מסתבר שהחלק המסובך בסדר העבודהשחר אורן

הוא להבין את המילים שהפייטן שם (ולפעמים המציא) בשביל האקרוסטיכון.

עברת עליו עכשיו?שחר אורן


אז מה המשמעות של התגובה שלך?שחר אורן


אני מבין שאתה במסלול האתגרי של - 'אמיץ כוח'..אדם כל שהוא

אבל לא התרשמתי שהמילים הקשות הם דווקא כשזה נדרש לאקרוסטיכון.

"הטובים לאשכנז"שחר אורן

תלוי באיזה חלק, בחלק ההיסטורי אתה צודק, בחלק על העבודה המילים המסובכות הן בעיקר בשביל האקרוסטיכון.

הפראייראים....הָיוֹ הָיָה

איני זוכר אם כבר כתבתי.. אבל היסושה"ע, אע"פ שהיה מאחינו הליטאים, תמך באמירת אתה כוננת בגללל קלות הבנתו....

לא הבנתי, אז איך יוצאים יד"חשחר אורן

הפאנץ' זה הסיבוך.

זו בדיוק הנקודה.הָיוֹ הָיָה

שאצל הפראיירים (אחינו הליטאים אוי אוי אוי....) הפאנץ' זה הסיבוך.. מקדשים את הסבל... את הבריסק'ייט....

אתה לא חושב ככה?שחר אורן

ה' ישמור, איך נפלו גיבורים?

תראה מזה...הָיוֹ הָיָה

לונורא, העיקר שלא אבדו כלי המלחמה.

"ויקונן שחר על נשמה כללית ויאמר וכו'.."שחר אורן


בכה הגיר שחר על טוהר נשם..אדם כל שהוא


עכשיו קלטתי שהביטוי הוא מסדר העבודה.שחר אורן


אם היית קלירי אמיתי היית אומר: "וקן שחר לנשם ונם"הָיוֹ הָיָה


הוא זה שחיבר את הקינה הזושחר אורן

מצד שני הוא ביסס אותה על הפסוק בדה"י ואולי אם לאנ היה אותו הוא היה עושה כהצעתך.

 

 

אני עסוק בלקונן על הפייטנים שמסבכים לנו את החיים, למה שאני אעשה את זה בעצמי?

מה זה "הזאת"?הָיוֹ הָיָה

אתה עסוק בלקונן עליהם? יש פה איזה ורמינהו קטן, לא?

זה לא נוגע.הָיוֹ הָיָה

מה תרצה שיאמר? וקן ירמ ליאש?

 

 

 

לא הבנתי. מהלך הסוגיא כפי שאני רואה אותה הוא כך:

תנן בהוא זה שחיבר את הקינה הזו - נוער וגיל ההתבגרות "אני עסוק בלקונן על הפייטנים שמסבכים לנו את החיים, למה שאני אעשה את זה בעצמי?" רמי רב נשמה, ומי ס"ל לרבי שחר הכי? והאמר ב"הטובים לאשכנז" ותו, דאיתמר עלה,"לא הבנתי, אז איך יוצאים יד"ח - נוער וגיל ההתבגרות - הפאנץ זה הסיבוך"

עכשיו הבנתי את הקושיאשחר אורן

אכן קשיא, אני אחשוב ממה אני חוזר בי.

בילדותו..בזקנותו... נס שלרבי לא הוצע "לחשוב ממה הוא חוזר בו"הָיוֹ הָיָה

עשית תורתך פלסתר...

 

על מה השאלה? על הכותרת או על התוכן?הָיוֹ הָיָה

אם על הכותרת - בגלל התוכן.

אם על התוכן - מה לא מובן?

על התוכן, מה הבעיה לחזור מדבריך?שחר אורן


אדרבא, לחזור אין בעיה, מודים דרבנן וכו'הָיוֹ הָיָה

הפלסתר הוא אצל מי שאומר שני דברים סותרים, ואז הוא אומר "טוב, אני אחשוב ממה לחזור"...

 

לפום קושטא יש לי ראיה יסודית ולמדנית ממה אתה אמור לחזור, (הבדל בהגדרת שתי קביעותיך, ודו"ק) אבל נמתין קודם לשמוע מה אתה טוען.

מה אתה רוצה שאדם כזה יעשה?שחר אורן

זה פרדוקס ובכל פרדוקס צריך להבין איזה מהטיעונים לא נכון ולוותר עליו.

אהה, אם לזו הכוונה - אה"נ שפי"ד.הָיוֹ הָיָה

אם העניין ב"להבין מה לא נכון"

זה עשה רושם שזה תפריט לבחירתך, ש"תחליט ממה לחזור"....

 

 

נו, כבר החלטת מה לא נכון?

ברור שלאשחר אורן

מצד שני בהתחשב בעובדה ששתי האמירות עליהן אנחנו מדברים הן סובייקטיביות זה כן יכול להיות בחירה אישית.

 

 

עוד לא.

אם זה סובייקטיבי..אדם כל שהוא

אז אתה יכול לבחור להכיל את הסתירה.

לקונן על הסיבוך, וביחד עם זה לאהוב את האתגר והתחכום.

האמירה היא לא סובייקטיבית, היא עדות אובייקטיבית על דעה.הָיוֹ הָיָה


אגב, יש עוד כמה פיוטי סדר עבודה, שנאמרו בעדות שונות..אדם כל שהוא

ניסיתי להסתכל עכשיו על כמה מהם, לא בטוח ש"אמיץ כח" הוא הקשה בהם.

אתה יכול לנסות גם את "אדרת תלבושת", ו"אשוחח נפלאותיך".

כן, אבל אני מדבר על אלו שאומרים היום.שחר אורן


אולי עוד יש בתי כנסת בנוסח איטליה, שאומרים "אזכר סלה"..אדם כל שהוא

שגם הוא, ממבט חטוף, נראה לי מאתגר.

מענייןשחר אורן

יש לך קישור?

מסקירה מהירה זה יותר קלשחר אורן

סתם לדוגמא התיאור של ההבדלה בין המים למים:

אמיץ כח- "בֵּין זֵידונִים חַצְתָּ כְּקֶרַח הַנּורָא".

אזכר סלה- "בין מים למים התויך רקיע".  

 

אבל תודה על הקישור, מאוד מעניין.

אז בדקתי באשוחח נפלאותיך..אדם כל שהוא

ושם - "דילית בודל לתיווך מיות".

אגב, אשוחח נפלאותיך הוא מאותו מחבר של אמיץ כח.

נכנעתי.שחר אורןאחרונה


למה אתה קורא "מילים שהפייטן המציא"?הָיוֹ הָיָה

לנגזרות, כינויים, הטיות וקיצוצים, או שיש לך דוגמאות שהן יותר "המצאות"?

לחלק הראשוןשחר אורן

יש גם פעמים שהוא מביא מילים מהתנ"ך, והן יחידאיות או כמעט יחידאיות.

הָיוֹ הָיָה

בדרך כלל הקיצוצים הם יותר מוזרים, אבל מה שכן - ברגע שתפסת את הפואנטה אתה מתקדם עם זה בקלות ברוב המקרים. (חוץ מהמקרים שזה ממש דמיון פרוע...)

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך