תגידו שאלה :שקד מהצפון

 

מותר לשמוע שירים כשרים של זמרים חילונים (שמתחזקים) ?? 

 

 

ואווו אממ שאלה מורכבתמשקפת
יש צדדים לכאן ולכאן אני חושב שהשאיפה צריכה להיות שלא אבל לצערינו זה לא פשוט בכלל אז מנסים למצוא את האיזונים
באמת?? למה אי אפשר?סטגדיש
מעניין אותי
מצטרפת לשאלה שלהכל עוד אפשרי
מה, למה לא?רודף אהבה בימים
מה הבעיה בזה?
החילוניות של האדם לא פוסלת את השירים שלו. וכל עוד השיר כשר אז איפה נכנסת הבעיה?
(אני שומעת הכל.. אבל אני מבינה את הבעייתיות בזה, אבל בעיה בלשמוע שירים כשרים..? את זה אני לא מבינה)
אני לא כול כך מבינה בזה...שקד מהצפון

 

בגלל זה שאלתי ......

 

וואלב מעניין באמתסטלנית בפעולה


זה נראה לי יותר תלוי בשיר מאשר בזמר .השם שלי ? בפרטי
אם השיר מדבר בצורה בוטה או שפה זולה . אז אני חושב (ב 99%) שאסור לשמוע אותו . אבל אם זה סתם שיר שלא מדבר על ענייני זוגיות וכו' אז אני חושב (ב 80%) שמותר . הרוב תלוי בשיר . (כל מה שדיברתי זה היה על זמר.
אבל זמרת לגברים אסור (אם הוא ראה איך היא נראית.אם הוא לא ראה אז מותר ועדיף להחמיר לעניות דעתי)
ולנשים (ב 99%) שמותר להן ... ובכל מקרה עדיף לשאול רב על אותה סיטואציה...
וואי אבל ניראה לי הגזמת קצת באחוזים לא...?סטלנית בפעולה

חושב

זה לעניות דעתיהשם שלי ? בפרטי
אבל רוב הסיכויים שאני אומר נכון נראה לי ?!השם שלי ? בפרטי
יש מצב אבל ניראה לי קצת מוגזם...סטלנית בפעולה


לגברים אסור לשמוע זמרת גם אם הם לא רואים אותהסטגדיש
אם כבר אז מותר להם כששרות כמה בנות ביחד ואז פחות שמים לב מי שרה מה
אני גם חשבתי ככה . אבל רשום בילקוט יוסף את ההלכה הזאת כנדמההשם שלי ? בפרטי
לגבי זמרת שלא ראו אותה, זה יותר "יש מתירים" מאשר-הָיוֹ הָיָה

"מותר ועדיף להחמיר"

ברור שלא עדיף אבל הרב עובדיה התיר בוודאות .השם שלי ? בפרטי
והוא לא אמר שצריך אלא מי שרוצה יכול לשמוע
לזה בדיוק קוראים "יש מתירים"הָיוֹ הָיָה

בתגובה הקודמת נשמטה מילה והחזרתי.

כן וגם אם הם לא מתחזקים. אין שום איסור לשמוע ממישהו השאלה מהמה זה כיסא?

התוכן לא האומרו.

....יהודיה גאה !

לדעתי תלוי במי שכתב והלחין.

אני לא שומעת שירים של חילונים אבל אם ישימו לידי אני לא יבקש לסגור אלא אם-

 

הכותב\המלחין הם הומואים, התחתנו בנישואי תערובת, וכו'..

שזה מבחינתי פגם בנפש.

 

כל זמר חילוני אחר מבחינתי צריך לבדוק את תוכן השיר. נטו. שזה ברוח נכונה ולא פרוץ.

חילונים זה לא שיקוץ. הם יהודים כשרים וכמונו גם הם נופלים.

ולמה מבחינתך להומו יש פגם בנפשצ'יקטנה...
יותר מלמחלל שבת? או לאוכל טרפות???
אם מתאים לך להסביר....
(אגב- תכל'ס הראל סקעת מהזמרים היותר טובים שיש )צ'יקטנה...
לא הבנתי...יהודיה גאה !

התכוונת שיש יותר גרועים ממנו?

מתאים.יהודיה גאה !

באותה מידה שהוא מחלל שבת אני מרכלת, מדברת ל"ה, נוהגת בחוסר כבוד להורים שלי, לא מקפידה על כשרות---

אלו דברים שאם נודה על האמת, רובנו נופלים בהם, או לפחות ברובם. ויש עוד המון מצוות שאנחנו נופלים ונכשלים בהם לצערינו.

 

אתה משווה הומו למחלל שבת??

כנ"ל אוכל טרפות - אני לא מסכימה לשמוע שירים שלו.

 

רוצה לגעת מעט בנקודה של המחלל שבת...

לצערינו המון מחללים שבת. אותם, אני אישית, לא אפסול.

חילול שבת כמה שזה חמור זה לא פגם בנפש כמו אוכל טרפות. מבחינתי.

כן, זה פוגם בנפש באותה מידה כמו שלשון הרע פוגם בי ובך.

ובכל זאת אנחנו מדברים לשון הרע. למה?

האמת שלא ממש יודעת.


הומואים לעומת זאת, חמור יותר.  הם הופכים את הדבר הכי הכי קדוש להכי טמא. ועוד מה? הם גאים בזה!

מבחינתי זה פגם עמוק בנפש.

הם באים ומשנים את המציאות האנושית, הטבע הכי בסיסי של האדם, נוגדים את ההלכה ועושים מצעדים כדי להראות לכווווולם מי הם.

לדעתי האישית- זה פגם ענק בנפש.

 

*חשוב לי להבהיר שוב את עמדתי.

אני לא שומעת שירים של חילונים מרצון. אם חברה שמה לידי שיר של חילוני אני לא אבקש ממנה לכבות כי זו זכותה המלאה לשמוע את מי שהיא רוצה. (אני בפנימיה אז גם יותר קשה כי אני חיה איתם).

עד ש- זה מגיע לשירים שהזמר\המלחין 'פגומים' לדעתי. (מחילה על הגסות) או שהתוכן לא ראוי.

שא אני מבקשת לכבות ומכבדים.

זה שהם מתגאים בזה זה דבר אחדצ'יקטנה...
זה שהם עושים את זה זה כי יש להם תאווה.
תאמיני לי שאם בנות היו מעניינות אותם הם לא היו מוותרים על זה בכזאת קלות....😒 אז כנראה שוואלה זה קושי שלהם! שהם בחרו לא להתקע איתו כקושי. בדיוק כמו מחללי שבת.
שוב, אם יש לך בעיה עם גאווה זה סיפור אחר
עונה--יהודיה גאה !

הגאווה היא חלק.

רוב החילונים לא באים ועושים הפגנות ומצעדי גאווה כדי להראות לכוווולם שהם גאים בזה שהם מחללים שבת.

 

 

ההומואים גאים ומראים לכולם משהו שברור לכולם (או לפחות לרובם) שזה משהו לא טבעי ומשהו שגוי.

 

ויש הבדל עצום בין מחלל שבת לבין הומו.לא חושבת שיש על ויכוח בכלל

כמה דבריםטאטע אוהב אותי!

1. יש כאלו שיש להם באמת בעיה וכע יש היום טיפולים שאפשר לשנות את זה חוץ מזה ל.י אישית אין שום בעיה אם הוא הומו כל עוד הוא נשאר עם עצמו ולא הופך את זה למשו נורמאלי סביר והגיוני ! כי זה לא ! אוקי?בא נגיד ככה לעשות כל מיני מצעדיםמ ולהתגאות בזה זה שפל השפלים זהו בדיוק כמו ש@יהודיה גאה !אמרה לקחו משו ככ קדוש והפכו אותו לכלום לעפר ותאמין לי אני גרתי בת"א ויצא לי להיתקע בתחנת אוטובוס שרחוב לידי מתהלך לו מצעד התואווה זה לא דבר סביר נורמאלי והגיוני.

2.ויש כאלו שעושים את זה סתםםם באמת סתםם

 

יש הומואים שנולדים ככה.יהודיה גאה !

והמון מטפלים בזה. מרצון. כי ככה הם נולדו והם מבינים שזה לא בסדר.

לעומתם יש את ההומואים שלא נולדו ככה אלא בחרו להיות ככה והם מתגאים בזה ומראים לעולם שזה 'בסדר' ואז אלה שנולדו ככה נמשכים לצד של בעצם לא לטפל בזה כי זה הגיוני ויש במה להתגאות

 

בכל מקרה, דעתי היא לא רק על הומואים. הדיון היה גם על פגמים אחרים באדם כגון נישואי תערובת ואכילת טרפות וכו'.

הגיוני שההומואים תפסו יותר חזק באיזה הו אופן בדיוןקורץ

אין הומואים שבוחרים להיות הומואיםחושבת בקופסא

יש כאלה שנולדו ככה ושום דבר לא ישנה אותם,

יש כאלה שזה נגרם להם מהתעללות מינית בילדות ויש טיפולים פסיכלוגיים שיכולים לרפא את הטראומה וככה גם בתקווה לרפא את הנטייה.

 

(וזה כ"כ מטומטם שאסור לעשות כאלה טיפולים.

נכון שטיפולי התעללות על כאלה שאין איך לעזור להם עם דברים מזעזעים כמו ללמד אותם להרביץ לעצמם כל פעם שהם מרגישים משיכה לגבר או לחייב אותם לראות נשים לא צנועות כדי להמשך אליהן,

כאלה טיפולי המרה באמת לא צריכים להיות חוקיים, אבל טיפול פסיכולוגי שנועד לרפא טראומות, שנעשה בהסכמה וברצון של המטופל, זה אסור, כי הוא חייב להישאר הומו ולהתגאות בזה.)

 

ויש גם תאוריה שהרבה אנשים באוכלוסייה הם ביסקסואלים, ויש להם איזו חסימה למשיכה לאחד המינים, אז אפשר בעזרת טיפול לגלות אם ההומו הוא באמת ביסקסואל ואז הוא כן יוכל להתחתן עם נשים.

(שוב עכשיו זה אסור כי כולם חייבים ליישר קו עם הטרור הלהט"בי)

 

בן אדם שנולד עם משיכה כזאת לא אומר שהוא מסכים עם האג'נדה הפוליטית של ארגוני הלהט"ב, הרבה פעמים הוא סובל מלחץ מכל הכיוונים, ולדעתי לא נכון לקרוא לכולם "בעלי פגם בנפש" כאילו שזו אשמתם.

 

למרות שהפגם הוא אצל מי שהוא חלק מארגון הלהט"ב, לא רק שהוא חוטא, הוא גם מתגאה בזה, האנשים האלה חוץ מפגיעה בעצמם הם פוגעים בהמון אנשים שמתמודדים עם המשיכה ומאלצים אותם ליישר קו איתם ומחייבים אותם "להתגאות" בזה, הם ממש לא הרוב של בעלי המשיכה, הם המיעוט הקולני שפוגע בכולם.

הם עושים שם רע לכל מי שמתמודד עם זה ולוחצים עליהם "לקבל את עצמם" ו"להיות גאים".

א. צודקת זה נכון...יהודיה גאה !

ב. לא יודעת מה זה ביסקסואלים. ומעדיפה לא לדעת..

 

ג. מי שנולד ככה גם בדרך כלל לא מתגאה בזה. ומי שנולד ככה גם לא יוציא שירים על בעלו -יענו הזה שהוא התחתן איתו.

 

 

אם את לא יודעת מה זה ביסקסואלים אז את לא ממש מוסמכת בנושאחושבת בקופסא

גם אני לא חקרתי את לעומק, אבל זה מידע די בסיסי, הדעות שלך קצת נחרצות מידי ואת אומרת שאת לא מבינה דבר בסיסי.

 

יש 3 סוגי משיכה-

הטרוסקסואל\ית, סטרייט\ית- נמשך\ת לבני המין השני, זה הרוב המוחלט של האנשים, מתחתנים איש עם אישה, בצורה הטבעית ומביאים ילדים.

 

הומוסקסואל, בקיצור הומו- גבר שנמשך לגברים.

לסבית- אישה שנמשכת לנשים.

 

ביסקסואל\ית - נמשך\ת לכל המינים, גם לגברים וגם לנשים, הם יכולים להקים משפחות נורמליות או להיות במערכת יחסים חד מינית, כאן זו באמת בחירה מלאה.

