אין גבול לזעזוע
אפילו לא טורחים לספר להם..
הייתה לי מישהיא שנה שעברה שלא ידע פשוט כלום כלום!
היא לא ידעה מי זה הרב קוק, שומרון, ירושלים, גוש קטיף מהאולפנה היא ידעה!
וזה כול כך כאב לי!
אני ממש מנסה להפיץ דברים בסיגנון הזה!
אשרייך לגמרי...!!!
בכול בית ספר,אולפנה, ישיבה מלמדים על גוש קטיף.
אם אדם לא מספיק חזק בשביל זה והוא מחזק במקומות אחרים שצריכים אותו, אשריו ואשרי חלקו...!!
כל אחד והתפקיד שלו...
שאפילו האחים הקטנים שלכם
לא יודעים מה זה..
אולי מכירים מושגים ששמעו
אבל ממש את כל התהליך שהיה עד הגרוש,
הסיבות לפינוי, המחסומים, החיילים.. הם בכלל לא מכירים.
תבדקו את זה,
קם דור חדש שלא ידע..
ובאמת עצוב😟
אני לא מבין למה עשו מגוש קטיף כאילו זה השואה או משהו.
יותר גרוע מ2 בתי מקדש שנחרבו, מרד בר כוכבא הכושלף,מהשואה.גירוש ספרד.גירוש אנגליה.אינקוויזיציה.פוגרומים.2 מסעות צלב.
אבל גוש קיף... "יום אבל לאומי"
רק אמרתי שיש דברים הרבה יותר כואבים ועצובים שקרו לעמ"י לאורך ההסטוריה,
חוץ מזה שאם מדובר בשלום אמת יש מקום לדון האם מותר למסור שטחים.
לא נעים לי להסביר לך על זה כי אני חושב שיש לי דעה לא אובייקטיבית אבל בגדול,
יש מחלוקת האם לא תחנם יכול לדחות את פיקוח נפש או לא, וכבר אמרו שרק שלשה דברים מבטלים פיקוח נפש ע"ז גילוי עריות ושפיחות דמים. וחוץ מזה שאין מקום להגיד שזה עשה מול לא תעשה שהרי הרמב"ם לא מנה את מצוות יישוב הארץ בספר המצוות. וכבר חידש הרמב"ן בספר מצוות ששכח אותם הרב שהרמב:ם שכח את מצוות ישוב הארץ אז נראה שהרמב"ם בכוונה השמיט וכו' וכו'.
זה נושא מאוד ארוך אבל אני רק אומר שההיתר הוא באופן שכן יש יהיה שלום לא כמו שהיה בגוש קטיף ועוד לפני זה הזהיר הרב עובדיה שזה פרס לטרור וכו'.
אמיר לא אובייקטיבית זה אומר שיש לך אמירה. נגיד כשאתה מסביר למישהו משהו אבל אתה מביא את דעתך בתוך האמירה.
לדוגמא אם מישהו ישאל אותך למה יש סכסוך ישראלי- פלסטיני ימני היה עונה תשובה אחת ושמאלני תשובה אחרת, למרות שאת שניהם שאלו את אותה שאלה. זה בגלל שכל אחד עונה בצורה לא אובייקטיבית.
לגבי העניין של ה"רק שלוש מצוות" יש לך טעות יסודית, אין לי כח לכתוב את כולה אבל המנחת חינוך מאריך להסביר למה אתה טועה. (אני אל זוכר באיזה מנין מצווה, אבל זה היכן שמדבר על מלחמת ז' עממין, עיי"ש.)
לגבי דעת הרמב"ם - כל נושאי כלי הרמב"ם (כס"מ, מ"מ, לח"מ, רדב"ז וכו') חוץ מאחד (ולא מהחשובים שבהם, בעל "מגילת אסתר", בשום מקום לא פוסקים כמותו נגד מ"מ וכס"מ.) טוענים שהוא כן סבר כך אע"פ שלא מנה זאת במנין המצוות, ומוכיחים זאת בראיות, ואת מנין המצוות הם מיישבים לפי מה שכתב בתחילת סה"מ בשורש הרביעי.
וכבר כתב החזון איש שהרמב"ן והרמב"ם בדעה אחת הם. וע"פ האמור. וכן בכל שאר האחרונים חוץ מהאדמו"ר מסאטמר....
בקיצר, קראת את הרב עובדיה והשתכנעת, זה לא חכמה.. תקרא גם את החולקים עליו.. אני די בטוח שתשתכנע הפוך.
בספריהם.
ויש אח"כ עוד, ולהרחיב בדבריהם וכו', אבל זה הבסיס
שו"ת בני בנים ח"ב נב - Responsa Benei Banim, Volume II 52:20
אפילו הרב עובדיה (שהוא דעת מיעוט שבמיעוט!) שסבר כמו שכתבת - שניתן בשביל שלום - התנגד בכל תוקף לגירוש הארור.
לא היה אז שום הסכם שלום ושום כלום, סתם בשביל האינטרסים האישיים של הרשע שרון שר"י החריבו חבל ארץ פורח בא"י, גירשו את תושביו, והכניסו לשם מחבלים צמאי דם שיירו טילים על ת"א וירושלים.
זה אכן אחד האירועים הקשים לעמ"י, וזה לא סותר את אלו שציינת, אנחנו מדברים על פרספקטיבה של אלפיים שנה, שהאירוע הזה מצטרף בשורה של כל אלו שהזכרת, לא משנה אם מקום תשיעי או מקום אחד עשר.
ויכול להיות שבאמת ההבנה של זה תלויה בהבנה על מהות א"י ושלטון יהודי בה, ועל גודל הקלקול הנורא כשהשלטון היהודי מחירב אותה..
דבר שני דיברתי רק במקרה של שלום אמת. חוץ מזה הרב עובדיה הוא לא "מיעוט שבמיעוט" וגם אם כן הרב עובדיה הוא לא עוד סתם איזה גדול דור הוא היה גדול דורות. ודבר שני אני לא רוצה להשתחצן אבל גם אני מאוד היה לי קשה לקבל את זה אבל אז למדתי את משא עובדיה והשתכנעתי.
ואני מבין שדיברת דווקא על שלום אמת, ולכן בדיוק הסברתי שזה לא קשור לעניין הגוש.
ובסוגיה הזו הוא בהחלט מיעוט שבמיעוט, כמעט דעת יחיד.
והמעשיה של "גדול הדורות" היא, במחילה ממך, טענה פסאודו הלכתית. אין דבר כזה בהלכה.
מה גם שזה לא נכון במציאות, הוא לא יותר גדול מהגרש"ז אוייערבך או הגרי"ש אלישיב, הגר"א שפירא והגר"ש ישראלי.
ובטח לא יותר מגדולים רבים לפני השואה, ומהמנחת חינוך בכבודו ובעצמו, שכל אלו כתבו אחרת ממנו. אז במחילה מהתעמולה של ש"ס ואל המעיין - הרב עובדיה נספר בדיוק כמו כל גדול אמיתי אחר, ובסוגיה הזו הרב עובדיה הוא כמעט דעת יחיד ודעתו נספרת להלכה בדיוק כפי שסופרים דעת יחיד (כמעט).
ולא חכמה ללמוד דווקא את זה, למדת את התשובות של ר' אברום ור' שאול בנושא? אני מאמין שלא...
אני מדבר אך ורק בשם עצמי שלמדתי לא מעט מיביע אומר ולא בשם אף אחד.
הרב עובדיה כן היה יותר גדול מכל הרבנים שציינת במחילה מכבודם אתה רואה שהציבור העריך אותו יותר מאשר את הרבנים האחרים וגם אם תעיין בספריהם של כל הרבנים שכתבת לעומת הרב עובדיה הרב עובדיה נראה על פי מה שהם כתבו (שזה מה שישאר לדורי דורות) הקיף בהרבה יותר דברי חכמים ותמיד הביא הרבה יותר מקורות מהם וראו על פי תשובותיו שהוא היה בקיא עצום.
אגב אפשר להתווכח עם הרב עובדיה בסוגיא אין שום בעיה בזה אבל הרב עובדיה הוא לא סתם גדול, ואתה תראה שעוד 70 שנה אותו יזכרו יותר ולא את השאר שציינת (דברי לא נועדו לזלזל בשום אחד מהרבנים אבל כך עובדת שרשרת הדורות יש כאלה שיותר גדולים מאחרים)
אני לא הולך על פי הרב עובדיה בכל דבר אדרבה יש הרבה שלא (לא בגלל שאני חולק עליו בכל סוגיא אלא אני פשוט נוטה להסכים עם השיטה של הרב מאיר וועקנין והרב ברדא שפוסקים על פי הרמב"ם, שזה מאוד עקרוני) ואם זה אני מצליח לראות שהוא אכן בלט בגדולתו יותר מרבנים אחרים.
אין לי טעם לנסות להתווכח על זה. וחבל לי על הכוחות.
רק מילה אחת על זה שכתבת ש"הציבור העריך יותר" - לזה בדיוק קוראים התעמולה של ש"ס. המדד לגדלות הוא קצת אחר.
(ואם לא נסתכל על ה"עמך" אלא על התלמידי חכמים האמיתיים, הרבנים, הדיינים, ראשי הישיבות וכו' - אתה תשמע זמירות שונות...)
ובלי להעליב אותך - אני יכול להבטיח שבעוד ארבע או חמש שנים - גם אתה כבר לא תחשוב כמו שאתה חושב כעת.
אני לא יכול להתווכח כי זה עוד לא קרה. חוץ מזה אני דווקא חשבתי על הלוויה שלו כשדיברתי על הציבור (שהייתה הלוויה הכי גדולה בארץ עם כ-800 אלף איש על פי הערכות משטרה) וזה יותר מכל רב אחר (בכמה מאות אלפים) אז זה לא תעמולה.
הסיבה שבאו אליו ללויה יותר מלרבנים אחרים - זה בגלל התעמולה.
הגיעו אליו בערך פי 800 מאשר לחזון איש ולרב קוק, פי 500 מלר' חיים עוזר ולחפץ חיים, פי 500 מר' חיים בריסקר, זה אומר שהוא היה גדול מכולם?
באמת, לא הייתי מצפה ממך לקבוע דברים לפי נתונים כאלו, אני מתפלא.
לא אמרתי שאין מקרים עצובים, אבל זה בהחלט אירוע קשה מאוד לעם ישראל! לא אירוע מההיסטוריה.
לא יודעת מה איתך, אבל אני מכירה המון אנשים שאירוע הזה פגע בהם מאוד קשה! וזה לא סתם אירוע?
זה כמו שואה!
רק ניסיתי להמחיש את כמות הדברים היותר גרועים שאפשר להתאבל עליהם לפני שנתאבל על גוש קטיף
מדינת ישראל עשתה בדיוק אותו דבר ל700 אלף ערבים ב1948 (אגב בצורה הרבה יותר בוטה בחלק מהמקרים).
אז אני לא אומר שזה מעשה טוב, בכלל לא. אני אומר שמה שעשו מזה זה קצת הגזמה וגם קצת מבייש אותנו שבכל מקרה אנחנו בעצמנו עשינו את זה לערבים
בתש"ח עשינו לערבים מה שהתורה מצווה עלינו לעשות להם.
אין שום מקום להשוות את זה לפשע שעשו כאן בגירוש.
אבל הטענה שלך עכשיו היא טענה רגשית (הכוונה שאת מרגישה את זה על בסיס רעיוני שאת מאמינה בו) ולא טענה מוסרית אוניברסלית אז את לא יכולה להגיד יאוו איזה נורא עשו לנו וכל פעם עושים לנו... ואז להגיד שזה מותר לעשות לערבים כי אני מאמינה שלנו מותר לעשות להם אבל אותו דבר אסור לעשות לנו, זאת פשוט לא טענה מוסרית שאפשר לקבל אותה.
אתה דן אם אפשר או אי אפשר לקבל את הטענה המוסרית ומתעלם מהתורה?
המדד ל"אירועים קשים לעם היהודי" הוא לא מדד מוסרי-גויי-חיצוני, אלא ע"פ התורה בלבד.
אבל מה שאני אומר זה שאנחנו לא יכולים לבכות על זה שעשו לנו משהו שאנחנו עשינו לאחרים וגם שאם כבר עושים את זה אזז צריך לעשות את זה לערבים צריך לעשות את זהבצורה הכי מוסרית שאפשר (כמו שהמדינה התנהגה בגירוש).
אנחנו בהחלט בוכים על זהש עשו לנו דבר שלפי התורה הוא פשע, ואין שום קשר בין זה לבין דבר אחר שלפי התורה הוא מצווה.
וזה, כמובן, בתנאי שאתה מאמין בתורה, ואתה הרי מאמין, אז מה הנידון?
אותו דבר גם בקשר לדוגמה המצחיקה מהיטלר - בדיוק לכן היטלר הוא היטלר והקב"ה הוא הקב"ה.
אני רק אומר שאנחנו צריכים להתחשב באומות אחרות אם אנחנו רוצים שאומות אחרות יתחשבו בנו.
ספוילר: לא.
ואגב, זה לא מה שאמרת, אלא הוכחת מתש"ח.. האם כוונתך שגם בתש"ח היינו צריכים "להתחשב"? כי אני רק אזכיר שהחלטת האו"ם בתש"ח היא זו שתמכה בנו, ואותם מתועבים ימח שמם ושם זכרם הם אלו שעטו עליו כעוט הנשר על הפגר, וחישבו להשמידנו כליל, ולולי ה' אלוקינו הותיר לנו שריד כמעט לסדום היינו.
חוץ מזה למה אתה צריך לענות בצורה כזו, אתה יכול להתווכח קצת יותר בכבוד. זה לא לכבודך ולא לכבודי שזה יגרר למה שהיה בוויכוח בשרשור על המזרחי. לא מתאים.
נזהרתי מאוד בכבודך, מה פגע בך במה שכתבתי?
חשבתי שדברת על זה שאמרתי שצריך לכבד את הגויים אם אתה רוצה שיכבדו אותך.
חוץ מזה לא אהבתי איך שרשמתי לי "ספויילר- לא" כאילו אני אידיוט או משהו שאתה צריך להסביר לו משהו בצורה כזאת.
וסליחה, לא התכוונתי לפגוע בך כשכתבתי את זה. ממש לא. מתנצל.
ולעצם הענין - לא אכפת לי לכבד גוים כשזה לא נגד התורה, כאן דננו על תש"ח וכו', ואז טענת שאתה לא מתווכח עם התורהא אל חושב שצריך לכבד את הגוים כדי שהם יכבדו אותנו, ועל זה הגבתי וכו'..
שהיהודים הם עם זר בארצנו ובגלל זה צריך להיפתר ממנו. אז מה שאמרתי שאם טענותיך לא תליח לרצות אף אחד. אז צריך תמיד להשתדל ליהיות כמה שיותר מוסריים, זה הכול.
אנחנו עשינו על פי התנ"ך, על פי מצוות התורה.
והיטלר עשה על פי שנאתו האישית.
יחי ההבדל הפיצפון.
ואתה טועה במסקנתך - לא צריך להיות "כמה שיותר מוסריים" אלא "כמה שיותר לפעול לפי התורה"
הנקודה היא שלפעמים לעינים הקטנות והאנושיות שלנו זה נראה לא מוסרי - ואז צריך לדעת להתכופף לתורה ומצוותיה באמונה שלימה שמה שהקב"ה אומר זה הדבר המוסרי והנכון ביותר.
התורה היא לא מוסרית (מה שאנחנו מכנים מוסרית), היא רצון ה'.
למה שאנחנו קוראים מוסריות.
להרוג כל עמלקי בגלל שסבא של סבא שלו נחלם איתנו לפני 3000 היום זה לא נקרא מוסרי
אמנם לא כל דבר שהתורה אומרת בהכרח יחשב אצלנו כמוסרי, אך מה שהתורה אומרת הוא הכי מוסרי שיש, משום שזה ע"פ התורה..
נכון, לא מסתדר תמיד עם חוש המוסר שלנו, אבל כמו שאמרתי, זה המוסר האמיתי והנכון שיש, זו האמת..
לא פחות מזיקים, עובדים זרים שגונבים ואונסים- שלפעמים זה אפילו יותר גרוע מלהרוג.
זה דבר מזעזע שאני נתקלת בו מידי יום, פושעים נוראיים חיים פה במדינה שלנו- ולא קורא להם כלום!
הם סוחרים בסמים, מתנהגים באלימות ברוטאלית כלפינו, ואונסים, וזה עצוב- למדינה שלנו לא אכפת!
אבל לפי התורה גם אם הערבים לא עושים פיגועים בעיקרון הם לא צריכים ליהיות פה, והיטלר כתב אותו דבר.
מנקודת מבט של העולם להם לא אכפת מי מה מו הם רואים תכלס. אז אני אומר שאם אנחנו נרצה שיתיחסו אלינו בכבוד אנחנו גם צריכים להתייחס אליהם בכבוד.
אבל שני דברים:
א. נו, אז מה...?? זה שהיטלר כתב את זה זה לא אומר שמה שאנחנו כתבנו ומשום מה עשית קישור בין הדברים-הוא אותו הדבר...
האם יש לנו תכנון לרצוח סתם כך את כל הערבים...??
ממש לא..!!
פסוקים מפורשים:
"כי תקרב אל עיר...וקראת אליה לשלום: והיה אם שלום תענך וכו'..."
קודם כל, התורה היא מוסרית ולא סתם תוקפים גויים, הגויים נמצאים בארץ שלנו ללא סיבה ולא רוצים ללכת יפה, צריך לצאת איתם למלחמה...!!!
ואדרבה, גם אם היטלר כתב משהו ואנחנו אומרים אותו הדבר, אין זה דומה, אנחנו באים בשם התורה והמוסר הא-לוקי הנצחי שלא משתנה ואילו היטלר בא בשם מוסר אנושי שאינו שווה כלום. דרך אגב, היטלר באמת היה "מוסרי", הוא חמל על בעלי חיים וכזה(לא זוכר את כל הפרטים...), אבל אתה רואה שהוא לא באמת מוסרי, כי המוסר שלו נובע משכל אנושי מוגבל, וגם אייכמן היה נראה כמו סבא חביב לפני שלקחו אותו למשפט, לא כל מי שנראה בעינינו כ"מוסרי" הוא באמת מוסרי.
אגב, הנאצים הם דוגמא מצויינת, שהרי הם היו "מנומסים" ו"נאורים" ואז הם רצחו אנשים בכמויות אדירות שלא ניתנות לעיכול והתנהגו כמו חיות אדם, יותר גרוע מאשר היהודים שהשאירו אותם בתנאים הרבה יותר קשים והיה הרבה יותר הגיוני שהם יתנהגו בצורה לא מוסרית...(אגב, אחת מתיאוריות הכזב של היטלר...)
2. אין בעיה הלכתית שהערבים ישארו בארץ, כל עוד הם יקיימו שבע מצוות בני נוח, ויכירו בנו כעם סגולה וכו'... הם יוכלו להישאר בארץ ישראל-אך לא בירושלים, ויוכלו לעלות להר הבית עד מקום מסויים אפילו...
מה שנתפס כיום ברחבי העולם כמוסרי זה שכולם שווים וכו'... אבל התורה אומרת לנו: "לא נכון!!" לא כולם שווים!! יש עם מיוחד, שהוא יותר נעלה משאר העמים והוא ראוי להיות שליח ה' בעולם..!! הוא היחיד שיכול לקחת את העולם הזה למקום טוב בעוד ששאר האומות רק לוקחות את העולם לאבדון אם הם בשלטון..
זה הכל...
זו דעת תורה, אתה מוזמן להתווכח, אבל מוסר אנושי לא נחשב לעומת המוסר הא-לוקי, הוא השלם והנכון.
@נשמה כללית
וא"ת שזה עדיין דומה להתנהגותו של היטלר ימ"ש, זה איננו דומה כלל וכלל...
היטלר ימ"ש בעצם בנה פירמידה שבראשה עומד הגזע הארי, מתחתיו עוד גזעים, מתחתם הגזע הסלאבי(מלשון slave, עבד) ומתחת לכל הפירמידה היהודים.
לפי היטלר, הסלאבים נועדו לשרת את הגזע הארי העליון והיהודים בעצם הם טפילים שנועדו למות.
אם כן, מדוע איננו כמו היטלר, והלוא אנחנו לכאורה עם אותה הצדקה...?
אז ככה..
העם היהודי איננו אימפרליאסטים כמו הנאצים, איננו רוצים לכבוש את כל העולם ולשעבד אותם תחתינו ולטבוח בהם כרצוננו, וגם איננו כמו המיסיון הנוצרי שרוצה שכולם יהיו בדת הנוצרית והולכים ומפיצים את זה בכל העולם.
העם היהודי מאופיין כ:"ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים", בדיוק ההיפך מזה.
אז מדוע אם כן אנחנו לכאורה "עם סגולה"?
אוקיי, סליחה שאני קוטע באמצע, אבל אכתוב סוג של הקדמה...
יש גזעים ומינים בעולם. הניסיון לשוות שאין הבדל בין הגזעים נידון לכישלון..
דרך אגב, ביהדות יש אפילו הבדל בלשון, בשפה העברית יש לשון לזכר ולשון לנקבה, בעוד שבשאר השפות שפה אחת לזכר ולנקבה, ודווקא היהדות היא זאת ששמרה על כבודה של האשה...(ואין צורך להביא ציטוטים בשביל זה, אתם כבר מכירים...)
בעוד ששאר העמים היו עובדי אלילים והתייחסו לנשים כאל חפץ או כאל רכוש, דווקא ביהדות "הגזענית" כבודה של האשה נשמר...
אוקיי, בוא נמשיך...
בכל מקרה, אחרי שהבנו שיש הבדל בין המינים, אפשר להבין שיש הבדל בין הגזעים, לכל גזע אפיון משלו...
ליהודים, כמו שאמרנו, האפיון הוא שהם: "ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים"...
הגרמנים הם שואפים לכוח, תאבי שררה ושליטה, ולשאר הגזעים אפיונים אחרים...
(כל הכוחות האלו אינם בהכרח דבר רע, תבינו בהמשך...)
ואילו היהודים הם צנועים..
בחיים יש הרבה כאלו ששואפים לכוח ולשררה, ויש צנועים וענווים...
הרבה פעמים אלו ששואפים לכוח ולשררה הם אלו שעולים לשלטון ואילו הצנועים והענווים אינם עולים לשלטון משום שאינם רוצים להתלכלך, למרות שהענווים והצנועים הכי ראוי שהם יהיו המנהיגים, כי הם יכולים לקבל ביקורת על התנהלותם, והם ישרתו הכי טוב את צרכי הציבור בלי לערב אינטרסים אישיים...(דרך אגב, בפרשה שלנו התנאים לשרי האלפים, המאות, החמישים והעשרות הם: "אנשי חיל יראי א-לוקים אנשי אמת שונאי בצע", בדיוק מה שאמרתי...)
כך גם עם ישראל, שאר העמים הם שואפים לכוח ולשררה, "אימפרליאסטים", ואילו היהודים הם צנועים ונחבאים אל הכלים, רק מחפשים שיעזבו אותם בשקט ולא ירצחו אותם או יפריעו להם, אבל הם אינם יכולים לברוח מן התפקיד שלהם והאחריות שלהם, דווקא צניעותם מעידה שהם הכי ראויים להוביל את העולם, והקב"ה מזכיר לנו שיש לנו אחריות כלל עולמית, בפרשה שלנו כתוב: "והייתם לי סגולה מכל העמים כי לי כל הארץ: ואתם תהיו לי ממלכת כהנים וגוי קדוש אלה הדברים אשר תדבר אל בני ישראל"
אנחנו איננו באים בגאווה כמו היטלר, בהתנשאות על העמים האחרים ובכוונה להרוג אותם ולעשות כרצוננו, אנחנו באים בשם הקב"ה ובשם המוסר שהוא רוצה להנחיל, אסביר את זה במשל:
משל לאיברים בגוף האדם, יש את הלב שהוא האיבר שמזרים דם לכל האיברים ומחייה אותו ובלעדיו הגוף לא יכול להתקיים, ויש עוד איברים כמו ידיים, רגליים וכו'..
עם ישראל הוא כמו הלב, האיבר העיקרי שהכי חשוב, ושאר האומות הם כמו שאר האיברים, ולכן ברור שהלב הוא הרבה יותר חשוב משאר האיברים, אך לא בהתנשאות ובעריצות, אלא בהבנה שזה התפקיד שלו ואין לו תחליף, הוא היחיד שיכול לעשות את זה...
כמובן, גם לשאר האיברים יש תפקיד חשוב בתהליך הא-לוקי בעולם, אך אינם צריכים לשלוט ותפקידם החשוב יותר יבוא לידי ביטוי רק כאשר הלב ינהיג את הגוף.
כיום, התפקיד של הגויים הוא בעיקר לשלח זרמים חשמליים אל הלב, שיחזור לחיים ולא ירדם ויכשל בתפקידו..
עכשיו, יש מה שנקרא עמלק. עמלק הוא כמו תא סרטני שמנסה לחסל את הלב, הוא האנטיתזה של היהדות, ותפקידו הוא בעצם להזכיר ללב את התפקיד שלו, שלא ישכח ולקרר את האמבטיה בשביל שאר העמים שישלימו את מה שהוא עשה, ואחרי שהוא ימלא את תפקידו הוא צריך למות.
אבל זה אנחנו אומרים רק משום שהקב"ה אמר את זה, ואילולי הכתוב אמרו לא היה אפשר לאמרו, ובאמת עם ישראל נכשל בתפקידו וריחם על אגג וכו'..
לכן, איננו אומרים בגאווה וברצון לשלוט על העמים, אנחנו פשוט יודעים(או לא יודעים..) את תפקידנו ואת חשיבותנו, בלי לדרוך על שאר האיברים וברצון להוביל את הגוף לתפקוד מלא ולטוב.
מקווה שהובן, אשמח שתכתבו אם יש הערות/הארות....
שכוייח וערב טוב...!!!
דרך אגב, כתבתי מללאאא בערך אותו דבר(היו עוד דברים, אבל שכחתי והיו קצת דברים שהוספתי..) ונמחק לי הכול והייתי צריך להתחיל מהתחלה...
תודה לקב"ה שנתן לי את הכוח להתחיל מהתחלה ולכתוב הכל...
!
@נשמה כללית
@באולפנה...
@בחור נאה
מכיוון שלא עבד לי בהודעה ששלחתי...
@נשמה כללית
@באולפנה...
@בחור נאה
@אמונתי😉
@הכול לטובה!
וכל הכבוד על הטרחה לכתבו מהתחלה אחרי שנמחק.. היה שווה..
כן, חחחחח...



שמח לשמוע שעמלי לא היה לשווא...
שמת לב לכותרת...??
"הערה קטנה"...




בשמחה ממש...
!!
בשמחה ממש...
תודה שאישרת את דבריי...
דיברתי על זה, באופן כללי...
צודקת לגמרי, אך גם גויים שלא נמצאים בארץ, לא תמיד מבינים את השפה שלנו ומבינים רק במלחמות, ורק כאשר נשלוט בממלכה חזקה עם זרוע צבאית(שכמובן, לא מחפשת לחרחר מלחמה, אלא רק כאשר יש צורך ובשביל ההרתעה...), נוכל בעצם להתחיל לדבר איתם כמו שצריך ושיהיו מחוברים לערכים ולתורה, ויקחו חלק בתיקון העולם וכו'...
כמו יתרו, שהוא היה בשלום עם עם ישראל ואפילו נתן עצה כיצד לנהוג בבתי המשפט וכו'...
כמובן, לא באופן יחידני אלא כלפי העמים, גוי פרטי אני אכבד...(כל עוד הוא לא בארץ וכו'..)
ואגב, צריך להבהיר שהגויים אינם כמו עם ישראל, אנחנו עם ישראל, העם הנבחר, ולכן לא מתחתנים בהם, לא לומדים מדרכם ומערכיהם, ולא נותנים להם זכויות כאזרחי מדינת ישראל בשום אופן...!!!!
יש לי סיפור בעניין, אם אתם חפצים...
אז ככה:
איפה שאני גר, יש אומן שעושה ציורי קיר יפים והוא עשה בכל מיני מקומות בעיר וזה ציורי קיר שהזמינו אותו לעשות...
בקיצור, יש ליד הבית שלי "מועדון רוטרי", מי שמכיר... מועדון כזה של זקנים...
אז המועדון הזה עשה בשיתוף עם העירייה ציור קיר ממש ליד המבנה של המועדון שצמוד לבית כנסת של הדתיים בשכונה שם, והזמינו את האומן הנ"ל לעשות אותו.
בקיצור, הוא עשה שם ציור קיר ממש יפה אבל מה שרואים בציור זה דשא כזה ונוף יפה והולכים עליו מישהו יהודי חילוני רגיל, מישהי חילוניה, ערבי ונוצרי ויש שם יונים עם עלה של זית עפות ומעל הסמל של העירייה ודגלי ישראל.
ומה שהכי עצבן אותי, הוא ריסס שם משפט של הרב קוק: "אני מעדיף להיכשל בשנאת חינם מאשר באהבת חינם" או משהו כזה... זה ממש עצבן אותי..!!! הרב קוק דיבר על אהבת ישראל ליהודים, לא לגויים החצופים האלו...!!!
הערבים בעיר שלי פשוט זבלים, לא כולם, אבל מלא פשוט נוכלים, יש לי על זה מלא סיפורים(שהפעם לא אפרט אותם...) שלי איתם...
וגם אם יש כאלו שמתנהגים "נורמלי", הם לא אמורים להיות בארץ ולקרוא תיגר על מדינתנו, לא אמורים להצביע בבחירות ושיש אנשים שתומכים במחבלים שנמצאים בכנסת, בושה וחרפהה..!!!!!
ולא אמורים להמשיך לחיות פה, כל עוד הם לא מקיימים שבע מצוות בני נוח ומודים בהיותנו עם סגולה, אין על מה לדבר, והמצב לצערינו רחוק מאוד מלהיות כך, וגם האלו שלא משליכים אבנים או עושים פיגועים מחכים להזדמנות כזאת, לצערינו ראינו את זה במלחמות, פתאום כשנוח להם לבחור בצד נגד ישראל ולהרוג אותנו, הם יעשו את זה יפה מאוד בלי להסס..!!
רשעים הארורים...!!
הציור הזה ואני רצינית! זה הופך שכול שווים אבל לא הערבים פוגעים בנו יום יום גם איפה שאני גרה וגם הנוצרים... כול כך מסכימה איתך !
זה מה שאמרתי..
פשוט בושה..!!
וכל פעם שאני מתפלל אני רואה את זה...
תמיד בשיעורי אמונה בשביעית הרב שלנו אמר שהרבה פעמים הופכים את הרב קוק למה שרוצים ולפלורליסט וליברל וכו'... ותמיד אמרתי לי בליבי שלא באמת, מי שחושב את מה שהוא חושב לא נראה לי שהוא ישתמש ברב קוק בשביל הדעות כזב שלו והתברר לי כמה שטעיתי...
אין, המשטרה בעיר שלי זה פשוט משהו מזעזע..!!!
וואו, בהצלחה לכם, איפה שאת גרה...
ב"ה ה' מנסה אותנו, שנעמוד בנסיונות האלו ונגאל כבר, זהו, נמאס...
אבל בעיר שלי כפלי כפליים...
לא, זה היה כדרך אגב...

כן ואני בת אבידתי אתזה צרחתי הייתי לא פו ואבא שלי ניסה להריגע אותי..ושוטרים פןשוט גועלים תפסו את שכן שלי ופיצוצו אותו מכות ...
באמת מובן רצח הכעס שלך והכול, אבל אני מקוה שבמצב שאת לא נמצאת במצבי קיצון את לא נוהגת ככה, זה לא הכי יעיל ועוזר...
הלוואי והיה משתנה משהו , לאט לאט אני מרגשה שפושט אף אחד הצבא, המשטרה הממשלה אף אחד לא מתנהג כראוי וזה קשה! הלוואי ובאמת יגיע הגאולה כפשוטו
אמן..!!
במהרה בימינו..!!
"וראו כל הגויים כי שם השם נקרא עליך ויראו ממךּ"
שה' יסיר את עורלת לבבינו..
"והיה ה' למלך על כל הארץ ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד"
היא באה לתאר כמה המשטרה זוועתית, עד שהיא הייתה צריכה לחסום שוטר בגופה...
שכאלו את אומרת שאני ניסיתי לעשות צומי?, קיצר סליחה אם הרגשת ככה... לא ניסיתי בכלל...
וגם לא ניסיתי בכלל לחפש אקשן באותו זמן
הם בואו לילד בין 15 ותפסו אותו וצרחו עליו שהוא מחזיק בקבוק יין( זה היה בפורים) ואז הוא ניסה לבורח אז הוא ברח והם בואו שוב להרביץ לו אז קפצתי וחסמתי אותם וצרחתי אתם לא תיגעו בואו הוא לא עשה כולם והם בואו כזה להרביץ לי היה מכות ואז אבא שלי תפס אותי ואמר לי עופי מהר הבייתה לא מסכים לך להיות פו התחלתי לבכות והם התעלמו ופיצוצו מכות מול העיניים שלי את הילד עם אמ16 שלהם וכול פורים ביכיתי... מצטערת שהברתי הרגשה שאני מחפשת צומי לא התכוונתי... וגם היום הם בואו ודפקו בדלת עם אמ16 וצרחו אם אתם לא פתוחים עכשיו אנחנו פורצים, היום זה קרה היום! נפני שעה בערך הם התנהגו כמו חיות
לא ממש חשבתי באותו רגע, מצטערת
ישלי מלא סיפורי זוועה על חיפושים שעשו בבתים ודברים מזעזעים שהיו לא לצורך בכלל..
אנלא מדברת על המשטרה של י"ש משטרה של המרכז גוש דן כל המשטרה חבורת פושטקים ..
במה שצריך לטפל הם לא מטפלים..
השכונה שלנו מלאה בה' ישמור דברים דוחים והמשטרה לא עושה עמזה כלום לאמשנה כמה פעמיים
יזמינו .. ויש ילדים קטנים .. ובאלגן משטרה חרא זה משזה..
אח שלי הקטן רצה להתחפש לשוטר..
ישר כולם קפצו עליו!! שזה בושה להתחפש לשוטר וזה...
קיצר מבדר ועצוב
זה הזוי...
ודוד שלי(לא ביולוגי..) הוא שוטר ואז אמרתי לו מה דעתי על המשטרה והוא אמר שהוא ממש עצוב לשמוע וזה ומצטער שאין אמון במשטרה וזה, אבל הוא הבין על מה אני מדבר וממש כאב לו...
הלוואי שירבו כמותו במשטרת ישראל..!!
אני לא רואה צורך לעשות פה תחרויות איזה אירוע הכי היה קשה לעם ישראל. פשוט על כול דבר קטן צריך להתאבל ולמחות ולזעוק!
הגירוש מגוש קטיף התבצע ע"י יהודים במדינה יהודית בשלטון יהודי
אי אפשר להשוות אסונות
ממש לא בגלל האינתיפדאה.
בשורה התחתונה - לעמ"י היו הרבה אסונות, אבל גירוש הגוש היה אירוע נורא מצד זה שיהודים, נציגים רשמיים של המדינה היהודית, החריבו חלק נכבד מאוד מארץ ישראל וגירשו באכזריות את תושביו.
זו הסיבה היחידה.
איזה מצחיק לומר סיבות אחרות - כשרק חצי שנה לפני כן שרון היה גדול הלוחמים נגד ה"סיבות האחרות" האלו.
הוא הרי רץ על הסיסמא "דין נצרים כדין תל אביב" ונימק את החשיבות הבטחונית של האיזור וכמה אסור לנטוש אותו, אבל פתאום כשנפתח לו ולעמריק'ה שלו תיק - הוא ירד על ארבע, כשכש בזנב, והכריז בקול תרועה "דברים שרואים מכאן.."
לא סתם, כפי שציינתי כבר כאן, אפילו הגר"ע יוסף, שתמך בנסיגות על רקע בטחוני, נכנס בו בכל הכח.. ושלח אותו לשכב צמח...
זה מה שאתם אומרים לכזכר יום גוש קטיף? על אירועים יותר גרועים שהיו.. זה לזרוע מלח על פצעים.
בואו תספרו סיפורים ודברים לזכר גוש קטיף! ותתאבלו על זה, ותעשו משהוא לזכר היום המקרה הכול כך כואב הזה!
אחד העניינים שיום גוש קטיף היוא מחר, ולא באב, למרות שבאב היה את הגירוש עצמו, הוא שביום הזה הוקם נצר חזני, היישוב הראשון בגוש.
למה בחרו דווקא ביום שהוקם ולא ביום שחרב? כי תושבי הגוש החליטו להנציח את החיים של הגוש, ולא את ההחרבה.
מה אני מתכוונת?
לתושבי הגוש היה חשוב להראות את החיים, וגם את התקומה שאחרי ולא רק את הצער והחורבן.
נכון, צריך להתאבל על גוש קטיף, אבל לא היום.. באב, בתקופת הגירוש. היום צריך להתעסק בחיים שהיו שם, באחדות שהייתה בתקופת המאבק, ובחיים שאחרי.
ללמוד מהאנשים המטורפים שחיו שם שלמרות הכל - הצליחו לקום על הרגליים.
עכשיו זה הזמן להתעסק בקטע של החיים, פחות בחורבן..
שולחת לך חיבוק!
וזה עצוב שלא גדלתי עם זכרונות על הגירוש.
בסמינר שלי לא מציינים שומדבר לקשור ללאומיות, וזה כואב.
יהודים גורשו מהבית שלהם, חבל ארץ פורה הועבר לערבים שרק השמידו אותו, ואני לא יודעת ע"כ כמעט כלום.
באמת שאני בשוק כמה פערים יש לי...
וזוכרת היטב
לא היה בזמן הזה יהודי אחד בעולם שלא ידע על גירוש גוש קטיף,כמו שעכשיו אתה שומע על הקורונה,ככה דיברו על הגירוש.
חלק היו בעד וחלק נגד,אבל זה נושא שדובר בלי סוף
וכחרדית,כאבנו מאוד מאוד את המצב,היה מזעזע לראות את התמונות ולשמוע את הבכי,לראות את בתי הכנסת והבתים ננטשים,חיים שלמים שנשארים מאחור.
אבל כמו כל דבר כואב,כמו שיש כאלה שלא יודעים על האינתיפדה הראשונה,או על הפיגוע במלון פארק בנתניה,דברים נשכחים ואם לא מדברים עליהם,הם נשארים בעבר.
אבל זה לא מגיע מזלזול,או מחוסר אכפתיות.
שאם לא מדברים על ההיסטוריה,אז לא זוכרים אותה.
וזה שלא זוכרים את הגירוש,זה לא בגלל שדווקא הגירוש היה לא מעניין,אלא כי זה היה בעבר,וכמו שהרבה דברים נשכחים עם הזמן,ככה גם הגירוש נשכח.
ולכן חשוב לדבר על זה
שאנשים מאיתנו לא זוכרים ולא מודעים אלא שגם אנחנו לא , אני הייתי בבני נצרים נפני חודש להתנדבות חקלאית ומשהי אחת וסיפרה לנו מה היה אני בכיתי שם... הרגשה שלי היא מרוב שאנחנו כול היום חושבים הם לא יודעים איזה הוזי וואלה גם אנחנו לא מאה... בכלל הלוואי שנדע ועוד דבר שחשבתי עליו זה כול כך כואב ובית המקדש בטח היה פייי מליון היה כואב וכך אנחנו יוכלים קצת להתחבר לכאב של בית המקדש
ועוד משהו כול האלו שאומרים שהיה צריך לעשות את זה בשביל שלום... וגם אנחנו עישנו וכו... זה גורם לי לבכות באמת קראתי את כול השירושר ואני עם דמעות בעיניים , רצני! מה עובר אנשים זה ארץ ישראל שכול כך חכינו לה וכול כך חלמנו עליה וכול ספר בראשית מלא הבטחות שהיא שלנו , אנשים בשביל להיות מסורים צריך לראות טוב טוב שאנחנו מוסרים לצד הנכון ולא שוחכיים את עצמנו את הבטחת ה' את האומנה שארץ ישראל שייכת לעם ישראל ולא נוותר על שום חלק!!!!! לא משנה אם זה ביית , או גוש קיטף או בית כנסת לא משנה כי ארץ ישראל היא של עם ישראל! נקודה סוף פוסק! ( ועידן יש לי דמעות בעניים באמת שכואב לי שחכנו ארץ ישראל שלנו...) הלוואי ונזכה לגואלת ארץ ישראל, גואלת עם ישראל וגואלה שלמה!!
אם היו אומרים לך עכשיו שיש לך שתי אפשרויות או שהורגים לך את כל המשפחה (חס וחלילה חס ושלום זה רק דוגמא) ולא יהיה שלום. או שנמסור קצת שטחים מארץ ישראל ומשפחתך יחיו באושר ועושר עד 120 ויהיה שלום אמת. מה היית מעדיפה?
אני לא אומר את זה לך באופן אישי חס ושלום אבל אני רק מנסה להמחיש לך ולכולם את המצב הלא נורמלי שאנחנו נמצאים בו. ואני שומע אנשים שאומרים שגם אם היה שלום אמת הם לא היו מוכנים למסור שטחים תמורת שלום.
תחשבו טוב טוב על מה שכתבתי ואז תגידו שלא הייתם רוצים שלום קל וחומר כשיש היתר של הרב עובדיה.
למות ולא למסור.
וכבר כתבו חז"ל במדרש "בשכר שמסרו נפשם עליה" וכו'...
כן כן כן! מוסרים נפש על ארץ ישראל!
ולגבי הרב עובדיה - כאמור - הוא כמעט דעת יחיד ואין הלכה כמותו.
אני לא יודעת מה הכוונה שלהם של שלום , יוכל להיות שהכוונה של שלום שלהם היא לא מה שאני מתכוונת וחושבת ומיעדפה באמת למות מאשר שלום עלאק שלום,
באמת נראלי צריך לברר באמת מיהו המושג שלום
היה צדיק מאוד! אבל ה' הוא הבטיח לנו את ארץ ישראל כול כך הרבה פעמים בתנך!!! , ואני יקשה לרב ולא לה'? אני לא אומרת שלא צריך להיקשב לרבנים ואני כן חושבת שצריך להיקשב לרבנים!! אבל צריך שכל ישר ה' כול התורה אומר שארץ ישראל שלנו... ואם אתה רוצה אני יביא ציטוטים... באמת שזה מפחיד כמה נלחמנו על ארץ ישראל מתקופת יהושע עד ימנו נלחמנו ובאמת כי ארץ ישראל שייכת לנו ועכשיו אנחנו נוותר כי עאלק שלום...
אנחנו באמת יודעים מזה שלום באמת?
זה כול כך קשה... באמת שבכיתי... וגם עכשיו אני רוצה לבכות... ותודה לך!!
לרחמנה ליצלן יש כאלה שאף תומכים בגירוש
שונאת שמזלזלים! וגם שונאת שאומרים דברים שלא יודעים עליהם בשיט!!
לא עלייך באופן פרטי חס ושלום! באופן כללי תלכי למשהו חילוני בגילינו ותשאלי אותו מה זה גוש קטיף קללל שהוא ידע!!!!
יכול להיות שאת צודקת, אבל מניין לך שזה לא מבוסס...?
מאיפה את אומרת את זה...?
צודקת.
חשבתי גם אם לכתוב את זה...
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...