סליחה על האיחור ביום ועל השעה המאוחרת כעת.. אתמול לא היה לי הזדמנות טובה להעלות, והיום - רק עכשיו יכלתי..
הפרק הקודם בסדרת תולדות חייו -
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו יב. #42 - נוער וגיל ההתבגרות
פרק שלושה-עשר:
כמסופר לעיל, רבינו השקיע את כוחותיו ביצירת דור חדש של עמלי תורה, מאפס ממש, בעמל כביר והשקעה אדירה.
דבר חשוב ביותר ביצירתו של תלמיד חכם אמיתי (ולא "חמור נושא ספרים" כמו שמכנים חז"ל את מי שבקיא בספרים אך לא יודע לשקול דברים כראוי) הוא ללמוד את דרכי הלימוד והפלפול לעומקם, באופן ישר, כפי שכתב רבי חיים מוואלז'ין תלמיד הגר"א - "שכל החכמים לא נשתבחו אלא בסברא ישרה, כל הישר מחבירו גדול מחבירו"..
דבר לא קל הוא לקנות ישרות אמיתית בלימוד, ורבינו החליט לשם כך ללמד את התלמידים שיעור קבוע בספר המפורסם "קצות החושן" (קצות החושן – ויקיפדיה) ספר זה - חיברו אחד מגדולי גאוני ישראל שבכל הדורות, אשר מכונה על שם ספרו "הקצות", ספר זה ידוע בישרותו המדהימה, ומהווה אבן יסוד לכל למדן.
קבע רבינו זמן ייחודי לשיעור - במוצאי שבתות, ועל מנת להוסיף לנופך שבשיעור זה - קיימו במשך עשרות שנים בסלון ביתו, שם נתכנסו התלמידים מידי מוצאי שבת לשיעור זה, אחד הפלאים הגדולים שנגלו בשיעור זה היה - שהשיעור לא התקיים לפי סדר הספר, אלא לפי השייכות לסוגיות (הספר הוא לפי סדר השולחן ערוך, שכמובן אינו קשור לסדר הגמרא) כשרבינו כלל אינו מתכנן או מכין אותו, אלא שואל את הבחורים לאחר שהתכנסו - "באיזה עניין בסוגיה עסקתם השבוע?" ומשהזכירו התלמידים קושיה או סברא השייכת לסוגיה המדוברת - פתח רבינו מאליו מקום רלוונטי בספר, והחל יורה, ללא כל הכנה, צרורות של קושיות ותירוצים ופלפולים בדברי הגאון בעל הקצות, בונה בניינים וסותרם, עוקר הרים וטוחנם זה בזה, עד שנגלה אור גדול לעיני כל השומעים, ויהי לפלא.
תיוגים:
אם יש עוד מישהו שרוצה שאתייג אותו - מוזמן לומר.
כמו כן - מי שיש לו סיפורים - מוזמן לשלוח לי לפרטי.
לכל הפרקים והסיפורים - מקבץ- כל הפינות היומיות של הסיפורים ממרן ר' אברום שפירא זצ"ל - נוער וגיל ההתבגרות

!!