כ"ח בתשרי תשפ"א 02:29

בס"ד

 

במהלך סבב הקריאות הקודם, אספתי בעז"ה מקומות

בהם נלענ"ד שההבדל בין אות דגושה (בדגש חזק) לרפויה,

עשוי לשנות את משמעות המילים.

 

מצ"ב הרשימה. מי שמכיר מקומות נוספים מוזמן להוסיף.

 

בראשית - א, י; א, כב. צ"ל דגש באות מ' במילה "ימים" [שלא ישמע "יום" ברבים אלא "ים"]

(לתשומת לב: שלוש פעמים נוספות בפרשה א"צ להדגיש).

ב, כה - צ"ל דגש באות מ' במילה "ערומים" [שלא ישמע שהיו חכמים...].

 

לך לך - יג, יג. צ"ל דגש באות ט' במילה "חטאים".

 

הפטרת חיי שרה (מלכים א, א, כא) - צ"ל דגש באות ט' במילה "חטאים".

 

תרומה - כו, כד. צ"ל דגש באות מ' במילה "תמים".

 

הפטרת זכור (שמואל א, טו, יח) - צ"ל דגש באות ט' במילה "חטאים".

 

כי תשא - לב, יח. צ"ל דגש באות נ' במילה "ענות" השלישית.

 

ויקהל - לו, כט. צ"ל דגש באות מ' במילה "תמים".

 

שמיני - יא, ט; יא, י.  צ"ל דגש באות מ' במילה "ימים".

 

הפטרת קדושים (עמוס ט, י) - צ"ל דגש באות ט' במילה "חטאי".

 

קרח - יז, ג. צ"ל דגש באות ט' במילה "חטאים".

 

חקת - כא, ל. צ"ל דגש באותיות נ' ו-ש' במילה "ונשים".

 

מטות - לב, יד. צ"ל דגש באות ט' במילה "חטאים".

 

וזאת הברכה - לג, יט.  צ"ל דגש באות מ' במילה "ימים".

עריכה | הגהה | הבאה לדפוס
לפרטים ניתן לפנות באישי

ל' בתשרי תשפ"א 04:38


עריכה | הגהה | הבאה לדפוס
לפרטים ניתן לפנות באישי

ל' בתשרי תשפ"א 08:21


האם אני רץ כדי לחסוך זמן או כדי להרוויח זמן? האם אני נרדף מההעדר או רודף אחר השלמות?

"אתה יכול לזכות בכל הטוב שבכל העולמות אם תתחיל עוד פעם אחת מחדש." [שמואל פרדניק, בדרך אל הגאולה]

מנהל פורום פרוזה וכתיבה חופשית ופורום צלילים ומוסיקה - מוזמנים לבוא לבקר!

ל' בתשרי תשפ"א 22:09

לדוגמה: במילה "ימים"- "ים" ברבים זה בפתח, לעומת "יום" ברבים שהוא בקמץ. רק אם אתה לא מבדיל בין קמץ לפתח הדגש מעכב.

וגם דמו הנה נדרש! רוצחי הקדוש אהוביה סנדק הי"ד לדין!

"אֶרְאֶ֤ה נִקְמָֽתְךָ֙ מֵהֶ֔ם כִּ֥י אֵלֶ֖יךָ גִּלִּ֥יתִי אֶת־רִיבִֽי׃" (ירמיהו הנביא)

א' בחשוון תשפ"א 00:02


עריכה | הגהה | הבאה לדפוס
לפרטים ניתן לפנות באישי

ל' בתשרי תשפ"א 22:14

כל המקומות (מאות!) שישנו שינוי משמעות כשהקורא מפסיק אחרי התביר ולא אחרי הטפחא שאחריו.

 

כגון: "וביום השביעי - שבת לא יהיו בו".

       "כל העושה מלאכה - ביום השבת מות יומת".

ל' בתשרי תשפ"א 22:16

ביום עשות ה' אלוקים ארץ ושמים - טועה יוצא מחרף ומגדף

ל' בתשרי תשפ"א 22:16

שאין טעם לעשות רשימה.

"אשר אנכי מצוך היום על לבבך"...

וגם דמו הנה נדרש! רוצחי הקדוש אהוביה סנדק הי"ד לדין!

"אֶרְאֶ֤ה נִקְמָֽתְךָ֙ מֵהֶ֔ם כִּ֥י אֵלֶ֖יךָ גִּלִּ֥יתִי אֶת־רִיבִֽי׃" (ירמיהו הנביא)

א' בחשוון תשפ"א 00:02
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך כ"ו בתשרי תשפ"ב 21:20
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך ט"ז בתשרי תשפ"ב 14:11
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך ג' באדר תשפ"א 01:53
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך י"ט בטבת תשפ"א 01:34
 

והיום שמתי לב שגם בפרשתנו יש פעמיים ימים -

ויחי - מט, יג. צ"ל דגש באות מ' במילה "ימים" [שלא ישמע "יום" ברבים אלא "ים"]

(לתשומת לב: מט, א א"צ להדגיש).

 

 

כעת ראיתי שגם במגילת אסתר יש מקומות בהם דגש חזק משנה משמעות:

במילה 'גדולה' להטיותיה (א, ד; ו, ג; י, ב) צ"ל דגש חזק באות ל' לשון גדלות.
הקורא בלמד רפה משנה משמעות ללשון שזירה.
 

 

הפנו את תשומת ליבי לכך שיש דגש חזק משנה משמעות

גם בהפטרת מנחה של יוה"כ (יונה ב, ד) - צ"ל דגש באות מ' במילה "ימים"

(לתשומת לב: פעמיים נוספות בהפטרה א"צ להדגיש).

 

 

היום שמתי לב שבמילה יֻקָּם שמופיעה פעמיים בפרשה (בראשית ד, טו; כד) ישנו דגש חזק המשנה משמעות:

האם יקימו אותו או יקמו את דמו.

עריכה | הגהה | הבאה לדפוס
לפרטים ניתן לפנות באישי

אולי יעניין אותך