אם תפגשו מישהו/י טאנסג'נדר/ית האם תכנו אותו לפי המין שהואחסדי הים
מכבדים כל אדם לפי איך שמגדיר את עצמו.קרן-הפוך
אם אני לא מסכים להגדרה שבה הוא מגדיר את עצמוadvfb
אני לא מכבד אותו? תמוה בעיני.
לא. רצונו של אדם, כבודו..me.
מכבד את רצונו חולק על דעתו הנגזרת מאותו רצוןadvfb
ואם אני חולק על דעתו אני עדיין יכול לכבד אותו.
לא יודע.מזמור לאל ידי
להבדיל במקרה שלי (שינוי שם)מזמור לאל ידי
על אף בקשתי המפורשת לקרוא לי רק בשם החדש.
בהתחלה זה הציק לי מאוד- היום פחות,
אבל כן, זה בהחלט לא מכבד.
בדיוק כמו שאם אני אפגוש אדם שטוען שהוא שועל - אכבד אותוהסטורי
תעשה טובה. אל תכבד.me.
חשבתיהסטורי
זה לא אותו דבר!.me.
וכן, תכבד אותה.
זה כן אותו דבר!הסטורי
זה לא נכון. אפשר ללמוד משו שלא יודעים, זה לא בושהאהבה.
תגובה נוראיתwhith soul
למה? זאת ראיה לוגית של בן שפירופלונפון מירוסלב
והיא לוגית לגמרי. למה זה נוראי? כי חינכו אותך אחרת? זה אתר דתי, מותר להיות תורני פה...
זה לא קשור לדתאהבה.
זה קשור למבנה גנטי של אדם.
לא כל דבר קשור לדת. חלאס.
חחח מה זה שהמצאת לגבי מבנה גנטי?פלונפון מירוסלב
אולי כדאי שתלמדי קצת על neuroplasticity.
למיטב ידיעתי אין שום הוכחה שיש גן שמשפיע על נטיה מינית, אבל בכל מקרה העובדה המדעית שנקראית neuroplasticity מעידה כאלף עדים שאדם יכול לשנות את המוח שלו בצורה ברורה.
גידול מוחי יכול להפוך אדם לפדופיל, לאלים ועוד. וכל אלה ברי טיפול. נטיה לתועבות ה' היא לא שונה מכל זה.
אז גם לו יצוייר שיש הוכחה כלשהי שיש גן שבאמת אחראי לזה, יש לאדם יכולת לשנות את זה. וגם מתישהו יטפלו בזה גנטית.
האמת היא שאנחנו לא יודעיםמשה
אין שום סיכוי שמישהו יחקור את זה. אם הוא ימצא את התוצאה ה"נכונה" הוא יזכה לכבוד ולפרס נובל. אבל מה אם הוא יגלה ההפך?
כבר חקרו את זה לפני עידן הPC וגילו שיש שם סקאלה ואנשים מטיילים עליה לאורך הזמן. האם אפשר לעזור לחלק מהם? אולי.
יודעיםפלונפון מירוסלב
No ‘gay gene’: Massive study homes in on genetic basis of human sexuality
בכל מקרה, גנטיקה לא מתכנתת את התנהגותו של האדם, היא מאגר של אפשרויות.
והוא מושפע על-ידי כל-כך הרבה גורמים שאי אפשר לצפות ע"י מבנה גנטי כמעט כלום.
וכן, אפשר לעזור לכולם לא לחלק. ע"ע neuroplasticity.
בשביל לעזור לכולםמשה
צריך לחקור בצורה מדעית את הנושא הזה. לא עם שיקולים דתיים, רק "מדעיים"-חילוניים.
אבל אף אחד לא יעשה את זה היום. ארגוני ההומואים יתלו אותו.
את הנושא של הגמישות של המוח חקרו וחוקרים מאלפי כיווניםפלונפון מירוסלב
מפגיעות ראש, דרך גידולים, עבור בהשפעות רעלנים סביבתיים ועוד. מטפלים בדברים הרבה יותר חמורים מנטיה מינית כזאת או אחרת בהצלחה.
יש כמה הרצאות בטד על הנושא עם ראיות על הצלחה בטיפולים.
בדקו את זה כבר. ואפשר לגלות את זה במי שפיראהבה.
במהלך הריון או בדיקה גנטית בגיל יותר מבוגרץ
יש עניין של שינוי גנטי. אני אישית מכירה ילד שהוא נשא של זה.
העיניין חקור על בוריו.
תוכלי לתת מקור לזה?משה
ממה שאני מכיר זה הפוך. ושיש סקאלה.
יש אנשים שנולדו ככה ויש אנשים שחושבים שזה מגניבאהבה.
על הסוג השני אני לא אדבר. אבל הסוג הראשון קיים וזה פגמים מאד מאד לא נעימים. אין טעם להכחיש את זה.
גם לי יש תמונה שלא קשורה לכלום שמוכיחה הכלפלונפון מירוסלב

ואוו חשבתי שזה פורום לבגיריםאהבה.
מה שהולך כאן זה פשוט דו שיח של חרשים.בן חורין
אתם לא מדברים על אותו הדבר.
'פלונפון מירוסלב' מדבר על ההשפעה של גנטיקה על נטיה מינית, מבחינת המשיכה למין זה או אחר.
ציטוט:
"למיטב ידיעתי אין שום הוכחה שיש גן שמשפיע על נטיה מינית, אבל בכל מקרה העובדה המדעית שנקראית neuroplasticity מעידה כאלף עדים שאדם יכול לשנות את המוח שלו בצורה ברורה.
גידול מוחי יכול להפוך אדם לפדופיל, לאלים ועוד. וכל אלה ברי טיפול. נטיה לתועבות ה' היא לא שונה מכל זה."
'אהבה.' מדברת על ההשפעה של גנטיקה על המצב המיני, מבחינת התכונות הבילוגיות המולדות, בלי קשר לשאלת הגדרת הזהות העצמית של האדם. (אנדרוגינוס בלע"ז)
כמו שברור מהתגובה שלה כאן- למרות שלא לרמה שלי להתווכח ככה
אם מחקר על 500 אלף איש מראה שאין קשר סטטיסטי בין הנתוניםפלונפון מירוסלב
כנראה שהוא צודק.
אם אתה רוצה קישור ישיר למאמר בכבוד: Large-scale GWAS reveals insights into the genetic architecture of same-sex sexual behavior | Science
והסיכום בקצרה למי שלא רוצה ללחוץ על הלינק
CONCLUSION
Same-sex sexual behavior is influenced by not one or a few genes but many. Overlap with genetic influences on other traits provides insights into the underlying biology of same-sex sexual behavior, and analysis of different aspects of sexual preference underscore its complexity and call into question the validity of bipolar continuum measures such as the Kinsey scale. Nevertheless, many uncertainties remain to be explored, including how sociocultural influences on sexual preference might interact with genetic influences. To help communicate our study to the broader public, we organized workshops in which representatives of the public, activists, and researchers discussed the rationale, results, and implications of our study.
ועדיין, כדאי מאוד ללמוד על neuroplasticity כדי להבין בכלל את השקלול של השפעה גנטית על התנהגות האדם.
אם תרצה אשלח לך חומר קריאה מעניין וקליל בנושא, מאוד מגרה את המחשבה בכלל.
...פלונפון מירוסלב
מחכה לקישור למאמר רציני אחד עם משמעות כלשהי.
בכל מקרה, נראה שאת לא מבינה בכלל איך גנטיקה עובדת ואיך היא משפיעה על התנהגות.
אהבה.
איזה חמוד. בדיוק סיימתי קורס על זה. צר לי.
אם זה מתקשר אצלך עם שמאולניות זה כבר מראה מאיפה מגיע המידע שלך, לפחות חצי ממנו.
נטיה לתואבות ה. תקשיב אני אשה ואני לא לומדת גמרא. אבל פעם למתי קצת ואפילו בגמרא כתוב על זה הרבה. אז די. זה רמה נמוכה.
התגובות שלך קצת לא קריאותפלונפון מירוסלב
לא מצליח להבין מה את מנסה להגיד
תקרא שוב אם זה חשוב לךאהבה.
מנסה ומנסה,פלונפון מירוסלב
זה בליל נוראי של מילים שמחוברות בצורה רופפת וקשה להבנה.
קורס על כתיבה לא עברת?
בכל אופן, קישרתי למעלה לכתבה במגזין נייצ'ר על הנושא הנ"ל.
אין, לא היה, ולא יהיה גן שקשור לנושא.
ואם באמת היית לומדת על הנושא הנוירולוגי הנ"ל ולא סתם מדמיינת שלמדת, כנראה שהיית מבינה כמה שטויות תכנתו לך לראש.
למרות שלא לרמה שלי להתווכח ככהאהבה.
תסמונת קליינפלטר. אתה יכול לעשות גוגל אם זה מעניין אותך. פגם גנטי אחד מתוך 5 אם אני לא טועה, אם ממש קשה לך להבין. אני אסביר לך כאן

אין לתסמונת הזאת שום קשר לנטיה מיניתפלונפון מירוסלב
אני נוטה להאמין למאמר מדעי שפורסם בכתבי עת מדעיים, שבוצע על 500 אלף אנשים, מאשר להאמין לילדה שכותבת בפורום על תסמונות גנטיות שאין להן שום קשר לנטיה מינית.
ועוד מתקשה מאוד להבין את היחס שבין גנטיקה להתנהגות ואת הקשר בין פלסטיות של המוח לבין עיצוב התנהגות.
טוב, זה מתחיל להיות מביך.אהבה.
לפי איך שהוא רוצהימ''ל
בסופו של דבר אתה מביע בכךadvfb
שאתה מכיר במשהו לא חיובי בעליל ולכן זה גם בעייתי מאוד
נכון כמו הרבה דברים בעייתיים אחריםמישהו כל שהוא
הוא לא ביקש את עזרתי בביצוע הניתוח ולא ביקש מתכון לחזיר ביום כיפור שחל בשבת.
אז זה פשוט לא שווה את הויכוח.
אם תרצה ברמה ההלכתית אין בזה לפני עיוור אבל כן יש בזה משום ואהבת לרעך שהרי זה לא שאני יכול להשפיע עליו לטובה אז סתם לפגוע ולהתווכח לאיזו תכלית?
אם אפשר להתחמק באלנגנטיות עדיף אבל זה קצת להתחמק מהשאלה...
אסור באמת להפרגן למישהו על דבר עבירהadvfb
זה מסייע לדבר עבירה לכל דבר ועניין.
גם אם אני מודע לעובדה שאנשים מחללים שבת ואוכלים טריפות אני לא מביע כלפי זה הרכה או דבר חיובי כולשהו!!
לא חושב שיש בזה סיועמישהו כל שהוא
תביא מקור שאוסר...
למשל בהלכות שבת מדובר על השאלת החפץ בו יהיה חילול שבת או הדרכה איך לסוע או להזמין לאירוע בשבת וכל אלו אינם דומים לנידון דידן כלל
איזה מחיר אתה מוכן לשלם על זה?
קשר עם בן ? אח? עבודה טובה?
אתה מכיר בדבר שהוא אסור ע"פ התורהadvfb
זה מזעזע. יכול להיות באמת שזה לא דומה הלכתית למסייע לדבר עבירה, אבל אם דעת תורה שלא היה פה שום שינוי אז אתה בעצם מביע הכרה כנגד דעת תורה. זה כמו להגיד דבר כפירה. זה נורא.
יותר דומה ללשקר מפני השלוםמישהו כל שהוא
אלא אם אני הרופא שלו כמובן
יש פה עניין אחרadvfb
כי זה שבנאדם יחליט שהוא פרה אין בזה קונסנזוס כלשהו.
להאמין שמישהו עבר אשכרה 'שינוי' במינו יש בזה קונסזוס וזאת כפירה בערכים.
זה לא סתם בנאדם אחד משוגע, זאת תרבות שלימה
אני חושה שזה שונהמבשר שלום
פה אנחנו במלחמת תרבות על העולם כולו,לפחות על עם ישראל אם אנחנו עם קדוש מושפעים מהגויים וכו',להודות ולהתייחס לכזה דבר זה להוריד את התורה ולהכריז שהם ניצחו-זה הרס של עם ישראל.
(ודאי שזו לא תופעה רחבה,ולא מהווה איום דמוגרפי).
אני כן חושב שיש סברא של ואהבת לרעך כמוך-לכן צריך לאהוב אדם כזה,ולחשוב שהוא מבולבל ולא לשנוא אותו,אבל זה לא אומר להתייחס לשגעונות שלו,ולהודות בהם.
לא ממשימ''ל
אני חושב שכל העניין הזה של מגדר זו פיקציה.
יש את המין של האדם, שזה הסיווג הביולוגי שלו ע''פ האיברים והתכונות הפיזיולוגיות שלו.
ויש את המגדר שזה שייך לעולם הפנימי - התנהגות, תחושה, הגדרה, נטיות, ייחוס חברתי וכו' - ולדעתי ההגדרה הזו היא פיקציה.
אנשים מגדירים את עצמם על פי 'מגדר' מסוים שלא תואם את המין שלהם (וחלקם גם מנסים לעשות התאמות פיזיולוגיות מלאכותיות בתקווה שזה יפתור את הדיסוננס), מבחינתי זה אותו דבר כמו שיגדירו את עצמם כחד קרן - כך או כך זו פיקציה ומעבר לזה שעצוב לי בשבילם לא אכפת לי שיחשבו ככה.
במילים אחרות ובקיצור: אני מבחין בין זה לבין הכרה/הכלה של איסורי תורה כמו משכב זכר ושינוי מין (לפחות לגברים). זה קשור, כן, אבל זה לא אותו דבר.
דווקא בגלל דבריך אני חושב שזה חמור מאוד גם להשתמש במונח מגדרadvfb
השיח של התרבות היום ששינה את היוהל"ן ליוהל"ם (רק דוגמא, אל תתפס על זה) הוא שיח אנטי יהודי.
שימוש במושג מגדר שלא מזוהה עם המין - זה בדיוק העיוות.
אתה חכם ואתה יודע את ההבחנה - אך האדם ברחוב לא אכפת לו מההבחנות הללו ושתיהם מבחינתו אותו דבר.
דווקא בזה שהם משתמשים במילה שהיא לא רלוונטית ופיקציה ושמים אותה ברכז השיח - זה העוול הגדול. ש\זה שיבוש הערכים האנטי יהודי שקיים.
אני אתחמק מזה. אשתמש בלשון רבים או שפה מתחמקת אחרתמשה
העברית לא כל כך מאפשרת את זהימ''ל
אפשרי. פשוט להגיב לגופו של עניין ולא גופו של דוברמשה
יותר קשה, אני מסכים.
קרה לי לאחרונהsimple man
מישהו שדיברתי איתו התעקש שהוא את ולא אתה, אבל זה הרגיש לי מדי מוזר. אז בעיקר דיברתי בשפה מתחמקת. נס שאני לא מכיר הרבה אנשים כאלו.
(אגב טראנס לא טאנס)
שאלה יפהמבשר שלום
לגבי איך אני אתייחס אני חושב שזה משתנה בקשר שלנו-אם זה מוכר בסופר שנראה כמו אישה-גם אם אני יודע שזה גבר אני אשתדל להתחמק ואם אי אפשר אני אתייחס כמו אישה,לא כי הוא אישה,אלא כי אין לי רצון לריב ולהעכיר את האווירה.
אם זה אדם בקשר יותר קרוב אלי,ויש לי אפשרות להגיע לשיח ולהסביר לו את דעת התורה-אני חושב שזה עדיף,ואני אשאל אותו אם אדם יבקש להתייחס אליו כמו לצלחת,מה הוא היה עושה,אפ הוא היה אומר שהוא יתייחס כמו לצלחת,אני אחשוב שהוא חולה נפש ואתייחס כמו אישה.
לגבי הדבר הראשוןימ''ל
אני שמעתי מר"מ שלי שזה לא עובד.מבשר שלום
למה לא?simple man
מי אומר לך מה זה נקרא זכר על פי התורה
בשו"ת ציץ אליעזר חלק י"א סימן ע"ח. שמשמעות של זכר ונקבה הוא רק לפי האברים החיצוניים. והוא באמת יהיה פטור מתפילין.
בוודאי שאין הכוונהadvfb
שמי שהשתילו לו או שהורידו לו אבר מסויים יהפוך על פי זה במין אחר. הגיון פשוט, הרבה לפני ההלכה.
אין לידימבשר שלום
אני לא יודע מאיפה אתה מביא שזה לפי איברים חיצוניים,וגם אם כן,למה שלפי ההלכה אם איבר ירד/יוסר יהיה פטור הלכתי?
אני מסכים שיש גדר מיוחד לטומטום ואנדרוגינוס,אבל לא כל לץ יכול לשנות.
הניתוחיםsimple man
הם לא נטו שינויים חיצוניים אלא גם שינויים ביולוגיים של ההורמונים והכל עד כמה שידוע לי. ובזה הגיוני שזה מה שיקבע האם אדם מוגדר כזכר או נקבה הלכתית.
ולפי דעתך, מהו הקובע על אדם הלכתית האם הוא זכר או נקבה, האברים שאיתם הוא נולד וזהו?
איברים זה רק ביטוי לזכרות או לנקבותadvfb
יש המון הבדלים פיזיולוגים מולדים בגוף ובמוח של האיש והאישה.
תוסיף הורמונים כאלה ואחרים זה לא ישנה את זה.
הזוי. לא צריך להסביר את זה בכלל.
אז אתה חושב משהו אחדsimple man
הציץ אליעזר חושב משהו אחר
(ומה זה בדיוק ה"המון הבדלים" שאתה מדבר עליהם חוץ מהורמונים ואברים חיצוניים?)
לא מאמין, תביא ציטוטadvfb
המון הבדלים = הבדלים במוח
אוצר החכמה פתוח לציבור. תסתכל שם.simple man
ודאי שאין הבדלים שאפשר להגיד ברמה כוללת שכל אישה היא כך וכל גבר הוא אחרת, חוץ מכרומזומים ואברים
חיפשתי אבל זה כרך יאadvfb
ואני לא כ"כ יודע איך מחפשים בתוך הספר. גם מצאתי רק כרך אחד ויש 11 חלקים לפחות אם זה חלק י"א לא?
יש 22 חלקיםsimple man
יש פלוס כזה באוצר החכמה בצד שמאל שפותח את כל הכרכים.
תודה רבהadvfb
הסתכלתי בציץ אליעזר והוא דיבר על מי שיש לו איברים נקביים והוא מגדר גנטית כזכר.
זה ממש לא דומה לניתוח שינוי מין רגיל מתי שהאדם משתלים בו איברים ומורידים לו איבורים אחרים. פה מדובר רק בלהוריד אביר. זה עיוות של דברי הציץ אליעזר
הוא אומר שם משפטsimple man
"ברור שרק האברים הממשיים החיצוניים הם הקובעים בין זכר לנקבה" ואת זה הוא אומר באופן כללי בחילוק בין זכרים לנקבות לא על אנדרוגינוס
וכך הוא ביטל את ההבחנה הרפואיתadvfb
שזיהתה את הולד כזכר מבחינה גנטית.
בכל אופן - הוא דיבר על האיברים שהיו בשעת הלידה. ובמקרה שהוא עסק האיברים היו נקביים ולכן הוא פסק שמדובר בנקיבה. מה הקשר לעניינו?
כי אם מגדירים מישהו כזכרsimple man
רק בגלל איברי המין שלו בלבד בלי להתייחס לגנים אז דינו ישתנה כשישתנו האיברי מין שלו.
אין הגיון בלהגדיר מישהו רק לפי האיבר בשעת הלידה. או שתגדיר לפי הנתונים הביולוגיים שלו כולל ההורמונים והכל או שתגדיר רק לפי אברים חיצוניים ואז ממילא תשתנה הגדרתו ברגע שישתנו האברים.
לא מסכים עם המשפטadvfb
"אין הגיון בלהגדיר מישהו רק לפי האיבר בשעת הלידה".
יש הגיון פשוט מאוד.
התורה לא ניתנה למדענים ולאנשים שמזהים גנטיקה. היא ניתנה לאנשים בעלי עיניים שיכולים להבחין בין זכר לנקיבה ולכן קבע כך הציץ אליעזר שנחשב נקיבה.
אם לפי בעלי עינייםsimple man
אז מישהו שעשה ניתוח ודאי שאמור להשתנות הגדרתו ההלכתית כי בעיניים הוא עכשיו מין אחר
אתה לא מקבל את ההנחת יסוד הפשוטה שמין זה דבר מולדadvfb
זאת הנחת יסוד שהונחה לאורך כל השנים. 'שינוי מין' הוא הורדת איבר ותו לא, מה שינוי בלהוריד איבר ולהשתיל משהו אחר. במיוחד שזה אסור ע"פ ההלכה וממילא ההלכה לא מכירה בזה.
בעלי עיניים מזהים את צורת הגוף בשעת הלידה, זאת היתה כוונתי.
לא היה שום הנחת יסוד כזאתsimple man
כי לא היה שום צורך לדון על הגדרת המין של אדם, כי לא היו לכך שום השלכות.
אתה לא מתייחס לטענה שליadvfb
ואתה חוזר שוב ושוב על אותה טענה.
הטענה שראוי שתתייחס - הגיונית, הורדת איבר איננה מקנה שום שינוי עצמי בבנאדם, בין אם זה איבר כזה או איבר אחר. אותו אדם חסר איבר - זה הכל. בנאדם חסר יד הוא לא 'השתנה', הוא רק חסר יד זה הכל. אותו דבר באיבר מין. מי שסירס עצמו לא שינה מין. הוא פשוט מסורס.
הטענה שאתה חוזר עליה שוב ושוב - פעם לא עסקו בהגדרה כי לא היה אפשרות לשנות.
טענתי ביחס לזה: גם כיום אין אפשרות לשנות - מדברי הנ"ל.
כמו כן, אנחנו רואים בטבע ששינוי זה מולד - מה ההגיון שע"י כריתת איברים והשתלתם (שגם רחם עדיין לא הצליחו להשתיל, אולי זה מעכב לשיטתך?) נתעלם לגמרי מה שזה מולד?
ובטח שהיתה הנחת יסוד כזאת!
כל השנים התייחסו לזה כמולד, את זה אתה לא יכול להכחיש.
בסופו של דבר הזיהוי בין גבר לנקיבהadvfb
הוא לא נקבע ע"י משו טכני. צריך להיות אטום למציאות כדי למצוא הבחנה טכנית אחת בין זכר לנקיבה - ממילא שיש הרבה הבחנות - הזיהוי של זה לא מסתכם בהורדת/השתלת איבר.
יש התייחסויות כוללות בספרות חז"ל שמבחינה בהרבה יותר דברים אצל נשים וגברים ולכן לא ניתן לסבור שדעתם היתה שזה תלוי בדבר טכני כזה או אחר.
צריך גם להיות אטום למציאותsimple man
כדי להמשיך ולטעון שאין אנשים עם איבר זכרי שבמהותם הם נקבה לכל דבר וההפך.
טענתך שמשווה בין כריתת יד לשינוי איבר מין:
א. איבר שהוא לא מיני לא משנה, אולי איבר מיני כן ישנה כי אולי זהו הקובע
ב. ניתוח לשינוי מין כולל גם הזרקת הורמונים, וכל האנשים בכל הדורות שאתה מדבר עליהם היו אומרים כהנחה פשוטה שהוא המין שהוא עכשיו כי זה מה שהוא נראה.
אני ממש לא בא להגיד שההגדרה ההלכתית תשתנה בניתוח לשינוי מין, אני רק לא מבין למה אתה מתעקש להציג את זה כאילו אין בכלל על מה לדון מבחינה הלכתית. ודאי שצריך להגדיר מהו מין מבחינה הלכתית. ולא להציג את זה כדיון מופרך.
למה זה אטום למציאות?צ'יאל
^^^ מצטרף לשאלהadvfb
זה שיש כמה 'משוגעים' בעולם שיש להם בלבול בזהות המינית שלהם זה אומר שאין זהות מינית? זה נשמע מופרך לגמרי.
ממשיך להתעקש על המסקנה ואסבירadvfb
עצם ההנחת יסוד שלך היא שהמין תלוי באיבר. או במשהו כזה או אחר ספציפיי ותו לא.
ההנחת הזאת שגוייה לחלוטין.
אנחנו רואים במחשבה האנושית לתולדותיה, ובפרט למחשבת חז"ל שיש עוד הבחנות בין המין הזכרי למין הנקבי. ברור שאיבר המין הוא לא חזות הכל. בטח של ההורמונים שמוזרקים.
יש המון הבדלים פסיכולגיים ופיזיולוגיים בין נשים לגברים ולכן להצביע על דברים ספציפיים ולהגיד "זה הדבר שמין תלוי בו" זה לא רלוונטי.
התרבות הפוסטמודרני שעוסקת בעיקרה ברמיסת זהויות גם עוסקת ברמיסת הזהות המינית ולכן היא תופסת את זה ככה. מכיוון שאינני פסוטמודרניסט לכן אינני מחוייב אליה אלא לגישה שהיתה כל השנים לפניה - יש זהויות יוד שאינן משתנות. פשוט מאוד.
בטח שיש הבדלים כוללנייםadvfb
אני לא חושב שזה צריך להיות פתוח לדיון. תסתכל ותראה במציאות שיש גברים ונשים וזה לא רק אוסף של עניינים טכנים שלא קשורים אחד לשני.
גם אם בגדול יש הבדל בין התנהגות גברית לנשיתsimple man
ודאי שאי אפשר לומר שאין כזה דבר גבר שמתנהג כאישה והפוך. וממילא לא יתכן שזוהי ההגדרה ההלכתית לזכר ונקבה.
"לא ילבש גבר שלמת אישה"advfb
ודאי שהפסוק הזה אומר שיש גבר שמתנהג כאישה.
ברור שזאת הגרה הלכתית. איש יכול לקדש אישה. לא להיפך. ממילא זה בעל השפעה הלכתית.
לא הבנתי מה הקשר לנושאsimple man
אני שאלתי מה ההגדרה ההלכתית לשיטתך שמגדירה מישהו כזכר וממילא מחוייב במצוות כזכר ומגדירה מישהו אחר כנקבה וממילא חייבת במצוות כנקבה. אם אתה מסכים שזה לא עניין של התנהגות אז מה כן?
זה דבר פשוט שלא צרך לכל הדורות הגדרהadvfb
אנשים שמו לב שנולד זכר - הגדירו כזכר.
שמו לב שנולדה נקבה - הגדירו נקבה.
למה לשנות את הזיהוי הפשוט הזה? ככה התייחסו לזה הלכתית כל הדורות.
זה שלא עסקו בהגדרה של זה - זה בגלל שזה פשוט ולא ראו צורך לעסוק בזה.
קיצר, ההגדרה היא פזיולוגית מולדת
כי לא היה לזה השלכות אז לא התעסקו בהגדרהsimple man
ברגע שיש מושג של שינוי מין, אנו צריכים להגדיר מה לפי התורה מגדיר מישהו כזכר.
ולפי ההגדרה שלך שזה הנתונים הפיזיים אז דינו אמור להשתנות ברגע שהנתונים הפיזיים משתנים.
כתבתי פיוזלגית מולדתadvfb
משמע - אפשר לזהות ע"י הפיוזיולוגיה בעת הלידה.
הגיונית בלי קשר להלכה זה לא הגיוני שאפשר לשנות מין. מין זה דבר מולד. יש הבדלים במוח זהמ שהו שורשי מאוד אצל האדם.
על סמך מה אתה אומר את זה?simple man
הגיון בריאadvfb
אם תוריד לאדם איבר אחר שהוא לא איבר מיני - זה יעשה לו שינוי מהותי? לא, הוא פשוט יהיה חסר את אותו איבר, זה הכל.
בעיקרון,בן חורין
מי שיכול להזריע הוא זכר,
מי שיכולה להרות היא נקבה.
בלי להתחשב במצבי סירוס ועקרות שהם מקריים ולא עצמיים. (כלומר הם בעיה טכנית, סוג של מחלה, ולא שינוי ביולוגי מהותי)
אם יצליחו לשנות גם את זה, אז אני חושב שבאמת תהיה כאן סוגיה רצינית ומשמעותית. (בלי להתייחס לשאלה האם זה אסור או מותר, והאם זה מוסרי. לא כל מה שאפשרי הוא בהכרח ראוי.)
אבל כל עוד את הנתונים האלה הם לא מסוגלים להפוך- אז הם בסך הכל הורסים את הגוף שלהם ולובשים תחפושת. לא מעבר לזה.
(אגב, את המשפט האחרון, אני באמת כתבתי בכאב, לא בלעג. צר לי על זה שאנשים עושים את זה. אני באמת רואה זכר ונקבה כשני יצורים שנבראו לפרות ולרבות יחד, ומצער אותי שכל מיני אג'נדות גורמות לאנשים להרוס את הגוף שלהם ואת החלק שלהם בהרמוניה של הבריאה.
וזה לא תלוי בכלל בשאלת מעמד הגבר והאשה או הבדלי האופי שלהם. גם אם יוכיחו לי שנשים הם לוחמות טובות יותר, חזקות יותר ואנערף מה עוד. ההגדרה היסודית היא ביכולת הטכנית להיות אבא/אמא מבחינה ביולוגית. דבר שמוגדר גנטית ובלתי ניתן לשינוי ככל הידוע לנו.)
בהחלט הגיוני שזו ההגדרהsimple man
אבל זה לא מוכרח
אני לא ידוע מה אתה מתכווןבן חורין
כשאתה מגיב ככה. אבל לי זה יוצר אסוציאציות מסויימות שדי מפריעות לי.
לצערי הרב, המילים "לא מוכרח" הפכה למשהו משעשע ונלעג בדור הזה.
הם הפכו לסיסמא שמקדמת את הבערות בכל נושא שקשור לעולם רוחני.
במקום לברר מה האמת, אנשים מתחבאים מאחורי אי הודאות הנצחית.
זה די מטריף.
אני כותב את זה ונזכר ב"אמת ולא יציב", אם אתה מכיר.
בא נאמר ככה. כנראה- שההגדרה של זכר ונקבה היא כפי שתיארתי את זה.
ההגיון המסתבר ביותר מוביל לשם.
כמובן, תמיד יכול להיות שהאינטואיציות הבסיסיות שלנו שגויות, שיש לנו הנחה מוטעית או שעשינו כשל בלי לשים לב. אבל בא לא נזרום עם הספקנות יותר מדי. זה טוב להיות פתוח לתשובות טובות יותר, זה לא טוב להימנע מלקבל תשובות טובות.
(אגב, ידעת שעל פי הקבלה יש דבר כזה שנשמה נקבית נכנסת בגוף של זכר ולהיפך? יש לציין, שזה ממש לא משפיע על שום הגדרה הלכתית ביחס לאותו אדם. ההגדרה ההלכתית נקבעת על פי החיצוניות, באופן מוחלט. כמו שאם נשמה של יהודי תתגלגל בפרה אז מותר לאכול אותה.)
מה שאני מתכווןsimple man
זה שכל הנושא פה היה האם להגיד שלא יתכן שהציץ אליעזר אמר כזה שטות ושאני בטח מעוות ואני ניסיתי לטעון ששייך לשמוע צד אחר ממה שהוא ניסה לטעון. ואז שוב באת ואמרת משהו לא כמו הציץ אליעזר בפסקנות גמורה, אז גם לך הגבתי שאני מבין שזו דעתכם אבל זה לא אומר שהציץ אליעזר אומר שטויות או שזה עיוות של דבריו.
(אז נקבע על פי חיצוניות, אבל איזה חיצוניות, אתה אומר מערכת רבייה, אפשר לטעון גם שהאברי מין הם הקובעים בלבד)
אוקיי.בן חורין
בהקשר כזה אני מקבל שזה קביל... (אם כי לא ראיתי את הציץ אליעזר) מתנצל על האופן שכתבתי (על אף שהסתייגתי כשאמרתי שאני לא יודע למה אתה מתכוון, אבל נראה לי שאתה ראוי להתנצלות בכל זאת...
).
ולגבי החיצוניות, התכוונתי לומר שזה הולך על פי המרכיב הבסיסי של זכר/נקבה מבחינה ביולוגית. אני חושב שההגדרה של זכר ונקבה היא החלקים שהם לוקחים במערכת הרבייה.
יש לציין, שבסופו של דבר בעצם גם איברי המין הם בעצם הביטוי החיצוני של מערכת הרבייה. ולכן בעצם זה מראה שכולם מבינים שהענין הוא סביב זה. מה שאני טוען זה ששינוי חיצוני הוא הרס של הגוף אבל הוא לא באמת בונה שום דבר אחר. ולכן אני מתקשה להבין איך אפשר להחשיב את זה אחרת.
אגב, עיינתי בשו"ת הנ"לבן חורין
ואני אתייחס למשפט הנ"ל שכתבת- "אין הגיון בלהגדיר מישהו רק לפי האיבר בשעת הלידה. או שתגדיר לפי הנתונים הביולוגיים שלו כולל ההורמונים והכל או שתגדיר רק לפי אברים חיצוניים ואז ממילא תשתנה הגדרתו ברגע שישתנו האברים."
אני מבין למה להגיד כך מתוך דבריו, אך אני חושב שזה לא נכון.
כמו בדיני טריפות, שמקובלנו שטריפות הן אלה שלא יחיו, וכן להיפך שבהמה שלא תחיה היא טריפה, ואעפ"כ אנחנו עובדים לפי ההגדרות המקובלות.
מעין זה אני חושב שהציץ אליעזר טען גם במקרה דנן, שכאשר מבחוץ יש בילוד רק סימני נקבה- הוא ייחשב כנקבה, מכיון שהגדר ההלכתי הוא שאנחנו לא צריכים לבדוק את הדברים לעומק. אבל כאשר מדובר בשינוי שנעשה באופן חיצוני והוא כלל לא ביולוגי, והוא תיקון מאוחר- אז כלל לא בטוח שזה נכון.
אבל זה לא מלמד על דבר מלאכותי.
אח שלי אל תקח את זה אישיadvfb
אני כן אמרתי שעוות את דבריו אך לא התכוונתי לפגוע או להגיד דברים יחסית נגדך. בבקשה אל תקח את זה אישית. ראיתי צורך לטעון כנגד הטענה שהבאת בגלל שאני חושב שהטענה כלשעצמה היא חמורה מאוד. מתנצל אם ההתנסחות לא היתה טובה ולא עניינית. לא התכוונתי.
לתוכן הדברים עצמם:
אם אתה מסכים שההגיון המסתבר ביותר הוא שכל עוד אין אפשרות הולדה לנקיבה איננה נקיבה ואין אפשרות להזרעה הזכר איננו זכר אז הגיוני שגם נקרא כך את הפסיקה של הרב הציץ אליעזר. שהוא לא חשב כך. זה גם מסתדר עם מילים בלי בעיה. כך שגם מבחינת הסברה וגם מבחינת המילים זה מסתדר.
אבל אתה בכלל לא טוען כךsimple man
אתה טוען שגם אם יצליחו לשנות את מערכת הרבייה ולתת לזכר אפשרות הולדה זה עדיין לא ישנה את המין.
חוזר בי, למרות שגם מה שטענתי מקודם נשמע הגיוניadvfb
הוא פחות הגיוני מהאפשרות הזאת.
כל כך הרבה חוסר ידעאהבה.
בכל כך קצת מקום
לגבי הטענה הראשונהמבשר שלום
בניתוח כזה משנים פלסטית איך שזה נראה,לא משנים את האיברים הפנימים,והוא לא יכול להיכנס להריון.
לגבי הורמונים שמזריקים אתה צודק.
ודאי שמה שקובע הוא מה שהקב"ה ברא.
אני מקווה שאם אדם יגיד לך שהוא עגל לא יהיה לך רצון להביא אותו כקורבן לבית המקדש שיבנה במהרה בימינו,או לפטור אותו ממצוות גם אם הוא ילך על ארבע.
תראה,כיוון שפעם אחת שמעתי מהרב שלי על התופעה הזאת-אמרתי את מה ששמעתי, אם יש רבנים גדולי ישראל שפסקו אחרת,כנראה שיש מחלוקת,ואיני רוצה להכניס ראשי בין פוסקים וגדולים.
מה מצחיק?מבשר שלום
מגוון הבילבולים שכתבתאהבה.
...פלונפון מירוסלב
חח ישר כח על התגובה העניינית והמאוד מכבדת 
בכיףאהבה.
אין מצב!advfb
למה בדיוק זה יחשב הלכתית?
איש ש'הפך' לאישה יכול להתקדש בשווה פרוטה..?
זה חמור מאוד להגיד דבר כזה ולתלות את זה בציץ אליעזר.
אני מציע שבמקום לקבוע מה הציץ אליעזר פוסקאריאל יוסף
לפי הנחות שלך - פשוט תבדוק (מתוך אנציקלופדיה הלכתית רפואית מאת הרב פרופ' שטיינברג):
...advfb
מצטטadvfb
קרא נא עוד קצת.אריאל יוסף
אתה מתכוון לדיון על אדריגונוס?advfb
זה בכלל לא דומה לנידון דידן
עיין במקורות...אריאל יוסף
...advfb
ממה שזכור ליצ'יאל
המקרה בציץ אליעזר שונה מאוד משינוי מין. מדובר בתינוק שמבחינה הלכתית היה כנראה נקבה, אולי אנדרוגינוס. והציץ אליעזר כותב שאחרי ניתוח יהיה נקבה ודאית.
^^^^advfb
ממה שקישרו פה למטה משמע שהוא דיבר על אנדרוגינספלונפון מירוסלב
ולא על בעל מין שאינו ספק.
...פאטה מורגנה
לא מוכן להכיר במשהו שאני מאמין שהורס את האנושותadvfb
לכן אנסה להתחמק מזה בפנייה המסגירה את מינו. לא רוצה להכנס לעימותים מיותרים מצד אחד מצד שני רוצה לכבד כל אדם ולא לפגוע. אם לא אשנה אמונתו, אין סיבה.
מסכים. מזדהה.בן מערבא
שאלה מצויינת. לאחרונה ממש שיניתי את דעתיGeorge Maison
שיתייחסו אליו
בפניו הגיוני שאכנה אותו לפי מה שהוא חושב שהוא,בן חורין
משום נימוס ודרכי שלום.
שלא בפניו- לא יודע. תכל'ס מצד האמת ברור לי שזה לא נחשב.
אבל כאילו, לא כזה בוער לי לעשות בדווקא. אז יכול להיות כאילו שפשוט מה שיזרום לי. כאילו אם נגיד מדובר במישהו מפורסם שמדברים עליו הרבה ומזכירים אותו תמיד על פי המין המזויף, אז אני לא יודע אם אני אעשה את המאמץ להילחם על זה שהוא משהו אחר ולא אדבר כמו כולם...
וזה לא כי אני ליברל, אלא כי אני לא פנאט. אני לא מכבד את ההחלטה שלו, אבל לא מוצא צורך להקים מהומות.
אני מאמין שנתקן את העולם על ידי הוספת טוב, על ידי זה שנלמד אנשים להיות חכמים ונבונים. על ידי זה שנחנך ליושר, לשלום, לנתינת כבוד לכל אחד מצד אחד, ויכולת להבחין בין אנשים שונים ומצבים שונים מאידך. על ידי זה שנקרב אנשים לה' יתברך, ונחנך אותם על יסודות התורה והדרך ארץ.
במחשבה שניה,בן חורין
אני חושב שאם הוא אדם שאני מכיר, כן אפנה אליו באופן הנכון (המקורי).
וחוץ מזה גם יתכן שכן אשתדל להתחמק.
לפי איך שהוא רוצהבוז
חוץ מזה, זה לא שאם אני אעצבן אותו הוא באורח קסם ישנה את דעתו.
ברור שנקרא לפי האמתחושבת בקופסא
אין שום סיבה לייפות את המציאות בעלת השלכות גורליות על איך החברה רואה מין,
בשביל שכמה פתיתי שלג מיוחדים לא ייפגעו.
וזה גם בכלל לא עוזר להם.
אנשים שסובלים מדיספוריה מגדרית
(אני לא מכירה במונח "מגדר" אבל זאת ההגדרה הפסיכיאטרית)
יש להם שיעור התאבדות של 40% לעומת כלל האוכלוסייה שזה 3%,
השמאל הלהט"בי הקיצוני אומר שזה בגלל שלא מתייחסים אליהם כמו שהם רוצים וצריך לבטל את כל ההגדרות הביולוגיות בשביל שהם לא יעלבו.
(הם אשכרה נותנים לגברים להיכנס לכלא נשים (ולהטריד ולאנוס את הנשים האלה) אם הם מכריזים שהם מרגישים שהם נשים,
ואת הניתוח כספי המיסים שלהם מכסים).
אבל סטטיסטית אין שום הבדל מבחינת שיעורי ההתאבדות,
בן כאלה שהחברה אוהבת ומכילה אותם,
לבין כאלה שבכלל לא מספרים לאף אחד שהם מרגישים שהם המין ההפוך.
מה שאומר ששיעור ההתאבדות קשור למחלה הנפשית שהם באמת סובלים ממנה,
צריך לטפל במחלה ולא לזרום איתה.
זה רק עושה להם נזק.
חשבתי על בן שפירוחסדי הים
שאלה קנטרנית.מי האיש? הח"ח!
הרי מתוך התגובות כאן אנו רואים חילוקי דעות חריפים, כך שאין שום מסקנה כוללנית מדיון כזה, ואפשר היה לנחש זאת מראש.
רק אציין שכדאי מאוד להיזהר שמא ייצא לאדם להיתקל במקרה שבסופו הוא יחוש אחריות אישית לגורלו של אדם, בחינת סוף מעשה במחשבה תחילה, בלי שום תועלת או עניין בזה.
אתה יוצא מנק' הנחה שתמיד נזהה אותם וגם נדע מה המין ה'נכון' שrivki
אני כחלק מהעבודה שלי צריכה לפעמים לא רק 'לכנות' אותם אלא גם לעזור להם שזה הרבה יותר בעיתי. ואני בספק אם מישהו במקומי היה נוהג אחרת.
מסתבר לפי המין שהוא חושב שהוא.אלון מצוי
למרות שאני חושב שאם אתקל אי פעם באיש כזה, אני בהתחלה לא אדע מה לומר. למעשה, אם זה לצורך טכני, כנראה אני אזרום איתו ולא אתווכח, אבל בלב (ואולי גם בפה) ברור לי שהוא המין שהוא נולד בו, לא משנה כמה המסכן הזה יכחיש, רחמים.
מאן דמשתעי ריש לקיש בהדיה בשוק יהבו ליה עיסקא בלא סהדיפלונפון מירוסלב
וד"ל 
מה שהוא עכשיו כמובןהפי
מה שהוא עכשיו חושב שהוא?advfb
אם כן - למה זה כ"כ מובן, זה נגד התורה.
אם לא - סבבה.
זה לא כזה פשוט כמו שאתה חושבהפי
פשוט הדרך שלהם יצאה סופר עקומה
ועל מנת לקרב אותם צריך וראוי ליצור שייח כלשהו
והמטרה שלי לא לעצבן אותו אלא לקרב.
מסכים עם מה שהצגת אבל מנגדadvfb
אם אתה מודה בטעות שלו - אתה מחזק את עמדתו הנוראה בה. אתה מכיר בשקר הזה. זה נראה לי יותר כמו ליפול ביחד איתו מאשר להעלות אותו. אולי אני טועה, אבל ידעת האמת והכרתה היא ערך נשגב. מי שמביע תמיכה בדבר שקרי זה דבר חמור, שאין לו מקום, לא?
מכיר את הסיפור על ההינדיק?בן חורין
לא דומה.advfb
להגיד שאתה תרנגול. אין בעיה להיות תרנגול. זה שזה לא נכון לא הופך את זה ללא מוסרי/בעייתי.
זה מחזק תפיסות לא נכונות ששואבות אותנו.
אתה אולי מתרגש מ'התפיסות הלא נכונות ששואבות אותנו'בן חורין
בעיני הם רק שיגעון חולף.
במקום להילחם בחיצוניות של התופעה, צריך להילחם על הפנימיות.
אם תנסה לקחת למישהו את הזהות שהוא אימץ לעצמו- לא תרויח הרבה, כי אין לו משהו אחר במקום, נכון לעכשיו.
במקום זה, עדיף לנסות לבנות אצלו זהות חדשה עד שהוא יוריד את הקליפה בעצמו.
ואגב, לגבי המשפט הראשון- אני חושב שככל שנעסוק יותר בלבנות את הזהות בצורה הבריאה, וככל שנבנה יותר את הפנימיות, ככה באופן טבעי כבר לא יהיו כאן "תפיסות לא נכונות ששואבות", אלא שגעונות חולפים.
מסכים אך זה לא קשור לעניינוadvfb
זה שזה 'שיגעון חולף' זה לא אומר שזה לא הרסני!
היו דברים בהיסטוריה מזעזעים שחלפו, אך הם היו הרסניים.
יש היום פירוק ערכים משוגע! הפוסטמורנה מפרקת כל ערך שקיים, השמרנות היום היא פאסה.
אלו תמורות מאוד משמעותיות שצריך לתת עליהם את הדעת.
הבעיה העיקרית שלי. ברגע שאתה פה לאדם ומגדיר אותו כמו שהוא רוצה שתגדיר אותו - אתה מודה בפה מלא בשקר שלו. אתה מביע תמיכה בשקר הזה, וברור שאי אפשר לתמוך בזה.
מסכים שצריך להיות סופר רגישים עם אנשים שעוברים דברים מורכבים בחיים.
מסכים שהעיקר זה לבנות תפיסה בריאה ומתוך כך גם הרע מאליו יגמר.
אני לא רואה בזה הודאה בשקר שלו,בן חורין
אלא נימוס גרידא.
נניח שאתה מכיר אדם משוגע שחושב שהוא המשיח. ברור שזו בעיה, ושאתה לא צריך לעודד את זה.
אבל אתה גם לא חייב להטיח לו את זה בפרצוף. פוליטקלי קורקט.
זה לא ניסיון לשקר. אלא ניסיון לעדן את השיח. לאפשר שיח כזה שבו מצד אחד אנחנו יכולים להביע עמדות ברורות, ומאידך גיסא- לא עושים את זה באלימות ותוך דריסה של אנשים.
אני לא חושב שצריך לתמוך בזכות שלו להגדיר את עצמו, אבל אפשר להיות מנומסים ולא חייבים לריב איתו.
אם כי עכשיו עולה לי שאלה נוספת, מבחינה הלכתית, האם יתכן שעל ידי זה שמכנים אותו שלא כפי המין שלו, מסייעים בידו לעבור על "לא ילבש". אף על פי שלא מדובר במעשה ממש, יתכן שכן יש כאן סיוע לעבירה, ואם כן זה איסור.
אך אם לא, אז אני רואה את זה כשיגעון שלא קשור לעצם האיסור.
כמה דבריםadvfb
א. לא כתבתי שצריך לריב עם אנשים, חלילה!!! אפשר גם לא לתמוך בו, וגם לא לריב איתו - זה לא סותר. אפשר להתחמק או לא ליצור קשר מראש שייחב להביע לגיטמציה בדבר כזה
ב. לא משנה איך אתה מפרשן את זה שהודאת בשקר שלו - בסופו של דבר הודאת בשקר שלו. אתה לא יכול להכחיש את זה. זה בהגדרה. אתה יכול להגיד שאתה עושה את מטעמי נימוס - אבל סוף סוף - אמרת לו את השקר שהוא מאמין בו. אתה שותף איתו לאמירה המעוותת הזאת )אל תקח את דברי באופן אישי, אני מדבר עקרונית)
ג. לא מבין איך הבנת מדברי שאני בעד להתעמת וליצור אלימות מילולית עם אנשים כאלה ממש לא הבנתי.
תהיה הכי נחמד ורגיש אליהם בעולם! זה לא סותר את דברי..
אני לא רואה את זה כענין של הודאה בשקרבן חורין
אני לא חושב גם שהוא רואה את זה כהודאה בשקר שלו. אני חושב שזה בסך הכל רצון שלו שיכבדו את ההחלטות שלו, בלי קשר לאמת ושקר.
כמו שמתבגרים רוצים עצמאות, בלי קשר לשאלה אם הם צודקים. הם מעדיפים את הטעויות שלהם מאשר ללכת על פי עצות המבוגרים כל הזמן.
ולא חשבתי שאתה עושה את זה כדי לריב או מתוך אלימות, אבל אני חושב שבגלל הדברים שכתבתי לעיל, זה מתקבל מבחינתם כסוג של אלימות. חוסר כבוד להחלטות שלהם, שתלטנות ודיכוי. לכן אני חושב שזה הרבה יותר מורכב מאשר דיון תאורטי נעים ושיגרתי. אגב, לכן גם כתבתי שבאדם קרוב אלי- יתכן שאהיה יותר כנה איתו. כיון שבאדם קרוב יש לך יותר יכולת להעביר ביקורת בלי ליצור אוירה של שתלטנות.
אגב, זה לא שאני מתכוון שאסתיר מהם את דעתי. אלא רק שביחס להחלטה שלהם- אני רואה מקום לכבד את זה. מבחינתי אפילו לומר להם- אני מוכן לשתף פעולה עם השיגעון הזה מתוך כבוד לרצון שלך, אבל אני רואה בזה שיגעון ודבר בעייתי ומזיק.
זה מבחינתי שאלה של טקטיקה ולא שאלה עקרונית.
לגבי הענין של ההודאה בשקר, אני רואה את זה יותר כיחסי מטפל-מטופל. כמובן שכאן זה לא שאני בעמדת המטפל, אבל אני מאמץ את אותו היחס שהוא צריך לנקוט בו.
לא משנה איך אתה תופס את זה סובייקטיביתadvfb
מבחינה אובייקטיבית שאתה קורה לו איך שהוא רוצה שאתה מביע את השקר בשפתיך. זה עובדה. אתה אומר שקר. הוא איש ואתה קורה לו אישה. זה שקר. זאת אמירה שהתוכן שלה הוא כפירה.
נכון. יש דעות שאני לא רוצה לכבד אותם. וברור לי שזה גם מעליב שמראים לבנאדם שלא מכבדים את הדעה שהוא תופס בה, במיוחד כלפי הזהות שלו. מצד שני, ברור שלא כדאי להתעמת ולהעליב או להטיף לאף אחד, בחירה חופשית זה דבר אמיתי וזה טוב שהמדינה שלנו דמוקרטית ומאפשרת חופש דת וחופש מדת.
אני מעדיף להשאר בקונפילקט כשאני נפגש עם אדם כזה, מאשר להביע שותפות איתו בטשטוש זהויות.
לא כל אחד ולא כל פעם אפשר לקרב יהודי, לפעמים למען הקירבה עדיף להתרחק.
זה לא תמיכה במעשיםהפי
חוץ מזה בנינו מי אנחנו בכלל יש לנו את הניסיון שלו?
לא שופט בכלל, חלילהadvfb
אך אם אדם רוצה להתייחסו אליו ככה, זאת אמירה ממש משמעותית שהיא בגדר כפירה.
אני לא יכול להיות שותף לאמירה הזאת! ברגע שאתה קורה כמו שהוא רוצה שתקרא לו - אתה תומך באמירה שלו!.
לא מוכן להכיר במשהו שאני מאמין שהורס את האנושות - צעירים מעל עשרים
ברור שצריך להיות רגישים לאדם. הוא זהב האדם!! אך אסור שהבלבול שלו יגרום לנו לתמוך באמירות שאסור לתמוך בהם.
זה כמו גוי שמאוהב את ישראל ומרגיש יהודי לגמרי. אכבד אתארלט
תחושתו, ודאי לא להעליב, אבל הוא לא יהודי- אין מה לעשות
לא הבנתי את ההשוואהאהבה.
יש טוענים שאם גוי שרת בצבא ותורם לעם ישראלי ומרגיש יהודי אזארלט
הוא יהודי, אבל זה לא כך, גם אם רגשותיו אמיתיים ומעוררים הזדהות והבנה. כך גם אפשר להבין מישהו שבכל לבו מרגיש שייך למין שלא נולד אליו, אבל זה לא אומר שזה נכון.
אהאהבה.
נראה לי הכי הגיוני שיש חילוקנודד ומבקש
ברמה הפרטית, משנים מפני השלום ואף על פי שזה מאד מבלבל, אם אתה בקטע של לתמוך באדם וכו' אולי יהיה טוב דווקא לפנות אליו לפי איך שהוא מגדיר את עצמו אחרת הגיוני שהוא מאד ייפגע, הוא בטח עבר בחייו דברים מטלטלים עד שהוא החליט להגדיר את עצמו ככה.
ברמה הכללית יש היום כפי שהזכירו מלחמת תרבות וכו, ואם תהיה לא יודע מה, התייחסות כללית מצד הציבור/רבנים/פורום ציבורי של הכרה במין שאותו אדם אימץ לעצמו, זה עלול להיות מאד בעייתי, כי כמו שכבר דנו על זה דבר כזה הוא חמור על פי התורה (לא מאד עיינתי אבל כך נראה לי). ולכן ברמה הכללית היחס לדעתי צריך להיות מהיחס ברמה הבינאישית.
ברמה הפרטית אני חוזר שוב ומסתייג, זה מאד דינאמי, זה תלוי גם באיזה אופן הבןאדם מבקש/דורש שתקרא לו. אני למשל פעם עמדתי בתחנת אוטובוס בגוש דן ומישהו ברכב משטרתי נדמה לי, עצר לידי ושאל אותי כל מיני שאלות הזיויות על איפה אני גר, ושאל אותי: "נודד ומבקש אני מציקה לך?", זה לדוגמא יחס מטריד מצד הבןאדם, אני משער שהוא רצה לקבל הכרה להגדרה שלו מאדם דתי. הוא לא כיבד אותי ואני לא צריך לכבד אותו.
אולם אם זה מישהו שמבקש בצורה מכבדת שיקראו לו לפי איך שהוא מגדיר את עצמו, ונגיד שזו שיחה אישית ביניכם, זה כבר יורד מהרמה הכללית, שחשוב שנביע את דעתנו אידאולוגית, לרמה אישית שנראה לי הגיוני ונכון לכבד אותו לפי איך שהוא רוצה שיגדירו אותו.
כמובן שהכל תלוי במקרה הספיציפי.
אכנה אותו לפי מה שיגרום לו להרגיש יותר בנחReminder
כבר שמעתי על כאלו שמעדיפים שיפנו אליהם לפעמים כבן ולפעמים כבת, זה קצת מסובך אבל כל אחד ומה שהוא מעדיף🤷♀️
והנה בדיוק היום פורסם -אריאל יוסףאחרונה
"כמתוקנים שבהם..."
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע
כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.
נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..
ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..
אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..
(לא עשיתי במלחמה..)
האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?
במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..
רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..
בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃
תודה רבה..
אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשה
מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?
סיימתי לימודי ראיית חשבון ב"ה.צע
לא עולם שאני מכירמשה
בינתיים אני במקומך הייתי יושב בבית ולומד שני דברים לעומק
1.AI
2. אקסל
ולא פחות חשוב מזה את השילוב בניהם.
נשמע רעיון ממש טוב, תודה.צע
אקסל אני מכיר קצת, היה לא מעט בתואר..
וגם יודע שיש קורסים חינמיים..
איך לומדים ai? אתה מכיר דרך או קורס?
ותוכל להסביר מעט מה יש ללמוד בזה?
אתה צריך בסוף ללמוד איך לעשות את העבודה שלךמשה
כללומר. לנצל את הזמן כדי להתקדם מקצועית ולא רק "לחכות" שמישהו יואיל בטובו להסתכל עליך. כמובן גם הקו"ח שלך יתעדכנו בהתאם.
לימודי AI ברשת - למה זה לא שורה?
AI יש לא מעט חומר. הייתי מחפש ללמוד על השילוב בין AI לבין המקצוע שלך. כלומר איך לשאול שאלות על טבלאות דוחות וחשבוניות וכל אלה. בסוף איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר.
אופס… טעותפ.א.
אתה כבר עם רישיון רו"ח, אחרי סטאז' של שנתיים?פ.א.אחרונה
יש הבדל גדול בין סיום לימודי חשבונאות ובין מי שמחזיק ברישיון לעסוק בראיית חשבון.
אם אתה עם רישיון - חיפוש העבודה הוא שונה מחיפוש מקום לעשות בו סטאז'
גם כיוון תעסוקתי הוא שונה - עם רישיון אתה כבר צריך לבחור כיוון התמחות / תת-התמחות מקצועי בתחום הגדול של ראיית חשבון.
דברים שאני עושה לפעמים/משה
יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.
מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע
.
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66
אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?
רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.
מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.
תכתבי בפורוםרקאני
הריון ולידה
פה זה פחות רלוונטי
בפועלנפשי תערוג
מה שיעזור זה להחזיר כל פעם
כל פעם
אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון
עם הזמן זה עובר.
ואתם כהורים.
אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה
לא נוראנחלתאחרונה
כיף להיות במיטה עם אבא ואמא! לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק
והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון
לילד. אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?
אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד אוצר החוכמההפי
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
זה קצת מצחיק אבלנקדימון
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה
לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.
יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה
משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים
אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
💁🏻♂️צדיק יסוד עלום
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
💁🏻♂️צדיק יסוד עלום
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום
בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים
הרצון להשתנות תמיד מתבדה
