אני לא מבינה את זה!פרח וכיס

אנחנו ב2021 עוד רגע, הפמיניזם שולט בהכלל

בתקשורת, במדיה, במודעות, בחברה

הכל!!!

לנשים מותר לעשות קרבי, לגזור קצוץ, להתלבש כמו גברים, ואף אחד לא ירים גבה. להפך, בתל אביב יעריכו אותן.

אז איך לעזאזל אני, שהזמנתי חברות ומשפחה רק לסיום מסכת וכווולם בהלם טוטאלי?!

"כתוב כל המלמד את ביתו גמרא, מלמדה טפלות!"

"רגע, למה שתלמדי גמרא?? זה של בנים"

"וואי אחותיי את ממש מוזרה"

ועודועודועודועודד מלאא

איך לעשות קצוץ ולעוף בעיר עם סקייטבורד בחולצה של גולגלת ומכנסי נינגה נראה לאנשים סביר יותר משמישהי תלמד גמרא?

למה זה כזה הזוי שסיימתי מסכת??

רגע רגע את בת ואת סיימת מסכת???סטלנית בפעולה


והנה זה מתחיל גם כאן... כןפרח וכיס


אני בת ואני מסיימת מסכתפרח וכיס


ומה למדת שם שתפיסטלנית בפעולה


רגע ואת גם בקטע של תפילין וזה...סטלנית בפעולה


וואאאו נשמהה הלכת רחוקקפרח וכיס


אהה אז בסדר אבל מה לומדים במסכתסטלנית בפעולה


מה זה גמרא מה לומדים שםסטלנית בפעולה


את הפילוסופיה מאחורי ההלכותפרח וכיס


דיונים של בית מדרשפרח וכיס


ומה זה לכול הרוחות מעניין אותך???סטלנית בפעולה


תתפלאיפרח וכיס


לע אבל אני רצינית אני לא באה להתבדח איתךסטלנית בפעולה


איך אפשר בלי זהשחר אורן

שניים שנפלו מארובה - אחינו (מסתבר שנכתב על זה שיר).

חו"מ, בגדול הגמ' היא הבסיס להלכה הקיימת בימינו, היא לוקחת את המשנה ומרחיבה ומדייקת את הדינים הכתובים בה, זה החלק העיקרי, בנוסף יש בה גם אגדתות ורעיונות מחשבתיים.

 

 

 

ואלו דבריו של הרמב"ם בהקדמתו לפירוש המשנה -

 

וחיבר התלמוד, והיתה כוונתו בו ארבעה דברים:

 

האחד, פירוש המשנה וכל מה שנפל בה מדברים המכילים עניינים רבים ממחלוקת הפירושים, וטענות כל מפרש על חבירו, וגילוי טענת האמת, וזה ראשית הכוונות שנתכוון.

 

והשני, פסק הדין על דעת האחד משני החולקים שנחלקו בדברי המשנה, או בפירושה, או בחידושים שנתחדשו בה, ושחיברו עליה.

 

והשלישי, בחידושי העניינים שהוציאו חכמי כל דור מן המשנה, וגילוי העיקר והראיות שהורו בהן, וסמכו עליהן התנאים המדברים על דברי המשנה, עד שנסדר מדבריהם מה שנסדר, והגזירות, והתקנות, העשויות מאחרי רבינו הקדוש עד המחבר הזה.

 

והרביעי, דרשות שהם ראויות לפי עניין כל פרק שנזדמן להיות בו דרש. 

חומש בראשית אני לא מבינה את מדברת איתי על מסכת וואי וואיסטלנית בפעולה

צוחק

חחח אחותי כנלמעונן

אני לא מסוגלת לזכור את זה טכני ככה

אני הרבה יותר מתחברת לסיפורים/מוסרים שהמורה מביאה מאחורי זה..

 

 

חחחח אשכרה זאתי לומדת פי 5 ממנוסטלנית בפעולה


העע זה שפה שאני לא מבינה...איך מה למה כמהמעונן

זה מסובך לי

איך היא...וואו

@פרח וכיס אלופה!! הכי כל הכבוד לךך

חחחחחח כן האסטלנית בפעולה


כל הכבוד לך. אשרייךארלט


1, יישר כוחך!ונסי

2, איך אפשר בלי:

נכתב על זה

דורש ברמות!!מעונן

וואו בול, זה מה שעלה לי בראש חחח

חיייייי הרגת באמאסטלנית בפעולה


אויש נו אין אחד שלא שלח לי את זהפרח וכיס

ואומרים לי שאני דומה לה בפרצוף בלי קשר אז בכללאפאטי

חחחחחחח איי אייסטלנית בפעולה

מה שנכון נכון כפרעע חושף שיניים

נשמה מהזה מה שנכון נכון?פרח וכיס

בכלל לא ראית אותי אהבלהבוכה/צוחק

מי דיבר על ליראות אותך התכוונתי נכון שאת מתאימה לדבורה הזאתיסטלנית בפעולה


אוקיי יש בזה משהו קטן למען האמתפרח וכיס


טוב יופי לכו תעשו תחרות מסכתותסטלנית בפעולה


אני רצהפרח וכיס


יאללה הפ הפ הפ הפ חחח סתם סתם אחותיסטלנית בפעולה


חשובrbz100000

אני מציעה לך שלפני שתלמדי גמרא קודם כל תדברי יפה!

ותעשי את הדברים הבמת חשובים שההלכה אומרת...אחרי שתעשי את הכל אז תלמדי!!

 

סליחה?!פרח וכיס

מי אתה ובאיזה הקשר אמרת את המשפט הנל?

יש פה שני דברים שונים לגמריכיפת ברזל-סרוגה
ואת מערבבת אותם...
יש בנות שהולכות לקרבי ומתלבשות כמו גברים ועוד דברים שאמרת- שזה נוגד את ההלכה וזה בכ"מ אסור (לא נכנס לזה שזה גם מחליש את צהל...)
ויש לימוד גמרא לנשים- שזו מחלוקת אם מותר, וזה לגיטימי שתעשי סיום מסכת, אבל לגיטימי שגם ירימו גבה (כמו שגם לפעמים מרימים גבה על כאלו שעולים להר הבית לדוגמה...)
מסכימה ממש!!אין קדוש כה':)


את מערבת שני דבריםרויטל.

 מה שאסור לפי ההלכה,ומה שמותר לפי ההלכה

כל מה שכתבת על הקרבי תל אביב וכ,,זה ממש אסור

בקשר לגמרא אם היית לומדת משהו אחר ומסיימת

אז כל הכבוד לך ותעשי סיום ונשמח בשמחתך,אבל

גמרא דווקא זה לבעלים זה לגברים,

 

 

מסכימה איתך לגמרי!!!דמעה שקופה

בתור אחת שלומדת גמרא,

ובתור אחת שכולם תוקעים לה עיניים על זה שהיא בת והיא לומדת.

ערבבת פה שתי קבוצות שונותחושבת בקופסא

יש את הפמיניסטיות מתל אביב שחושבות שזה "מעצים" לנשים להידמות כמה שאפשר לגברים,

להתלבש כמו גברים, להסתפר כמו גברים, להיות מופקרות כמו הגברים שם, להידחף למקצועות שיש בהם רוב של גברים, ולהתגייס לקרבי כמו גברים.

הקבוצה הזו שונה לחלוטין מקבוצת האנשים שמעריכים לימוד גמרא, אנשים ששומרים מצוות ולומדים תורה ולא חושבים שאישה צריכה להתנהג כמו גבר בשביל להיות מוערכת.

לימוד תורה לנשים זו סוגיה אחרת, אבל הסוגיה הזו היא מול האנשים מהקטגוריה השנייה, הפמיניסטיות לא קשורות ללימודי גמרא, והן לא יעריכו אותך על סיום מסכת ואין לך מה לחפש את האישור שלהן.

 

(ובכלל פמיניזם של גל שלישי זאת אידאולוגיה מסוכנת שלא כדאי להזדהות איתה.

הפמיניזם מורכב משלושה גלים:

 

הגל הראשון התחיל בשנות ה40 של המאה ה19 הוא כלל את המחאה המוצדקת של נשים לזכות להחזקת רכוש, הצבעה בבחירות, ועוד זכויות שנמנעו מהן.

הגל הזה הסתיים ב1920 אחרי שהותר לנשים להצביע בבחירות והשינוי החברתי שהן הובילו גרם לשינוי בשאר התחומים שהן נלחמו בשבילם. 

הפמיניסטיות מהגל הראשון לא רצו להפוך את המבנה של החברה או לטעון שהן מסכנות ומדוכאות, הן רצו במובן הכי פשוט שוויון ולא שום דבר מעבר.

רוב הנשים אז היו עקרות בית, וחלק ממה שהן דגלו בו זה הסרת הסטיגמה מאישה עובדת, לא אמרו שיותר טוב לעבוד, רק אמרו שזו גם בחירה מתקבלת.

 

הגל השני התחיל בשנות ה60 של המאה ה20 אחרי שכבר לנשים היו זכויות ושוויון מסויים השינוי העיקרי שלו היה חלק מהשינוי התרבותי הכולל שעברה אמריקה בעשור הזה, חוקי הגירושים הפכו למאוד מקלים, ניתן אישור תרבותי להפקרות מינית, ונשים נדחפו לצאת לשוק העבודה ולפתח קרירה.

 

חלק מהעניין של קריה לנשים הוא שהתרבות השתנתה ויותר ויותר מוצרים ושירותים נחשבו הכרחיים לבית הממוצע, אז נהיה צורך בשתי משכורת כדי לממן את כל הדברים האלה. 

 

חלק ממה שהגל השני הביא עזר לנשים וחלק ללא ספק פגע בהן.

 

האישור התרבותי להפקרות וחוקי גרושים מאוד מקלים הביא להרבה ילדים שגדלו מחוץ למבנה משפחתי,

(בעיקר בקהילה השחורה שם 70% מהילדים גדלים בלי לגור עם אבא שלהם באותו הבית עד היום)

מה שהוביל הרבה מהאימהות החד הוריות האלה לעוני בניסיון לפרנס את הילדים שלהן.

וילדים ממשפחות שבורות יותר נוטים לנשירה מהלימודים, התדרדרות לפשע וסמים, והריון מחוץ לנישאים בעצמם,

וצריך גם לזכור את החוסר הנפשי שהמבנה הזה גורם לכל הצדדים, לאמא, לאבא הלא מעורב, ולילדים,

 

עידוד היציאה לעבודה מצד אחד עזר לנשים שיש להן כישרונות שלא יכולים לבוא לידי ביטוי רק מלהיות עקרת בית, אבל מצד שני צמצם את הזמן שאמהות מבלות עם הילדים שלהן, והצריך בנייה של מסגרות שלקחו על עצמן את החינוך של הילדים.

זה לא שלא היו בתי ספר קודם לכן, אבל הרעיון שהבית ספר הוא המחנך של הילדים ולא ההורים יצא מהתקופה הזאת.

(בתי ספר ממלכתיים נמצאים הכי בסיכון, כל פוליטיקאי יכול להפוך לשר החינוך ולהכתיב את הערכים של הדור הבא בלי קשר לערכים של הבית שבו גודלו הילדים)

 

הגל השלישי התחיל בשנות ה90, הוא ידוע גם בתור "פמיניזם רדיקלי" מלשון radix שזה בלטינית שורש, כי הוא רוצה לשנות את מבנה החברה מהשורש. (לא ידעתי את זה, קראתי את זה בויקיפדיה, בין כל ההטפה יש גם מידע רלוונטי)

הפמיניזם הרדיקלי מדבר על דיכוי במקום על אפליה יותר על שחרור מאשר על שוויון זכויות, ודרש מהפכה במקום רפורמה.

השינוי במושגים מבטא את הנרטיב שכל הנשים הן מדוכאות ומסכנות וצריך להפוך את החברה המדכאת כדי לשחרר אותן.

 

כמה מהסוגיות שהפמיניזם גל 3 נלחם עליו: התרת הפלות כדי לעודד עוד מופקרות מינית ללא השלכות, (שימו לב לשלבים, קודם זה לנרמל ואז זה לעודד, חכו מה הפמיניסטיות ינרמלנו לנו עכשיו)

מלחמה נגד הטרדות ואלימות במשפחה (שבבסיס זה דבר טוב) תוך כדי שתילת הנרטיב שנשים תמיד הן הקרבן וגברים הם הפוגעים, פרסום נשים בצורה מינית- יש כאן מחלוקת, יש פמיניסטיות שחושבות שזו החפצה והורדה של האישה לכלי במקום אדם עם יכולות, ויש פמיניסטיות שחושבות שזה דבר מעצים ומשמעותי וכל מי שטוען אחרת הוא שוביניסט ומדכא נשים.

 

(בגל הזה התחיל הטיעון המטומטם הזה, חוסר הסכמה עם הפמיניזם הרדיקלי  פתאום שווה לכליאה של כל הנשים במטבח קולקטיבי, וזה בכלל לא אפשרי שלנשים יהיו חוסר הסכמות עם הגישה הפמיניסטית, מותר להן לחשוב רק בצורה מסוימת)

 

כל זה היה דברים שקורים בעיקר בארצות הברית, לשאר העולם הפמיניזם מיובא קצת באיחור, כשבארצות הברית מדברים על דוגמניות שמנות בביקיני בתור דבר חיובי ומעצים, (כי הבעיה בדוגמניות כמעט ערומות זה לא הזלזול בגוף האישה, מה שהיה צריך זה לקדם את מבנה הגוף הנכון, ובו תזלזלו בכייף) בישראל מדברים על מניעת הפרדה באירועים שמיועדים לדתיים.

יש דברים שבאותם רמה של ארצות הברית, אבל בגדול, ברוך ה' אנחנו בפיגור די משמעותי כי הם הגיעו לדברים משוגעים באמת שם, ואנחנו עדיין בשלב שאפשר להלחם בטמטום הזה.

בכלל לא כתבתי את רוב הנושא, אבל רק שתביני על מה את מדברת בבסיס ואיך זה לא דבר חיובי בכלל.)

וואו שאפוובשקט
כל הכבוד!! הלוואי עליי לסיים מסכת בגמרא
אין שום בעיה לבנות ללמוד תורה.. מה שמפליא בעיקר בעובדה שבת סיימה מסכת זה נראה לי פשוט בגלל שרב הבנות לא הכי מבינות בזה ולא ממש רוצות, אבל בתכלס אין שום פסול בזה שתפתחי גמרא ותלמדי
ושוב באמת כל הכבוד לך!
אשרייך!!!נשמחה בך
איזו מסכת?

שניה... אז ברצינות את סיימת מסכת??? הסבר לתמיהות אודותייך 👇שושיאדית
אחותי... זה לגברים בלבד! אם תלכי קצוץ ובלבוש גברי הייתי מבינה אם היית נוהגת כמו גבר חילוני... קרבי, סיגרים, אלכוהול וכל זה...
אבל אם היית מוסיפה גם תפילין, כיפה ציצית ועוד מצוות שקשורות לבנים... הייתי מקבלת את ההתנהגות של גבר שומר תורה ומצוות.
אבל את עושה מצוות שקשורות לבנות, ואת מתלבשת כמו בת, אז למה שתנהגי כמו גברים? הרי נשים לא צריכות ללמוד תורה, הם צריכות לתמוך ולאוג לבעליהן - הגברים שילמדו תורה.
הבנת מה התמיהות שקיבלת??
וואו כל הכבוד לך!!שירה????
ולכל אלה שכתבו שאסור אז- אסור *ללמד* נשים גמרא אבל אם הן לומדות לבד אז מותר להן(תסתכלו בקישור)
האם מותר לנשים ללמוד גמרא?
זה שבתל אביב נשים הולכות כמו גברים אני נגד!!!!
וזה שיש בנות שמתגייסות לקרבי- אני נגד כי בזה באמת גברים יותר טובים מה לעשות אנחנו לא שווים מבחינה פיזית.
אבל בת שרוצה ללמוד תורה לעצמה לא נוגדת את ההלכה, זה לא שהיא מניחה תפילין!!!!
אף אחד לא אמר שאישה צריכה לנקות כל היום אין בעיה שהיא תעשה דברים שהיא אוהבת(כמובן בגדר ההלכה, ושלא תעלה לתורה כי מתחשק לה)...

זה לא מושך ....אישה שלומדת תורה...תורניות זה לא נשיליאופורד

 

זה חפרני- תהי חכמה תהי פשוטה 

אף אחד לא שאל אותך אם זה מושך אותך או לא זה בכלל לא3,000

הדיון

ולמה נראלך שאכפת לנו אם זה נשי או לא

היא לומדת מסכת, אמרו כאן שזה מותר, היא אוהבת אתזה למי אכפת אם זה נשי או לא

ואם היא אוהבת אתזה וזה מותר אז שתעוף עלזה 

חפרני יכול להיות באותה מידה שאישה תלמד הנדסה או משו זה לא קשור

חוץ מיזה שלחפור זה זכות

 

וסורי אם זה נשמע תקיף למדי פשוט מעצבן אותי שאם משו נראה לא נשי אז זה רע

בתור אוהדת כדרורגל גם חפרו לה על זה

זה פשוט לא מקובל... גמרא זה של גבר - דתישושיאדית
דתיים לא נוהגים להתנהג או לעשות דברים כמו בני המין השני....
אני מסכימה שזה לא מקובל3,000

וכן אני לא הייתי לומדת, אבל אמרו כאן וואו כל הכבוד לך!! שזה מותר.. ואם זה מותר אז אני לא חובת שצריך להתייחס אליה כאילו היא עושה מדו רע.. ואני גם לא חושבת קשור בכלל לדיון הזה אם זה מושך או לא

זה בכלל לא קשור וזה בכלל לא הדיון

סתם מדייקת-האקונה מאטטה:)
אין איסור לאישה לשים תפילין כל עוד זה בא מהרצון שלה לעשות את המצווה.
כדי להניח תפילין צריך גוף נקי. לנשים זה לא כל כך פשוט.נפש חיה.
לא קשור. אתה אמרת שאסור. אני מדייקת שמותר.האקונה מאטטה:)
קשה זה לא בילתי אפשרי.
זה לא מדוייק . ואני בת.נפש חיה.
יש איסור להתנהג כמו גבר!!שושיאדית
מה הדעות האלו????
לצערך ולצערינו, את טועה בעניין.הָיוֹ הָיָה

בשולחן ערוך מפורש שאש/ה המבקשת להניח תפילין "מוחים בה"

ובשו"ת לבני בנים מהגאון רבי יהודה הרצל הנקין (סבא של הרב איתם הנקין הי"ד.) מבאר שיש חשש משום "לא ילבש".

הסוגיא הזו היא סוגיה לא פשוטהשחר אורן

וזה שכל אחד יזרוק פה את דעת רבותיו לא יקדם אותנו (אני כותב את זה ל2 הצדדים).

אני יודע זאת, כמובן.הָיוֹ הָיָה

שים לב שלא הגבתי אלא לזו שכתבה ש"למען הדיוק - אין שום בעיה"

אז אכן, כל אחד יעשה כדעת רבותיו, אבל אני בטוח ששום רב לא יסכם ב"שום בעיה" דבר שבשו"ע כתוב שמוחים בו.

ההחלטיות לצד אחד - גרמה לי להציג את הצד השני.

(אגב, הגריה"א אינו רבי כלל ועיקר... אא"כ התכוונת לשו"ע עצמו...)

בכלל, דיונים מורכבים מהסוג הזה כמדומני שמקומם בבית המדרש (לא הפורום, הממשי) ולא כאן... אבל אם כבר נאמרו דברים בכזו פזיזות - הוכרחתי לומר את הנ"ל..

 

(כמדומני שאתה זוכר עוד פרשיה שנהגתי בה כך.... )

לא עם עצם התגובה הייתה לי בעיהשחר אורן

אלא עם החלטיות הכותרת (אגב היא לא כתבה אין שום בעיה).

לגבי רבותייך זה לא נכתב ספציפית אליך.

 

בהנחה שאני מבין על מה אתה מדבר, אז הריני להעמיד דברים על דיוקם, הדברים שם לחלוטין לא נכתבו בפזיזות.

אוקיי..הָיוֹ הָיָה

גם הכותרת שלי הייתה לגבי החלטיות דבריה...

 

 

ולא, לא הבנת.. לא דיברתי על התגובה שלך, אלא על הסיבה שבגללה נשקקתי לתגובתי ההיא.

האמתשחר אורן

כשכתבתי את תגובתי האחרונה עלתה בי מחשבה שאולי זו הייתה כוונתך.

 

 

לא הבנתי? שנינו מדברים על זה- (כמדומני שאתה זוכר עוד פרשיה שנהגתי בה כך.... )?

הא...הָיוֹ הָיָה

אטול קורה מבין עיני.

אני הוא זה שלא הבנתי את דבריך....

 

גם שם הייתה פזיזות לדעתי, בכך שנאמרו הדברים כאן ולא בביהמ"ד פנימה, הרי בזה עסקה השורה האחרונה שלי..

אני חושב שדווקא אני לא הבנתי טובשחר אורן

אבל בסדר.

 

 

עכשיו הבינותי.

פיתחנו פה צופן.....הָיוֹ הָיָהאחרונה

במקום החידות כאן, נמשיך באישי.. (מתישהוא...)

וואיייי כל הכבוד לך!!!אני והאני
איזו מסכת?
אני למדתי קצת כשאחים שלי למדו עם אבא שלי וגם קצת עם אח אחר, אבל וואו מסכת שלמה!!! איזה כח רצון! את ממשיכה למסכת הבאה?

תכלס זה מגניב ומפתיע להיות מוזמנים לסיום מסכת של בת, ואולי זה הגיוני שהבנות מופתעות וזה המשפט הראשון שעולה להן...
איזה מסכת?hartkebhdxcrd


אני לא כל כך מבין מה את רוצה לטעון.הָיוֹ הָיָה

אם את רוצה רק לטעון למה לא מרימים גבה, למה אנשים נגד שבנות תלמדנה, אז זה שאלה לגיטימית והגיונית, וזכותך להתרגז.

אבל למה את בונה את כל הטיעון שלך על זה שאנחנו ב2020, והפמיניזם שולט, ויש נשים בקרבי.... מה זה קשור? "לנשים מותר לעשות הכל" וואט?? בגלל שהעולם הפקר אז את מביאה מזה ראיה? לא, לנשים לא מותר לעשות הכל, ואגלה לך סוד כמוס: גם לגברים אסור לעשות "הכל", יש תורה, יש הלכות, יש מחויבויות, לנשים אסור להיות בקרבי, לנשים אסור להתלבש כמו גברים, אסור! בתל אביב יעריכו? אז מה, שיעריכו! מה זה עניינינו? בתלאביב מעריכים הרבה דברים שאנחנו נבוז להם בכל ליבנו... על דברים מסויימים אמר החזון איש "הם קוראים לזה אהבה, אנחנו קוראים לזה כרת"...   מה חשבת כשהבאת את זה כטיעון?

 

וכעת, אם אכן נסנן את כל הנ"ל, ונשאיר שאלה פשוטה: למה אנשים מרימים גבה כשאת עושה סיום? אז התשובה היא פשוטה, דבר ראשון, כי זה עדיין לא מקובל, ומה לעשות, אנשים מרימים גבה על דבר מוזר, גם אם הוא נפלא ונהדר ושאפו למי שעושה אותו. דבר שני, כי יש דעות שזה לא בסדר, ואני לא אומר שאת לא יכולה לסמוך על הדעות שזה כן בסדר (אם ביררת כראוי לעומק, ולא התפרצת עם גחמה..), אבל מה לעשות שיש חולקים ואוסרים, ולכן יש אנשים שהם תלמידי האוסרים וכדו', שמעירים הערות כאלו, בכל מקרה הם לא בסדר שהם מגיבים לך בבוז ופוגעים, אבל עצם הביקורת שלהם מובנת....

 

 

 

אממה, אני לא יכול להתאפק מלתת כאן את התובנה הבאה:

את הרי כן בחרת להתלונן דווקא בשם הפמיניזם ותל אביב....

לא אמרת "למה לא נותנים לי להתקרב לה' ולדעת תורה" אלא "למה בדור שבתל אביב מעריכים בת שמתלבשת כמו גבר לא מסכימים לי ללמוד תורה"

ואת יודעת מה זה אומר?

זה אומר שנתת בעצמך את התשובה לשאלתך, את הנשק למתנגדייך..

והנה לך סיבה שלישית, בנוסף לשתים שמניתי, למה אנשים מגיבים ככה:

כי אנשים רואים, שמתפתחת תופעת לימוד תורה לנשים, שלא מגיעה ממקום אמיתי וטהור, ממקום של שאיפה ללמוד תורה, מרצון לעליה רוחנית... מחשק להעשרה וידע תורני, לעמל וידיעת התורה....

אז מאיפה כן? מפמיניזם רדיקלי! מרצון להשוות את הנשים לגברים בכל דבר, מניסיון לטשטש את הזהות ה"מגדרית" (במרכאות כפולות ומכופלות) וההבדל בין המינים...

ןלצורך כך,  כמו שנלחמים על קרבי, ולבוש, ועוד מרעין בישין.. רוצים גם גמרא.. כי "בתל אביב מעריכים" וכי "לאשה מותר הכל", אז גם משתמשים בגמרא כקרדום לחפור בה.. וזה מעשה נבזי ושפל, ובוודאי שאנשים נלחמים בו וכועסים עליו!

אנחנו נקבע את ערכינו ודרכינו על פי התורה, ולא על פי אג'נדות פוסמודרניות רקובות שמוערכות בתל אביב....

נקודה למחשבה....

וואוו נראה לי שקצת נסחפנו פה..מאן דאמר

לעניות דעתי יש לחלק בין שני דברים יש ללמוד גמרא כדי להדמות לגבר (פמניזם במובן השלילי(היינו אגנדה שלפיה אישה =גבר))  ויש לימוד שאינו כך אלא כי באמת היא רוצה ללמוד ולא מתוך מקום של להדמות לגבר אותו דבר גם לגבי תפילין אם אישה רוצה להניח אין שום בעיה (השו"ע כותב שמוחים בה כי מסתמא היא עושה כך כדי להדמות לגבר) אך אם זה לא בא ממקום של התרסה ו"שוויון" אין שום בעיה בכך.

חוץ מזה. אישה מחוברת לה' באופן טבעי ולא צריכה כמו גבר מסגרת מסודרת (3 תפילות תפילין וכל המצוות שהזמן גרמן) ולכן אי אפשר להשוות וזה לא חיסרון לאישה אלא חיסרון לגבר שע"י התורה ומצוות עשה שהזמן גרמן הוא ממלא אותו..

עכל"ד. הצב"י

הגבת אלי ספציפית?הָיוֹ הָיָה

כי אני עשיתי את החילוק שאתה מדבר עליו, שים לב.

דווקא לא אליך אלא הרבה שענומאן דאמר

נגד גמור בלי להבין מה באמת השאלה...

הבינותי, כדאי שתשתדל להתחשבן למי אתה משרשר.הָיוֹ הָיָה


אני ממש מסכימהחושבת בקופסא

הסברת ממש טוב את כל העניין, וגם ניסחת את זה ממש טוב, כל הכבוד.

תודה רבה.הָיוֹ הָיָה

יש לציין שדברייך כאן: ערבבת פה שתי קבוצות שונות - נוער וגיל ההתבגרות גם הם דברי חכמה וטעם מוסברים טוב מאוד, חידשת לי שם הרבה שלא ידעתי. אז כל הכבוד גם לך..

לא כזה הזויאמממ
אני לבת מצווה סיימתי את מסכת הראשונה שלי -תענית.
אגב איזה מסכת סיימת?
אולי אצלי זה שונה כי אני בין בנים אבל לדעתי זה ממש בסדר.
אל תשימי אל מי שאומר שלא
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך