לקדם אותה?
להתעלם ממנה?
האם לדעתכם זה נכון שנער/ה יחליטו שהם צמחוניים?
(כמובן לא נכתב כלפי מישהו מסוים מהפורום אלא כלפי התופעה).
לקדם אותה?
להתעלם ממנה?
האם לדעתכם זה נכון שנער/ה יחליטו שהם צמחוניים?
(כמובן לא נכתב כלפי מישהו מסוים מהפורום אלא כלפי התופעה).
מה את חושבת על מי שעושה את זה מבחינה מוסרית, ומה את חושבת על מי שעושה מבחינה אחרת?
מזה למגר את זה? למה מי אנחנו שיעשו מה שבא להם... זה לא פוגע באף אחד.
הרי לפי ההלכה נזיר צריך להביא קרבן חטאת, והטעם הוא שמונע עצמו מבחירה את התענוגות (היין) שהקב"ה ברא.
אז למה שצמחוני יהיה פטור מכך?! הוא מונע את עצמו מבחירה!
מצב שבן אומר לאימו: "אמא, אני מעכשיו צ מ ח ו נ י."
גם אז יש את "מי אני שאני אגיד לו מה לאכול?"
ברור שלא!
אבל למה צריך להגיע למצב שילדים רוצים את זה מעצמם?!
הרי סתם ככה - אין סיבה שירצו.
אבל בגלל ה"עולם הפתוח" שיש לנו היום - זה מה שמחדירים להם!
אבל לכתחילה - יש המון דברים שהציבור והעולם בכלל יכלו לעשות.
לא טעים לי לאכול בשרי.
מה הבעיה בזה? לאח שלי לא טעים לאכול ירקות אז הוא לא אוכל. זה אסור? זה נזירות?
בטבע שלנו אנחנו בכלל לא חיה טורפת. גם אין לנו בגוף את הכישורים המיועדים לכך (ניבים חדים, ציפרניים חדות)
יש לנו את היכולת- עובדה שאנחנו עושים את זה.
החיים הם לא שחור לבן. בכל דבר צריך איזון.
רק הסברתי שאנחנו לא הכי בנויים לאכילת בשר מלכתחילה, לכן אי אפשר להשוות את זה לנזירות.
איך את יכולה לומר ככה?!
הרי הקב"ה מחייב אותנו בקרבנות!
אני באמת לא יודעת איך זה מסתדר
קחו בחשבון שאז העולם יהיה מתוקן ולא יתאמללו בחיות כמו עכשיו בתעשיית הבשר
הפה שלנו מורכב משיניים קדמיות לאכילת בשר, ושיניים אחוריות טוחנות לאכילת צמחים, כמו כל אוכלי כל. הקיבה שלנו מעכלת בשר, והגוף שלנו תלוי בו בשביל אספקת ברזל וחלבונים.
ומבחינה הסטורית, הכלים הראשונים של אנשי מערות היו חניתות לציד, לא סכינים לסלט.
אנחנו בנויים בצורה מדעית לאכול בשר.
זו מחלוקת מה הסיבה שנזיר צריך להביא חטאת.
לא טענתי שיש מחלוקת 'האם', אלא 'למה'.
נזיר נמנע מיין על אף שהוא טעים, צמחוני שנגעל מבשר זה לא טעים לו.
כך שאין כאן שום מניעת הנאה מבחירה.
ומה במקרה שנזיר לא נהנה מיין? הוא לא צריך להביא קרבן חטאת?!
כתוב בדף יט עמוד א':"דתניא: ר' אלעזר הקפר ברבי אומר: מה תלמוד לומר: (במדבר ו') "וכפר עליו מאשר חטא על הנפש" - וכי באיזו נפש חטא זה? אלא שציער עצמו מן היין".
זאת אומרת שהנזיר צריך להביא קרבן חטאת מפני שמונע מעצמו את התענוגות שהקב"ה ברא.
לאו דוקא תענוגות לעצמו, אפ' תענוגות שהקב"ה ברא לרוב בני האדם.
זאת הגזמה!
אבל יכול להיות שמדיני נזיר לומדים שיש בעיה גם לצמחונים.
כי אני אף פעם לא שמעתי דבר כזה
אני מבין שזה קצת תוקף ו"מאיפה באת פתאום?!" מה שאמרתי.
אבל לכי תדעי!
אולי כך צריך לנהוג ולא ידענו?!
ולא א"א לומר זאת על כל דבר, צריך מקור מוסמך לזה.
(ואני חושב שהדעה של רבי אלעזר הקפר מספיק מוסמכת).
האמת שאין לי מושג..
רבי אלעזר הקפר ברבי אומר: מה תלמוד לומר (במדבר ו יא: ועשה הכהן אחד לחטאת ואחד לעלה) וכפר עליו מאשר חטא על הנפש [וקדש את ראשו ביום ההוא] - וכי באיזו נפש חטא זה? אלא שציער עצמו מן היין; וקל וחומר: ומה זה שלא ציער עצמו אלא מן היין נקרא חוטא - המצער עצמו מכל דבר על אחת כמה וכמה!
ביום שאחד מהרבנים שלי יוציא פסק הלכה שאסור להיות צמחוני, אני אחשוב כבר מה לעשות..
או להחמיר בענייני כשרות?
אני מדבר על האנשים שלא אוכלים בשר מאידיאל, ולכאורה זה כמו נזיר שמקבל עליו נזירותו.
(ברור שהנזיר עושה זאת על מנת להתקרב להקב"ה, ובכל זאת - הוא לא מונע את היין בגלל שהוא לא בריא/כשר.)
ובתכל'ס זה יכול להזיק לנער/ה, במיוחד בגילאים של גדילה...
לא ממש הבנתי את התשובה....
אנחנו זקוקים לכל אבות המזון, ויש אבות מזון שאנחנו מקבלים רק מחיות, והקב"ה ברא את הגוף שלנו כך שנזדקק לזה.
ובכל זאת.
אז מה עם שרשרת המזון נפגעת?
זה לא פשע חמור לפגוע במדע הזה...
כמעט תמיד תגרור גם פגיעה באדם.
אבל אני לא חושבת שפגיעה בשרשרת המזון זה הכי קשור בגלל שזה לא באמת שרשרת מזון טבעית אלא זה בעלי חיים שבני האדם מגדלים בעצמם ואז הורגים ואם פשוט מלכתחילה לא יגדלו אותם זה לא אמור לשנות את שרשרת המזון. דווקא תעשיית הבשר גורמת לזיהום אוויר ואפקט החממה אז...
את כל מה שיש בבשר אפשר לקבל מהצומח.
לעומת זאת כיום לכל פרה מזריקים חומר המעודד יצור הורמוני גדילה בכמות מזעזעת שלעיתים יכולים לשבש את המערכת ההורמונלית שלנו הבנ"א, החומר המוזרק אינו מתעכל בגוף, והוא נמצא כגורם מסרטן.
בנוסף לכך כל הפרות הנקבות נמצאות בהריון תמידי בשביל שהגוף שלהן יוכל לייצר חלב, כתוצאה מההריון מופרשים הורמונים מזעזעים הנמצאים בחלב, הורמונים אלו יכולים לגרום לנשים בעיות.
בקיצור, בשר וחלב לא בריאים.
מומלץ לחפש מקור אחר לחלבון.
אני אוכלת בשר כי טעים לי, וגם אז רק חלקים שלא מזכירים צורה של פרה.
הבעיה העיקרית של צמחונים היא מחסור בB12, וויטמין שנמצא בעיקר במוצרים מהחי. הוא נמצא גם בצומח אבל שם הוא לא נספג טוב בגוף.
יש לי דודה צמחונית והיא לוקחת שנים B12 בכדורים בגלל זה.
הבעיה בחלבונים מהצומח היא שרובם לא מכילים את כל סוגי החומצות האמיניות שמרכיבות את החלבונים ולכן צמחונים צריכים לגוון במה שהם אוכלים (כדי שיהיה להם את כל סוגי החומצות האמיניות). לעומת זאת ברוב החלבונים מהצומח יש את כל סוגי החומצות האמיניות שהגוף צריך.
כי כאשר אוכלים פרה סופגים את כל ההורמונים המזעזעים שלה.
שזה שצריך כדורים מראה שזה לא דבר טבעי לא לאכול בשר. גם רואים שתוספים מלאכותיים הם פחות טובים כי אפשר לקבל מהם הרעלת יתר אבל מטבעי אי אפשר.
בכללי אני חושבת שפשוט צריך איזון. אפשר לאכול בשר אבל במידה הנכונה, באותה מידה שאפשר לאכול סוכר אבל בלי להגזים.
אם התורה מתירה ומעודדת (בקורבנות ובסעודות שבת וחג) לאכול בשר ברור לי שזה הכי מוסרי ונכון בעולם. אפשר רק להגיד שכל ההורמונים ובכללי איך שמטפלים היום בבעלי חיים לצורך מאכלים זה לא בסדר בכלל ועם זה ברור שאני מסכימה.
אם חסר זה גורם לאנמיה. בכללי כדאי לך לעשות בדיקות דם מידי פעם.
ממש לא
אבל אני ממש לא מסכימה שזאת מוסריות אמיתית.
לכאורה אין לך בעיה עם זה ובכל זאת את לא מסכימה שזה נכון?!
זה סותר...
אבל זה לא משהו אישי נגד אנשים.
יש לי חבר מהישיבה שהוא צמחוני.
ובאמת שאני בקושי מתאפק לא לדחוף לו בשר לוריד.
יכול להיות שזה מעצבן אותך בגלל שהוא חושב שהוא מוסרי ואז הוא מוציא אותך בתור הלא מוסרי שפוגע ביצורים חיים?!
אם כן באמת פשוט אל תיקח אוו ברצינות בקטע הזה. יש המון אנשים בעולם עם אמונות מוזרות או קונספירציות הזויות וצריך ללמוד לחיות איתם בלי שהם יגרמו לך להתפרצות של רגשות. צריך ללמוד לנתק את הרגש בקטעים שמעצבנים אותך ולנסות להסתכל עליהם בלי זה.
ולא רואה בזה בכלל בעיה, להיפך.
מה לא נכון בכך שנער/ה יחליטו שהם צמחוניים?
אז רוצח בשוגג יוצא נקי?!
אמרת יפה, אין היום בית מקדש.
אז מותר לאדם לעשות עבירות? הרי הוא לא יתחייב עליהן בקורבנות!
מהיכן אתה לוקח שהאיסור לעשות עבירות קשור לקרבן?
אסור לעשות עבירות כי ה' אמר, לא כי אם הוא יעשה הוא יצטרך לתת קרבן.
היא כתבה שבגלל שאין היום בית מקדש אז גם אין בעיה בצמחונות.
אני חושב שזה לא נכון.
הרי אסור לאדם לעשות מעשה שבמידה ובית במקדש יבנה הוא התחייב בקרבן! או אפילו אולי יתחייב בקרבן.
למה לא להיכנס לדילמה הזאת מלכתחילה?!
;)
מי שלא בא לו על פרה שחוטה- שלא יאכל.
הרעיון של אי אכילת חיות משום צער בעלי חיות הוא פסול מיסודו- כל חיה מתה בסופו של דבר, שלפחות לא תתפגר ותרקב, שמישהו לפחות יהנה ממנה.
צורת השחיטה היהודית גורמת למוות הכי מהיר ולהכי פחות כאב (הוכח מדעית), כך שגם מהבחינה הזו באמת אין סיבה שלא לאכול.
אם חיות מגעילות אתכם- זכותכם לא לאכול, אני למשל לא אוכלת חלקים מסויימים בבשר.
לראות עצמות של בבשר ולהיזכר שהנתח הזה היה פעם פרה מלוכלכת- ברררר... דוחה אותי.
וזה בהחלט לגיטימי כי זה לא בא מהכיוון ה'צידקני' והמתחנחן שטוען שזה ממש התעללות וכו'.
בנוגע לתנאי האחסון של החיות שמגודלות באופן מסחרי- זו בהחלט התעללות שאמורה להיפסק.

אך יש מצב שזה יעניין אותך הדעות של אחרים
מי שבוחר בה, שיהיה לו בכיף...
בעיקרון ההיתר מהתורה הוא בגלל ההכרה בחולשת האדם, כי זו גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה.
אני יכולה להוכיח לך שמותר
אני טוען שאולי יש בעיה בלהיות צמחוני.
יש לתת את הדעת לכך, שגם כאשר התירה התורה את אכילת בעל החי, היא הסתייגה מאכילת יסוד החיות שבו: "אך בשר בנפשו דמו לא תאכלו" (ט:ד), קרי "בנפשו שהיא דמו". הדם הוא הנפשיות, היסוד החיוני (לא נשמה, לא צלם אלוקים, אלא החיים), ואותו אין לאכול; ללא הדם החי נשאר, בעצם, דומם[1].
ובכל זאת, החי הותר באכילה. ומשהותר באכילה, יש להניח שנשתנה גם טבעו של החי; שהרי מעתה אוכלים בעלי החיים את עצמם, ולא רק צמחים.
באופן א-פריורי, ניתן להבין את השינוי בשני אופנים הפוכים :
* האחד הוא כי מעמדו של האדם כשליט, מכוח צלם אלוקים שבו, ניטל ממנו. כאשר היה האדם שליט על החי, נאסר עליו לאכול אותו, מפני שלשלטון אין רשות לאכול את אזרחיו... כאמור - יש היררכיה, אבל לא שימוש וניצול. בגלל שחטא האדם, הוא איננו יכול עוד להיות שליטו של עולם, ולכן אין לצפות ממנו עוד לרמה גבוהה של יחס והתנהגות. הנמכת הדרישה מהאדם היא ביטוי של הבנה של הקב"ה שהוא הציב בפני האדם רף גבוה מידי.
* השני הוא כי מעמדם של בעלי החיים כיצורים בעלי כבוד וכתכלית לעצמם, ניטל מהם, והם עתה כמו הצומח שמיועד לשימוש האדם ותו לא, כלשון הפסוק "כירק עשב נתתי לכם את כל" (ט:ג) - לא רק במישור החוקי, אלא מבחינת הבנת מעמד החי כשל הצומח.
מה זה בא להוכיח?
וואי זאת חתיכת בעיה לארגן איתה קומזיץ
אני לא בעד להתעלם או לקדם.
כל עוד זה לא פוגע במישהו אחר לא רואה בכך בעיה.
יש לי חברות צמחוניות וטיבעוניות,זה כן מבאס שאי אפשר להיפגש ולאכול ביחד אוכל בשרי ,שיעשו מה שטוב להן.
אני לא נכנסת לוורידים אל תיכנסו לי לוורידים
אך את מוזמנת בשמחה לענות בנחת.
אם הצמחונים אוהבים חיות למה הם אוכלים להם את האוכל??
חח, אממ אני אוכלת נורמלי..לא מבינה למה לא לאכול...אם מותר לאכול..כאילו בשחיטה יהודית כשרה שהחיות לא סובלות הרבה..
אגב, גם אני ממש אוהב חיות
פרה, שור, כבש, דג, תרנגול וכן הלאה...
חחח לגבי החיות הגיוני..זה טעים..😋
כאילו אם החיות נועדו לזה אז נהנה ונשחוט כמו שצריך...נריאלי..
זה "תנו לחיות לחיות!" ו-"יהודי לא רוצח תרנגול!" וכן הלאה...
מה את חושבת על זה? צודק? מטעה?
זה כמו שתגידי לבנאדם שמקפיד על איזושהי חומרה, מה אתה חושב שאתה יותר חכם מה'? הוא לא חייב אותנו לעשות את החומרה הזאת אז אל תעשה אותה!
זה לא בדיוק ככה, זו "גזירה שאין האדם יכול לעמוד בה". כתבתי את זה כבר כאן והבאתי מקור.
ושלא תחשבי שאני צמחונית.. אני לא. ואני גם לא רוצה להיות.
נעה ונדה"וְר֜וּחַ נָסַ֣ע ׀ מֵאֵ֣ת יְהֹוָ֗ה וַיָּ֣גׇז שַׂלְוִים֮ מִן־הַיָּם֒ וַיִּטֹּ֨שׁ עַל־הַֽמַּחֲנֶ֜ה כְּדֶ֧רֶךְ י֣וֹם כֹּ֗ה וּכְדֶ֤רֶךְ יוֹם֙ כֹּ֔ה סְבִיב֖וֹת הַֽמַּחֲנֶ֑ה וּכְאַמָּתַ֖יִם עַל־פְּנֵ֥י הָאָֽרֶץ׃"
הקב"ה הוריד לעמ"י את השליו, ואני לא חושב שזה היה על מנת לאמץ אותו בתור חיית מחמד...
"ואל העם תאמר התקדשו למחר ואכלתם בשר כי בכיתם באזני ה' לאמר מי יאכילנו בשר, ונתן ה' לכם בשר ואכלתם."
העם התלונן לכן ה הביא את זה
בהתחלה היה רק מן
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...