על מי אנחנו עובדים?!קופצת בחבל

בשבת- לא אומרים "מחר ניסע לדודים", אומרים "מחר נלך לדודים" אממ.. כן, בטח, נלך ברגל עד לצפון.. ברור לכולם שהכוונה היא ליסוע!
לא אומרים "כמה כסף אני חייבת לך?" אומרים, "כמה תפוחים אני חייבת לך?" כן, בטח, אני אשלם לה בתפוחים.. ברור לכולם שהכוונה היא כסף...
ולמשל בלשון הרע, גם אם לא אמרת שדיברת על יוסי, וכולם יודעים שעליו דיברת, זה אסור.. למה כאן זה לא ככה?

 

חשבתי על זה הרבה השבת, ואני ממש אשמח אם יש למישהו תשובה.. תודה צאדיקים וצאדיקות!

כי השינוי הזה מספיקצ'יאל

כדי שיהיה דיבור של שבת ששונה מדיבור של חול.

כמו שאמרו חז"ל: "שלא יהא דיבורך של שבת כדיבורך של חול".

אז זה לא אומר שצריך לגמרי לא לדבר דיבורי חול?קופצת בחבל

צריך לדבר כמו עילגים, כדי שהדיבור יהיה שונה מבשאר השבוע?


ו- מה עם 'הכנה מקודש לחול?' גם אם זה עם מילים אחרות, עדיין כולם מבינים מה הכוונה.. כולם מבינים שהכוונה היא ליסוע לדודים, אז איך מותר?

לציין עובדה, זה לא לתכנן.קרובה
להגיד שמחר נלך לדודים, זה לא הכנה. זה ציון עובדה.
ובאמת אני חושבת שאסור לתכנן, ולא משנה מה הניסוח..
אז אם ככה,קופצת בחבל

אפשר בעצם גם לציין עובדה, ולומר ניסע, ולא נלך?

או שכאן נכנס הקטע של לדבר שונה מבשאר השבוע..?

רק הערה, כמה שידוע לי שתי הדוגמאות האחרונות אסורותמבקש אמונה

בעניין לשון הרע זה בטוח

אם דיברתי על מישהו ולא הזכרתי את השם אבל כולם יודעים למי אני מתכוון- עברתי איסור לשון הרע.

 

לגבי תפוחים אני די בטוח, אבל לא מאה אחוז..

בגדול אסור לתכנן על קניה או בכלל תשלום בשבת, או להגיד כמה עולה במקרה ואני רוצה לקנות.

נראה לי שזה לא משנה אם אמרתי תפוחים או כסף.

על הלשון הרע, אמרתי שזה אסור..קופצת בחבל

ושאסור גם 'תפוחים' זה חדש לי..

תודה!

נכון. סליחה קראתי מהר ולא שמתי לבמבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך כ"ז בכסלו תשפ"א 01:54
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך כ"ז בכסלו תשפ"א 01:54

בשמחה! 

 

לגבי השאלה עצמה, אני חושב שמן הראוי היה גם לא לחשוב...

(כמו שמסופר על חסיד אחד בגמרא שחשב לסגור את הגדר של החצר שלו בשבת, ואז קנס את עצמו שלא לסגור אותה בכלל 

מזה וכו')   רק שאולי זה קשה מידי לקיום אז לפחות נאמר שלא לתכנן בדיבור.

 

אז מה זה משנה? בהרגשה שלי, זה עדיין משנה..

כי ידוע שלדיבור יש כוח, לפעמים בחירת מילים לנושא מסויים יכולה להשפיע הרבה על ההרגשה והמחשבה 

(מי כמו אנשי התקשורת יודעים את זה)  

כך שהבחירה לומר "נלך" במקום "ניסע" עדיין משאיר אותנו בהרגשה של מנוחה של שבת לעומת אם נגיד "ניסע"

 

 

מוסיף. אפשר להביא משהו דומה לעניין דיבורמבקש אמונה

כמו שר' נחמן כתב שלא להוציא כיסופים לדברים רעים בפה.

אפילו שיש לאדם ח"ו מחשבה לעשות משהו אסור, עדיין שישתדל לא להגיד את זה בפה

 

אז משמע שיש הבדל בין רק מחשבה - לדיבור

שאלה יפה, כל הכבוד על ההתבוננות!הָיוֹ הָיָה

 

דבר ראשון, הדוגמה עם תפוחים באמת אסורה, כי זה עדיין דיבור על משא ומתן. שאסור.

והיא שונה מהדוגמה הראשונה - כי בשניה, כאמור, האיסור הוא עצם הדיבור בענייני משא ומתן, ולא משנה באיזה כינוי נכנה את הכסף

אבל בדוגמה הראשונה - אין איסור לדבר על הטיול, באמת האיסור הוא רק להזכיר את המלאכה!!

(שימי לב: הרי "כסף" הוא לא "מלאכה" האיסור הוא בגלל הנושא - שהוא משא ומתן. ולכן - כל עוד זה הנושא, לא משנה המילים.

מה-שאין-כן, בנסיעה, שה"נסיעה" היא מלאכה, וזה האיסור! כאן כבר אין איסור של "נושא")

וגם הדוגמה השלישית היא אותו רעיון, אין בעיה במילה "יוסי", הבעיה היא בלדבר לשה"ר על יוסי. לא משנה אם תקראי לו יוסי או שימפנזה, כל עוד שברור שעליו נאמר הלשה"ר - זה אסור.

..קופצת בחבל

אז בעצם, הבעיה היא לא להזכיר את הכסף, הבעיה זה לומר את המלאכה עושים איתו?

 

לא מזכירים את המלאכה, אבל כולם יודעים שלזה הכוונה, רק להגיד את המילה לנסוע, אסור?

 

אז לפי זה, אסור גם לומר ש'נלך' כי כולם יודעים שהכוונה היא לנסוע ולא ללכת...

..הָיוֹ הָיָה

לא, יש הבדל יסודי בין הנקודה לגבי הכסף לבין הנקודה שלגבי הנסיעה.

אין, כאמור, שום איסור לומר "כסף" בשבת, את יכולה לומר "כסף" מהבוקר עד הלילה. האיסור הוא לדבר על עסקי ממון, בכל צורה ודרך שתדברי עליהם.

לעומת זאת, הנסיעה לדודים בצפון, היא לא עסקי ממון, ואין שום בעיה לדבר עליה. הבעיה היא רק להזכיר את המלאכה שנעשה, ולכן, אכן, מספיק שמשנים בדיבור ולא מזכירים את המלאכה הזו, ולא משנה שכולם יודעים שלזה הכוונה, כי אין בעיה לדבר על הנושא, בשונה מענייני ממון, אלא יש רק בעיה לומר ש"נעשה מלאכה". כל עוד לא אמרת "נעשה מלאכה" לא מעניין מה מובן מאליו.

הא.. תודה!קופצת בחבל


וואי, בדיוק חזרתי מהבית כנסת, עם חברה- ועלתה לי שאלה:שפרינצא בוזגלו

האם מותר בשבת להתפלל על מוקצה, ועוד יותר על תכנון שהוא מוקצה.
תשובה, מישהו?

בעיקרון אסור בכלל להתפלל על דברי חול בשבת..הָיוֹ הָיָה

עד כמה שידוע לי.

תכף אני גם שמה פה שאלות בשמירת שבת.קרובה
אבל הבעיה היא שאף אחד פה לא יכול לענות עליהן 🤦


אוף. אני צריכה שמירת שבת כהילכתה בתוך הראש שלי.
חחח לגמריסטגדיש
יאללה מי מפתח את זה בתור סטארטאפ
צריך לדאוג שזה יהיה מכני..קרובה
חח זה כבר עבודה..סטגדיש
אבל אז מפסידים את כל הקטע הכיףנבוכי הדור

של ללמוד את שמירת שבת
ועוד יותר
להתווכח

נכון.קרובה
אבל לפחות לא מחללים שבת מחוסר ידיעה וחוסר חֵברה דתית איתה אפשר לנהל סיעור מוחות ולהכריע בשאלות...
או שלומדיםנבוכי הדור

ואז לא מחללים שבת וגם מרוויחים את כל הדברים שאמרתי...
וגם נראה לי הרבה מהרווח זה ללמוד...

 

נכון.קרובה
אני בהחלט חייבת ללמוד.
אבל גם אז אני אחשוש להכריע לעצמי בין אסור לאסור, כי אני לא אהיה בטוחה לחלוטין מה כתוב.
טובנבוכי הדור

אז תלמדי פניני הלכה יותר קל
או
שתשאלי רב
או
ש.... משהו אחר

האמת היאנבוכי הדור

שגם להגיד מחר נלך לדודים וגם להגיד "כמה תפוחים" זו בעיה...

הרהורי עבירה קשים מעבירהצ'יאל

על חטא שחטאנו לפניך בהרהור הלב

מותר להרהר בדברי חול בשבת.שפרינצא בוזגלו

כפי שאומרים בזמירות השבת "הרהורים מותרים ולשדך הבנות"…
שו"ע ומשנה ברורה בסי' ש"ז.

בקשר ללשון הרעכתום עולה????אחרונה
אם יודעים על מי את מדברת זה עדיין איסור מוחלט!
בקשר לשאר..אין לי מושג, וואללה שאלה טובה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך