מישהי סיפרה לי שהתחתנה והתגרשה אחרי חודשיים. מה בד"כ קורהחסדי הים
שכל כך מהר מנתקים את הקשר?
היה לי רב-חבר שהתגרש אחרי השבע ברכות. מה קרה שם?
כבני אדם מהצד אין לנו אפשרות לדעת.והוא ישמיענו
זה עצוב ממש,
והלוואי שהקב''ה יעזור לעם ישראל וישלח גאולה שלימה לכולם, בפרטיות ובכלליות
אין דרך כללימ''ל

אני רק מניח שאם זה כל כך מהיר אז כנראה שמשהו קיצוני.

 

ויש כאלה שמתחתנים בכוונה להתגרש (במקום לבטל אירוסין), הזוי אבל קיים.

לגבי הסיפאחצילוש
לא מאמינה!! מישהו מעדיף לשאת את הטייטל "גרוש" לכתחילה?
כבר פחותימ''ל

אבל פעם זה היה מקובל, ויש כאלו שעושים את זה כי ככה ההלכה מחייבת.

פעם הטייטל של 'גרוש' היה עדיף מהטייטל של מבטל אירוסין. הכללות וטייטלים הם עניין חברתי.

 

וואו, חידשת ליחצילוש
אוי, נשמע נורא..והוא ישמיענו
אני דווקא מוצא בזה היגיון.מבקש אמונה

איך שאני רואה את הדברים,

כשמתחתנים זה אומר שהייתה אפשרות לחיות עם אותו אדם, רק שבסוף לא הסתדר.

לפחות ניסו.. ראו שאי אפשר לכל החיים וזה לגיטימי להיפרד.

לעומת זאת כשמבטלים תנאים, זה יותר מבייש כי זה מעביר איזה מסר שמצאו בו משהו ממש גרוע שאפילו לא היה מה לנסות. 

 

לכן הם העדיפו "טייטל" גרוש מאשר לפגוע למשודך בשם.

גם בגירושין אחרי שבוע יש מסר של "משהו ממש גרוע"פשוט אני..


אני דווקא לא קיבלתי מסר כזה מגירושין כאלה.מבקש אמונה

חבר שלי התגרש מיד אחרי החתונה וזה לא מה שעבר לי בראש

לעומת מה שכן עבר לי בראש כששמעתי על ביטול חתונה.

 

חשבתי לעצמי שכיוון שהם היו ביחד אולי הוא ראה איזה מום שמאד הפריע לו

ולמישהו אחר זה לא יפריע.. אבל אם הוא התחתן סיכוי סביר שהבנאדם טוב. 

כמה כבר אנשים הופכים לרעים שניה אחרי החתונה..? קורה, אבל לא כזה מצוי. 

לא מסכיםפשוט אני..

אחרי שמתחתנים, אם המצב לא קיצוני, אז עושים מאמץ כדי להישאר נשואים. אי אפשר פשוט להגיד "ביי", יש תהליך ארוך של גט, יש משמעות של להיות גרוש וכו'. לכן מי שבכל זאת רוצה להתגרש כ"כ מהר - כנראה שיש משהו קיצוני ובלתי אפשרי מבחינתו, שאפילו לא שווה את הניסיון לתקן.

 

"אבל אם הוא התחתן סיכוי סביר שהבנאדם טוב" - לא, כי אם הוא היה בנאדם טוב (בעייני הצד שהחליט להתגרש), אז הוא (הצד שהחליט להתגרש) לא היה ממהר כ"כ להתגרש. אלא שהוא כנראה פשוט גילה משהו שהוא לא ידע בעבר.

 

לעומת זאת, לפני החתונה, כל צד יכול פשוט להחליט שהוא לא רוצה, גם על דברים שזוגות נשואים כן היו עושים מאמץ בשביל לפתור אותם.

מום שדוחה אותך זה יכול להיות קיצוני. לא?מבקש אמונה

או אולי האדם הזה מפונק אפשר לומר ומעדיף להתגרש וזהו. 

כמובן שיתכן גם שהוא אדם רע, אבל יש אפשרות אחרת. וזה לא כזה מצוי.

מתחילות הספקולציות...

 

אין מה לא להסכים,

זאת עובדה שזאת המחשבה שעברה לי בראש 

 

לפני החתונה ברור שכל צד יכול להחליט,

אבל לבטל הכל לפני חתונה זה נראה כאילו הוא ברח מסיבה כלשהי ופחד אפילו לנסות. ופה יוצאים מנקודת הנחה שהייתה הכירות רק במידות של האדם.

עכשיו השאלה היא, אולי מצאו שהוא ממש גרוע?

בחתונה הוא לפחות נתן צ'אנס, זה מוסיף נקודות לאדם שכנראה יש בו טוב רק השאלה מה החיסרון.

 

ככה אני מרגיש בכל אופן כשאני שומע על דברים כאלה.

 

זה מוסיף טוב, שאותו אדם יודע להסתיר היטב את בעיותיופשוט אני..

אני לא חושב שיש זוג שהתגרש תוך שבוע, בגלל שצד אחד "נתן צ'אנס" לצד השני.

 

תהא אשר תהא הסיבה לגירושין - הצד שבחר בהם כנראה לא ידע על הסיבה הזאת לפני החתונה, כך שאין פה כל נתינת צ'אנס.

לא בהכרח. אולי זה מום או בעיה שלא מתאימה לאותו אדם דווקא.מבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך כ"ז באלול תש"פ 17:44

ויתכן שלשני זה לא יפריע. 

מה שברור לנו, שהיה רגע שהוא כן רצה לחיות עם אותו אדם את שארית חייו.

ולהגיד שהוא נהיה רע שניה אחרי חתונה זה כמעט לא מצוי.

 

לפני חתונה מכירים רק את המידות... ולכן אם מישהו ביטל הכל וברח זה יותר מחשיש.

 

אני מסייג.

אם כי, בימינו שמבטלים חופשי ויותר בררנים יתכן שהטעם שאמרתי פחות רלוונטי.

אבל פעם שהיו יותר נחושים להתחתן והעיקר התאמה בסיסית ומידות טובות

כמו שאנחנו רואים שאצלם התאמה זה "היא דתיה אתה דתי - תתחתנו"  כנראה זה היה רלוונטי מאד. 

 

בימינו אני חושב שכל אחד מרגיש אחרת ולפי זה הוא פועל. יתכן ששנינו צודקים

 

מהטעם הזה יש הנוהגים שלא לעשות תנאים באירוסיןחתולה ג'ינג'ית


הרבה ארכיאולוגים ממש יתהו על הטענהעוד סתם אחד
שלא ניתן לחבר כלי חרס... בכל מוזיאון מצוי יש עשרות כלי חרס שתוקנו... אולי עם המצאת דבק המגע התפתחה גם האפשרות לבטל אירוסין במקום להתגרש...
הכוונה לתקנה לעניין טומאה וטהרה אני מניחימ''ל
אהה. אוקיי. תודהעוד סתם אחד
חשוב לציין שהיום האירוסין נעשים תחת החופהמצטרפת למועדון
אירוסין- ענידת הטבעת על אצבע הכלה
נישואין-העמידה תחת החופה ולחלק מהדעות כיסוי הכלה או חדר ייחוד.
בעבר האירוסין היו נעשים באמת זמן רב לפני הנישואין מה שיצר בעיות הלכתיות ביחס למעמד המאורסים במקרה של ביטול העסק עד כדי עדיפות להתחתן ולהתגרש.
היום האירוסין נשארו רק מבחינת השם אבל מבחינת המהות זה רק סגירת שידוך/ כתיבת תנאים.
ובדיוק מהסיבה הזו יש חוגים שנזהרים לא לקרוא לאירוע סגירת השידוך - אירוסין.
שימי לב לציטוט שהוא הביאultracrepidam

הציטוט מתייחס ל"תנאים", לא לאירוסין

מודה שלא הסתכלתי על פנים הציטוטמצטרפת למועדון
ועניתי מהידוע לי כפי שאני מכירה את הסוגייה.
אכן גם תנאים יש כאלה שעושים רק לפני החופה וזה לא רק מצד טייטל אלא באמת חשש הלכתי.
מה הכוונה 'קיצוני'חסדי הים
הכוונהימ''ל

ללא בעיות רגילות (בינוניות-קשות) בזוגיות אלא משבר רציני, משהו פתאומי - סוד שהתגלה, שינוי חד וחריג בהתנהגות וכדו'.

דוגמה מקרובת משפחהעוד סתם אחד
שהתחתנה בגיל מאד מבוגר עם חוזר בתשובה עם ילדים מנישואיו הקודמים, שהודיע לה בחדר הייחוד שהוא כבר קיים מצוות פריה ורבייה ובגילו אינו מעוניין בילדים נוספים. וואלה, יצאת עם רווקה - לא חשבת שכדאי לציין את זה לפני החתונה, כי אולי היא - אפילו בגילה - כן מעוניינת בילדים?

*זה* משהו קיצוני...


התגרשו אחרי חודש, היום היא נשואה ב"ה עם שלושה ילדים.
אחד ההזויים ששמעתיחצילוש
הנושא בכלל לא עלה לפני? תמוהה
באמת הזוי ביותר. שני אנשים מבוגרים לא מדברים לפני החתונהקרן-הפוך
על ציפיות לילדים?
כבר נתקלתי במקרים של זוו''שruthi
שאחד הצדדים הסתיר את חוסר רצונו להביא ילדים נוספים כדי להצליח להתחתן שוב.
ולצערי יותר מאחד.
חרדים...עוד סתם אחד
לא יודע כמה דיברו בכלל לפני שהחליטו להתחתן...
אוי נו. זה לא באמת קשור להיותם חרדיםחתולה ג'ינג'ית


זה בהחלט קשורעוד סתם אחד
זה שאת חרדייה ותדברי על זה לפני לא אומר שזה לא קשור להיותם חרדים (בייחוד חוזרים בתשובה, שבאמת חושבים שכל דיבור על הנושאים האלה לפני החתונה זה כאילו מחזיר אותם אחורה והופך אותם לחילונים).
עם הסוגריים אני מסכימה.חתולה ג'ינג'ית


אומרים חרדית. לא חרדיה😡😡חיים של
דווקא לאעוד סתם אחד
אין הבדל בין הסיומות, ואם כבר אז חרדייה יותר מקובל. ראי כאן:
דתית או דתייה – ־ִית לעומת ־ִיָּה - האקדמיה ללשון העברית
יפה שהלכת לבדוק..חיים של
אבל חרדיה לא נשמע טוב..
זה כמו להגיד יושנת

אבל בהצלחה לך בכל דרך שתבחר🥴🥴
אין סיבה שיישמע שונה מ-דתיה, חילוניהעוד סתם אחד
ואף אחד מהם לא נשמע לי כמו יושנת.

וגם יושנת, תכלס, נשמע הגיוני. הסיבה שזה לא 'דקדוקי' הוא כי ישן זה לא פועל אלא מצב (מה שנקרא: בנין קל סביל). אבל לאדם נורמלי שאומר 'מה הוא *עושה* עכשיו? אה, הוא ישן' - אין באמת סיבה שהטיית הנקבה של הפועל הזה תהיה שונה מההטייה של אכל, שמר, יצר, גאל, זרק וכו', הווה אומר: יושנת.
שורה תחתונה..חיים של
יפה שאתה יודע את הכללים.
בתכלס ככה אומרים.
אז האקדמיה חלוקה עלייך לגבי איך אומרים בפועלעוד סתם אחד
וגם אני חלוק עלייך לגבי איך אומרים בפועל.
וזה בסדר גמורחיים של
בדרך כללחצילוש
מדובר בדברים מהותיים שאחד הצדדים הסתיר לפני החתונה.. דברים גדולים כמו מחלת נפש למשל.. שלא נדע.
משהו קיצוני שקרה/התגלה. אני מכירה אישה מתוקהחצילוש
שהתגרשה גם חודשים ספורים אחרי החתונה, כי בעלה הסתיר ממנה שהוא בעל נטיות הפוכות ולא נמשך אליה בכלל בכלל. והיא גילתה בדרך כואבת.
אני מכיר כמה כאלה...פשוט אני..

אחד מהם, בחור מתוק ממש שבאמת לא רצה לפגוע באף אחת, הופיע לא מזמן בסרט "חתונה הפוכה".

 

 

כואב.. לשני הצדדיםחצילוש
לדעתי..חיים של
זה קורה אצל אנשים שהסכימו להודות מהר בטעות שלהם..
גם להודות שהבחירה לא הייתה מוצלחת בגלל משו קיצוני זו הודאה בטעות.
ממש עצוב לשמוע..רויטל.

נראה לי אם הייתה הדרכה טובה טובה לפני החתונה הרבה היה נמנע.

דווקא אם זה כ"כ מהר - אני לא חושב שזה שייך להדרכהפשוט אני..

כנראה הם גילו משהו האחד/ת על השני/ה, וזה משהו בלתי נסבל מבחינת המגלה.

לא סביר שקשור איך שהוא להדרכה לפני החתונה - אלא לאישיותקרן-הפוך
של האיש או האישה.
אבל כשיש הדרכה נכונה אז יודעים איך לא לעשות טעיות.רויטל.


מי שקיבלה סטירה בחדר ייחודחצילוש
מבחור אלים שבדייטים היה מתוק ופרצופו האמיתי התגלה.. לא משנה איזו הדרכה היא עברה. וזה סיפור אמיתי
אלים השם ישמור זה כבר שיגעון.רויטל.


בדיוק- דיברו על מקרי קיצוןחצילוש
במקרים שהם לא קיצוניים בדרך כלל מנסים לפתור ולטפל ולא מיד להתגרש. וגם אז, יכול להיות שהמסקנה מהטיפול שאין איך לתקן ועדיף שיתגרשו לפני שיהיו ילדים שיסבלו מהסיפור.. ב"ה יש אופציה כזו
שמעתי על מקרה דומה...הָיוֹ הָיָה

בחזור מהחתונה.

הכלה פשוט דהרה לרחוב, עצרה טרמפ, ונחתה בבית הוריה עם השמלת כלה.

 

וגם עוד מקרה, שכמה ימים אחרי החתונה, ברכב, החתן התנהג בצורה גסה. הכלה פשוט ירדה מהאוטו וברחה.

 

עצוב.

בהדרכה לא לומדים למשלחצילוש
איך להתמודד אם נטיות אובדניות/הפרעת אישיות גבולית/התקפי זעם בלתי נשלטים ודברים קיצוניים שכאלה..
אבל בהדרכה טובה לומדים איך לא לעשות טעיות.רויטל.


יש דברים קיצוניים שלא בשליטהחצילוש
בהדרכה טובה לומדים טיפים להתנהלות תקשורתית נכונה בהנחה שאין שום בעיה פסיכיאטרית לאחד משני בני הזוג. ויש דברים שבכלל לא קשורים לתקשורת- יכולים לתקשר מצוין ולהיות חברים טובים אבל מה לעשות שאחד מהם עם נטיות הפוכות ולא נמשך.. סתם כאב לב לשניהם.
וגם חור בכיס של אלפי או עשרות אלפי שקלים.קרן-הפוך
נכון. מכירה גם סיפור כזהחצילוש
זה ממש בגידה באמון על ההתחלה
לא הבנתיפשוט אני..

התכוונת שהטיפול גורם לחור בכיס,

או שהתכוונת שלפעמים מתגרשים כי אחד מבני הזוג הגיע לחתונה כשהוא מרושש והוא לא גילה זאת לצד השני?

נראה לי הכוונה לשני.חצילוש
לא גילה שהוא מסובך עם הוצאה לפועל וח"ו השוק האפור או השחור וחשבון הבנק מעוקל.. וכד'
התכוונתי שהכסף של ההשקעה בחתונה ירד לטימיוןקרן-הפוך
אם מתגרשים ימים בודדים אחרי החתונה, כפי שתיארו כאן בשרשור.
אה, זה היה המשך של המשפט "סתם כאב לב"...פשוט אני..

חחח כל אחד לקח את התגובה שלך למקום אחר

חחחח ממש כךחצילוש
מקרי קיצוןברוקולי

 

וגם לא דומה בשבע ברכות 

לחודש הראשון 

לחצי שנה

לשנה אחרי 

 

ממש בתחילה זה סוד שהוסתר או אלימות 

אני מניח שזה בעיקר בגלל סוד שהתגלהפשוט אני..

הסוד יכול להיות מחלה נפשית/פיזית, התנהגות מקולקלת באופן קיצוני (כלומר אני לא מדבר על בחור שאין לו כוח לעשות כביסות... אלא ממש על מצב של כעס בלתי נשלט ואף אלימות, שהוסתרו היטב לפני החתונה), נטייה מינית, אירועים מהעבר וכו'.

שכן שלי אחרי 3 חודשיםגבריאל.ק.צ
לפי מה שהבנתי אשתו לשעבר הופתעה מהמשפחה שלו.
תירוץ מכובס לתאר את הקשר שלו עם משפחתו וחוסר יכולתו לשים אתקרן-הפוך
אישתו בראש סולם העדיפויות..
לא יודע יותר מדי לעומק.גבריאל.ק.צ
אבל נגיד יש לו משפחה "מיוחדת".
להתגרש בגלל המשפחה? נשמע לי הזויפשוט אני..

בסופו של דבר אתה מתחתן עם אדם מסוים, לא עם המשפחה שלו.

 

אלא אם כן יש סיבות אחרות, וזה רק תירוץ...

זו הטעות של האנשים. מתחתנים גם עם המשפחה.גבריאל.ק.צ
לא בהכרח. יש נסיבות שדי מתנתקים מההורים אחרי שמתחתניםקרן-הפוך
בעקבות לחצים, פערים, אי קבלה של החתן או הכלה על ידי ההורים - הזוג מתחתן על אפם וחמתם של ההורים.

מעורבות עמוקה של הורים יש לדעתי, ואולי אני מכלילה, כאשר הזוג הצעיר חי קרוב להורים והמשפחה המורחבת, במעין חמולה מורחבת.

כאשר הזוג הצעיר מקים את ביתו במרחק נסיעה של שעות מהורים - רחוק מהעין רחוק מהלב.
ההורים לא מעורבים ביום יום כשיש מרחק פיסי של שעות נסיעה.
עדיין - בברירה בין התנתקות מהאישה לבין מהמשפחה,קרן-הפוך
אדם נורמלי היה מתנתק מהמשפחה שלו במקום להתגרש מאישתו.
היא רצתה להתגרשגבריאל.ק.צ
אשתי התרחקה מהמשפחה שלה בעקבות היחס שלהם אליפשוט אני..
בלב כבד כמובן,
אבל היחס שלהם אלי גרם לכך שהיא הייתה חייבת לבחור...
ב''ה היא בחרה בי
זה אשר טענתי לפני כן - בבחירה הקשה ממה להתנתק, כאשרקרן-הפוך
יש קונפליקט קשה בין המשפחות, אדם חכם עושה את הבחירה המתבקשת, בחירה בבן/בת הזוג על פני ההורים שמתנכרים לזוג הצעיר.
כמו שכתבו- גילוי קיצוניבת 30
חבר מתוק שלנו התקשר לבעלי תוך כדי השבע ברכות וסיפר לנו לאיזה סרט הוא נכנס. אשתו הטריה שינתה פניה, יצאה מהבית, הלכה להורים, לא מוכנה לדבר איתו, בקיצור- משהו הזוי.
מסתבר שהיא היתה עם בעיה נפשית ומעולם לא סיפרה לו. גם ניסתה לסבך אותו ולהאשים אותו. ב''ה לקח זמן אבל התגרשו, והיום הוא נשוי בשמחה ובנחת לאישה בריאה בנפשה.
מניחה שהזוג לא יצא חודשים לפני שהתחתנו...קרן-הפוך
דווקא כןבת 30
לא דוסים, היו בשלבי התחזקות ויצאו לפחות שנה לפני החתונה.
כנראה בעיה שאחד הצדדים הסתירמלכישוע


יש לי גם חברה שזה קרה להמחפשת111

ממה שהבנתי הייתה אלימות מאחד הצדדים וזה קרה ממש כמה ימים אחרי החתונה

יש הרבה סיבותמני123456
בד"כ זה נובע מחוסר עבודה משותפת. משמע לא הקפידו על הכללים הבסיסיים לשמירת זוגיות.
לפעמים מתגלים גילויים שרק לאחר החתונה אפשר לגלות כמו בעיות מיניות וכו'
נדיר אבל קיים- שיש חוסר התאמה משמעותי, משמע שתי מערכות הפעלה שונות לגמרי. הזוג פשוט לא מתאימים.
הנה, סיפור מעכשיו מהפורום של נשואים טרייםפשוט אני..אחרונה

אמנם לא התגרשו אחרי יום, אבל הם בהחלט בדרך לשם אחרי שנה אחת של נישואים.

 

יום לאחר החתונה הוא סיפר לה שהוא נוטל בכל יום 4 כדורים פסיכיאטריים.

 

פרודה בעלי, מתלבטת אם להתגרש, עזרה בדחיפות!! - נשואים טריים

ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירות

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

??פצל"פ
על מה את שואלת באמת?
שלא שמחים מזההפיאחרונה
בשלמות
מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

אפשר בלי זה ברורפצל"פ

אבל השאלה מה האדם רוצה

והפותח רוצה שתהיה לו את ההתרגשות 

גם אני רציתי מלא דבריםאריק מהדרום
אני לדוגמה תמיד רציתי להתחתן עם בלונדינית אבל בסוף קיבלתי את אשתי כמו שהיא.
תמיד אפשר לצבוע..זמירות
שקר החן והבל היופי – ובלונד זה בסך הכל שעה אצל הספר…
זה עולה כסףאריק מהדרום
עדיף לסבול בשקט.
אתה יודע כמעט לא זכור לי שראיתי בלונדיניותחתול זמני

טבעיות ממש יפות, בניגוד לחומות שיער.

איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
של מי?נחלת
של מי האיש,חתול זמני

גם שלך, בדרכים שונות אמנם.

מצב רוח שפוף fishing for compliments. אין צורךנחלתאחרונה

כבר עבר, אבל תודה על הרגישות, חתול זמני נאמן.

אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

מסכימה!נחלת
דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
לצערי חושבת שאף פעם לא אקבל יסורים באהבהנחלת

אולי גם זה  יסורים...

never say neveradvfb

בע"ה שלא נבוא לידי נסיון..

אולי במכתב רגישזיויק
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

מאוד יפה.נחלת
תודה!advfbאחרונה
חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

אז זה בא ביחדמשה
יפה 😃
יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצובאחרונה

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמני

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

בעיקרון קיבלת מחמאות כי אתה גברSevenאחרונה

לגבר יפה להיות גבוהה

לעומת זאת אם היית אישה 1.9 סביר להניח שלא רק לא היית מקבל מחמאות היית מרגיש חוסר ביטחון על הגובה הזה

בוא נגיד שאני לא מאחלת לבנות שלך להיות 1.9

ההגובה הממוצע לאישה הוא 1.6

למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבשאחרונה

תודה

שיר חדשכולנו הביתה

אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף

חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI

לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום

 

יום טוב

אולי יעניין אותך