מותר לשמוע שירים כשרים של זמרים חילונים (שמתחזקים) ??
מותר לשמוע שירים כשרים של זמרים חילונים (שמתחזקים) ??
בגלל זה שאלתי ......
![]()
"מותר ועדיף להחמיר"
בתגובה הקודמת נשמטה מילה והחזרתי.
התוכן לא האומרו.
לדעתי תלוי במי שכתב והלחין.
אני לא שומעת שירים של חילונים אבל אם ישימו לידי אני לא יבקש לסגור אלא אם-
הכותב\המלחין הם הומואים, התחתנו בנישואי תערובת, וכו'..
שזה מבחינתי פגם בנפש.
כל זמר חילוני אחר מבחינתי צריך לבדוק את תוכן השיר. נטו. שזה ברוח נכונה ולא פרוץ.
חילונים זה לא שיקוץ. הם יהודים כשרים וכמונו גם הם נופלים.
התכוונת שיש יותר גרועים ממנו?
באותה מידה שהוא מחלל שבת אני מרכלת, מדברת ל"ה, נוהגת בחוסר כבוד להורים שלי, לא מקפידה על כשרות---
אלו דברים שאם נודה על האמת, רובנו נופלים בהם, או לפחות ברובם. ויש עוד המון מצוות שאנחנו נופלים ונכשלים בהם לצערינו.
אתה משווה הומו למחלל שבת??
כנ"ל אוכל טרפות - אני לא מסכימה לשמוע שירים שלו.
רוצה לגעת מעט בנקודה של המחלל שבת...
לצערינו המון מחללים שבת. אותם, אני אישית, לא אפסול.
חילול שבת כמה שזה חמור זה לא פגם בנפש כמו אוכל טרפות. מבחינתי.
כן, זה פוגם בנפש באותה מידה כמו שלשון הרע פוגם בי ובך.
ובכל זאת אנחנו מדברים לשון הרע. למה?
האמת שלא ממש יודעת.
הומואים לעומת זאת, חמור יותר. הם הופכים את הדבר הכי הכי קדוש להכי טמא. ועוד מה? הם גאים בזה!
מבחינתי זה פגם עמוק בנפש.
הם באים ומשנים את המציאות האנושית, הטבע הכי בסיסי של האדם, נוגדים את ההלכה ועושים מצעדים כדי להראות לכווווולם מי הם.
לדעתי האישית- זה פגם ענק בנפש.
*חשוב לי להבהיר שוב את עמדתי.
אני לא שומעת שירים של חילונים מרצון. אם חברה שמה לידי שיר של חילוני אני לא אבקש ממנה לכבות כי זו זכותה המלאה לשמוע את מי שהיא רוצה. (אני בפנימיה אז גם יותר קשה כי אני חיה איתם).
עד ש- זה מגיע לשירים שהזמר\המלחין 'פגומים' לדעתי. (מחילה על הגסות) או שהתוכן לא ראוי.
שא אני מבקשת לכבות ומכבדים.
הגאווה היא חלק.
רוב החילונים לא באים ועושים הפגנות ומצעדי גאווה כדי להראות לכוווולם שהם גאים בזה שהם מחללים שבת.
ההומואים גאים ומראים לכולם משהו שברור לכולם (או לפחות לרובם) שזה משהו לא טבעי ומשהו שגוי.
ויש הבדל עצום בין מחלל שבת לבין הומו.לא חושבת שיש על ויכוח בכלל
1. יש כאלו שיש להם באמת בעיה וכע יש היום טיפולים שאפשר לשנות את זה חוץ מזה ל.י אישית אין שום בעיה אם הוא הומו כל עוד הוא נשאר עם עצמו ולא הופך את זה למשו נורמאלי סביר והגיוני ! כי זה לא ! אוקי?בא נגיד ככה לעשות כל מיני מצעדיםמ ולהתגאות בזה זה שפל השפלים זהו בדיוק כמו ש@יהודיה גאה !אמרה לקחו משו ככ קדוש והפכו אותו לכלום לעפר ותאמין לי אני גרתי בת"א ויצא לי להיתקע בתחנת אוטובוס שרחוב לידי מתהלך לו מצעד התואווה זה לא דבר סביר נורמאלי והגיוני.
2.ויש כאלו שעושים את זה סתםםם באמת סתםם
והמון מטפלים בזה. מרצון. כי ככה הם נולדו והם מבינים שזה לא בסדר.
