סקר קטן..צדיק יסוד עולם!

איזה עדות אתם?

אשכנזים - הונגרים וגרמנים, ספרדים - תוניסאים.דמעה שקופה


אמא(שפרינצא- אשכנזית)-הונגריה ורוסיה, אבא(בוזגלו-ספרדית)-שפרינצא בוזגלו

טורקית ואלג'יראית...
שווה!

לפחות יותר מאשכנזים!!!!צדיק יסוד עולם!


אשכנזי מלאחתול עם רישיון


מסכן..צדיק יסוד עולם!

מי שמת ולא זכה להיות תימני...

 

 

אשכנזי מלא וגאה בזה אין לי רצון להיות תימני(חס"ו)חתול עם רישיון


^^^ אשכנזים לשלטון!!דמעה שקופה


..עובדת ה בשמחה????

העיקרון אחי הכיי שווהה זה תימנים!!!! ופרסייים

מסכים איתי?!

@צדיק יסוד עולם!??

ברוררררררררררצדיק יסוד עולם!

מה את חושבת? אני יגיד שונה ממך???

 

ידעתיייעובדת ה בשמחה????

לוב יו אחי!!!!!

 

מאוד שקוף... דמעה שקופה


אי אי אי ניסינו להסתיר ולא הלך לנו...עובדת ה בשמחה????


גם מאן דאמר הוא אחיך, נכון?דמעה שקופה
עבר עריכה על ידי דמעה שקופה בתאריך כ"ד באלול תש"פ 12:11

@מאן דאמר

@עובדת ה בשמחה😊

קוללללללללל אחים תמנים?שושיאדית
ואי ואי.... פיצוץ!!!💥💥💥
חחחחחצדיק יסוד עולם!

כן

 

העיקר שזה "צדיק יסוד עולם"שושיאדית
נראה עד כמה הפיצוץ יהיה מתון או קטלני
🤣צבע לחיים

😏😏

תוניסאית ופרסיה. ספרדיה שלמההאקונה מאטטה:)
חצי תוניסאית חצי טריפוליטאיתהכל עוד אפשרי
..אייסקפה

מצד אבא-  טריפוליטאית

מצד אמא- אשכנזיה

...טאטע אוהב אותי!
אמא-אשכנזיה (אני אישית מתכחשת לעובדה)
אבא-ספרדים -גרוזינים
גם אני גרוזיניתבשקט
שלמה
עדות ביהוסף.דמעה שקופה


עדות שבטלה מקצתה.דמעה שקופה
עדות מפי עדותדמעה שקופה
עדות מפי הכתבדמעה שקופה
עדות שאי אתה יכול להזימה.דמעה שקופה
עדות לחצאין.דמעה שקופה
ועכשיו לחידה...הָיוֹ הָיָה

איזה מהתשובות של @דמעה שקופה היא יוצאת דופן?

תשובהשחר אורן

עדות ביהוסף, היחידה שהיא מפסוק ולא מדברת בדיני עדות.

הי.. לא אתה היית אמור לענות....הָיוֹ הָיָה

יותר מיועד לבנות שכאן... (כשכתבתי - "אמרתי לעצמי.. בטח שחר יענה צ'יק צ'ק.. טוב, נקווה שלא...." כנראה הקיווי שלי לא הועיל..)

חשבתי על זה שזה לא פיירשחר אורן

לכן לא עניתי בכותרת.

אבל אם כבר - הנה חידה לך על גבי העניין הנ"ל...הָיוֹ הָיָה

מנין שפרשיות וישב מקץ הם תמיד הפרשיות של חנוכה (מקץ, וכישי 2 אז גם וישב)

התשובה גלומה במשפט הבא:

קח מציאת יוסף, אל בגדי יוסף, ומחיר יוסף תוסיף אל תוספת יוסף, ותמצא חנוכה"..

מה אומר?

יש לי תשובהשחר אורן

אני לא יודע אם אליה התכוונת-

 

קח מציאת יוסף-  "וַיִּמְצָאֵ֣הוּ אִ֔ישׁ וְהִנֵּ֥ה תֹעֶ֖ה בַּשָּׂדֶ֑ה וַיִּשְׁאָלֵ֧הוּ הָאִ֛ישׁ לֵאמֹ֖ר מַה־תְּבַקֵּֽשׁ" פסוק ט"ו, בגימטריה 15

אל בגדי יוסף- "וְיִשְׂרָאֵ֗ל אָהַ֤ב אֶת־יוֹסֵף֙ מִכׇּל־בָּנָ֔יו כִּֽי־בֶן־זְקֻנִ֥ים ה֖וּא ל֑וֹ וְעָ֥שָׂה ל֖וֹ כְּתֹ֥נֶת פַּסִּֽים" פסוק ג' בגימטריה 3

ומחיר יוסף תוסיף- "וַיַּֽעַבְרוּ֩ אֲנָשִׁ֨ים מִדְיָנִ֜ים סֹֽחֲרִ֗ים וַֽיִּמְשְׁכוּ֙ וַיַּֽעֲל֤וּ אֶת־יוֹסֵף֙ מִן־הַבּ֔וֹר וַיִּמְכְּר֧וּ אֶת־יוֹסֵ֛ף לַיִּשְׁמְעֵאלִ֖ים בְּעֶשְׂרִ֣ים כָּ֑סֶף וַיָּבִ֥יאוּ אֶת־יוֹסֵ֖ף מִצְרָֽיְמָה, המחיר של יוסף = 20

אל תוספת יוסף- "וַיִּקְרָ֥א יוֹסֵ֛ף אֶת־שֵׁ֥ם הַבְּכ֖וֹר מְנַשֶּׁ֑ה כִּֽי־נַשַּׁ֤נִי אֱלֹהִים֙ אֶת־כׇּל־עֲמָלִ֔י וְאֵ֖ת כׇּל־בֵּ֥ית אָבִֽי" פסוק נ"א, בגימטריה 51 (הקשר להגדרה הוא שעכשיו יש עוד יוסף קטן, אני יודע שזו כף נעליים).

ותמצא חנוכה 15+3+20+51=89 הגימטריה של חנוכה.

 

 

אגב, אאל"ט שנה הבאה מקץ איננה שבת חנוכה.

 

 

פיתרון שלא הכרתי...הָיוֹ הָיָה

מה שאני מכיר זה - קח מציאת יוסף - וימצא יוסף חן

אל בגדי יוסף - וילבש אותו שש - בגי' ו'

ומחיר יוסף - עשרים כסף - כ'

תוסף אל תוספת יוסף - מה שנוסף לשמנו בתהילים - יהוסף (ולכן אמרתי שזה קשור לעניין דלעיל)

ותמצא - ח' נ' ו 'כ' ה'.

 

 

מנין לקחת את הפיתרון שלך? 

הפתרון שלך אכן יותר משהושחר אורן

המצאתי.

אתה גאון.הָיוֹ הָיָה

חייב לומר....

זה מה שקורה כשיש לך מוניטין להגן עליו שחר אורן


מה שנכון נכון......הָיוֹ הָיָה

תזות ידועות במחקר... מה קורה כשאדם חייב להתאמץ...

 

("משגיח": "אי אי אי כמה מוסער אנחנו צריכים לקחת מזה!! אי אי אי, אנחנו מנצלים את הכוחות שלנו כמו שצריך?")

ודאי שאנחנו מנצלים את הכוחות כמו שצריךשחר אורן

זה כלום לעומת ההמגדלים באוויר שאני בונה כדי להבין גמרות.

אשריך!הָיוֹ הָיָה

עלה והצלח...

לגבי מה שכתבת על מקץ השנה-הָיוֹ הָיָה

אכן, השנה סימנה זח"א, שזו השנה היחידה מתוך 14 סוגי שנים שפרשת מקץ לא חלה בה בחנוכה, ועבורה בלבד ישנה את "הפטרת מקץ". זו השנה כמעט הכי נדירה מבין כל השנים (חוץ מהח"א והש"א), הפעם הקודמת הייתה לפני 20 שנה, ולפני"כ - לפני 44 שנה.

אני מבין שחיכית לשנה החדשהשחר אורן

כדי שתוכל לכתוב 'השנה'.

דווקא לא.... פשוט זה התגלה לי רק בר"ה....הָיוֹ הָיָה

נקודה פיקנטית, לא? 

 

אתה מתעניין בקביעות הלוח והחשבון?

נו נו נו לך!דמעה שקופה
עבר עריכה על ידי דמעה שקופה בתאריך כ"ג באלול תש"פ 23:19

משהו כזה...דמעה שקופה

|חיוך זדוני מבצבץ מתחת לשפם|

אין מה להסביר, צר לי.דמעה שקופה


הייייייייייייייייייייייייכלביים זה החיים


היייייייייייייכלביים זה החיים


טוב חלאס עם זה זה חסר כל סיבה ומפוצץ את הפורוםחתול עם רישיון

ואם אני שאני ידוע כחופר מוחלט אומר את זה כדאי להקשיב

יאלה דישטות_ניק_בנשמהאחרונה


מרוקאי אסלי 😎צבע לחיים


מרוקאית ותימניהשירה????
מרוקאית- מהצד של האבא
תימניה- מהצד של האמא
100% פולניניב שטרן


אשכנזיה שלמההההים סוער
תוניסאית שלמהה - ספרדיתשקד מהצפון


...צבע לחיים

*מב''ש.

הכי חשובקורץ

נכון הכייי חשוב !!!!שקד מהצפון


עדות המזרחהיפיפיה הנרדמת


תמניה😊שושיאדית
למה לפלג?????חובה?
העם איתך.ים סוער
חצי אשכנזית (בתוך- הונגריה ורומניה) וחצי פרסיתחסרת טאקט


אשכנזי גאהשטות_ניק_בנשמה


לא נראה ליהיפיפיה הנרדמת


רק שתדע צילמתי את החלק הזה שכתבת שאתה אשכנזי גאה ונראה מתיעובדת ה בשמחה????

אני יזכיר לך את זה

 

אני יהודיניק כמעט בלי ראש

שמתפלל בנוסח אשכנז.

ניק כמעט בלי ראש הוא יהודי?שחר אורן

אז אנתוני גולדשטיין הוא לא היחיד, מעניין.

נכון,אודה ה' בכל לבב

גם לוציוס ובלטריקס יהודים...

השחקנים או הדמויות?שחר אורן


השחקניםאודה ה' בכל לבב

דמיוית אין חוץ מאנתוני גולדשטיין

זה לא שווהשחר אורן

והרגע גילינו שגם הדמות של ניק כמעט בליע ראש היא יהודית.

נו נו, ב"ה. עוד נגייר את כולם!אודה ה' בכל לבב


על הנייר או בנשמה?אין קדוש כה':)

אני בעיקרון אשכנזיה גאה אבל אני אוהבת חריף בטירוף ואני יחסית שחומה (כל המשפחה שלי קיר)

מרוקאית!❤️הכל טוב:-)


תמניייייייייייייייייייייייישטות_ניק_בנשמה


אין על מרוקוווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווהכל טוב:-)


אשכנזיהחושבת בקופסא

וההורים שלי עלו מרוסיה ואנחנו דוברים רוסית,

אבל יש לי תסביך שלם שאני לא מוכנה לקרוא לעצמי רוסיה,

כי רוסים זה עם אחר, ובעדות כמו מרוקאים או תימנים, אין עמים כאלה, זה רק ערבים שגרים שם, אז במקרה הזה זה מדובר על מוצא ולא על עם לא כמו במקרה של המילה "רוסים",

וגם יש הרבה בארץ רוסים שהם גויים כפשוטו ואנחנו לא כמוהם.

 

בקיצור, אני אולי אתפשר על המונח "מוצא רוסי" אבל זה עדיין לא פותר לי את התסביך.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך