עבר עריכה על ידי עף על עצמו בתאריך א' בסיון תש"פ 22:22
לשנות את דרכי לטובה בס"ד ,
נתחיל בכך שהכרתי ביראת השמיים הכל כך מתוקה ונפלאה, לא כזו קודרת שמרחיקה מהשם, אולי אפשר לומר שזאת יראת שמיים שמתחברת עם הבהירות של ארץ ישראל, ובכך מעדנת אותה 
הכרתי גם באמונה הענקית , זה ממש לא יאומן , אבל עם הזמן כשנפגשתי עם דתיים לאומים ושמעתי אותם מזכירים בדבריהם את: "השם" (היינו הקב"ה), שמתי לב באיזה בהירות גדולה השם יתברך נתפס אצלם, אולי לא כולם מודעים לזה, אבל זה ממש מהפכה קדושה באמונה , י ח ס עדין ועמוק עם הבורא , וכמובן תמיד יש מה לעבוד ולשכלל את האמונה, אבל באופן כללי זה ממש נשגב ~! ,
בכלל שלא נדבר על הקישור והאהבה לארץ ישראל, שזה עילאי וממש נדיר, כי בלי לפרט אבל במקומות אחרים אפ"י לא מדברים בכלל על מעלתה של ארץ ישראל (אני מתכווין גם לא דיבורים מן השפה ולחוץ. פשוט לא מדברים על א"י, רק במקרה אם הפרשה עוסקת בא"י ויש לך וורט בנושא, אז אתה אומר איזה וורט, וזהו) , וק"ו בן בנו של ק"ו שאין את האהבה והקשר הכל כך עמוק ומשכר ומדהים ונדיר, שיש רק בציבר הדת"ל,כלפי ארץ ישראל, וזה לא נגמר בדיבורים ומחשבות, אלא זה כמובן בא לידי ביטוי מעשי של מסירות נפש על יישוב הארץ ,
אפשר לנסח זאת ככה, יש מושג שנקרא קדושת ארץ ישראל, אין חולק שכל התורה כולה מדברת בשבח הקדושה הכל כך עליונה הזאת, אבל רק הציבור הדת"ל יודע באמת באמת את הדרך המובילה למפגש עם הקדושה הנפלאה הזאת !!! , וקדושת ארץ ישראל לא נשארת רק מצד עצמה, אלא היא מתפשטת אצלם על כל חלקי עבודת השם, על האמונה שלהם (ראו מש"כ למעלה על האמונה הגבוהה), על התורה שלהם ויש הרבה מה להרחיב, על היראת שמים שלהם (ראו מש"כ למעלה), על המצוות ודיקדוק ההלכה ועוד ,
וא"כ אפשר לומר שהסוד ומהות החידוש של הציבור הדת"ל , זה המפגש האמיתי שלו עם קדושת א"י וקדושת כלל ישראל (המפגש עם קדושת הארץ הוא בא ביחד עם המפגש עם קדושת הכלל, ואכמ"ל. עוד אציין נקודה חשובה בקצרה מאוד, שעונה לטענות של כמה וכמה אנשים - צריך לדעת שקדושת כלל ישראל היא עליונה מקדושת התורה שאנחנו לומדים!! , והיא נחשבת בתור "מקור" של התורה הנלמדת, ולכן צריך להבין שכשאוחזים בקדושת הכלל אוחזים במעלה השורשית והעליונה ביותר, שכמו כל שורש תכליתו לרומם את כל מיני הענפים להיות כפי הערך של השורש, לעניינו קדושת הכלל מרוממת את כל מיני הקדושות כולם, כולל כמובן את קדושת התורה הנלמדת, והרב קוק כותב שז"ע תורה לשמה, היינו ללמוד תורה לשם התחברותה עם קדושת הכלל ואכמ"ל, רק אחתום במקור אחד מפורסם התנדב"א שכותב: "ישראל קודמים" לתורה),
ובאמת הדרך לזה היא ע"י תורת הרב קוק שנלמדת בבתי המדרשות ובתי הכנסיות שלו, ושורה ברוחם של הרבנים שלו, וככה על ידי כמה וכמה משפיעים למינהם של תורת הרב קוק, הרוח של ארץ ישראל וכלל ישראל שורה גם על האנשים הפשוטים , וגם על כאלה שאינם לומדים הרב קוק, אבל עצם השייכות שלהם לציבור הדת"ל הקדוש מחדש ברוחם בהירות נפלאה, וזה קסום ! , שכמובן צריך להצטרף לזה עבודה אישית על היראת שמיים ודיקדוק הלכה, לימוד תורה ועוד ענינים בעבודת השם, אך כללו של דבר ע"י תורת הרב קוק זיע"א הציבור הדת"ל בא אל המעלות הנפלאות שלו, שרק מעט מהם הזכרתי למעלה .
כתבתי בקצרה ובמהירות, ויש לי כמובן עוד המון המון מה לתאר ולהתפעל ולהרחיב , אבל נסתפק בזה
.