חידות כלליות #46גארפילד

מדרש:

מה זה הראשי תיבות י"ד שח"ט ד"ם? (קרדיט ל@נשמה כללית)

מי כתב את כה עשו חכמנו? ()

 

חידה בנושא פורומים:

 

נסיון כושל

כמו ינשוף

וממש חופר

 

איזה פורום זה?

 

חידת זהב🎖: (וממש קלה)

 שמנה, רכה , מלכלכת, נמעכת, ורלודין מתעשרים ממנה?

 

מוזמנים לשלוח לי חידות

אין להשתמש בגוגל.מחשב

 

תשובה לראשוןאודה ה' בכל לבב

ישנם שבעה משקים המקבלים טומאה:

יין

דבש

שמן

חלב

טל

דם

מים

 

יענו ראשי תיבות של כל המשקים.

נכון! איזה ראש של גמרא! גארפילד


יפה, הוספה: לא רק המקבלים טומאה אלא גם מכשירי גידו"ק לקב"ט.הָיוֹ הָיָה

ברר, עד שדחפתי בכותרת... עכשיו נסביר:

לא המקבלים טומאה, אלא המכשירים גידולי קרקע לקבל טומאה.

כלומר - כל פרי או ירק אינו מקבל טומאה בשום אופן, אלא אם כן נרטב באחד משבעת המשקין הללו לאחר שנתלש מן הקרקע.

וכן מה שכתבה @לראות בטוב, ושימי לב, הטעם שצריך ליטול ידיים - זה גם כן תוצאה מהנ"ל.. ולא רק אם נטבל בהם, אלא בכל אופן שנרטב מהם.

 

עונההלראות בטוב
1. משקאות שאם טובלים בהם מאכל צריך ליטול ידיים לפני ללא ברכה, ר"ת: יין, דבש, שמן, חלב, טל, דם, מים
2. יוכבד סגל
3. נסיו"פ
נכון! גארפילד


..קרובה
א. ר"ת של הנוזלים שמקבלים טומאה מלא יודעת מה. (שרץ מת?)

ב. יוכבד

ג. נסיופ

ד. סופגניה
הכל נכון חוץ מ-א! גארפילד


אז תתקן אותי...קרובה


תראי את התשובה שלילראות בטוב
ויש אודה ה' בכל לבב
אבל לשניכם הוא אמר שצדקתם,קרובה
ואני אמרתי כמו אחד מכם...
לא מדויק...גארפילד


אמרת כמו אודה אבל לא ממש מדויקלראות בטוב
הם מקבלים טומאה כשהם על מאכל כלשהו, ולכן צריך ליטול ידיים לפני כן אבל ללא ברכה
מי מקבל וממה?קרובה
המאכליםלראות בטוב
נגיד את אוכלת תפוח, ושטפת אותו, ונשאר עליו מים, אז או שאת מנגבת את התפוח(שיהיה יבש) או שאת צריכה ליטול ידיים בלי ברכה
כמו בפסח,לראות בטוב
קדש, ורחץ כרפס..
למה יש ורחץ אם לא אוכלים לחם? נטילת הידיים של ורחץ היא בשביל הכרפס- שאותו אוכלים טבול במשקה
ומאכלים שטיבולם במשקה צריכים נטילת ידיים לפני כן
ממה הם מקבלים טומאה?קרובה
זה לא קשור לחרק מת?

אגב, אנחנו לא נוטלים ידיים על מאכל רטוב...
לא זה לא קשור לחרק מתלראות בטוב
זה קשור שמאכל שטבול במשקה כלשהו מקבל טומאה

ומז"א אתם לא נוטלים? יש מצב שאת פשוט לא מקפידה או לא שמה לב..
אבל לדוג' בפסח, את ידעת למה נוטלים ידיים לפני הכרפס?
אוקי. מעניין למה ככה זכרתי.קרובה
לא היה נהוג אצלנו במסורת המשפחתית, ועל כן אנחנו לא נוטלים.

פסח כנראה שאבות אבותיי כן נטלו..
..לראות בטוב
האוכל מאכל שהוא רטוב באחד משבעת המשקים צריך ליטול את ידיו. ואלו הן המשקים - יין, דבש דבורים, שמן זית, חלב, טל, דם חיה ועוף, מים, וסימנך - י"ד שח"ט ד"ם. אין מברכים על נטילה זו.

נטילת ידים זו נעשית כנטילת ידים לסעודה.

על כן, אדם הרוצה לאכול פרי, ורחצו במים, והפרי עודו רטוב - עליו ליטול את ידיו. גם כאשר רק חלק מהפרי רטוב, וידיו אינם נוגעות במקום הרטוב - עליו ליטול ידיו [שו"ע סימן קנח סעיף ד ובהגה שם].


לדעת מרן הבן איש חי זצ"ל, גם כאשר אוכל דבר שהינו פחות משיעור כזית - עליו ליטול ידיו, והראיה לזה - מליל פסח בו נוטלין ידים לכרפס הטבול במי לימון על אף שהוא פחות מכזית, וכנזכר בברכי יוסף. ולדעת הגאון בעל ה"משנה ברורה" זצ"ל אין צריך ליטול ידים לדבר שהוא פחות מכזית, שהרי אפילו בפת שהיא פחות מכזית הרבה אחרונים מקילין שלא להצריך נטילה.

גם דבר מבושל צריך נטילת ידים. ואם אוכלו ע"י כף - יש מקילין, ויש לסמוך על המקילין היכן שיש דוחק וטירחא גדולה. אבל מרקחת שנותנין לאורח לאכלה ע"י מזלג - יש להתיר בשופי כי זה נחשב דבר שדרכו לאכלו ע"י כף, שגנאי הוא ליטול חתיכה מן המרקחת בידו; והראיה - דאם לא היה להם מזלג לא היו מגישים לאורח לאכול מהמרקחת. וכל זה הוא במרקחת שרובה מים או מחצה על מחצה, אבל אם הפירות הם יותר מן המים שנתבשלו בהן אין צריך נטילה [בן איש חי פרשת תזריע טהרות הלכה יז].

החמאה - אם היא קרושה דינה כאוכל ואין צריך נטילה, ואם היא נימוחה הרי היא כמשקה וצריך נטילת ידים [בא"ח שם הלכה כ].

(מאתר ישיבה- זה מפורט יותר וכולל מקור מהשולחן ערוך)
תודהקרובה
..גארפילד

יין

דבש

שמן

חלב

טל

דם

מים

למה? היא אמרה תשובה טובה.הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך י"א בכסלו תשפ"א 00:40

הם אכן המשקים שמקבלים טומאה.

הן משרץ מת.

והן מטמא מת.

והן מאוכל שנגע בו טמא מת (הטמא הוא "אב הטומאה", המאכל - ראשון לטומאה, והמשקה נעשה "שני לטומאה")

(הכלל הוא שמשקה יכול להעשות רק ראשון לטומאה או שני לטומאה, ולא "שלישי לטומאה")

 

ויש עוד דין - שכמו שהם מקבלים טומאה בעצם, כך הם גם "מכשירים" מאכלים אחרים לקבל טומאה, שזה מה שכתבה לראות בטוב. וזה נכון, אבל לא אומר שמה שקרובה כתבה לא נכון.

 

ומכאן נובע גם הדין ליטול ידיים לפני אכילת מאכל רטוב.

 

וכמו שכתבתי כאן יפה, הוספה: לא רק המקבלים טומאה אלא גם מכשירי גידו"ק לקב"ט. - נוער וגיל ההתבגרות

 

 

@קרובה @לראות בטוב

 

 

(עריכה, @גארפילד אלא אם כן התכוונת שלא מדוייק כי היא לא פירטה את המשקין. אבל מצד עצם דבריה - היא אמרה טוב. כאמור)

אממ אפשר שאלה? לא ממש הבנתילראות בטוב
את הקטע של גידולים חקלאיים ודברים שטיבולם במשקה וכו' אני מכירה...
אבל לא ממש הבנתי מה הקשר לטמא מת? ולשרץ מת? מה הכוונה?
ז"א אם הירק נניח נוגע בהם אז הוא הופך לטמא?
אממ לא ממש הבנתי...
בשמחה..הָיוֹ הָיָה

אכן כן, מאכל ("גידולי קרקע") שבאו עליו משקים אלו, ולאחר מכן נפל עליו שרץ מת - נטמא.

הבנת מעולה.

אהה אוקיי.. תודה רבהלראות בטוב
פיווווווקרובה
הציק לי שנכנס לי ג'וק לזיכרון הישן הזה... מזל שהוא לא מת.

אבל מה הקשר בין טומאת מת למים?
הא? הָיוֹ הָיָה

מה הציק לך? ומה המזל?

 

 

הקשר זה שהמשקין הללו הינם המשקים היחידים המקבלים טומאה ומכשירים גידולי קרקע לקבל טומאה.

הציק לי שזכרתי בבירור שפעם ראיתי שהמשקים האלהקרובה
מקבלים טומאה משרץ מת, והופתעתי שהניקים פה אמרו שזה לא קשור.

אם הג'וק היה מת, הייתי מקבלת טומאה.
אהה... אז אכן, צדקת.הָיוֹ הָיָה

ו-טוב, נו...🙄 שיהיה....

ג'וק הוא לא שרץ שמטמא.___

"החולד והעכבר והצב למינהו: והאנקה והכח והלטאה והחומט והתנשמת" הם שמונת השרצים המטמאים.

וכל השאר, גם כשהם מתים הם לא מטמאים?קרובהאחרונה
יישר כח לכולם!גארפילד


הבנתם את הקטע של הינשוף?גארפילד


איזה ינשוף?לראות בטוב
של החידה ה-3גארפילד


זה לא מדליה?לראות בטוב
חידה 3....גארפילד


אהה😂לראות בטוב
שאיכשהו הוא פעיל רק בלילה?
חחח יפה יפה😂לראות בטוב
אני יודעת מה זה יד שחט דם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!אלי הבת????

זה שבעת המשקיםםםםםםם קשור לכל מיני דברים בהלכה שאינני זוכרת כרגע מה הם אבל פעם למדנו אותם.

את כה עשו חכמינו כתבה יוכבד סגל (זה נכון??)

תשובותתרודף אהבה בימים
זה ר"ת של כל המשקאות נראלי

נסיופפ
- נסיונות פעילים..
-פעיל בלילה כמו ינשוף..
-ממש חופר זה די ברור

סופגניהה
תשובות לשתי השאלות הראשונות.ניק כמעט בלי ראש

מה זה הראשי תיבות י"ד שח"ט ד"ם? (קרדיט ל@נשמה כלליתשבעת המשקים שלא מקבלים טומאה (יין, דם, שמן,חלב, טל, דבש, מים)

מי כתב את כה עשו חכמנו? יוכבד סגל (ע"פ סיפורים מהגמרא בד"כ)

כל הכבודגארפילד


מן הסתם שיגרא דלישנא אחדך, והתכוונת לכתוב *שכן* מקבלים.הָיוֹ הָיָה


נראה לי הוא התכווןלראות בטוב
שהם *כן* מקבלים טומאה, אבל יצא לו *לא*...
שכן התשובה היא שהם מקבלים טומאה, ולא להיפך..
הוא כתב "שלא מקבלים טומאה" והתכוון "שכן מקבלים טומאה"הָיוֹ הָיָה

אז כתבתי שזה קרה לו ממרוצת והרגל הלשון שאחזתו, ובארמית - שיגרא דלישנא אחדך.

ניק כמעט בלי ראש
התבלבלתי... תודה.
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך