והיא הניחה מולה קטע מתכת קר, חד ובלתי תואם. לא הייתה התנגשות גדולה, אלא חוסר מגע מוחלט, כמו שני נהרות הזורמים במקביל – קרובים מאוד, אך המים שלהם לעולם לא יתערבבו.

 

הציפייה שלו לבית מלא שלווה ותורה הייתה כאנייה עוגנת בנמל בטוח. הנישואין, לעומת זאת, הפכו לספינה המטלטלת בין גלי תשרי סוערים, גם כשבחוץ שרר שקט מוחלט. היא הייתה עבורו מפת דרכים הפוכה: כל צעד שלקח על פיה הוביל אותו הלאה מן המטרה, אל תוך שממה רגשית גדולה.

כשהיה יושב בבית המדרש, הלימוד היה לו "נר לרגליי" – בהיר, קרוב, ומאיר את הצעד הבא. בבית, ההרגשה הייתה כניסיון ללכת לאורו של כוכב רחוק מאוד, שאינו נותן אור ממשי אלא רק תזכורת כואבת למרחק הבלתי ניתן לגישור. המטפורה החדה ביותר שריחפה מעל ראשו הייתה זו: הוא חי חיים של צדיק במרתף, מוקף בקדושה פנימית, בעוד חלון המרתף שלו נפתח היישר אל רחוב סואן וריקני, שהוא אינו חלק ממנו, אך הוא כבול אליו.

 

בכל בוקר, כשענד את התפילין, הרגיש רפאל שהוא "קושר את עצמו לשמיים" באהבה ויראה. ובכל ערב, כשהתיישב ליד שולחן הבית, הרגיש שהוא "משחרר חבל" שאמור לחבר אותו לאדמה, רק כדי לגלות שאין שם קרקע יציבה לאחוז בה. זו הייתה הדילמה המרה שלו: הרצון להמשיך לבנות על יסודות רעועים, מתוך אמונה בכוחה של הקדושה, מול ההכרה שאהבה אינה רק "חיבור נשמתי" אלא גם "התאמה ארצית", ושלושתה אבדה מזמן.

 

כאשר הלך רפאל בדרכו הביתה, משתרך בין הבתים הירושלמיים, ליבו היה כמנורה שבורה בחדר חשוך: היא עדיין זוכרת את יעודה להפיץ אור, אך הלהבה הפנימית שלה רועדת על קנה, מסרבת להתרומם.

הוא נזכר ברחלי, זו שהייתה לו כאילן פורח לפני שנים, ימים בהם כל מילה שלה הייתה ניגון טהור באוזניו. היא הייתה עבורו "זהב טהור" המופיע בתיאורי המקדש, מבטיח שלמות ויופי שאין שני לו. אך החיים, כפי שגילה, הם לא תמיד מזהב.

 

הבחירה ברחל הנוכחית הייתה כהנחת אבן פינה של בניין – צעד חד-משמעי שאי אפשר לשנות. אך רחלי הראשונה, זו שאבדה, נותרה עבורו כתוכנית אדריכלית מושלמת שנגנזה, עליה הוא שב ומעיין בדמיונו, יודע שהיא לעולם לא תצא אל הפועל.

היא הייתה עבורו כבריכת מים צלולים במדבר צמא, מקור חיים שאותו החמיץ ברגע של עיוורון. כעת, כל מגע מחשבתי בו הוא בגדר "הצצה לגן נעול": יפה להפליא, אך אסורה לחלוטין. הוא למד לחיות עם הזיכרון הזה כעם "מכתב קודש" חתום: תוכן יקר וקדוש, אך שאי אפשר לפתוח ולקרוא שוב.

 

רפאל הרגיש כי הנישואין שלו הנוכחיים הם כ"שדה קוצים", שכל צעד בו דורש זהירות וכאב. רחלי האבודה הייתה "כוכב הצפון" שלו – מגדלור יציב שהראה לו תמיד את הדרך הביתה. כעת, אותו כוכב שקע מעבר לאופק, והותיר אותו לבדו להתמודד עם "שמיים שחורים" שבהם אין נקודת ייחוס אמיתית.

 

הוא הכיר בכך שאהבתו הישנה היא "חוב ששולם בדמעות": אין דרך להחזיר את הזמן לאחור, וכל ניסיון לחזור אל אותו רגש הוא כ"הפעלת שעון ישן" שאין בו עוד מחוגים. הוא יכול לשמוע את קול הטיקטוק של הזמן שאבד, אך השעה הנוכחית – והמציאות הנוכחית – כובלת אותו בהווה.

 

היה זה מאבק מתמיד בין "האמת הגדולה" של מחויבותו הדתית והמשפחתית, לבין "האמת הקטנה" של ליבו, שעדיין שמר על גחלת קטנה עבור אותו חלום ישן.

...רחל יהודייה בדםאחרונה

יש פה מטפאורות יפות.  

נהניתי לקרוא 

חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץ
יפיפה.אני הנני כאינניאחרונה

באמת כואב. 

...אני הנני כאינני

@געגוע~ הרבה זמן שלא כתבת לנו..

משתוקקים

אולי יעניין אותך