היא משקפת את המציאות?
זה בכלל נכון לעשות דתומטר לרבנים?

היא משקפת את המציאות?
זה בכלל נכון לעשות דתומטר לרבנים?

זה אמור להיות ליברלומטר.
גם יש בה המון טעויות.
וגם מגוחכת...
אביא כאן דברי טעם שנכתבו בפורום נשו"ט ע"י אחד מחשובי הת"ח שבפורומים - ה"ה @ק"ש, ומה שנכתב על זה..
"מגוחך לחלוטין שלוש פעמים
קודם כל - מגוחך שבכלל מכניסים לרשימה אחת את כל הרשומים שם. אי אפשר להכניס לרשימה אחת את זקני רבני הדור, עם עשרות שנות נסיון של לימוד תורה ופסיקת הלכה, כולל בשאלות המסובכות ביותר, יחד עם אברכונצ'יקים בני 35.
שנית - אם כבר מכניסים לרשימה, את כל מי שהכניסו, צריך להכניס עוד מאות רבני ישובים, שכונות ובתי כנסת. ר"מים, ררשי כוללים ומורי הוראה בכל מיני מסגרות. נגיד בזהירות, שבמרכז הרב לבד יש כמה עשרות אברכים בין גיל שלושים לארבעים (לא כולל כאלו שיצאו לתפקידים אלו ואחרים) - פחות או יותר הגיל של ר' אברהם סתיו, פחות או יותר שנות הלימוד שלו והם בהחלט כתובות תורניות למעגלים שסביבם. ההבדל היחיד ביניהם לבינו, זה שאין להם פייסבוק... (אה והם גם לא מחפשים להתיר את האסור).
שלישית - העובדה שהרב אלישע אבינר לא נמצא כשלוש עמודות שמאלה, מראה שלמי שסידר את הטבלה אין מושג. זו הדוגמא הכי בולטת שמצאתי, אבל יש עוד."
ואחר כך כתבה מישהי:
"התבוננות מקרוב ברשימה מבהירה למי יש אינטרס להפיץ דבר שכזה"
ונענתה:
"אולי לעוד כאלה ש"מוצאים אותה לא בלתי מעניינת"... (-כלשון אברהם סתיו... הרמז מובן.. נ.כ.)
וק"ש הוסיף:
"ובעיקר לכאלו שרוצים להטמיע שכביכול אלו שנותנים לגיטימציה לאיסורים ולהפיכת איסורים לאידיאולוגיה נמצאים באותה רשימה, עם גדולי הפוסקים כמו הרב ליאור והרב יעקב אריאל"
1. הרב אלישע אבינר הוא לא שמרני. (אבל אחיו כן...)
2. מה זה נשו"ט?
3. איך הרב סתיו מתיר את האסור? ולמה הושמט ממנו התואר רב? אגב, הוא כתב ספר ביחד עם אביו, מה שרוב האברכים במרכז לא עשו.
4. אני מסכים שחסרים שם רבנים חשובים (כמו הרב שטרנברג והרב שטרן) ושיש שם הרבה רבנים שאף אחד לא שמע עליהם...
1. הוא יותר "מרכז - שמרני" מאשר "מרכז - ליברלי"..
2. פורום נשואים טריים..
3. לא אכנס כעת לדוגמאות*... והספר - נו באמת.. בזה תליא מילתא?
אגב, למרות שלא אכנס לדוגמאות - אזכיר סימן אחד (ואין כוונתי בזה אליו ספציפית, אלא כעיקרון, תעשה את ההשלכות לבד) : מי שחותר באמת להגיע לאמת התורה - מן הנמנע הוא שתמיד ייצא לו לחומרא או לקולא באופן עקבי, בהכרח שפעם ייצא כך ופעם כך. גם מי שמעוניין להסמך יותר על הצדדים המקילים - יהיו דברים שבהם הוא יהיה גדול המחמירים, ראה דוגמה - הרב עובדיה.
אדם שבמוצהר מטרתו "להקל" - ואכן תמיד מסקנתו היא לקולא - כנראה לא האמת ההלכתית גרידא לנגד עיניו.
הענין הזה הוא חישוב לוגי פשוט, של כל מי שמכיר את עולם ההלכה... וגם לכל מי שיודע להתבונן בסטטיסטיקה...
4.זה עניין מהותי, לא תקלה טכנית. להביא את כל גדולי הפוסקים תחת הטייטל "שמרנים" ואוסף של אברכים צעירים,שחלקם ספק אורתודוכסיים, תחת הטייטל "ליברליים", זה ליצנות. אין לי מילה אחרת.
(וכמו שנרמז שם - די מובן מה המטרה של מי שיצר זאת, מעתה - "מחלוקת" בין הרבנים ליאור ואריאל לר' אברהם סתיו ומלכה פיוטרקובסקי - לא יחשבו בה על ההיררכיה, אלא שהם מחמירים כי הם שמרנים, והם מקילים כי הם ליברליים.. לא שאלה של גדלות.. מה פתאום.. רק של הבדלי גישות.....
*אני תוהה לעצמי, אם הייתי מזכיר שם של אברך במרכז בלי תואר הרב, גם אז היית תמה על כך?
וזה פשוט שטות לעשות אתזה..
כל ההגדרות וההכנסה לריבוע ולמסגרת אנשים, ביחוד רבנים..
ושלא נדבר על איך שבכלל עשו אתזה..
איך זה שאת מכירה הרבה משם בחיים האישיים?
את כל כך מקורבת לרבנים?
(וגם - האם מדובר מאלו בצד ימין או מאלו בצד שמאל?)
ולא יודעת איך להסביר.. כי אםצ אני אסביר זה יגלה עליי כמה פרטים ואני מעדיפה שלא..
אשאר סקרן...
![]()
בכתבה בסרוגים כתבו את זה: "היו כאלה שהשתעשעו ותהו לאיזו קטגוריה שייך הרב אורי שרקי, שלא הופיע בטבלה. עד מהרה נוצרה בטבלה עמודה חדשה בשם "הרב אורי שרקי", ובה מופיע, איך לא, הרב שרקי בלבד, כאמירה על כך שהוא שאינו מתאים לאף אחת מהקטגוריות שבטבלה, וכי הוא מעין קטגוריה בפני עצמה."
ענק
כל כך נכון...
הכל שטות אחת גדולה, מעניין מי הכניס את עצמו למקום הזה!! וואי לעונשו!!!
שמרתי את הטבלה באופן מיידי לפני שתמחק מהפורום.
יש לי כמה השגות (הרב אבינר בשמרני ובפועל הוא יותר מאולטרא שמרני...) אבל בגדול מאוד מתחבר לרוב הגדול משם
גם ממש לא הגיוני לשים באותה עמודה את הרב אליעזר מלמד והרב דוד סתיו
תכל'ס, אתה לא מסכים שהוא מיום ליום הולך לכיוון של הרב סתיו?
למקומות נכונים אולא מי הרשה לו להשוות בין רבנים רק לקב"ה מותר להגיד מי צדיקיותר ומי פחות. וגם מה זאת חלוקה של דתומטר יאללה חתיכת קישקוש לאף אחד אין זכות להגיד מי יותר צדיר ומי פחות
חשיבה זה אחלה דבר השאלה בסוף מה המציאות!!!
בלי לקרוא לי טמבלית וכו אני ימשיך את הדיון לבנתיים זזה נגמר
מכיר אותו אישית ועושים ממנו יותר שמרן ממה שהוא באמת. בערוץ הזה נכתב לפני שנים שהוא מתנגד חריף לבני עקיבא והיה קל מאוד לראות את ההוצאה מההקשר וגם שמעתי אותו מכחיש

קרובהזה אכן משעשע, אבל עיקר התועלת בטבלה הזו, היא להפנים את המסר שבה....
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!