לעומתם יש את ההומואים שלא נולדו ככה אלא בחרו להיות ככה והם מתגאים בזה ומראים לעולם שזה 'בסדר' ואז אלה שנולדו ככה נמשכים לצד של בעצם לא לטפל בזה כי זה הגיוני ויש במה להתגאות
בכל מקרה, דעתי היא לא רק על הומואים. הדיון היה גם על פגמים אחרים באדם כגון נישואי תערובת ואכילת טרפות וכו'.
הגיוני שההומואים תפסו יותר חזק באיזה הו אופן בדיון![]()
יש כאלה שנולדו ככה ושום דבר לא ישנה אותם,
יש כאלה שזה נגרם להם מהתעללות מינית בילדות ויש טיפולים פסיכלוגיים שיכולים לרפא את הטראומה וככה גם בתקווה לרפא את הנטייה.
(וזה כ"כ מטומטם שאסור לעשות כאלה טיפולים.
נכון שטיפולי התעללות על כאלה שאין איך לעזור להם עם דברים מזעזעים כמו ללמד אותם להרביץ לעצמם כל פעם שהם מרגישים משיכה לגבר או לחייב אותם לראות נשים לא צנועות כדי להמשך אליהן,
כאלה טיפולי המרה באמת לא צריכים להיות חוקיים, אבל טיפול פסיכולוגי שנועד לרפא טראומות, שנעשה בהסכמה וברצון של המטופל, זה אסור, כי הוא חייב להישאר הומו ולהתגאות בזה.)
ויש גם תאוריה שהרבה אנשים באוכלוסייה הם ביסקסואלים, ויש להם איזו חסימה למשיכה לאחד המינים, אז אפשר בעזרת טיפול לגלות אם ההומו הוא באמת ביסקסואל ואז הוא כן יוכל להתחתן עם נשים.
(שוב עכשיו זה אסור כי כולם חייבים ליישר קו עם הטרור הלהט"בי)
בן אדם שנולד עם משיכה כזאת לא אומר שהוא מסכים עם האג'נדה הפוליטית של ארגוני הלהט"ב, הרבה פעמים הוא סובל מלחץ מכל הכיוונים, ולדעתי לא נכון לקרוא לכולם "בעלי פגם בנפש" כאילו שזו אשמתם.
למרות שהפגם הוא אצל מי שהוא חלק מארגון הלהט"ב, לא רק שהוא חוטא, הוא גם מתגאה בזה, האנשים האלה חוץ מפגיעה בעצמם הם פוגעים בהמון אנשים שמתמודדים עם המשיכה ומאלצים אותם ליישר קו איתם ומחייבים אותם "להתגאות" בזה, הם ממש לא הרוב של בעלי המשיכה, הם המיעוט הקולני שפוגע בכולם.
הם עושים שם רע לכל מי שמתמודד עם זה ולוחצים עליהם "לקבל את עצמם" ו"להיות גאים".
ב. לא יודעת מה זה ביסקסואלים. ומעדיפה לא לדעת..
ג. מי שנולד ככה גם בדרך כלל לא מתגאה בזה. ומי שנולד ככה גם לא יוציא שירים על בעלו -יענו הזה שהוא התחתן איתו.
גם אני לא חקרתי את לעומק, אבל זה מידע די בסיסי, הדעות שלך קצת נחרצות מידי ואת אומרת שאת לא מבינה דבר בסיסי.
יש 3 סוגי משיכה-
הטרוסקסואל\ית, סטרייט\ית- נמשך\ת לבני המין השני, זה הרוב המוחלט של האנשים, מתחתנים איש עם אישה, בצורה הטבעית ומביאים ילדים.
הומוסקסואל, בקיצור הומו- גבר שנמשך לגברים.
לסבית- אישה שנמשכת לנשים.
ביסקסואל\ית - נמשך\ת לכל המינים, גם לגברים וגם לנשים, הם יכולים להקים משפחות נורמליות או להיות במערכת יחסים חד מינית, כאן זו באמת בחירה מלאה.
שומרת על עצמי מלדעת דברים בנושא זה בשפת הארץ. נראלי שלא שייך לדעת את זה.
יודעת את הסוגים והכל לא במילים אלו. הומו ולסבית- כן
וכן. אני מאוד נחרצת בעניין.
כמובן שלדעת כל מונח בנושא הזה באמת לא ממש שייך, אבל כשאת לא מוכנה לדעת דברים שמהם בונים טיעוני נגד מבוססים, את נחרצת על דברים שאין לך שום מושג עליהם, והטיעון שלך מאוד חלש.
מותר להיות נחרץ בלי המילים האמיתיות.
אני מגדירה אותם במילים שלי.
זהו.
אני יכולה לדעת הכללל על הנושא פשוט להשתמש במילים קצת אנושיות. לא רוצה שהמילים האלו יהיו לי במודעות.
זה לא סותר את הידע והדעה. לדעתי.
וגם חושבת שהמילים המקוריות (יענו טרוסקסואל, סטרייט, ביסקסואל) הם לא בהכרח בסיס כי אף אחד לא באמת משתמש בהם.
משתמשים בעיקר בהומו ולסבית. כל השאר המון לא מודעים למילים האמיתיות אלא מודעים למצב-סיטואציה-פירוש או איך שלא נקרא לזה
אומרים בדרך כלל הומו, לסבית, סטרייט (לנורמאלי), אבל גם ביסקסואל רלוונטי למה שכתבתי פה אין הומואים שבוחרים להיות הומואים - נוער וגיל ההתבגרות כי על זה מבוססת אחת מדרכי הטיפול.
אין לזה קיצור כי זה לא כזה נפוץ.
(אבל לפי התאוריה הזאת יש הרבה אנשים כאלה, אבל יש להם איזו חסימה במשיכה לאחד המינים אז מגדירים את עצמם הומו או סטרייט אבל אפשר בעזרת טיפול לפתוח את המשיכה לצד השני והומואים יוכלו להקים משפחות)
ובחזרה לנושא, אני לא מש שומעת שירים של זמרים ובכלל אני לא כזה בן אדם מוזיקלי, אז לא נראה אני יכולה לדבר על אנשים שזה משפיע עליהם, אבל לדעתי אם השיר בסדר זה נראה לי העיקר, אבל שוב, אני לא ממש שומעת שומעת שירים, אז אני מדברת באוויר פה.
לדעתי לעידן רייכל יש שירים יפים וגם חלק מהשירים של הראל סקעת יפים.
כל אחד לוקח את השיר למקומות אחרים.
זה קשור רק בשיר
שהמלחין והכותב שמים את הנפש שלהם בשיר והמנגינה ככה זה משפיע עליך.
ובכלל, משפיע או לא משפיע (וזה משפיע) זה לתת 'יד' כביכול לאדם שמפיץ משהו שהוא כל כך שפל--
דעתי האישית
אולי זו לא שאלה של מותר או אסור, אלא של היכן רצון ה' נמצא. ר' נחמן נותן כלל יפה -
"הנה, מי שומע נגינה ממנגן רשע, קשה לו לעבודת הבורא, וכששומע ממנגן כשר והגון, אזי טוב לו..."
זאת אומרת, ככול שאנחנו שומעים שירים ממנגנים כשרים יותר, כך אנחנו מתקרבים לבורא. וככול שאנו נוטים לכיוון השני כך חלילה הריחוק. חלילה לא רמזתי שאדם שאינו דתי אינו כשר, ודאי שיכול להיות. אלא שגם המנגן משפיע על הנפש לא פחות. עד כדי שהכוזרי כותב ששירים בנערות יכולים לגרום לנפש חלילה לא להצליח להתנער מכל בלבולי העולם ולשוב אליו יתברך בתשובה.
שנזכה להיות טהורים ולהשתמש בכלים הנהדרים שניתנו לנו לטוב.
תורה שבע"פ לשם שמיים אז אין בעיה לשמוע ממנגן רשע. ועיין שם באורך. אבל זה לא הלכה אלא טוב ולא טוב.
ללמוד תורה לשמה? הלוואי שנזכה...
פעם אמר אחד מגדולי ישראל- הרבה אנשים אומרים שה לומדים תורה לשמה, אבל יש לי ראיה שהם לא..
המשנה אומרת - כל הלומד תורה לשמה זוכה לדברים הרבה "
נקרא ריע, אהוב, אוהב את המקום, אוהב את הבריות, משמח את המקום, משמח את הבריות, ומלבשתו ענוה ויראה, ומכשרתו להיות צדיק חסיד ישר ונאמן, ומרחקתו מן החטא, ומקרבתו לידי זכות, ונהנין ממנו עצה ותושיה בינה וגבורה.
שנאמר: "לי עצה ותושיה אני בינה לי גבורה", ונותנת לו מלכות וממשלה וחקור דין, ומגלין לו רזי תורה, ונעשה כמעין המתגבר וכנהר שאינו פוסק, והוי צנוע וארך רוח, ומוחל על עלבונו, ומגדלתו ומרוממתו על כל המעשים."
האם כל מי שאומר שלומד לשמה מקויים בו כל אלו?
אם התוכן ראוי לא משנה מי כתב\שר אותו ובאיזה שפה הוא...
זה מה שהרמ"בם כותב
בעצם זה שאתה שומע שירים של זמרים שהמעשים שלהם לא מי יודע מה, אתה בעצם מעודד אותם להמשיך.
אסביר-
נגיד זמר שהוא הומו. בואו נגיד דוגרי- גם הוא בעצמו יודע שזה לא משו מושלם. שזה לא מעשה 100 אחוז.
שאתה שומע שירים שלו, ומראה שאין לך שום בעיה לשמוע את השירים שלו למרות שהוא הומו- זה יעודד אותו להמשיך כי הוא אומר למרות שאני הומו, ואנשים יודעים שאני הומו, שומעים את השירים שלי, אז אין בעיה במעשה הזה.
שוב, זאת דעתי והרבה לא מסכימים איתי.
חוץ מזה, שבטבעי לא אמורים לשמוע שירים של זמרים כאלה. לשמוע שירים של זמרים מושחתים? מבחינתי זה קו אדום.
הוא בועט בכל הקדוש והיקר ליהדות.
זה לא רק העניין של לעודד אותו אלא גם העניין שהוא עושה משהו שהוא לא בסדר, ולא רק לפי ההלכה, אלא גם לפי המוסר והאנושות אז לא שייך לשמוע את מה שהוא מוציא.
ממה שהבנתי מנסיון ומלימוד...
חכמת המוזיקה היא חכמה נפלאה עד כדי כך שכתוב בזהר שעיקר החידוש של המשיח יהיה בשיר יחיד ומיוחד שיוכל לאחד את כל העולם באהבה מופלאה ובשלום אמיתי. ואם כן הרבה מההנאה שאנחנו מרגישים במוזיקה נובעת מכך שהמוזיקה מעוררת את הצד המשיחי המיוחד שלנו ומכאן יוצא שההקשבה למוזיקה כשלעצמה היא דבר נפלא.
אך ידוע בעולם כמובן שככל שמתעורר הצד החיובי שבדבר כך מתעורר להילחם בו הצד הנגדי ולמשך לכיוון מטה כדי לאפשר את הבחירה בין הטוב לרע. ואם כן היום אחרי שהרבה מצדיקי החסידות חידשו ניגונים נפלאים וכן בדור האחרון התחדשו המון שירי אהבה לשכינה כך בדור האחרון התעוררו כל מיני שירי זוועה, ניאוף ומינות. אמנם הזמרים והמשוררים שמתעסקים עם הדבר הכל כך משיחי הזה גם כשהיו שקועים בעומק הקליפה המשיכו להרגיש בתוככי ליבם את המשיח הקטן קורא להם לשיר לו את ניגונם המיוחד. ובאמת ידוע שהרבה מהחוזרים בתשובה החלוצים והמיוחדים היו זמרים ואמנים למינהם.
ובאמת- האם לא כולנו זמרים מתחזקים?
הרי אם הם בחיפוש אחר הקדושה בתוך כל הטומאה שעוטפת את עולם היצירה כיום (מלא גאווה וכסף) נמצא שייתכן והם הרבה יותר קרובים מאיתנו!
יכול להיות. לא יודע. והחכם עיניו בראשו למצא את האיזון בין האור שבמוזיקה לבין הריבוי אור שגורם התרסקות והתרחקות.
וכמה הוא מסוגל להתחבר לתדר המשיחי וכמה הוא רוצה...
צריך פשוט לדעת שהעניין הזה חשוב. מי שלא מצליח להרגיש אחריות על עצמו לשמור על עצמו אז יכול להיות שעוד לא הגיע זמנו..
אני לא מדבר נגדו או להגיד שהוא פחות שווה חס ושלום אלא למי שמתחבר שידע מה הכח של המוזיקה וכמה הוא יכול לפעול על ידי זה.
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...