אני יודעת את זה לא במילים הרישמיות. מאוד-יהודיה גאה !

שומרת על עצמי מלדעת דברים בנושא זה בשפת הארץ. נראלי שלא שייך לדעת את זה.

יודעת את הסוגים והכל לא במילים אלו. הומו ולסבית- כן

 

וכן. אני מאוד נחרצת בעניין.

אני פשוט אומרת שהנחרצות שלך קצת לא מבוססתחושבת בקופסא

כמובן שלדעת כל מונח בנושא הזה באמת לא ממש שייך, אבל כשאת לא מוכנה לדעת דברים שמהם בונים טיעוני נגד מבוססים, את נחרצת על דברים שאין לך שום מושג עליהם, והטיעון שלך מאוד חלש.

הוא לא בהכרח חלשיהודיה גאה !

מותר להיות נחרץ בלי המילים האמיתיות.

אני מגדירה אותם במילים שלי.

זהו.

 

אני יכולה לדעת הכללל על הנושא פשוט להשתמש במילים קצת אנושיות. לא רוצה שהמילים האלו יהיו לי במודעות.

זה לא סותר את הידע והדעה. לדעתי.

 

וגם חושבת שהמילים המקוריות (יענו טרוסקסואל, סטרייט, ביסקסואל) הם לא בהכרח בסיס כי אף אחד לא באמת משתמש בהם.

משתמשים בעיקר בהומו ולסבית. כל השאר המון לא מודעים למילים האמיתיות אלא מודעים למצב-סיטואציה-פירוש או איך שלא נקרא לזה

ברור שלא משתמשים במילים הרשמיות רוב הזמןחושבת בקופסאאחרונה

אומרים בדרך כלל הומו, לסבית, סטרייט (לנורמאלי), אבל גם ביסקסואל רלוונטי למה שכתבתי פה אין הומואים שבוחרים להיות הומואים - נוער וגיל ההתבגרות כי על זה מבוססת אחת מדרכי הטיפול.

אין לזה קיצור כי זה לא כזה נפוץ.

(אבל לפי התאוריה הזאת יש הרבה אנשים כאלה, אבל יש להם איזו חסימה במשיכה לאחד המינים אז מגדירים את עצמם הומו או סטרייט אבל אפשר בעזרת טיפול לפתוח את המשיכה לצד השני והומואים יוכלו להקים משפחות)

 

ובחזרה לנושא, אני לא מש שומעת שירים של זמרים ובכלל אני לא כזה בן אדם מוזיקלי, אז לא נראה אני יכולה לדבר על אנשים שזה משפיע עליהם, אבל לדעתי אם השיר בסדר זה נראה לי העיקר, אבל שוב, אני לא ממש שומעת שומעת שירים, אז אני מדברת באוויר פה.

סיכום עניין לשמוע או לא - דעתי לאיהודיה גאה !


לא מסכימה!אמממ

לדעתי לעידן רייכל יש שירים יפים וגם חלק מהשירים של הראל סקעת יפים.

כל אחד לוקח את השיר למקומות אחרים.

זה קשור רק בשיר

כמויהודיה גאה !

שהמלחין והכותב שמים את הנפש שלהם בשיר והמנגינה ככה זה משפיע עליך.

 

ובכלל, משפיע או לא משפיע (וזה משפיע) זה לתת 'יד' כביכול לאדם שמפיץ משהו שהוא כל כך שפל--

 

דעתי האישית

תזכירו לי לכתוב תגובה מחרבוער לארץ השלמה


אולידעתן מתחיל

אולי זו לא שאלה של מותר או אסור, אלא של היכן רצון ה' נמצא. ר' נחמן נותן כלל יפה -

"הנה, מי שומע נגינה ממנגן רשע, קשה לו לעבודת הבורא, וכששומע ממנגן כשר והגון, אזי טוב לו..."

 

זאת אומרת, ככול שאנחנו שומעים שירים ממנגנים כשרים יותר, כך אנחנו מתקרבים לבורא. וככול שאנו נוטים לכיוון השני כך חלילה הריחוק. חלילה לא רמזתי שאדם שאינו דתי אינו כשר, ודאי שיכול להיות. אלא שגם המנגן משפיע על הנפש לא פחות. עד כדי שהכוזרי כותב ששירים בנערות יכולים לגרום לנפש חלילה לא להצליח להתנער מכל בלבולי העולם ולשוב אליו יתברך בתשובה.

שנזכה להיות טהורים ולהשתמש בכלים הנהדרים שניתנו לנו לטוב.

בהמשך ר' נחמן כותב שאם לומדיםמה זה כיסא?

תורה שבע"פ לשם שמיים אז אין בעיה לשמוע ממנגן רשע. ועיין שם באורך. אבל זה לא הלכה אלא טוב ולא טוב.

מי יאמר זיכיתי ליבי...הָיוֹ הָיָה

ללמוד תורה לשמה? הלוואי שנזכה...

 

 

פעם אמר אחד מגדולי ישראל- הרבה אנשים אומרים שה לומדים תורה לשמה, אבל יש לי ראיה שהם לא..

המשנה אומרת - כל הלומד תורה לשמה זוכה לדברים הרבה "

נקרא ריע, אהוב, אוהב את המקום, אוהב את הבריות, משמח את המקום, משמח את הבריות, ומלבשתו ענוה ויראה, ומכשרתו להיות צדיק חסיד ישר ונאמן, ומרחקתו מן החטא, ומקרבתו לידי זכות, ונהנין ממנו עצה ותושיה בינה וגבורה.

שנאמר: "לי עצה ותושיה אני בינה לי גבורה", ונותנת לו מלכות וממשלה וחקור דין, ומגלין לו רזי תורה, ונעשה כמעין המתגבר וכנהר שאינו פוסק, והוי צנוע וארך רוח, ומוחל על עלבונו, ומגדלתו ומרוממתו על כל המעשים."

האם כל מי שאומר שלומד לשמה מקויים בו כל אלו? 

לא מדויקדעתן מתחיל
באורך ר' נחמן מבאר שלימוד תורה שבע"פ לשמה (ובלילה) יכול להגן ליום הקרוב בלבד (בזכות חוט של חסד שנמשך על הלומד ב(בחינת )לילה גם ביום). אין לימוד תורה פוטר מעשיית הדבר הנכון לעולם.
הכול תלוי בתוכןאחד הגברים!!!

אם התוכן ראוי לא משנה מי כתב\שר אותו ובאיזה שפה הוא...

זה מה שהרמ"בם כותב

יהודיה גאה, מוסיפה על דברייך.דוסה בנשמה:)

בעצם זה שאתה שומע שירים של זמרים שהמעשים שלהם לא מי יודע מה, אתה בעצם מעודד אותם להמשיך.

 

אסביר- 

נגיד זמר שהוא הומו. בואו נגיד דוגרי- גם הוא בעצמו יודע שזה לא משו מושלם. שזה לא מעשה 100 אחוז.

שאתה שומע שירים שלו, ומראה שאין לך שום בעיה לשמוע את השירים שלו למרות שהוא הומו- זה יעודד אותו להמשיך כי הוא אומר למרות שאני הומו, ואנשים יודעים שאני הומו, שומעים את השירים שלי, אז אין בעיה במעשה הזה.

 

שוב, זאת דעתי והרבה לא מסכימים איתי.

חוץ מזה, שבטבעי לא אמורים לשמוע שירים של זמרים כאלה. לשמוע שירים של זמרים מושחתים? מבחינתי זה קו אדום.

הוא בועט בכל הקדוש והיקר ליהדות.

 

שיחשבו מה שיחשובאמממ
אז מה היום המון אנשים והממשלה עצמה תומכת בהם אז לא נראה לי הם צריכים את זה .
חוץ מזה לא אכפת לי מה הם חושבים אני שומעת את השירים האלה כי הם יפים ונגיד שירים של נתן גושן אני שומעת רק את האלה היפים(נקיים) וזה
לא בגלל הזמר
מוסיפה-יהודיה גאה !

זה לא רק העניין של לעודד אותו אלא גם העניין שהוא עושה משהו שהוא לא בסדר, ולא רק לפי ההלכה, אלא גם לפי המוסר והאנושות אז לא שייך לשמוע את מה שהוא מוציא.

 

תודה רבה לכולם !!!שקד מהצפון


במחילה שלא קראתי את הדיון הנפלא במלאו... אבל..שמינייייייסט

ממה שהבנתי מנסיון ומלימוד...

חכמת המוזיקה היא חכמה נפלאה עד כדי כך שכתוב בזהר שעיקר החידוש של המשיח יהיה בשיר יחיד ומיוחד שיוכל לאחד את כל העולם באהבה מופלאה ובשלום אמיתי. ואם כן הרבה מההנאה שאנחנו מרגישים במוזיקה נובעת מכך שהמוזיקה מעוררת את הצד המשיחי המיוחד שלנו ומכאן יוצא שההקשבה למוזיקה כשלעצמה היא דבר נפלא.

אך ידוע בעולם כמובן שככל שמתעורר הצד החיובי שבדבר כך מתעורר להילחם בו הצד הנגדי ולמשך לכיוון מטה כדי לאפשר את הבחירה בין הטוב לרע. ואם כן היום אחרי שהרבה מצדיקי החסידות חידשו ניגונים נפלאים וכן בדור האחרון התחדשו המון שירי אהבה לשכינה כך בדור האחרון התעוררו כל מיני שירי זוועה, ניאוף ומינות. אמנם הזמרים והמשוררים שמתעסקים עם הדבר הכל כך משיחי הזה גם כשהיו שקועים בעומק הקליפה המשיכו להרגיש בתוככי ליבם את המשיח הקטן קורא להם לשיר לו את ניגונם המיוחד. ובאמת ידוע שהרבה מהחוזרים בתשובה החלוצים והמיוחדים היו זמרים ואמנים למינהם.

ובאמת- האם לא כולנו זמרים מתחזקים?

הרי אם הם בחיפוש אחר הקדושה בתוך כל הטומאה שעוטפת את עולם היצירה כיום (מלא גאווה וכסף) נמצא שייתכן והם הרבה יותר קרובים מאיתנו!

יכול להיות. לא יודע. והחכם עיניו בראשו למצא את האיזון בין האור שבמוזיקה לבין הריבוי אור שגורם התרסקות והתרחקות.

אז מה המסקנה?אמממ
שאלה טובה. אני לא יודע. זה קשור כל אחד לפי המקום שלושמינייייייסט

וכמה הוא מסוגל להתחבר לתדר המשיחי וכמה הוא רוצה...

צריך פשוט לדעת שהעניין הזה חשוב. מי שלא מצליח להרגיש אחריות על עצמו לשמור על עצמו אז יכול להיות שעוד לא הגיע זמנו..

אני לא מדבר נגדו או להגיד שהוא פחות שווה חס ושלום אלא למי שמתחבר שידע מה הכח של המוזיקה וכמה הוא יכול לפעול על ידי זה.

לדעתי (ואני מדגישה - לדעתי)אין קדוש כה':)
במוזיקה יש משהו שובה, הוא כלי עם מלא עוצמה.
כשאנחנו שומעים שיר של אדם שהוא לא בדיוק ה"רוח" אז מה שנחשוב על השיר ומה שניקח מהשיר יהיה מוגבל ומוסת.
ואני אסביר, כשאת שומעת שיר של זמר שנחשב מאוד דוס והוא באמת שיר עמוק עם משמעות ועוצמות, מה שאת תקחי ממנו יהיה שונה ממה שתקחי משיר שעם כמה שהוא קדוש ומרומם הוא מזמר קצת פחות דוס.
הזמר משפיע והוא גורם מאוד חשוב. יכול להיות ששיר אחד של אותו זמר יהיה מההתחזקות ויהיה טהור ומרומם ואז נגיד לעצמנו שסבבה, אפשר לשמוע את הזמר הזה. אבל השיר הזה הוא אחד מרבים והשירים האחרים יכולים רק להרוס את אותה רוממות.
אם לשמוע רק את אותו שיר? וואלה לא יודעת, לדעתי הזמר בהחלט מוריד מהשיר אבל לא הייתי פוסלת לגמרי. אני בכל אופן לא חושבת שהייתי שומעת אותו.

יפה שחשוב לך מזה! לצערינו הרבה נופלים בזה בדור שלנו..
בהצלחה!
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך