מה אתם חושבים על הטבלה הזאת?ניק כמעט בלי ראש

היא משקפת את המציאות?
זה בכלל נכון לעשות דתומטר לרבנים?

סתם מעניין אותי לשמוע (או לקרוא) את דעותיכם...
 
 
(מהפייסבוק של הרב אברהם סתיו)
קישקוש אחד גדולשטות_ניק_בנשמה


באמת שטות!אנא עבדא דקב"ה


מסכים עם הנ"להשפן הקטן


למה אתה מגדיר את זה כדתומטר?שחר אורן

זה אמור להיות ליברלומטר.

ליצנות אחת גדולה...הָיוֹ הָיָה

גם יש בה המון טעויות.

 

 

וגם מגוחכת...

 

אביא כאן דברי טעם שנכתבו בפורום נשו"ט ע"י אחד מחשובי הת"ח שבפורומים - ה"ה @ק"ש, ומה שנכתב על זה..

 

 

"מגוחך לחלוטין שלוש פעמים

קודם כל - מגוחך שבכלל מכניסים לרשימה אחת את כל הרשומים שם. אי אפשר להכניס לרשימה אחת את זקני רבני הדור, עם עשרות שנות נסיון של לימוד תורה ופסיקת הלכה, כולל בשאלות המסובכות ביותר, יחד עם אברכונצ'יקים בני 35.

שנית - אם כבר מכניסים לרשימה, את כל מי שהכניסו, צריך להכניס עוד מאות רבני ישובים, שכונות ובתי כנסת. ר"מים, ררשי כוללים ומורי הוראה בכל מיני מסגרות. נגיד בזהירות, שבמרכז הרב לבד יש כמה עשרות אברכים בין גיל שלושים לארבעים (לא כולל כאלו שיצאו לתפקידים אלו ואחרים) - פחות או יותר הגיל של ר' אברהם סתיו, פחות או יותר שנות הלימוד שלו והם בהחלט כתובות תורניות למעגלים שסביבם. ההבדל היחיד ביניהם לבינו, זה שאין להם פייסבוק... (אה והם גם לא מחפשים להתיר את האסור).

 

שלישית - העובדה שהרב אלישע אבינר לא נמצא כשלוש עמודות שמאלה, מראה שלמי שסידר את הטבלה אין מושג. זו הדוגמא הכי בולטת שמצאתי, אבל יש עוד."

 

 

ואחר כך כתבה מישהי:

"התבוננות מקרוב ברשימה מבהירה למי יש אינטרס להפיץ דבר שכזה"

ונענתה:

"אולי לעוד כאלה ש"מוצאים אותה לא בלתי מעניינת"... (-כלשון אברהם סתיו... הרמז מובן.. נ.כ.)

וק"ש הוסיף:

 "ובעיקר לכאלו שרוצים להטמיע שכביכול אלו שנותנים לגיטימציה לאיסורים ולהפיכת איסורים לאידיאולוגיה נמצאים באותה רשימה, עם גדולי הפוסקים כמו הרב ליאור והרב יעקב אריאל"

..ניק כמעט בלי ראש

1. הרב אלישע אבינר הוא לא שמרני. (אבל אחיו כן...)

2. מה זה נשו"ט?

3. איך הרב סתיו מתיר את האסור? ולמה הושמט ממנו התואר רב? אגב, הוא כתב ספר ביחד עם אביו, מה שרוב האברכים במרכז לא עשו.

4. אני מסכים שחסרים שם רבנים חשובים (כמו הרב שטרנברג והרב שטרן) ושיש שם הרבה רבנים שאף אחד לא שמע עליהם...

@ק"ש

...הָיוֹ הָיָה

1. הוא יותר "מרכז - שמרני" מאשר "מרכז - ליברלי"..

2. פורום נשואים טריים..

3. לא אכנס כעת לדוגמאות*... והספר - נו באמת.. בזה תליא מילתא?

אגב, למרות שלא אכנס לדוגמאות - אזכיר סימן אחד (ואין כוונתי בזה אליו ספציפית, אלא כעיקרון, תעשה את ההשלכות לבד) : מי שחותר באמת להגיע לאמת התורה - מן הנמנע הוא שתמיד ייצא לו לחומרא או לקולא באופן עקבי, בהכרח שפעם ייצא כך ופעם כך. גם מי שמעוניין להסמך יותר על הצדדים המקילים - יהיו דברים שבהם הוא יהיה גדול המחמירים, ראה דוגמה - הרב עובדיה. 

אדם שבמוצהר מטרתו "להקל" - ואכן תמיד מסקנתו היא לקולא - כנראה לא האמת ההלכתית גרידא לנגד עיניו.

הענין הזה הוא חישוב לוגי פשוט, של כל מי שמכיר את עולם ההלכה... וגם לכל מי שיודע להתבונן בסטטיסטיקה...

4.זה עניין מהותי, לא תקלה טכנית. להביא את כל גדולי הפוסקים תחת הטייטל "שמרנים" ואוסף של אברכים צעירים,שחלקם ספק אורתודוכסיים, תחת הטייטל "ליברליים", זה ליצנות. אין לי מילה אחרת.

(וכמו שנרמז שם - די מובן מה המטרה של מי שיצר זאת, מעתה - "מחלוקת" בין הרבנים ליאור ואריאל לר' אברהם סתיו ומלכה פיוטרקובסקי - לא יחשבו בה על ההיררכיה, אלא שהם מחמירים כי הם שמרנים, והם מקילים כי הם ליברליים.. לא שאלה של גדלות.. מה פתאום.. רק של הבדלי גישות.....

 

 

 

*אני תוהה לעצמי, אם הייתי מזכיר שם של אברך במרכז בלי תואר הרב, גם אז היית תמה על כך?

יש לך כמה טעויות במציאות...ק"ש
עבר עריכה על ידי ק"ש בתאריך ט' בחשון תשפ"א 08:44
1. למדתי אצל הרב אלישע אבינר (האמת, מזמן...). הוא לא מאוד רחוק מאחיו ומחבריו לספסלי מרכז הרב. השיעור שהוא נתן בימי פולמוס 'תנ"ך בגובה העיניים', אמנם התייחס לחולקים בצורה מכובדת, אבל המסקנה היתה זהה למאמרים של אחיו בעמוד האחורי בבאהבה ובאמונה. הוא היה ממקימי צוהר, בדיוק כמו הרב מיכה הלוי ועוד רבים (ושמרנים...) תחת נשיאות הרב יעקב אריאל. נכון שעם השתלטות הקו השולט שם היום - רובם פרשו. עד כמה שהבנתי, הוא אוחז שנכחותו של יותר מועילה ממזיקה.

2. 'כתב ספר' ממש לא אומר הרבה. יש עוד כאלו שכתבו ספרים וחלקם (הרב דביר אזולי למשל) קיבלו הסכמות נלהבות מגדולי הפוסקים, מה שחסר בספרים מסויימים...
יש גם רבים שכתבו דברים ואין להם את האמצעים והפניות להוציא לאור.

3. מי שעסוק בפרסומים, עד כמה שז"ל זה 'לא כזה רציני' - גם אם לא אמר בפירוש מותר, מתיר את האסור. אם זכרוני אינו מטעה אותי, גם בספר שהזכרת, יש כמה וכמה דברים אבל אינו לפני כרגע.

4. חוץ משני השמות שהזכרת, יש עוד מאות רבות, שאם מכניסים לרשימת 'רבני הציבור הדתי לאומי', אברך בן 35 (אפילו שהוציא ספר) - גם צריכים להכנס. רובם הגדול יהיו בשלוש העמודות השמאליות.

5. בגדול (ובזה קצת מתורצת ה'מחלוקת' לגבי הרב אלישע אבינר) - יש לא מעט פרמטרים. נראה לי שלמרות שיש קוים חותכים (איך כתב הרב יואל קטן, על הספר שהזכרת: 'בית דינא שריא'), יש גם הרבה חפיפות וחילוקים גם בתוך בתי המדרש. כך שאין באמת ציר מדוייק, שכל אחד נמצא עליו.
וואי, זה מגניב אני אשכרה מכירה הרבה משם בחיים האישיים..הכל עוד אפשרי

וזה פשוט שטות לעשות אתזה..

כל ההגדרות וההכנסה לריבוע ולמסגרת אנשים, ביחוד רבנים..

ושלא נדבר על איך שבכלל עשו אתזה..

סתם מסוקרן-הָיוֹ הָיָה

איך זה שאת מכירה הרבה משם בחיים האישיים?

את כל כך מקורבת לרבנים?

 

(וגם - האם מדובר מאלו בצד ימין או מאלו בצד שמאל?)

גם וגם..הכל עוד אפשרי

ולא יודעת איך להסביר.. כי אםצ אני אסביר זה יגלה עליי כמה פרטים ואני מעדיפה שלא..

טוב.. מעניין..הָיוֹ הָיָה

אשאר סקרן...

הרב הרב אורי שרקי!?!?ekselion


כנראה שכחו..ניק כמעט בלי ראש

עצבני

בכתבה בסרוגים כתבו את זה: "היו כאלה שהשתעשעו ותהו לאיזו קטגוריה שייך הרב אורי שרקי, שלא הופיע בטבלה. עד מהרה נוצרה בטבלה עמודה חדשה בשם "הרב אורי שרקי", ובה מופיע, איך לא, הרב שרקי בלבד, כאמירה על כך שהוא שאינו מתאים לאף אחת מהקטגוריות שבטבלה, וכי הוא מעין קטגוריה בפני עצמה."

חחחחחחחחחחekselion

ענק

כל כך נכון...

אסור להשוות בין רבנים, איסור גמור!!!תימני בדם!!

הכל שטות אחת גדולה, מעניין מי הכניס את עצמו למקום הזה!! וואי לעונשו!!!

אני לא חושבת שצריךשירה????
לעשות השוואה בין רבנים! מה גם שאני לא בטוחה עד כמה החלוקה נכונה...
איזה שטויותלראות בטוב
משעמם לאנשים זה הכל
דבר ראשוןבינייש פתוח

שמרתי את הטבלה באופן מיידי לפני שתמחק מהפורום.

יש לי כמה השגות (הרב אבינר בשמרני ובפועל הוא יותר מאולטרא שמרני...) אבל בגדול מאוד מתחבר לרוב הגדול משם

אגבבינייש פתוח

גם ממש לא הגיוני לשים באותה עמודה את הרב אליעזר מלמד והרב דוד סתיו

דווקא העניין הזה - מיום ליום נעשה יותר ויותר הגיוני.....הָיוֹ הָיָה


הוא תומך בסירוב פקודהבינייש פתוח
זה המדד?הָיוֹ הָיָה

תכל'ס, אתה לא מסכים שהוא מיום ליום הולך לכיוון של הרב סתיו?

אתה אומר את זה כאילו זו בעיהבן מכיר
מוכן לנמק?
לכל המתייפייפים אל תבלבלו את השכל.א-ל-ו-ל
יש פה פול דברים נכונים. לא מכיר את כולם. אבל הרבה מאלה שאני כן מכיר שמו במקומות הנכונים מקסימום עמודה ימינה או שמאלה.
זה לא קשורטאטע אוהב אותי!

למקומות נכונים אולא מי הרשה לו להשוות בין רבנים רק לקב"ה מותר להגיד מי צדיקיותר ומי פחות. וגם מה זאת חלוקה של דתומטר יאללה חתיכת קישקוש לאף אחד אין זכות להגיד מי יותר צדיר ומי פחות

 

זה לא דתומטרא-ל-ו-ל
מצד הרבנים הכי לברליים הם חושבים שהם עצמם דוסים. פשוט רצון ה להיות יותר ליברל. אבל שום רב לא מרגיש מעצמו לא דוס
בסדרטאטע אוהב אותי!

חשיבה זה אחלה דבר השאלה בסוף מה המציאות!!!

 

אם מי שייצר רת הטבלא הזאת התייחס רקא-ל-ו-ל
לרמת הליברליות , זה שטמבלים יקחו את זה למקומות לא קשורים כמו רמה דתית זה כבר בעיה שלהם.
אף אחד לא חושב שהרב אלי סדן יותר דוס מהרב מלמד. אבל כולם יסכימו שהרב מלמד הרבה יותר ליברלי....
אפשר להביא עוד את כל הדוגמאות משם.א-ל-ו-ל
לדוגמא לא חושבים שהרב יהושע וואן דייק והרב דוד גיאמי יותר דוסים מהרב דרוקמן והרב דרורי, אבל וודאי שהשניים הראשונים הרבה יותר שמרנים....
תודה רבה על כל נמחמאות שתחליט לדבר בכבודטאטע אוהב אותי!

בלי לקרוא לי טמבלית וכו אני ימשיך את הדיון לבנתיים זזה נגמר

לגבי הרב אליהו זיניבינייש פתוח

מכיר אותו אישית ועושים ממנו יותר שמרן ממה שהוא באמת. בערוץ הזה נכתב לפני שנים שהוא מתנגד חריף לבני עקיבא והיה קל מאוד לראות את ההוצאה מההקשר וגם שמעתי אותו מכחיש

לא מסכימה בכללהדס????


הנה הטבלה האמיתית:הָיוֹ הָיָה
 
להפנים, להפנים, להפנים......
גדול קרובה
ומהותי.....הָיוֹ הָיָה

זה אכן משעשע, אבל עיקר התועלת בטבלה הזו, היא להפנים את המסר שבה....

נכון.קרובה
(אם רשמת כתגובה אישית, אז אני אגיד שאחד המסרים שכתובים בסוגריים, זה: למילוי עצמי.)

ראיתי תגובה על זה שמישהו הכין טבלה דומה על אנשים בהארי פוטרפיקאראחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך